• 8.563.754 stemmen

Geregisseerd door: Dan Trachtenberg

Met onder meer: Amber Midthunder, Dane DiLiegro en Stefany Mathias

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Prey

"They hunt to live. It lives to hunt."

300 jaar terug leeft in de Noord-Amerikaanse wildernis Naru, een vrouwelijke krijger, die haar vechtkwaliteiten aan haar stam met haar broer voorop wil bewijzen. Die kans krijgt ze wanneer er een gevaarlijke buitenaardse dreiging verschijnt die genadeloos aan het moorden slaat en nauwelijks te stoppen is. Deze Predator en Naru gaan de strijd met elkaar aan en halen alles uit de kast om elkaar te verslaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

The Oceanic Six schreef:

Ik heb geen idee waarom ik me moet verantwoorden voor de bron. In die bron staan gewoon erkende sites die hun mening hebben gegeven en dat zijn in dit geval ook kritische reviews. Prima verzamelartikel.

Jij zegt “wisselend” gebaseerd op dat artikel van FT die 6 willekeurige quotes gebruikt die vervolgens zijn geplukt van RT die er zo’n 125 heeft, waar meer dan 90% positief is. Dan is RT toch veel meer accuraat qua bemiddeling dan FT’s kleine steekproef?

The Oceanic Six schreef:

IMDb heeft ook maar een magere 6,6 voorlopig na ruim 1000 stemmen.

Blijkt de film wel goed te zijn, dan mooi want ik hoop hem dit weekend wel te zien.

Het is een onzinartikel van filmtotaal met 4 reviewtjes. RT met 125 reviews waarvan 114 positief. Dat stelt wat voor, jouw artikel dus niet.

Ook de hardcore fans zijn uiterst positief. Prey Fan Reviews - Page 20 - avpgalaxy.net

IMDB stelt tot nu toe ook geen zak voor want het zijn vooralsnog trollen die stemmen (sommige van die user reviews ook....om van te kotsen). Stond trouwens voor de premiere (vandaag) nog op 6.4 dus al hard stijgende. Ook dat hou ik bij.

En als er iemand anti-woke is dan ben ik het wel. Zie ook van mijn vorige posts (the batman oa)

jacobine_rodijk schreef:

Het artikel is sowieso van gister dus misschien alweer ingehaald en dan nog is een kritische blik wel goed. Schijnbaar zijn er ook bekende sites of recensenten die de film niet zo interessant vonden.

The Oceanic Six schreef:

Ja, ik ben ook kritisch. Tot het punt dat de realiteit is dat de film enorm positief onthaald wordt. En dat is nu het geval.

En er zijn 10 keer meer bekende sites en recensenten die de film geweldig vinden.

Ondertussen alweer 6,7 op IMDB en ga er maar vanuit dat die hoger dan 7,0 zal worden.

mcdaktari

Ik heb de film zojuist gekeken, maar het is zeker geen slechte film. Dit vind ik dan samen met de eerste Predator film toch de beste. Het ziet er allemaal goed uit en de film kijkt vanaf het begin meteen fijn weg. Het enige kritiek die ik zo kan bedenken is, dat het jammer is dat er door de Comanche indianen voornamelijk Engels gesproken wordt en zo nu en dan de oorspronkelijke taal. Dan had ik liever gezien dat ze de hele film Comanche taal gesproken hadden net zoals in bijvoorbeeld Mel Gibsons Apocalypto, de Mayataal gesproken werd. Wel vond ik het dan weer een pluspunt dat de Franse ook daadwerkelijk Frans spraken en geen Engels met Frans accent. Er zijn natuurlijk genoeg dingen in de film op te noemen die niet kunnen of zwaar overdreven zijn, maar daar stoor ik me bij dit soort sciencefiction films niet aan. De kills zien er ook gelikt uit die door voornamelijk de Predator gedaan worden. Ik heb me meer dan prima vermaakt met Prey. De film is mij in ieder geval goed bevallen en ik ben zeker niet teleurgesteld.

FunkStarr

Trailer ben ik niet echt ondersteboven van eerlijk gezegd. Nu heb ik de laatste (Predator 2018) ook nog niet gezien, maar ik ben bang dat het nog niet eens in de buurt gaat komen van de eerste 2 delen.

FunkStarr schreef:

Dan denk ik dat je niet teleurgesteld wordt.

FunkStarr schreef:

Je hebt de recensies (zie vorige posts) gezien? Ik denk het wel.

mcdaktari schreef:

Dan denk ik dat je niet teleurgesteld wordt.

