ad

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 24 september 2020

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Deux

Nina en Madeleine zijn twee gepensioneerde vrouwen die al decennia lang verliefd op elkaar zijn. Voor de buitenwereld, inclusief de familie van Madeleine, zijn ze simpelweg buren op de bovenste verdieping van hun appartementencomplex. Ze bewegen zich vrijelijk tussen beide appartementen en delen hun dagelijkse leven. Op een dag komt hun relatie echter op zijn kop te staan, als door een onverwachte gebeurtenis de dochter van Madeleine langzaamaan de waarheid ontdekt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Vanaf 24 september in de bioscoop (O’Brother, via Gusto Entertainment)

Fraai spel van Sukowa en Chevallier. Mooie beelden van de Franse herfst. Angst voor afwijzing in de familie werd mooi geduid.

avatar van mrklm

mrklm

Al meer dan 20 jaar hebben weduwe Martine [Madeleine Girard] en overbuurvrouw Nina [Barbara Sukowa] een affaire. Nina heeft Martine eindelijk weten over te halen om haar dochter Anne [Léa Drucker] te vertellen over hun relatie zodat de dames eindelijk bij elkaar in kunnen trekken. Nina is woedend wanneer blijkt dat Martine op het laatste moment is teruggekrabbeld. Kort daarop krijgt Martine een beroerte waardoor ze haar spraakvermogen verliest. Nina moet proberen haar liefde en zorgen voor Martine te tonen zonder dat Anne daar lucht voor krijgt, maar dat wordt steeds moeilijker.

Goed geacteerd en voortreffelijk geregisseerd romantisch drama heeft helaas weinig diepgang en bevat geen verrassingen. Het is niet zo moeilijk te raden hoe het eindigt, maar het grootste manco is dat er op de weg naar dat slot nauwelijks iets interessants gebeurt.

avatar van Capablanca

Capablanca

Zeker onderhoudend, vooral de nachtzuster vond ik goed gecast en hilarisch. Wel had ik hetzelfde probleem als bij 45 years: wat is het probleem precies? twee oude lesbiennes die gelukkig zijn met elkaar, wie kan daar vandaag de dag wat op tegen hebben?