Bad Boys for Life (2020)

Verenigde Staten / Mexico
Actie / Komedie

geregisseerd door Adil El Arbi en Bilall Fallah
met Will Smith, Martin Lawrence en Vanessa Hudgens

Mike Lowrey en Marcus Burnett zijn nog steeds werkzaam bij de politie van Miami. Terwijl Marcus al denkt aan pensioen, om eindelijk van zijn gezin en nieuwe kleinkind te genieten, is zijn partner Mike van plan tot zijn honderdste achter de boeven aan te zitten. Ongewild moeten ze allebei in actie komen als een gewelddadige seriemoordenaar Mike boven aan zijn dodenlijst zet. Ze krijgen hulp van een nieuw opgerichte politie-eenheid vol jonge honden, die zich bedienen van de modernste technische snufjes.

• vanaf 29 mei te koop op dvd en blu-ray

Nee........ Dit hadden ze echt niet moeten doen, het was goed.... Klaar... Leuk

avatar van aSMoDeuS
Een film voor debielen van twee uiterst hinderlijke """Belgen""". De positieve recensies zijn echt totaal onverklaarbaar.

Rommelig gefilmd, lelijke shots, gare cuts, lelijk filter, flinterdun en warrig verhaaltje, 0 gevoel voor timing, 0 chemie, lelijke SFX, verschrikkelijke dialogen ("We cross-referenced 4Chan with the FBI database."), parade flutacteurs van jewelste, slechte muziek, etc.

De gemiddelde B-actiefilm uit de jaren '80 is beter. Dat Martin Lawrence het (zeer zwakke) lichtpuntje was in deze ellende, zegt genoeg over het niveau.

Wie heeft deze twee nietsnutten in vredesnaam ingehuurd? Michael Bay is een creatief genie vergeleken bij deze prutsers. En nu gaan ze ook nog even Beverly Hills kop verkrachten. Zucht.

Normaliter zou ik zeggen dat ik in tijden niet zo'n slechte film heb gezien, maar dat gaat lastig na het kijken van de laatste Star Wars en Cats...

Movieman42 schreef:
Extra nadeel bij het zien van deze film: Er zat irritant k***t publiek in de zaal ( ga thuis lullen assholes

Wat had je dan verwacht?

Petjes- en bontkraagjesmagneet pur sang.

avatar van max cady
Weinig nieuws. Leuk voor een keer

avatar van Chelsea94
We ride together, we die together. Heerlijke film, helemaal mijn ding. Ik vind de score ook erg goed.

Wel jammer dat Captain Howard niet meer leeft, hij maakte met zijn gestress de films altijd wel extra grappig

Oww wat slecht geacteerd. Met name Martin Lawrence, een plofkop en langzamer praten dan een bejaarde doet het geheel de das om. 20 minuten volgehouden.

avatar van schumacher
Wat was me dit nu zeg? Duidelijk de slechtste film vd 3.
Wat een verkrachting vd vorige 2 films.

Die 2 (abil en dalil of hoe die ook weer noemen) hebben nog niet 1 goeie film gemaakt, wat een prulfilms. Ze bakken er niks van, veel show geven en grootspraak maar dat die films mogen maken snap ik echt niet.

Het verhaal reteslecht, de acteurs reteslecht, het was een film die op x5 vooruit stond, wat een gehakketak was me dat zeg, ook slecht gefilmd, die dialogen waren ook echt tenenkrommend, de timing sloeg ook nergens op, de muziek sleepte mij ook niet mee, geen leuke muziek. Humor beneden alle peil.
Veel aktie laat staan deftige aktie is er ook niet en als er iets gebeurde was het veelal zwak en duurde het niet lang en opeens staan ze weer op een begrafenis, zzz, dat gehakketak heel de film lang was echt rete irritant.

Dit is echt een schandelijke film die nooit mocht gemaakt zijn. Michael Bay is een creatief genie zoals hier gepost is geweest tegenover die 2 prulmannen uit Belgie.

