• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.419 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.755 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.932 stemmen
Avatar
 
banner banner

Black Adam (2022)

Actie / Fantasy | 124 minuten
2,70 479 stemmen

Genre: Actie / Fantasy

Speelduur: 124 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada / Nieuw-Zeeland / Hongarije

Geregisseerd door: Jaume Collet-Serra

Met onder meer: Dwayne Johnson, Pierce Brosnan en Sarah Shahi

IMDb beoordeling: 6,1 (300.921)

Gesproken taal: Engels, Servisch, Arabisch en Portugees

Releasedatum: 19 oktober 2022

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Black Adam

"The world needed a hero. It got a villain."

Duizenden jaren geleden kreeg een man magische krachten toebedeeld van tovenaar Shazam. Nadat de man zijn gaven voor kwaadaardige doeleinden gebruikte, werd hij eeuwenlang gevangen gezet. Nu staat hij op het punt eindelijk vrij te komen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Black Adam / Teth Adam

Hawkman / Carter Hall

Atom Smasher / Al Rothstein

Adrianna Tomaz

Cyclone / Maxine Hunkel

Ishmael / Sabbac / King Ahk-Ton

Dr. Fate / Kent Nelson

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

  • 2242 berichten
  • 426 stemmen

Vanaf 28 juli 2022 in de bioscoop (Warner Bros. Pictures)


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11524 berichten
  • 2866 stemmen

'The Rock' als superheld, daar moet ik zeker wel even aan wennen.


avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

  • 2242 berichten
  • 426 stemmen

Jotil schreef:

Vanaf 28 juli 2022 in de bioscoop (Warner Bros. Pictures)

Verplaatst naar 19 oktober 2022. De eerste trailer wordt morgen verwacht.


avatar van FilmFreak01

FilmFreak01

  • 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben niet echt fan van DC films, maar deze ziet er echt wel goed uit!!

Ben benieuwd


avatar van JuzerNeem

JuzerNeem

  • 4 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me niks, lelijke trailer. Cliché all around


avatar van KritischVentje

KritischVentje

  • 187 berichten
  • 234 stemmen

Ben ook heel bang dat deze gaat tegenvallen en in het rijtje van alle andere The Rock films zal vallen qua kwaliteit en replay value.

Ik hoop het niet, maar afgaande op de trailer denk ik het wel.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5984 stemmen

avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11524 berichten
  • 2866 stemmen

De trailer oogt niet verkeerd. Maar, ik ben nog wel wat sceptisch.


avatar van Banjo

Banjo

  • 2036 berichten
  • 4298 stemmen

Jammer dat niemand van de 10 stemmen even de moeite heeft genomen om kort of lang even hun persoonlijke menig heeft neer gezet.. maar goed donderdag ga ik hem zien.


avatar van Hercules123

Hercules123

  • 5 berichten
  • 0 stemmen

Goeie film, Dwayne Johnson is een goeie Black Adam!!

Verhaal wordt goed opgebouwd!

Actie en spektakel gedurende heel de film.

Zeer goede acteer prestaties, goeie & passende cast.

Hopelijk zullen komende DC films ook zo worden, dan zijn ze pas echt vertrokken


avatar van Fikret8

Fikret8

  • 6170 berichten
  • 4236 stemmen

Hercules123 schreef:

Dwayne Johnson is een goeie Black Adam!!

Hij is wel getint maar niet echt black.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Best oké

Ik had 0,0 verwachtingen voor deze film. Ook omdat ik een beetje superhelden moe ben geworden en ik van DC geen al te hoge pet op heb wanneer ze meer het superhelden pad bewandelen. Ook heb je met Dwayne Johnson een te grote ster in huis die veel charisma heeft, maar ook altijd the Rock blijft. Wat dat betreft viel dat gelukkig mee. Ja, hij is echt veel te gespierd en dat kan afleiden, maar zijn teksten zijn gewoon leuk, goed en droog geschreven zodat hij niet teveel uit de toon valt. Het is eigenlijk ook grappig dat het met hem omgekeerd werkt t.o.v. Zachery Levi als Shazam. Hij moest een pak aantrekken waardoor hij extra gespierd leek, terwijl bij Dwayne Johnson CGI aan te pas moest komen om hem op een smaller lichaam te plakken op de momenten dat hij nog niet Teth/Black Adam was. Dat zag er echt heel vreemd uit. Vooral omdat het normaliter de andere kant op werkt.