Ik hoop het echt, heb wel weer zin in een leuke Predator film. Het feit dat een vrouw de hoofdrol vertolkt ipv een gespierde krachtpatser vind ik ook geen enkel probleem, weereens iets anders. Maar puur afgaande op de trailer word ik nog niet omver geblazen. We gaan het zien.

FunkStarr schreef:

De trailer schijnt ook een compleet vertekend beeld te geven van haar en ook van sommige scenes die in de film compleet anders in elkaar steken dan de trailer doet geloven.

Ps. even terugkomend op de vorige posts. Ik moet de film nog zien dus het kan zijn dat ik het een boutfilm zal vinden. Maar dat was mijn punt niet. Het punt is dat meer dan 90% recensenten, bioscoopgangers en thuiskijkers Prey een zeer goede tot zelfs een geweldige film vinden. Dat is een feit.

avatar van cjufc

cjufc

Niet uitgekauwd de predator in deze film want het keek makkelijk weg met veel leuke acties om naar te kijken mooi in beeld gebracht ik heb me niet verveeld.

The Oceanic Six schreef:

IMDb heeft ook maar een magere 6,6 voorlopig na ruim 1000 stemmen.

Haha! Nu al binnen notime op 7.0! Vanochtend stond die nog op 6.4 vanwege de trollen.

scorsese

Goeie film waarin een jonge vrouw haar volk probeert te beschermen tegen een dodelijk monster. De zoveelste Predator reboot die opnieuw niet aan het origineel kan tippen, maar redelijk in de buurt komt. De nieuwe setting (een Commanche stam van 300 jaar geleden) werkt prima. Genoeg mooie plaatjes van de natuur en het landschap. Ook een aantal goeie actie-scenes, maar het had wat mij betreft allemaal wel een tikkeltje ruiger en harder gemogen. Een kleine 3.5 sterren.

Saving Pvt. Pyle schreef:

Want negatieve reviews zijn trollen?

IMDb staat juist bekend om de fanboystemmen, waardoor films juist hoger staan dan ze waard zijn.

Want negatieve reviews zijn trollen?

Ach maar dat blijf je toch altijd houden. Persoonlijk trek ik me niet zo heel veel aan van wat andere beweren. Als de film je geamuseerd heeft dat vind ik veel belangrijker. En je kunt iemand anders zijn smaak nou eenmaal niet weten. Het gaat er toch om wat jij zelf van een film vind.

Saving Pvt. Pyle

Natuurlijk ga ik zelf ook een mening vormen. Misschien valt die voor mij wel enorm tegen, maar daar gaat het mij helemaal niet om. Het feit is er dat Prey ontzettend positief wordt onthaald. Daar doet een artikeltje op filmtotaal en het gemiddeld van 6.6 op imdb totaal niets aan af. RT na 133(!) reviews en het hard stijgende imdb-gemiddelde nu de film te streamen is zegt alles.

EDIT: ondertussen:

2.717 IMDb users have given a weighted average vote of 7,1 / 10

Want negatieve reviews zijn trollen?

Het is algemeen bekend dat in het begin er veel trollen en bots stemmen. Bij iedere film is dat het geval.

Nu de film is gereleased stemmen de mensen die de film echt hebben gezien. Met dit als resultaat. Ik voorspel alvast dat de rating boven de 7.0 zal blijven.

Nogmaals; ga af op de reviews van RT van de prof. reviewers en de kritieken op twitter van mensen die de film hebben gezien. 9 van de 10 keer zijn ze dolenthousiast. Moeilijk, he om je ongelijk toe te geven.

Overigens een nieuw artikel op filmtotaal: Nieuwe 'Predator'-film scoort waanzinnig goed op Rotten Tomatoes | FilmTotaal filmnieuws

avatar van only1ELEANOR

only1ELEANOR

scorsese schreef:

Mooi omschreven en eens, en wat mcdaktari ook aangeeft, goed bevallen

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Want negatieve reviews zijn trollen?

Kan allebei de kanten opgaan, Ms. Marvel werd behoorlijk gereview-bombed bij de eerste aflevering.

Deze nieuwe Blumhouse horrorfilm is vandaag uitgekomen en je hoeft alleen maar naar de synopsis te kijken en je weet al wat voor soort volk de lage stemmers zijn.