Rampzalige film, ik ben echt gedegouteerd en dat gebeurt echt niet vaak dat ik zoiets post.

Mensen die het klasseverschil niet zien tussen de eerste 2 en deze prulfilm tja.... In de eerste 2 waren de aktiescenes klasse, de humor was leuker, de acteurs waren beter, alles was ook veel beter gefilmd, veel sterker verhaal ook, betere dialogen en muziek, beter in elkaar gestoken en ga zo maar door.

Ik ga het hierbij laten vooraleer ik helemaal uit mijn vel spring.

avatar van Frank Slade
Op zich best leuk om weer eens een Bad Boys film te kijken, leuke actie, mooie vrouwen, snelle auto's en veel geweld. Dus niet veel veranderd. Maar helaas is er wel iets veranderd: Martin Lawrence!! Nu was het al nooit mijn favorite, maar dit keer is het echt mis. Dik en traag, verziekt eigenlijk de film voor mij. Laat die man nu echt met pensioen gaan. Vandaar maar 2,5 sterren, anders wel 3.

avatar van Frank Slade
Na het laatste stuk van 40 minuten, toch mijn 2.5 sterren gewijzigd naar 2 sterren. En dat is meer dan zat. wat een flut einde, was het geld op of zo? Het camera werk in films uit de 80 er jaren ziet er nog beter uit. En het plot werd er ook niet beter op. Echt een gemiste kans, doe het goed of niet, maar zeker niet zo. Snel vergeten deze mislukte poging om deel 1 en 2 te evenaren.

Goed nu tijd zat om eens voor de film "Bad Boys for Life" te gaan zitten, deel 3 uit de Bad Boys reeks. De eerste kwam uit in 1995 en de tweede in 2003. Om eerlijk te zijn is het wel een tijd geleden dat Will Smith een goeie film heeft neergezet. En wel "Seven Pounds" & "Hancock" uit 2008 vond ik erg goed en de aardige "Collateral Beauty" 2016 maar dan houdt het voor mij wel op. Om maar niet te beginnen over zijn laatste wapenfeit "Gemini Man" uit 2019, wat gedrocht was dat zeg. So here we go...

En wat vond ik er nou van:
Will Smith en Martin Lawrence terug in "Bad Boys for Life". Wat me het meest opviel in de film was de traagheid van die twee, ja ja ze zijn ook de jongste niet meer maar dan toch viel het me op. De grappen vond ik ook meevallen. Het mogen duidelijk zijn dat er een houdbaarheids-datum staat op de Franchise "Bad Boys" en dat deze allang verlopen is. Terwijl ik dit schrijf zie ik op IMDB dat er een "Bad Boys 4" gaat komen, oef... Terug naar het verhaal, een kartel neemt wraak en moet daar uiteindelijk ook Mike Lowrey (Will Smith) voor hebben. Dan gaat het verhaal los met de standaard achtervolgingen en de daarbij behorende acties. Goed neergezet dat wel, alleen de chemie tussen Will Smith & Martin Lawrence wat zo goed werkten in de vorige delen voelt nu geforceerd en nep. Kan door het script komen natuurlijk, maar er was niets tussen die twee. Hoe goed ze ook hun best deden. En daar staat of valt zo'n film wel op. Verder zit er wel een leuke twist in het verhaal waarbij ik wel een "Gemini Man" vibe bij had, maar goed. Het is dan ook een vermakelijke film geworden die alle clichés afloopt, en soms is dat ook niet echt erg. Aanrader? Voor thuis op de bank (mochten de muren op je afkomen) wel.

avatar van desensei
pfff wat kan je nog verzinnen , alle beoordelingen hierboven zeggen genoeg , leuk vermaak maar zoo ver gezocht cliché na cliché maar in de corona crisis samen op de bank kom je de film net aan door .