Het verhaal is verder erg basic tot matig. Het begint eigenlijk al heel raar. Sarah Shahi's personage Adrianna bij het zoeken naar de kroon roept dat het altijd verborgen moet blijven, niet in verkeerde handen mag vallen en dat ze het desnoods weer opnieuw moeten verstoppen. Waarom zoek je dan naar dat ding als jij als enige weet waar de plek van de kroon is. Wetende dat slechterikken achter je aan komen. Het is eigenlijk best een dom mechanisme om het plot op gang te helpen, maar gelukkig is de film verder niet te moeilijk en gaat het nergens echt gigantisch de fout in. Er zit een enorme vaart in de film en het verveelt geen moment, ondanks de speelduur. De inbreng van the Justice Society voelt ietwat overbodig aan, vooral omdat ze Teth Adam in het begin wel heel lomp benaderen. Maar deze lui zijn uiteindelijk wel nodig om Teth Adam van zijn inktzwarte gedachten te doen veranderen. Wel vind ik de inbreng van Atom Smasher en die windmevrouw Cyclone wat overbodig. Die hebben vrij weinig in de film te doen en te zoeken.
En dan val ik toch weer over DC als geheel. Het is allemaal wat sufjes. Ze moeten ook altijd een introductie krijgen waarbij iemand van een papiertje voorleest wie ze zijn. We hebben dit al gezien bij the Justice League, bij the Suicide Squad en nu ook weer hier. Het is gewoon niet creatief. Dr. Fate voelt als een mindere versie van Dr. Strange, Atom Smasher is een soort van Ant-Man, Windmevrouw is Storm van X-men, Flash (zit niet in deze film) vs. Quicksilver etc. etc.
Maar gelukkig wordt de balans niet teveel verstoord door de onwennige introductie van dit team en blijft de aandacht goed verdeeld. Het is allemaal niet bijzonder en de film mist ook wat richting, maar eenmaal als het losgaat voelt het wel bevredigend aan. De actie wordt vanaf minuut 1 vet in beeld gebracht en de muzikale score is bevredigend, maar soms wel teveel aanwezig tijdens de dialogen. Dit lijkt me een heerlijke film om in 4K op mijn televisie te bekijken met kleuren die van het scherm af spatten. Ik ben wel benieuwd hoe de special effects overeind blijven op een haarscherpe televisie.

Zo kan de DCEU weer een nieuwe en oké film aan het portfolio toevoegen. Het is een aardige film die toch wel wat mankementen kent, maar het is een leuke achtbaanrit van begin tot eind. De minpunten wegen niet zwaar genoeg om dit onvoldoende te vinden. En stiekem is het een beetje wel wat ik van een film als dit had verwacht, ondanks dat ik er blanco in ging. Het blijft een vraag hoe ze dit verder in de DCEU gaan schrijven, want meer helden hebben een leuke intro gekregen, maar weten dit niet echt een leuk vervolg te geven. De mid-credit lijkt verwachtingen te scheppen, maar het is tegelijkertijd ook wel weer makkelijk en voor mij niet zozeer een concreet iets waar ze direct op verder bouwen.


avatar van Joetje

Joetje

  • 86 berichten
  • 226 stemmen

Banjo schreef:

Jammer dat niemand van de 10 stemmen even de moeite heeft genomen om kort of lang even hun persoonlijke menig heeft neer gezet.. maar goed donderdag ga ik hem zien.

Tot een jaar of 15-20 geleden gaf ik nog wel mijn mening over films. Tegenwoordig stem ik eigenlijk alleen nog omdat het, o.a. op MovieMeter, normaal lijkt te zijn geworden om elkaar persoonlijk aan te vallen op een (afwijkende) mening.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Banjo schreef:

Jammer dat niemand van de 10 stemmen even de moeite heeft genomen om kort of lang even hun persoonlijke menig heeft neer gezet.. maar goed donderdag ga ik hem zien.

Even geduld, want vandaag kwam ie pas echt uit. De eersten staan er iig nu


avatar van Banjo

Banjo

  • 2036 berichten
  • 4298 stemmen

Joetje schreef:

Tot een jaar of 15-20 geleden gaf ik nog wel mijn mening over films. Tegenwoordig stem ik eigenlijk alleen nog omdat het, o.a. op MovieMeter, normaal lijkt te zijn geworden om elkaar persoonlijk aan te vallen op een (afwijkende) mening.

