• 8.607.892 stemmen

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Prey

"They hunt to live. It lives to hunt."

300 jaar terug leeft in de Noord-Amerikaanse wildernis Naru, een vrouwelijke krijger, die haar vechtkwaliteiten aan haar stam met haar broer voorop wil bewijzen. Die kans krijgt ze wanneer er een gevaarlijke buitenaardse dreiging verschijnt die genadeloos aan het moorden slaat en nauwelijks te stoppen is. Deze Predator en Naru gaan de strijd met elkaar aan en halen alles uit de kast om elkaar te verslaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Wat een eikels.

Lekker op Disney +

Disney dank je wel, voor het door mijn neus boren van deze film.

Driewerf

Waar heb je het over?

Wat een eikels.

Lekker op Disney +

Disney dank je wel, voor het door mijn neus boren van deze film.

Driewerf

Want Disney mag niet voor eigen streamingdienst een film uitbrengen?

Je kan als je het niet op alternatieve manieren kan vinden ook een maandje een abonnement nemen. Goedkoper dan een bioscoopkaartje.

Onderhond schreef:
Nooit echt een grote Predator fan geweest, maar hoe men na dit deel nog kan volhouden dat het de meest gevreesde jager in het universum is, is mij een raadsel. Verliest hier van een tiener die eerst faalt een leeuw en beer te vangen, en het ook moet afleggen tegen haar eigen clanleden, om daarna gevangen te worden genomen door wat brakke Fransen. Scary!
Maar jij hebt ook gezien dat ze snel leert en die nederlagen zijn verschillende situaties. Ja de predator verliest van een tiener meisje, maar ze wint helemaal niet overtuigend. Ze speelt het slim, maar ook onterend door de predator in zijn achterhoofd te schieten. De predator had haar dood kunnen maken, maar ze had al in de gaten hoe de predator te werk gaat. Vervolgens heeft de predator haar alsnog bijna gedood, dus ze heeft ook nog eens heel veel geluk gehad. Hoe jij het brengt is alsof Rico Verhoeven in elkaar wordt gemept door een tiener meisje zonder hulpmiddelen.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Jammer van die leeuw ! Maar man , zo hoort een reboot te zijn , goede opbouw . Sterke karakters en ontwikkeling .

Spannend . De lat lag wel heel laag na het vreselijke vorige deel . En ik kon me niet voorstellen dat er ooit nog eens wat werd gedaan met het predatoren alien . Dan is deze verassing des te groter . Aanrader . Jammer dat niet in bios te zien is , en sommige mensen dit in bijvoorbeeld de trein op hun iPhone kijken .

Zeer goed . 4*

avatar van bart007bond

bart007bond

The Oceanic Six schreef:

Want Disney mag niet voor eigen streamingdienst een film uitbrengen?

Ik vind het persoonlijk van de zotte dat een grote publieksfilm niet in de bioscoop komt omdat men hem lekker voor zichzelf houd.

Ik heb een unlimited abonnement en moet dus nu een extra abonnement nemen op Disney, want natuurlijk is ie ook niet te koop op dvd.

Normaal al een gigantische hekel aan Disney met zijn zoetsappige films, is er 1 x een goede predator film word ie niet gedraaid in de bioscoop.

avatar van bart007bond

bart007bond

[quote]bart007bond schreef:

Hoeft al niet meer.

Streamings diensten zijn de doodsteek voor de bioscoopganger.

Enige wat er draait zijn kinderfilms, romantische rotzooi en saaie superhelden films.

Wat een drama in de bioscoop.

Vraag me af waarom ik nog een unlimited heb.

Hoeft al niet meer.

Sorry, totaal niet met je eens. Dan neem je een abonnement op de streamingdiensten. En als je dat niet wil, dan accepteren dat je niet alles wat je wil kan zien.

Heb je op geen enkele dienst een abonnement? Zelfs niet Netflix ofzo?

Theunissen

bart007bond schreef:

Streamings diensten zijn de doodsteek voor de bioscoopganger.

Grappig dat je dit zegt, dit doet me namelijk denken aan het einde van het videotijdperk (in de jaren 90) en het einde van de B-films

"Prey" kan je overigens gewoon pindakazen, daar heb je geen abonnement bij Disney+ voor nodig.

avatar van geborenloser

geborenloser

Capablanca schreef:

Teleurstellend. De leeuw en de beer kwamen uit de computer en sowieso een leeuw? In Amerika? Het hele verhaal is simpel en voorspelbaar.

