Shazam! (2019)

Actie / Fantasy

geregisseerd door David F. Sandberg
met Zachary Levi, Asher Angel en Mark Strong

De 14-jarige Billy Batson voelt zich begiftigd met de kracht van de tovenaar Shazam om tegen de krachten van het kwaad te vechten. Met de wijsheid van Salomo, de kracht van Hercules, het uithoudingsvermogen van Atlas, de kracht van Zeus, de moed van Achilles en snelheid van Mercurius, is hij de houder van de macht van S.H.A.Z.A.M. Shazam gaat op zoek naar de grenzen van zijn capaciteiten met de vrolijke roekeloosheid van een kind. Maar hij moet deze krachten snel beheersen om de dodelijke krachten van het kwaad te bestrijden die worden gecontroleerd door Dr. Thaddeus Sivana.

avatar van 84robkuh
grafisch wel in orde, maar het verhaal is gewoon zo enorm slecht.
Humor en Superheldenfilm is alleen weggelegd voor Deadpool

Uitstekende film waarin een tienerjongen al jaren op zoek is naar zijn moeder. Een superheldenfilm met een net wat andere superheld (een jongen in het lichaam van een volwassen superheld). En dit gegeven is hier vermakelijk uitgewerkt met veel geslaagde grappen. Een avontuurlijk verhaal en de grotendeels jeugdige cast weet het leuk te brengen. Onderhoudend van begin tot eind.

avatar van korenbloem02
Zeer vermakelijke superheldenfilm die eindelijk weer iets verfrissend doet

avatar van Kondoro0614
“Hands, lighting with my hands, lighting with my hands.”

Het antwoord van comicgigant ‘DC’ is dan hier na de vele goeie films die concurrent ‘Marvel’ heeft uitgebracht. En toch valt deze film wel weer tegen. Het begin was lastig om in te raken, het verhaal was wat krom en de personages vond ik niet helemaal geweldig. Alsof er een soort Power Rangers team voor me stond, beetje lachwekkend misschien wel..

Ook wederom was het verder best komisch. Billy die zijn superkrachten ontdekt en hier en daar wat ongein er mee uit haalt, altijd wel erg vermakelijk. Maar voor de rest werd het niet spectaculair. De ‘schurk’ was wel aardig bedacht maar ook deze was eigenlijk héél simpel en niks nieuws, zo hebben we er al honderden gehad .

Je kon wel merken dat Zachary Levi er klaar voor was, een bepaalde doorbraak in ‘superhelden’ films nam hij vrij serieus en zette het beste beentje voor ons te entertainen en dat gevoel bracht hij ook over. En ik vond het geen slechte acteur persoonlijk, heb prima genoten van zijn acteerwerk. De rest van de cast was prima maar nergens verder uitblinkers gezien. De jongeren deden het prima, ik vond Billy wel een leuke acteur en ook zijn vriend Freddy was een leuke vertolking.

De film word inderdaad na een half uur stukken beter. De film is voornamelijk in het begin wel slecht hoor. Voor de rest prima vermaakt maar nergens echt een uitschieter te noemen. Geinige heldenfilm, daar blijft het bij.

avatar van Macmanus
David F. Sandberg

Lollig filmpje. Sandberg weet een aardige balans te vinden tussen humor en actie. Ik heb ook wel een zwak ontwikkeld voor Sandberg sinds ik zijn youtube kanaal heb ontdekt. Hij is een echte filmmaker. Doet me een beetje denken aan Sam Raimi in zijn vroege jaren. Hij wil in zijn vrije tijd met plakband en Blackmagic camera nog wat leuks maken. Dat enthousiasme voel je zelfs in deze big budget film terug. Het maakt ook waarom DC films leuker zijn dan Marvel. Er zitten altijd een paar echte missers tussen maar de gene die wel werken hebben ook nog een beetje een regisseurs feel.

Extra pluspunt overigens voor de cast. Sandberg heeft gewoon een donker meisje gevonden die niet bijdehand grappig moet zijn!

3.5 sterren.