De oude films waren niet heel gedenkwaardig en staan amper in mijn geheugen. Ik kan me herinneren dat het aardig vermaak was. Dat geldt zeker ook voor deze want de chemie tussen Lawrence en Smith is prima en het onzinnige verhaaltje maakt niets uit als de oneliners goed zijn en de actie bruut. Dat zit dus goed. Onze Zuiderburen hebben een prima Hollywood debuut gemaakt.

Een goed vervolg met veel actie, ook nog een aantal brute scenes en een beetje humor zoals je gewend bent van de Bad Boys films. Ik vond net als de andere delen dat Mike (Will Smith) te veel aandacht krijgt en ik vond dat ze Marcus (Martin lawrence) wel een leukere script hadden mogen geven want dat kan hij juist zo goed. Voor de rest heeft het mij totaal niet geirriteerd dat ze ouder zijn geworden, als dat wel het geval zou zijn is dat de fout van de producers want het acteerwerk is prima. Jammer dat films tegenwoordig zo over geanalyseerd worden door sommigen en dat ze niet meer gewoon een leuke film kunnen waarderen. Want serieus 1 of 2 sterren geven vind ik echt raar, wat verwacht je dan te gaan zien denk ik dan? Wel zin in bad boys 4 hoor

avatar van gi30171
Hoe slecht kan een vervolg zijn op 2 leuke films. Ik had de indruk dat de 2 hoofdrolspelers de hele film door onder invloed waren van drugs of alcohol. Lawrence kan echt beter op pensioen gaan en dit was toch ook een van de slechtste films die Smith ooit gemaakt heeft. Dikke nul over heel de lijn

avatar van Luudje10
Lekker ontspannende actiefilm met de nodige humor. Wat wel een raadsel is dat een rechercheur in een Porsche rijdt en een appartement met een dakterras heeft waar men over de stad heen kijkt. Maar goed dat moet je maar met een korreltje zout nemen.

avatar van filmkul
Matig derde deel. Het verhaal met een zogenaamde twist is erg zwak. Maar goed, dat is ook niet het belangrijkste bij dit soort films. De uitwerking is ook niet al te best. Niet dat de film verveelt of weinig boeit. Dat gaat nog wel. Het grootste gemis is toch Bay, die altijd wel aardig met dit soort no brainers uit de voeten kan. De actiescenes zien er geforceerd uit en de Belgische regisseurs doen te veel hun best om zoveel mogelijk op de eerste twee delen te lijken. Daarnaast is Lawrence ook een zwakke schakel. Hij is gewoonweg te oud en niet meer tegen Smith opgewassen. Zijn puberale grappen passen gewoonweg niet meer bij zijn personage. Verder ziet de film er verzorgd uit. Aardig, maar niet meer dan dat. 2.5/3.0

avatar van Brabants
Bad Boys for Life is een film waarbij vermaak voorop moet staan en dit kennelijk ten koste gaat van een degelijk verhaal. De heren hebben mijns inziens niet meer de swing die ze voorheen wel hadden. Wellicht is dit toch te danken aan het verhaal en de opzet van actie versus komedie. Het werkte niet wat ik erg jammer vindt. Jammer dat de boys hiermee waarschijnlijk hun franchise zien eindigen.

avatar van AmazingPP
Fijn Hollywood vermaak wat je moet zien met een halve liter cola en een grote bak popcorn en niet al te serieus moet nemen. De film geeft wat hij belooft, namelijk actie. Beetje jammer van het einde, dat voelt ietwat afgeraffeld aan. Paar leuke grappen en natuurlijk een over de top Will Smith. 3,5*

Wat heerlijk dat ze terug zijn. Heb me lekker vermaakt met deze film.

avatar van macrobody
Bad movies for life met Will Smith. Ik weet niet of het de bedoeling was maar de film deed heel erg jaren '90 aan. Voor de fans leuk denk ik.

avatar van Kondoro0614
“We're not just black, we're cops too! We'll pull ourselves over later!”