The Oceanic Six

Ik was toch wel benieuwd naar Prey als groot fan van de originele Predator-film, dus na het avondeten toch maar eens even opgezet en eerlijk is eerlijk, dit was best leuk. Sowieso lijkt Prey meer op het origineel dan al die andere vervolgen die bijna allemaal gewoon baggerslecht waren. Wat Prey goed doet is het concept simpel houden. Een Predator, een groep bewapende tegenstanders en een grote speeltuin die de vrije natuur heet. In het origineel een jungle, nu de wildernis met een indianenstam die het probleem op mag lossen.

Ze zijn zeker niet zo bad ass als de commando's onder leiding van Arnold, maar ze bieden goed weerstand. Dit soort geknok is in de natuur veel leuker dan in de grote stad, dus ook de setting stemt tevreden en wat me ook bevalt is dat er eindelijk weer een spanningsopbouw is. Wat weer teleurstellend was is de CGI, dit lijkt me niet echt een film met fors budget. Het is net voldoende, maar het blinkt qua CGI niet uit. Soms lijkt het of je computergame-actie in beeld ziet. Gelukkig is de actie wel bloederig, al had het nog wel wat heftiger gemogen. Eng of spannend is het niet, boeiend wel.

Eigenlijk wil ik 3 sterren geven, maar omdat deze regisseur de eerste is die in 35 jaar heeft gesnapt waar deze franchise om draait geef ik een halfje bonus. Wel jammer dat er geen Schwarzenegger cameo in zit, dat had best gekund toch? Arnie als indiaan.

The Oceanic Six schreef:

Dat van de stad vond ik juist wel een leuke afwisseling in deel 2 eerlijk gezegd (en ook het einde met dat ruimteschip). Sowieso vind ik 2 wat ondergewaardeerd, kan natuurlijk niet tippen aan de eerste maar vond hem zeker niet slecht en erg vermakelijk. Ben nu toch wel benieuwd geworden. Jammer dat CGI wat minder is, en dat het bloederiger had gekunt. Dat vind ik namelijk juist wel passen bij Predator.

avatar van rep_robert

rep_robert

Disney maakt rare keuzes. Helaas moeten wij hier op Disney+ naar een gare versie in het Engels kijken. Het haalt mij zwaar uit de film en het ontneemt gelijk een stukje geloofwaardigheid van de film weg. Het voelde wat dat betreft veel te gelikt aan, dat perfect Engels pratende Comanche volk in de vroege 18e eeuw. Het klinkt als een klein dingetje, maar het feit dat in Amerika deze ook met de Comanche audio gekeken kan worden is echt zoveel beter en een zware tegenvaller voor de niet-Amerikaanse kijker. Waarom mogen wij niet dat stukje geloofwaardigheid meepikken? Ik had instant die audio gekozen als de mogelijkheid er was. Nu duurde het veel te lang voordat ik lekker in de film kwam.

Edit na research: Disney+ heeft de Comanche versie verstopt onder "Extra's" bij de film. Dus voor degene die deze versie wil zien. You know where to find it!

Betreft de film zelf. Het is gewoon ideaal snacken. Trachtenberg snapt dat films niet onnodig ingewikkeld hoeven te zijn en gaat met Prey terug naar de basis. Ik kan het ook waarderen dat deze Predator er gewoon lekker basic uit zag. Eentje die ook graag met zijn vuisten knokt. Dit resulteert in een film met misschien een ietwat trage en moeizame eerste akte, maar eenmaal op gang vliegen de ledematen je om de oren. Heerlijk en simpel. Geen poespas en gewoon lekker knokken en bloed zien, al is de film visueel niet altijd even consistent.

Verwacht er verder niet teveel van, want de film ontbreekt het wel aan een spanningsboog en ik had denk ik toch een meer gewichtige film willen zien. Het voelde me net te luchtig aan allemaal.

Gewoon leuk en meer niet. Een permanente indruk zal de film niet achterlaten.

avatar van Capablanca

Capablanca

Teleurstellend. De leeuw en de beer kwamen uit de computer en sowieso een leeuw? In Amerika? Het hele verhaal is simpel en voorspelbaar.

avatar van teigertje

teigertje

• 2083 stemmen

De nieuwste Predator uit 2022 wat nu eigenlijk zelfs de eerste Predator film is.

De hoofdrol speelster Amber Midthunder bekend van haar rol uit de vrij recente film The ice Road naast Liam Neeson.

Doet het ook in deze film wel erg goed als de nieuwe vrouwelijke krijger vergezeld door haar trouwe viervoeter die een waardevolle aanvulling voor deze film is.