Puma (Mountain lion)

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Disney die met een nieuwe Predator komt, het klinkt als MacDonald die een nieuwe salade promoot... En dan ook meteen op hun streamingdienst jammer genoeg, maar de vorige Predator-films deden de franchise dan ook niet bepaald goed. Maar ben wel enorme fan van het origineel, dus was ik wel benieuwd naar Prey.

Den Trachtenberg is terug na 10 Cloverfield Lane, wat je niet meteen met Predator zou associëren. Maar met Prey gaat de filmmaker terug naar de roots. En gelukkig geen copy met wat andere testosteron kerels, maar een hele andere setting. Wel terug naar de bossen, dit keer in de 18e eeuw. Een film over jager en prooi, over moed en tactiek wat veel meer is dan de sterkste zijn of de beste wapens.

Het is één van de betere Predator-films geworden. Heerlijke beelden, een wat origineel verhaal en back to basic met de nodige spanning. Wel mis ik die spanning en de druk van de hitte uit de eerste twee delen. De opbouw laat toch wel afweten. Maar als dit de nieuwe weg is van de franchise, is er zeker weer hoop voor Predator. Al hoop ik dat Disney het niet altijd maar dumpt op streamingdiensten en we nog eens een echte bioscooprelease krijgen.

avatar van Gi-Force

Gi-Force

Tja een leeuw in wat ik vermoed Amerika moet voorstellen is ietwat vreemd. En die Franzen hebben slechts 1 woord goed uitgesproken en dat was "Merde". Maar ik heb me lekker geamuseerd met verstand verder op 0 en blik op oneindig. Erg goed gespeeld door de hoofdrolspeelster.

avatar van FlorisV

FlorisV

Indianen die praten als tieners op school

ze gedragen zich ook bijna net zo mongools

Meisje wil jagen, de boys zeggen "stom"

meisje heel boos zij vind dat andersom

hoe kwam dat pistool bij dat schip in deel 2

avatar van wwelover

wwelover

Hoeft al niet meer.

Jezus wat een onzin zeg. Je kan van alles vinden van Disney, maar ze maken echt niet alleen maar zoetsappige films. En ja welkom in de moderne wereld waarin de mediabedrijven geld proberen te verdienen.

Tuurlijk ik zie zulke films ook liever in de bioscoop, maar ja zal vast wel over nagedacht zijn of dat rendabel is. En een maandje Disney is niet duurder dan een DVD.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

FlorisV schreef:

Indianen die praten als tieners op school

ze gedragen zich ook bijna net zo mongools

Meisje wil jagen, de boys zeggen "stom"

meisje heel boos zij vind dat andersom

geen hersenschudding, nog geen scheve tand

als je geen hersens hebt, niks aan de hand

hoe kwam dat pistool bij dat schip in deel 2

weten wij veel maar we noemen het Prey

Afgezien van het feit dat je veel actie films nooit super serieus moet nemen ( heb je James Bond , of Indiana jones Ect ) wel eens gezien na dat ze een klap op hun kop krijgen dat er een voortand uit valt ?

En zou je misschien wat tekst als spoiler kunnen markeren ?

Ik zou je talenten voor gedichten lekker bewaren voor 5 decembers . Is je schoonmoeder vast een stuk blijer mee .

FlorisV schreef:

Fransen, je weet die zijn allemaal slecht.
Hoe kwam dat pistool bij dat schip in deel 2
weten wij veel maar we noemen het Prey

Nee niet alle Fransen in de film zijn slecht. En hoe komt dat pistool in dat ruimteschip van deel 2 terecht? Dat is 300 jaar later, dus in die 300 jaar zijn er opnieuw predators naar de plek gegaan waar de film zich afspeelt.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

[quote]bart007bond schreef:

Er zijn tegenwoordig tal van aanbieders waar je films kunt kijken, maar dan moet je er wel een abonnement op nemen. En als je ook maar een klein beetje vindingrijk bent zijn er genoeg manieren om de films (en ook Prey) te kijken zonder betaalde streamingdiensten. Dat zou jij als jonge gast toch moeten weten

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2083 berichten

Deel 1 blijft toch het beste.

de effecten waren ook bij deze film erg mooi, idem de lokatie.

Je blijft toch meer willen zien en weten van het wezen, ook komt het ruimteschip geen enkele seconde in beeld wat je toch ook wel wil zien, en waar je meer van af wil weten.

Keek allemaal lekker weg, ook al is het allemaal wat voorspelbaar.

avatar van FlorisV

FlorisV

john mcclane 2 schreef:

En zou je misschien wat tekst als spoiler kunnen markeren ?

Actiefilms niet serieus nemen maar een rap rijmpje erover wel? Misschien kan die ouwe Sint een beetje lol in je schoen doen.

bjerik76 schreef:

Je blijft toch meer willen zien en weten van het wezen. Ook komt het ruimteschip geen enkele seconde in beeld.