Ten tijden dat ik ‘Bad Boys 2’ zag was dat mijn favoriete film aller tijden. De film was destijds erg grappig, agressief en spannend, in mijn ogen dan. Ik heb de film zelfs een langere tijd op mijn nummer één gehad hier in mijn ‘top tien’ op mijn profiel. Tijden veranderen zeggen ze wel eens, en die film staat ook al een erg lange tijd niet meer op nummer één nog wel in mijn top tien. Ik kan merken dat ik dan toch een stuk ‘volwassener’ ben geworden door de jaren heen en mijn filmsmaak erg is aangepast, zo vind ik voornamelijk oude films leuker maar films als ‘Bad Boys’ zijn niet meer mijn ultieme vermaak, zoals dat wel in het begin ooit was. Ook deze nieuwe film ‘Bad Boys for Life’ weet daar geen verandering in te brengen.

De film valt eigenlijk in een herhalend recept, en dat zit het soms niet echt mee. Met een doorsnee verhaal, leuke en zeker geen terughoudende actie maar wel zeer flauwe humor die soms niet wil aanslaan hebben we een mooie Hollywood blockbuster op het scherm. De cast deed het voornamelijk wel leuk, ik vind het altijd wel tof dat dit soort films ook plaats maken voor de toekomstige acteurs die vrij succesvol kunnen worden.

De film heeft lang op zich laten wachten, ik meende dat we al een aardige tijd zaten te wachten op deze prent. Leuk om te zien dat onze Belgische vrienden (en zelfs één van hen is lid van MovieMeter) ‘Adil El Arbi’ en ‘Bilall Fallah’ deze film hebben geregisseerd, de heren hebben zeker een prachtige film op de wereld gezet en het was merendeels toch stiekem wel een beetje genieten, want hé we gaan terug naar de oude roots met het duo ‘Will Smith’ en ‘Martin Lawrence’. ‘Lawrence’ is overigens ouderwets leuk, met een paar leuke one-liners en domme fratsen die hij uithaalt, ik heb me er zo nu en dan wel redelijk mee vermaakt. ‘Smith’ is wederom de stoerdere persoon, leuk maar herhalend.

Het hele ‘familie’ gedoe vind ik nooit zo aantrekkelijk, en ook hier word er teveel op gefocust en gehamerd. Zo ook bij ‘Smith’, dat zijn ’shooter’ eigenlijk zijn zoon blijkt te zijn, en dat hij daardoor hem niet meer wil aanpakken of vermoorden. En uiteraard ook dat hele gedoe bij ‘Lawrence’ met zijn dochter wat ik overigens wel leuk vond, dat het nog steeds het zelfde is als bij deel twee.

De cast is leuk. Met de twee knappe dames ‘Paola Nuñez’ als ‘Rita’ en ‘Kate del Castillo’ als ‘Isabel Aretas’ kon de film wel weer even vooruit, zeker die ‘Paola’ was een genot om te zien! Maar zoals ik al zei biedt de film ook een deel aan de opkomende en leuke acteurs, zo mag ‘Alexander Ludwig’ ook hier zijn rol verzilveren, de acteur die ik voornamelijk ken uit de mega vette serie ‘Vikings’ kende hier ook een leuke rol. En ook ´Charles Melton’ deed het aardig. En uiteraard de twee oude rotten uit het vak ‘Will Smith’ en ‘Martin Lawrence’ mogen weer hun film in elkaar spelen, waar ze voor gemaakt waren en wat geen enkele acteur kan verbeteren, het is echt hun kindje lijkt het wel.

De actie is wel weer verfijnd in de film, en de film kende een paar keiharde scenes met heerlijk veel bloed, leuk. Zo vond ik zelf de aanslag op Smith leuk in scene gezet, en dat het daarna op internet werd gezet was keiharde waarheid naar wat er hedendaags ook veel gebeurd maar, de schotwonden zagen er ongelooflijk nep uit, dit had ik toch wel een tikkeltje beter gezien. Voor de rest, zoals ik al zei, kende de film een paar leuke harde scenes zo dat het lijk naar beneden valt op de auto, of de bewaakster met echt tientallen messteken om het leven word gebracht, wreed maar gaaf.

