• 8.252.904 stemmen

The Call of the Wild (2020)

Avontuur / Familie | 100 minuten

Genre: Avontuur / Familie

Alternatieve titel: Het Wilde Avontuur

Geregisseerd door: Chris Sanders

Met onder meer: Harrison Ford, Omar Sy en Cara Gee

Releasedatum: 19 februari 2020

Plot The Call of the Wild

"Based on the legendary novel"

De late 1900, tijdens de goudkoorts. Het leven van de hond Buck wordt op zijn kop gezet wanneer hij zijn omgeving van Californië moet verruilen voor de wildernis in Alaska. Als nieuwste lid van de sleebrigade werkt hij zich stilaan op als leider. Ook weet hij zijn eigen plaats in de wereld te vinden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Alathir

Alathir

Aangename "familie"film. Echt het letterlijke verhaal van het gezegde: "wat een hondenleven". Gelukkig voor Buck is hij zowel empathisch, sterk en slim. De rest van de sleeploeg overleeft het niet.

Dan Stevens, erg aanwezig in mijn avatar, speelt een halvegare zot. Een beetje karikaturaal misschien, maar hij kan echt alles spelen. Harisson Ford doet het ook prima als vereenzamende man. En Omar Sy is altijd leuk in films.

De CG van Buck vond ik best goed gedaan. Natuurlijk zie je dat het geen echte hond is en dat is jammer, al is het duidelijk dat dit niet allemaal had gekund met een echte hond. De expressie is soms wat te opvallend en wat te menselijk, maar al bij al vond ik dat niet storend. Gewoon snel aanpassen, maar niet iedereen kan dat.

avatar van nadrin

nadrin

Kinderfilm was wel grappig zodat je als volwassene ook genieten

avatar van Noodless

Noodless

Een leuke familiefilm waarbij het verhaal al meermaals verfilmd is. Gelukkig heeft deze hier en daar toch een andere opzet en heb je hier ook te maken met CG van een hond en dus geen echte hond. Ook logisch gezien wat Buck hier allemaal klaar krijgt. De oudere films met echte honden hebben natuurlijk het voordeel van meer realisme en gevoel van de werkelijkheid. Hier weet je dat je je moet laten indompelen in een fantasievol avontuur van de hond Buck. Aardige cast en mooie beelden. Conclusie : vermakelijke, vlotte, hartverwarmende film die soms wel een gevoelige snaar raakt, maar niet echt melig is. 7/10

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1994 berichten

Noodless schreef:

Helemaal mee eens. Ik heb Call of the Wild vanmiddag met heel veel plezier en genot gekeken. De fantastische landschappen leveren mooie beelden op en het animatie gedeelte is ook prima verzorgd. Een uitstekende film voor het hele gezin. Een 3.5

avatar van blackwolves

blackwolves

echt genoten fantastisch gespeeld door harrison ford erg mooi natuurlijk is het maar film want hond en wolf weet niet of dat lukt. de hond is denk ik toch niet echt zied er meer een animatie hond uit. maar zeker de moeite van het kijken waard family film waar iedereen zich kan in vinden

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima avonturenfilm die lekker wegkijkt.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Even knop omzetten als je voor het eerst de computer hond voorbij ziet komen en de slap stick achtige taferelen ziet gebeuren.

Als je dit lukt en weet dat je een soort kinder/familie film aan het kijken bent, dan is het een leuke, avontuurlijke film met een vleugje drama, actie en humor.

De landschappen zijn soms mooi gemaakt en extra ingekleurd, maar dat stoort niet.

Gewoon genieten van het genre film en dan is het prima vermaak.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Familiaal avontuur dat wordt omhuld met prachtige landschappen.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Tja. The Call of the Wild is - om in hondentermen te blijven - een brave film. Zo’n familiefilm die volledig op safe speelt en dus ook weinig doet wat je na een tijdje nog kan herinneren. Behalve dat de honden er nogal dom uitzien. Men had best mogen realiseren dat we nog niet op het punt zijn dat we een hond volledig kunnen vervangen met de computer zonder dat het afleidend is. Verder is het verhaal van Call of the Wild al vaak verteld (had geen idee dat er zoveel verfilmingen waren), maar zelfs los van dit specifieke verhaal is het allemaal een vrij voorspelbaar geheel. De beelden achter de schermen, waarin een oude Harrison Ford een man in een pyjama over zijn hoofd aait zijn tien keer leuker dan het eindresultaat.

2,5 sterren.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Echt heel wat anders, dan wat ik had verwacht. Ik verwachte een soort van avonturen/survival film met Ford, maar dat is het niet echt. Nadruk licht op familiefilm en op Buck en niet op Ford. Zeer brave film. Leuk om met de kids en opa en oma te kijken, maar daar blijft het bij. De beelden vond ik ook tegenvallen, het was voornamelijk CGI.

Ben je als volwassene op zoek naar een avonturenfilm, dan zou ik deze laten staan. De film is niet verkeerd, maar het was wel een teleurstelling.

avatar van Boneka

Boneka

Matige verfilming van de zoveelste The Call of the Wild. Had een leuke spannende avonturenfilm verwacht, maar het is een vrij vlakke film geworden zonder ziel.

Het begint al met die fake dog die er totaal niet uitziet. Bij Planet of the Apes kon ik er wel mee leven en ook de beer is aardig gedaan in deze film, maar die hond ziet er niet uit. Een gekunsteld beest via de pc. Sowieso is helaas veel gebruik gemaakt van CGI. In het midden van de film zien we de arrenslee bijna vliegend als de kerstman door de lucht gaan. Ook de gekke tussenonsjes met die honden vond ik maar een raar gegeven in deze film. Ach ja wie CGI gebruikt gooit er nog maar een paar klonen doorheen. Nee dit was gewoon slecht gedaan. Geef mij maar een gewone echte hond!