Ik reageer ook niet meer zo vaak vroeger wel (ik word al oud ) maar als ik reageer dan kort even mijn mening typen vooral als het zo'n film is die veel indruk op mij had gemaakt. Maar nee ik werd eigenlijk zelden aangevallen op mijn verhaaltje..


avatar van wwelover

wwelover

  • 2605 berichten
  • 3965 stemmen

Kan DJ altijd goed waarderen en DC ook. Heb me goed vermaakt, maar er zat zoveel meer in deze film en karakter. Vooral de balans was niet altijd goed. Deels het donkere van DC, maar ook te veel geprobeerd de humor van Shazam erin te doen. Werkte in die film beter dan hier. De oneliners van Black Adam waren bijvoorbeeld niet nodig en dat jongentje had ook echt een tandje minder gemogen. Snap ook wel dat de recensies het wat te voorspelbaar vonden en de CGI had ook minder gemogen. Zeker de 'oude' wereld zag er niet goed uit. Maar gelukkig ook nog genoeg dingen om van te genieten, zeker in de bios.

3.5*


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joetje schreef:

(quote)

Tot een jaar of 15-20 geleden gaf ik nog wel mijn mening over films. Tegenwoordig stem ik eigenlijk alleen nog omdat het, o.a. op MovieMeter, normaal lijkt te zijn geworden om elkaar persoonlijk aan te vallen op een (afwijkende) mening.

Vervelend zeg, discussies op een filmsite. Moet je niet willen nee.


avatar van NickEngel

NickEngel

  • 8 berichten
  • 2 stemmen

rep_robert schreef:
Het verhaal is verder erg basic tot matig. Het begint eigenlijk al heel raar. Sarah Shahi's personage Adrianna bij het zoeken naar de kroon roept dat het altijd verborgen moet blijven, niet in verkeerde handen mag vallen en dat ze het desnoods weer opnieuw moeten verstoppen. Waarom zoek je dan naar dat ding als jij als enige weet waar de plek van de kroon is. Wetende dat slechterikken achter je aan komen.


De reden hiervan was dat ze Khandaq na al die jaren van onderdrukking en dictatorschap vrij wilde hebben. Het feit dat de 'demon powers' van de kroon daardoor ook beschikbaar werden was een risico die ze hiermee de kop in wilde drukken. Maarja, niet echt gelukt wanneer de komende villain in je team zit.


avatar van NickEngel

NickEngel

  • 8 berichten
  • 2 stemmen

Zoals velen had ik al weinig hoop voor deze film, maar toch heb ik de moeite genomen om 'm in de bioscoop te bekijken. In Dolby Cinema/Atmos welteverstaan. Maar dat is meer een nadeel dan een voordeel, vooral als je al die grote explosies op zo'n mega groot scherm ziet, die eruit zien als een gemiddelde aflevering van Smallville. Hetzelfde geldt voor de vliegbewegingen en de Flash-achtige effects.. Het ziet er allemaal zo fake en gekunsteld uit. Dat kan toch een stuk beter, zien we elke keer in Marvel films. De geforceerde grappige bedoelde one-liners komen ook totaal niet over. Het gebruik van de jaren 90 muziek voelt als een parodie op Guardians of the Galaxy.

Het gehele verloop van het verhaaltje voel je ook al aan vanaf het moment dat Marwan Kenzari's personage een duistere blik werpt op de kroon. Die lokt zijn collega's een grot in als Jafar in Aladdin om er zelf vandoor te gaan met het krachtige object (hey ironisch..). Dan komt er ook nog eens een nietszeggend superhelden-team in beeld, met personages die geen enkele introductie krijgen. Dr. Fate is neergezet als een broer van Dr. Strange met identieke powers.. Atom Smasher heeft de krachten van Ant-Man en het bijna identieke pak van Deadpool.. En Hawkman is een slechte kopie van Falcon. Ik vraag me af of Marvel hier ooit een probleem van heeft gemaakt, toen deze characters voor het eerst verschenen in de comics.

Zoals hierboven al een keer gezegd is The Rock ook niet de geschikte man voor deze klus. Dat is als Arnold Schwarzenegger de rol van Superman geven. Hardstikke leuk voor de promo van de film, maar iedereen ziet The Terminator met een rode cape. Ik gun de beste man echt al het succes, want het is een goede acteur in actiefilms en in real life een aardige persoonlijkheid, maar ik hoop niet dat ze meer plannen voor 'm hebben in de DC Universe. (Al lijkt het daar wel op, gezien de mid-credits scene) Het zou alleen maar bijdragen aan het al statische saaie gezelschap..