Dus ja, de film had voor mij weinig toevoegende waarde op zijn eerdere twee delen, die ik overigens beduidend beter vind. Het is geen slechte zit, de film raast gelukkig aardig door waardoor we er snel door heen gaan. Al om al, prima film, al had ik wat beter verwacht van het totaal plaatje. Te veel cliché momenten.

Je krijgt precies wat je verwacht.
2 uur actie, regelmatig over de top, gelikt gefilmd.
Harde actie met droge humor.
Vermakelijk. Men probeert wat emotie toe te voegen als extra ingredient maar de film is te vaak te melig om
dit gevoel over te brengen. Smith kan er nog zeker mee door als actieheld en is een geloofwaardige cop.
Lawrence echter sukkelt een beetje er achteraan als een soort uitgerangeerde Hennie Huisman.
Al met al een leuke blockbuster. Niet meer, niet minder.

Lag het aan mij, of had ik nou het gevoel dat ik de snelheid van de film met 1x moest verhogen. Ze ptaten zooooo traaaaaag...

Niet veel beter of slechter dan de eerste twee. De hoofdrolspelers(vooral Lawrence) zijn zichtbaar ouder geworden, hebben minder charisma en onderlinge chemie maar het kan nog net. Verhaal is idioot zwak eigenlijk(zelfs voor Bad Boys normen), had in een paar minuten op een regenachtige zondagmiddag door iemand met een zeer laag IQ geschreven kunnen zijn. Pluspunt is de flitsende regie, met enkele strak geschoten actiescènes. Compliment dus voor ons regie duo Arbi/Fallah, hoewel ik toch wel vermoed dat het productieteam Simpson/Bruckheimer uiteindelijk een flinke vinger in de pap heeft gehad, want de gehanteerde stijl draagt duidelijk hun handtekening. De twee voorgangers meegeteld vind ik de Bad Boys films wel een stuk minder dan die andere Buddy Movie reeks die hier min of meer aan voorafging, Lethal Weapon. De humor is bij Bad Boys minder, en de verhouding tussen de grappen/ vriendschap tegenover de vaak erg gewelddadige actie voelt hier wat ongemakkelijker en haast onplezierig grimmig aan(Lawrence tegen Smith: wat ga je doen met je zoon als je hem vind, ga je hem arresteren? Smith, bloedserieus: nee, ik ga hem vermoorden...….Tja). Meest verontrustend: tijdens de aftiteling word de deur naar nog een vervolg wagenwijd open gezet, waardoor ik een Fast and the Furious reeks ga vermoeden, en dat lijkt me nou een zeer onzalig idee.

avatar van Antonev
Oef, wat een trage en vooral onnodige film.

Waar Bad Boys I & II nog kunnen steunen op veel chemie tussen de hoofdpersonen, een degelijk verhaal en een goede dosis humor, daar miste deze film eigenlijk alles van.

De interactie tussen Smith en Lawrence voelt nergens oprecht (dat gold ook voor de interactie met het AMMO team). Het komt vooral heel erg geforceerd over en dat is ook te merken in de grappig bedoelde scenes tussen hen. Het komt niet lekker over en het is vooral niet grappig. In deel I & II was dat totaal anders.

Het verhaal is er een van 13 in een dozijn. Gewoon een standaard wraak film, zonder al te veel verassingen. Ze weten het alleen wel heel traag te maken. Na een uur vroeg ik me af hoe lang het allemaal nog moest gaan duren. Dat was dus op het moment dat we nog een uur uit moesten zitten....

Pluspunten waren wel het camerawerk en de overvloed aan actie.