Die het met haar stam te verduren krijgt en in allerlei verwikkelingen terecht komt in haar strijd tegen de Predator.

Een absoluut waardige Predator film.

Met mooi camera werk en prachtige natuur opnames.

Vol spanning en aktie met harde scènes en vol spektakel in deze film.

avatar van finalman

finalman

De Predator stond toch erom bekend dat hij graag jaagt in warme gebieden. Ik vond het vreemd dat hij ter plaatse was terwijl het sneeuwde.
Wel een leuk weetje ivm predator 2: het pistool dat Naru kreeg, zou dat het pistool zijn dat Danny Glover kreeg van de opperpredator op het einde van deel 2? Ik zou de naam nog eens moeten checken op het pistool, of het dezelfde naam was.

Edit: het gaat inderdaad om dezelfde pistool!: Pistool

avatar van rep_robert

Predators: Jungle op andere planeet
The Predator: Klein Amerikaans stadje

Alien vs Predator: Antarctica
Aloen vs Predator 2: Hilbilly stadje in Amerika

Prey: Wildernis van het midwesten in de VS.

Toch wel een grote variatie aan locaties lijkt me.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Nou, wat was ze dapper, zég!

Capablanca schreef:

Predators: Jungle op andere planeet
The Predator: Klein Amerikaans stadje

Alien vs Predator: Antarctica
Aloen vs Predator 2: Hilbilly stadje in Amerika

Prey: Wildernis van het midwesten in de VS.

Toch wel een grote variatie aan locaties lijkt me.

Deel 1 en 2 was erg heet. De rest is bagger. Avp tel ik zelfs niet mee.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de predator houdt van een klimaat dat zeer warm is.

Edit: ik denk zelfs dat Peter Keyes in deel 2 zei tegen Harrigan dat de predator graag in de hitte zit.

OK, dat was een leuke meevaller!

Toen ik hoorde over een Predator film met alleen maar "Native American" acteurs in de hoofdrol rook ik even de viezige geur van een roze wolk woke. Aangezien ik een grote SF en dus ook Predator fan ben kon ik het echter niet laten deze nieuwste Predator telg te bekijken. Boy oh boy, wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan.

De Native American setting werkt. De vrouwelijke hoofdrolspeelster is sterk, en nergens ligt het "vrouwen kunnen ook alles" er dik bovenop. De Predator doet wat het moet doen, net als in de eerste film met Arnie. Ook spreken de Natives gewoon Engels, en hoef je dus niet de hele tijd ondertitels te lezen (een goede keuze). De film is NERGENS irritant, en dat zegt wat voor een Disney film in 2022.

Deze film is een stukje Amerikaanse geschiedenis met daarin een Predator verwerkt, en het werkt. Wat mij betreft mogen ze meer van dit soort films maken. Een Predator in de Middeleeuwen. Een Predator in feudaal Japan. Een Predator die het Romeinse Rijk binnen valt. Een Predator tussen de Vikings...

Overigens eergisteren de voorlaatste Predator (The Predator) nog gekeken. Wat een Hollywood bagger is dat vergeleken met deze film.

Redelijk 'vervolg' maar vrij voorspelbaar en meer van hetzelfde. Qua cijfer een 7/10

De verandering van tijdsperiode was leuk bedacht en opent zeker deuren voor andere tijden zoals bijvoorbeeld vikingen, wilde westen etc.

De Predator zag er anders uit maar dat is best begrijpelijk omdat het in een andere tijd is. Vond hem er wel goed en dreigend uit zien. Wel jammer dat ze geen acteur kunnen vinden die zo goed kan bewegen als bij de eerste 2 delen. Kijk maar eens terug(vooral de 1e) en dan zie je het.

Wat ik ook mis is toch het bepaalde sfeertje van ook weer de 1e 2 delen. Broeierige jungle/stad, zwetende mensen, verzengende zon, bepaalde manier van filmen....

Ook is het maar weer eens duidelijk dat je echt wat charismatische acteurs nodig hebt, ze deed het prima maar ik kon niet echt met haar meeleven. Spanning was er niet echt.

De cgi was ook niet geweldig maar dat vind ik op zich geen dealbreaker.

Ik vond de film over haar geheel toch ietsje tegenvallen, niet zo ontzettend dom als de laatste maar ook niet beter dan Predators en 1 en 2. Predators heeft voor mij ook echt een meerkijkwaarde, deze heb ik gezien maar hoef dat niet nog een keer.

Toch kijk ik uit naar nog meer Predator.