Ik geef 'm 3 sterren. ***


avatar van mrklm

mrklm

  • 11437 berichten
  • 9929 stemmen

Een magische kroon, demonen, tovenaars en een mythe over een superheld die 5.000 jaar geleden spoorloos verdween. De opening lijkt zelfs een verwijzing naar Ben Hur en dat blijkt een voorbode van het immense jatwerk dat volgt. Er is een Justice Society met een man met vleugels (maar geen Falcon), een beresterke reus (maar geen Hulk), een vrouw die enorme windvlagen kan oproepen (maar geen Storm), een man met een cape en bijzondere mentale gaven (maar geen Doctor Strange). Wel is er veel lawaai en een oppervlakkige, volstrekt voorspelbare opeenvolging van vechtpartijen met zinloze verwoestingen en dergelijke. Zeg maar een compilatie van alles wat mis is met het SF-actiegenre, inclusief een ietwat breekbaar ogende Dwayne Johnson!


Ik vond de film fun genoeg. Nergens bijzonder of geweldig, maar gewoon fun. Voor de actie is het 't kijken waard wat mij betreft. The Rock doet zijn ding, mega speciaal is hij niet verder maar hij vecht er lekker op los.

Brosnan kan ik altijd wel waarderen, maar de rest van de heroes deden me heel weinig. Eentje is net Ant Man qua hoe groot ie kan worden, de powers van het meisje ben ik eigenlijk alweer vergeten en verder doet de film niet genoeg zijn best om mij echt geïnteresseerd in deze heroes te krijgen.

Verhaal super voorspelbaar ook. Puur voor de actie zeg ik.


avatar van DiskjockeyEast

DiskjockeyEast

  • 426 berichten
  • 362 stemmen

Introductie van zijn personage wordt wel op een bad ass manier gedaan. We hebben het al heel vaak gezien, die flash achtige moves etc.. Maar goed geregisseerd. Daarna zakt het in and wordt het gewoon onbeschaamd een Marvel kloon. Deadpool, Antman, Falcon, Dr. Strange, alle Marvel karakters komen voorbij.

Veel onlogische keuzes en de "eindbaas" is ineens daar en lijkt op de zoon van Hellboy... Een en al jatwerk.... Er zitten soms nog wel leuke grappen in maar haalt het niet bij Shazam. CGI is slecht en montage van sommige gevechten is te snel daardoor kun je het niet volgen. Wel vermaakt, maar middelmatige film.


avatar van Dick Starbuck

Dick Starbuck

  • 110 berichten
  • 111 stemmen

Tjonge wat had ik zin in deze film. Maar man man man wat een ondermaatse CGI. Het is 2022 geen 2005. Sommige actie scenes badass, maar de slechte CGI verneu... m'n kijk plezier. Waarom DC? Rommelig, domme humor, irritant kind erbij en een matige eindgevecht met een badguy die eruit ziet of hij uit een Playstation 3 game komt. 2 sterren voor sommige actie scenes, The Rock en de dhr. Pierce


avatar van Lennert

Lennert

  • 2412 berichten
  • 1400 stemmen

NickEngel schreef:

Dr. Fate is neergezet als een broer van Dr. Strange met identieke powers.. Atom Smasher heeft de krachten van Ant-Man en het bijna identieke pak van Deadpool.. En Hawkman is een slechte kopie van Falcon. Ik vraag me af of Marvel hier ooit een probleem van heeft gemaakt, toen deze characters voor het eerst verschenen in de comics.

Hawkman en Doctor Fate komen beiden uit 1940. Wil je zelf opzoeken of zij kopieën zijn van Falcon en Doctor Strange, of zal ik je maar vertellen dat dit dus absoluut niet zo is?


avatar van NickEngel

NickEngel

  • 8 berichten
  • 2 stemmen

Lennert schreef:

Hawkman en Doctor Fate komen beiden uit 1940. Wil je zelf opzoeken of zij kopieën zijn van Falcon en Doctor Strange, of zal ik je maar vertellen dat dit dus absoluut niet zo is?

Je hebt helemaal gelijk, ik was hier niet van op de hoogte.