Ze hadden de Bad Boys reeks na de 2e film wat mij betreft mogen laten rusten. De laatste tijd is het echter in de mode om wat oudere films een opnieuw op te starten of een nieuw vervolg te geven. Deze Bad Boys III gaat ook ongetwijfeld nog opgevolgd worden.

avatar van james_cameron
Goed nieuws: regisseur Michael Bay heeft het veld geruimd, al komt hij nog wel even opdraven voor een grappige cameo. Slecht nieuws: ook de nieuwe regisseurs, de belgen Adil en Bilall, bakken er weinig van. De aktiescenes zijn iets overzichtelijker en er zijn minder potsierlijke slowmotion-shots, maar verder is dit derde deel even kansloos als de vorige twee. De mengeling van aktie en komedie komt gewoonweg niet uit de verf. Daar is het script te zwak voor, de humor te voor de hand liggend en de personages te geforceerd.

avatar van Rodger
Humor en actie in een film..
leuk.. aardig.. en prima..
Ik heb de eerste 2 delen niet gezien, maar deze viel niet tegen.
3.0***

Zeer matig. Ik had het gevoel naar GTA te kijken.

Totaal ook geen chemie tussen de karakters zoals bij 1 en 2. Flauwe humor en ook nog eens super ongeloofwaardig.

Dat laatste kun je nog zeggen ok dat hoort bij zo'n soort film maar een crimineel die op z'n dooie gemakje allerlei hooggeplaatste figuren kan afschieten zonder een massale kloptjacht op zichzelf te ontketenen en gewoon vrolijk door miami blijft cruisen gaat er bij mij echt niet in.

Snel vergeten.

Leuke film. Over het algemeen positieve kritieken dus deze moesten we dan toch eens gezien hebben. Heb de vorige films ook gezien en deze zijn wat mij betreft matig waarvan de Bad Boys 2 vooral harder en schreeuweriger was. Deze klimt er toch bovenuit.
Je voelt hier de aangenamere ondertoon en ik kon dat wel smaken, misschien is het omdat ik ongeveer de leeftijd heb van de hoofd karakters. Je voelde echt de positieve vibe. Ik vond in tegenstelling tot anderen de humor net goed, niet erover, niet te flauw. Het verhaal is dun, je hoeft je niet te verwachten aan intelligente plotwendingen maar dat hoefde niet. Dit is vooral een zeer goed gebalanceerde film die nergens uit de bocht gaat.
Camerawerk vond ik zelfs verbluffend, chapeau.
Leuke film, zonder complexen.

Meer van hetzelfde. De afgezaagde grapjes zijn het bewijs dat deze formule inmiddels volledig uitgemolken is. Bovendien zijn Smith en Lawrence ondertussen veel te oud om nog op geloofwaardige wijze dit soort kwajongensrollen te spelen. Vooral het acteren van Martin Lawrence is een aanfluiting. Vanessa Hudgens doet voor spek en bonen mee en is niet meer dan decoratie.
Volgens mij kunnen El Arbi en Fallah beter in Vlaanderen blijven.

avatar van Thomas83
Fijn om Will Smith weer eens in een fatsoenlijke film te zien, in zijn beste rol in jaren. Dit is gewoon echt een prima gemaakte en bijzonder onderhoudende blockbuster. Dom en niet al te origineel uiteraard, maar de actie is regelmatig heel behoorlijk (ook al is deze niet enorm goed te volgen en is er wel wat duidelijk te spotten CGI) en Smith en Lawrence hebben weer echt die klik. Regelmatig wel wat te flauwe humor, maar nooit ergerlijk en vaak genoeg ook gewoon leuk. En wat me echt aangenaam verraste is hoeveel hart deze film nog heeft.

De nieuwe personages zijn op de zeer charmante Rita na allemaal wel wat vervelend. Gelukkig blijft hun rol beperkt en schaadt het de film niet. Zelfs zo'n domme cameo van DJ Khaled doet dat niet. Met de fanservice ging het ook nog wel. Leuk ook dat de acteurs die eerder Megan en Reggie speelden zijn hercast. En Pantoliano natuurlijk. De dood van Captain Howard kwam zowaar als een schok. Mooi eerherstel voor de serie na het gedrocht dat Bad Boys II was. 3.5*.