Zien, ja. Weten, nee. Alles onthullen gaat vaak niet goed. George Lucas heeft het mysterie van The Force ook al om zeep geholpen. Het ruimteschip komt overigens in beeld. Niet lang, maar het is te zien.

Onderhond

JacoBaco schreef:

Hoe jij het brengt maakt de Predator zo mogelijk nog een grotere prutser ... ik had dan nog veel liever een kick-ass heroin gezien, dan zo'n halve muts. Nog steeds wat dom natuurlijk, maar dan had je in ieder geval het idee gehad dat hij het aflegt tegen iemand met kwaliteiten.

avatar van Uier

Uier

Inderdaad, wat Onderhond zegt. Ik begrijp dat Disney alles in het werk stelt om een vrouw naar voren te schuiven, het liefst met een kleurtje. Echter om een jaloers- en beledigde rookie dat voor haar emancipatie vecht terwijl ze nog geen konijn kan raken, te laten strijden tegen "universele koning van de jacht" is een slechte keuze. Deze keuze verpest de film grotendeels wat mij betreft. Ook het feit dat iedereen zijn/haar eigen taal spreekt, maar dat de Comanche Engels spreken vind ik een zwaktebod.

De production values en de actiescènes zijn voor mij betreft het enige dat de film naar een krappe voldoende trekt. Qua sfeer komt er toch niks in de buurt in de eerste versie van Mctiernan. Als je beide films nu na elkaar kijkt, dan zal de eerste nog altijd 10x spannender zijn.

Onderhond schreef:

Waarom maakt dat de predator een nog grotere prutser? De predator houdt zich aan zijn code als hij die Fransman pakt en het meisje valt hij dus niet aan en je weet waarom. Om hem vervolgens stiekem in z'n achterhoofd te schieten is erg laf, maar ja, hoe moet je anders winnen? En nogmaals, in het gevecht wat volgt wint de predator alsnog bijna, maar met wat dom geluk wint dat meisje. En pech hebben is niet hetzelfde als een prutser zijn.

Onderhond

JacoBaco schreef:

En pech hebben is niet hetzelfde als een prutser zijn.

Niet als je aan elkaar gewaagd bent nee.

Ik heb als kind vroeger ook wel eens wat miertjes platgetrapt en doodgemaakt. Ik heb echter nooit zoveel pech gehad dat een miertje mij heeft omgelegd.

The Oceanic Six

Natuurlijk was het vrij ongeloofwaardig dat die meid het van de Predator wint, maar tegenwoordig is Disney het meest woke bedrijf in de wereld en is een groep macho mannelijke commando's niet meer toegestaan en moet het een powervrouw zijn. Dan krijg je dit. Buiten dat was dit wel een geinig filmpje.

avatar van Martijnnn

Martijnnn

• 1998 stemmen

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

The Oceanic Six schreef:

Mijn god, zeg, is er enige vorm van diversiteit mogelijk tegenwoordig waar jij niet direct het woord "woke" bij gebruikt? En grijp alsjeblieft niet direct terug naar Weaver in 'Alien.'

The Oceanic Six schreef:

Overdreven girlpower in films is al jaren een begrip in Hollywood. Ik hou er niet zo van, maar gelukkig is het zo nu en dan geloofwaardig. Zoals in Prey.

jacobine_rodijk schreef:

Ellen Ripley was een natuurlijke bad ass. In Avatar deed ze het ook prima over.

Linda Hamilton als Sarah Connor. Kan tig voorbeelden verzinnen waar het op heel natuurlijke wijze is gegaan.

Maar doe vooral je ogen dicht voor het Disneybeleid vandaag de dag. Als je dat ontkent ben je naïef.

JacoBaco schreef:

Het stoorde me in Prey niet, maar geloofwaardig was het zeker niet.

The Oceanic Six schreef:

Het stoorde me in Prey niet, maar geloofwaardig was het zeker niet.
Een verwend tienermeisje die de hele dag op TikTok zit en begint te gillen als ze een spinnetje ziet. En vervolgens doodt ze deze predator met een bezem. Dat is ongeloofwaardig. Deze jonge vrouw is opgegroeid in de wildernis. Ze faalde een paar keer, maar falen betekend ook een belangrijk leermoment en hoe moeilijker je tegenstander(s) hoe meer je er van opsteekt. Ze leerde het allemaal vrij snel en dat is niet bijzonder uitzonderlijk. Maar alsnog werd ze op een haar na niet gedood door de predator. De mix van haar vaardigheden, hulpmiddelen en de geluksfactor hebben ervoor gezorgd dat het lukte.