Maar je kan dus niet ontkennen dat ze net iets teveel overeenkomsten hebben. Dan vraag ik me omgekeerd af of DC er nooit een probleem van heeft gemaakt..


avatar van Lennert

Lennert

  • 2412 berichten
  • 1400 stemmen

NickEngel schreef:

(quote)

Je hebt helemaal gelijk, ik was hier niet van op de hoogte.

Maar je kan dus niet ontkennen dat ze net iets teveel overeenkomsten hebben. Dan vraag ik me omgekeerd af of DC er nooit een probleem van heeft gemaakt..

In comicland is dit altijd een 'probleem'. Deadpool is een rechtstreekse parodie op Deathstroke, terwijl Lobo een parodie op Wolverine is. Namor was eerder dan Aquaman, Atom was eerder dan Ant-man (en Atom Smasher dan weer later dan Ant-man). Green Arrow was eerder dan Hawkeye. The Wasp was eerder dan Bumblebee. Voor zover ik weet zijn hier geen legale problemen in ieder geval uit voortgekomen, het wordt meer geaccepteerd dat het nu eenmaal gebeurd is.

Ik vind Doctor Fate/Doctor Strange en Hawkman/Falcon persoonlijk alleen heel oppervlakkig op elkaar lijken. Zolang de achtergronden en insteek genoeg verschilt maakt het ook niet heel veel uit. Namor en Aquaman, dat zijn dingen die wat ongemakkelijker worden qua overeenkomsten. Ben zodoende ook erg benieuwd naar hoe Namor in Wakanda Forever er uit gaat komen, aangezien Atlantis-bewoners op bioscoopvlak nu ook al gekleurd zijn door wat kijkers van Aquaman gezien hebben.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Lennert schreef:

(quote)

Hawkman en Doctor Fate komen beiden uit 1940. Wil je zelf opzoeken of zij kopieën zijn van Falcon en Doctor Strange, of zal ik je maar vertellen dat dit dus absoluut niet zo is?

Probleem is wel dat DC er kopieën van maakt ondanks dat sommige personages er eerder waren. Ze worden echt geen eer aan gedaan en worden te makkelijk, snel en gehaast in DCEU films geschreven. Ze komen in dit soort films opdagen om even hun dingetje te doen met weinig tot geen achtergrond. Waardoor je alleen naar het trucje kijkt dat ze uitvoeren en daardoor op goedkope knock offs lijken. Het lijkt me vooral pijnlijk voor fans van deze personages om te zien dat ze dit soort waardeloze, nietszeggende vertolkingen krijgen zonder uitdieping (geen solo film o.a.). Soms zie je de potentie in een personage, zoals Dr. Fate, maar in de DCEU komen weinig personages goed uit de verf. Zo ook voor die van hem.


avatar van Shinobi

Shinobi

  • 4305 berichten
  • 2551 stemmen

"I'm no hero."

Na menig actieheld gespeeld te hebben, was het eigenlijk wel tijd voor The Rock om de superheld uit te hangen.

Hier mag de spierbundel in de huid kruipen van antiheld Black Adam. Na 5.000 jaar wordt hij uit zijn tombe vrijgelaten om zijn volk van oppressie te bevrijden. Ondertussen speelt er nog iets met een kroon en één of andere vage bad guy. Om vooral niet de Justice Society te vergeten die tussenbeide komt om onnodige slachtoffers te voorkomen.

Het flinterdunne verhaaltje is al gauw te verwaarlozen. Dit is voornamelijk te merken aan de warrige structuur; er zit niet echt een lekkere flow in. Teth Adam is ook niet de meest boeiende superheld, hoewel The Rock het naar behoren doet. Ik haalde dan eigenlijk het meeste plezier uit de toevoeging van de Justice Society, met name Hawkman en Dr. Fate (geweldige rol van Pierce Brosnan) vond ik erg tof om te zien.

Veel tijd heb je gelukkig niet om stil te staan bij het nietszeggende narratief, want voor je het weet word je om de oren geslagen met dikke actie. Het dendert allemaal lekker door en op enige logica moet je vooral niet letten. Wel is het jammer dat de CGI op momenten tegenvalt. Met het uit de lucht gegrepen slot had ik eveneens problemen, waardoor het gebeuren een beetje als een lege huls aanvoelt.