Het verhaal zelf vond ik ook maar matig uitgewerkt in drie bedrijven. Hond wordt ontvoerd met dat gekke begin in dat huis. Dan het redelijke tweede middenstuk de postarrenslee. Waren de leukste stukjes en dan good old Harrison Ford die het geheel moest afmaken. We eindigen in een soort van circle of life. Nee een gemiddelde Lassiefilm scoort bij mij hoger. De leukste hondenfilm vind ik overigens nog steeds Eight Below uit 2006 met stip op nummer 1. Of de oudere Call of the Wild films beter zijn daar kunnen we duidelijk over zijn; ja!

Positief is het beeld en geluid. Matig zijn de CGI bewerkingen en die fake dog. Het verhaal is dun en heeft geen ziel. Gemiste kans!

Film 3.0 met de punt naar beneden

Beeld 5.0

Geluid 4.5

Extra's 3.5

avatar van blurp194

blurp194

Harrison Ford is leuk in deze film. En Omar Sy heeft ook een mooie rol samen met de leuke Cara Gee. Daar is het dan ook wel wat mee gezegd, want met de hond heb ik het niet zo - en daar draait het toch allemaal om. Op zich wel erg knap allemaal, maar doordat het net niet echt genoeg is komt het toch over als wat moeizaam en gezocht, onecht, en nep. In een tekenfilm heb ik daar geen last van, en als het echt overduidelijk nep is - ik denk dan aan Roger Rabbit of zo - gaat het ook wel. Maar nu, met de balans toch aan de serieuze kant, nee. Mooie plaatjes van de wildernis, dat wel. En als die hond nou maar gewoon stil zit gaat het ook nog wel.

Je zou toch denken dat dat tegenwoordig allemaal geen probleem meer is, met alle CGI geweld en zo. Kennelijk toch wel.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Iemand zei me, onvoorstelbaar wat ze zo'n hond kunnen leren! Hoe dom kun je zijn, hahahaha.

Ik zat eigenlijk te wachten op het moment dat Buck zou beginnen te praten, want hij kon alles, dus waarom niet praten? Ik had ook wel verwacht dat Buck wel even die hut mooi gerenoveerd zou hebben, of op z'n minst ff een graf gemaakt zou hebben. Ik bedoel maar, hij kon alles in die film tot lezen toe, waarom zou ie dan geen hut kunnen bouwen

Maar deze Disney keek wel weer heel prettig weg ondanks dat het behoorlijk overdreven en voorspelbaar was. Zeker voor de kleintjes is dit een prachtige film lijkt me. De grote zijn er zelfs nogal vol van.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een familiefilm zoals je zou verwachten als er dieren aan te pas komen. Dieren die dus boven zichzelf uitstijgen en menselijke trekjes vertonen. Bovendien is de verstandhouding tussen het baasje en dier opperbest. Praten kwam er nog net niet van, maar dat was ook niet nodig: een goede verstaander heeft maar een half woord nodig.

Vond het eerlijk gezegd maar een heel flauwe bedoening. Een hond die wat samenhokt met wat wilde wolven? Laat staan dat hij die nog eens gaat leiden ook. Het gaat toch wel wat verder dan mijn verbeelding. CGI duidelijk aanwezig, voor een familiefilm met beperkt budget wellicht normaal. En voor veel ambacht met een echt dier is er wellicht geen tijd.

Enige echt leuke vond ik de prachtige natuur aan de Yukon. Echt adembenemend soms. Ford tja, deed weinig verkeerds, maar de echte toprollen of -films liggen gezien zijn leeftijd toch al eventjes achter ons. Vond het overigens ook bizar dat er na zijn ontvoering géén sprake meer was van zijn echte familie in Californië. Er werd nog speciaal ingezoomd op de clichématige verloren halsband tijdens het geworstel...

avatar van Jack Sparrow

Jack Sparrow

Mooie film dit. Het verhaal had ik nog niet eerder verfilmd gezien. Zit goed in elkaar. CGI hond is wel even wennen, maar na verloop van tijd vond ik het niet meer afleiden. De rol van Ford is ook op zijn lijf geschreven. Al met al heel onderhoudend en een fijne familiefilm.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Heerlijke familiefilm. We hebben met het hele gezin regelmatig hard moeten lachen. Mooi verhaal en schitterende beelden. Aanrader.

avatar van Brabants

Brabants

• 1950 berichten

The Call of the Wild is een heerlijk avontuur met een sterk acterende Harrison Ford. De nodige emoties worden afgewisseld met een vleugje humor en de beelden zijn prachtig.

avatar van K. V.

K. V.

Deze familiefilm eens bekeken en het was niet mis. De natuurgebieden waren heel mooi, de honden waren jammer genoeg niet helemaal geslaagd.

Het verhaal was niet zo verrassend, maar toch boeiend genoeg om te blijven kijken. Omar Sy vond ik wel het interessantste en de leukste rol.

avatar van teigertje

teigertje

Prachtige familie film.

Met een fijne rol van Harrison Ford, niet zijn beste rol, maar meer dan de moeite waard.

Omar Sy speelt weer prettig en ook deze rol past hem weer goed.

Klein min puntje, wat ik jammer vond, hoe het met Buck zijn trouwe viervoeters vrienden is verlopen.

En dit niet meer uitgewerkt is in deze film.

Verder als familie avonturen film boordevol met schitterende natuur pracht.

De film had nog meer eruit gesprongen, uiteraard met echte honden.

Uiteraard Dierenwelzijn gezien, is dit een welkome oplossing.

Daarom is de CGI prachtig gedaan.