Al met al is 'Black Adam' ondanks enkele gebreken best vermakelijk te noemen, hoewel het natuurlijk altijd de vraag blijft hoe DC dit verder gaat uitbouwen gezien hun matige track record. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor een leuke verrassing.

3,0 Sterren.


avatar van Moviegooner

Moviegooner

  • 215 berichten
  • 1094 stemmen

De passie project van Dwayne Johnson. De voormalig worstelaar zit al jaren met de gedachten Black Adam te spelen. Paar jaren in en uit de ontwikkeling hell maar steeds zei een regisseur af of meneer Johnson en zei nee tegen een korte rol in DC films waaronder Shazam uit 2018 In 2019 was er eindelijk groen licht voor Dwayne! In de film zien we hoe Teth/Black Adam Duizenden jaren geleden zijn magische krachten krijgt van een groep eeuwen oude tovenaars. Na een mysterieuze gebeurtenis is hij gevangen voor vijfduizend jaar. Een groep mensen bevrijd teth/Black Adam per ongeluk. Dit blijkt een zegen in vermomming te zijn.

Als je naar een DC film gaat dan is het aan te raden niet te kritisch ernaar te kijken. Doe je dat dan zie je rommelige verhalen, weinig personage diepgang, teveel CGI en humor die niet overal past. Dit is ook het geval in Black Adam. Teveel personages om een goed verhaal te vertellen. De balans tussen The Justice society en de anti held, schommelt teveel. En wat je uiteindelijk krijgt is een combinatie van te weinig Teth /Black Adam in de film en te weinig personage ontwikkeling van Doctor Fate, Hawkman, Cyclone en Atoom Smasher.

De protagonisten die Adam bevrijden doen hun ding. Er is een kind in de film die een fan is van super-helden en via zijn moeder de oorsprong van Teth/Black Adam weet. Bijna de hele film volgt hij hem. Hij is niet per se irritant maar na een tijdje begon het toch wat irritant te worden. Uiteindelijk viel het mee maar kan mij voorstellen dat sommigen het enorm vervelend gaan vinden.

Maar als je kritische brein opzij zet heb je een uitstekende tijd in de bioscoop. Dwayne Johnson is overtuigend als anti held [[[spoilers uiteindelijk word hij dat langzaam niet meer in de film wat jammer is maar je wist gewoon dat het ging gebeuren]]] De CGI is teveel maar is gewoon uitstekend. The Justice Socity leden zijn ook gewoon goed. Met name Pierce Brosman als Doctor Fate is een perfect gecast. De film is PG-13 maar een harde PG-13. Er zou een harde cut moeten uitkomen want die was er wel degelijk maar waarschijnelijk hebben de studios ingegerepen. # release the hard cut De tussen credits scene was toch even kippenvel. [[]] Henry's back en wil praten met hem ]]] Benieuwd wat ze hierna gaan doen.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Best vermakelijk maar volledig inwisselbaar, beetje het manco wat bijna al die DC films hebben. Dan heb je een tof concept en een bad ass hoofdpersoon, maar dan schrijf je er weer een heel zwak scenario bij. Toch is de film nog wel onderhoudend door lompe actie dat best prima in beeld komt, best geinige humor en dankzij The Rock die zijn Black Adam prima vertolkt. Zeker in het grootste deel van de film waarin Black Adam emotieloos aan het moorden is is het best lachen, maar uiteraard volgt er altijd weer de ommekeer en dan slaat de verveling toe.

Helemaal doordat ze ook het laatste half uur van toon lijken te veranderen met een oerlelijk en generiek CGI monster (heeft DC dan écht niks geleerd van het slot van Batman vs Superman ???) als plotselinge vijand en met een stel tenenkrommende scènes, zoals de lokale bevolking die even op straat komt roepen waar zij voor staan. Vreselijk slecht en het doet serieus afbreuk aan een beetje leuke film. Ik heb wel genoten van Pierce Brosnan, die wel echt plezier lijkt te hebben in deze rol. Het is ook naast The Rock de enige rol die nog wat toe weet te voegen aan de film. Zeker dat tienerjochie was echt bizar matig en de comic relief met die dikke broer met baard was ook wel regelmatig zowel geestig als ongemakkelijk.

Positief is dat het vast niet de laatste film met deze held gaat zijn dankzij een opvallend toffe mid-credit scène. Daar kijk ik dan wel naar uit, maar zet svp betere schrijvers op deze films.

3*