Bad Boys for Life (2020)

Verenigde Staten / Mexico
Actie / Komedie

geregisseerd door Adil El Arbi en Bilall Fallah
met Will Smith, Martin Lawrence en Vanessa Hudgens

Mike Lowrey en Marcus Burnett zijn nog steeds werkzaam bij de politie van Miami. Terwijl Marcus al denkt aan pensioen, om eindelijk van zijn gezin en nieuwe kleinkind te genieten, is zijn partner Mike van plan tot zijn honderdste achter de boeven aan te zitten. Ongewild moeten ze allebei in actie komen als een gewelddadige seriemoordenaar Mike boven aan zijn dodenlijst zet. Ze krijgen hulp van een nieuw opgerichte politie-eenheid vol jonge honden, die zich bedienen van de modernste technische snufjes.

• vanaf 29 mei te koop op dvd en blu-ray

avatar van TrudeVinke
TrudeVinke schreef:
De eerste twee Bad Boys films waren en zijn nog steeds een ware sensatie om naar te kijken.
Met actie scenes van ware klasse die tot de dag van vandaag echt spectaculair zijn.

De jonge cast van Smith en Lawrence was geniaal en vol humor en actie.
De eerste 2 films zat je op je puntje van je stoel, echt eerste klas actiefilms.
Vroeger konden ze nog echt goede films maken, ook zonder CGI.

En dan eindelijk deel 3, zou je denken.

De regiseurs Adil El Arbi en Bilall Fallah bakken er echt niks van.
De film mist de actie, de humor en de sensatie.

Ondanks mijn diepe respect voor Will Smith is het allemaal slap en humorloos.
Lawrence die gewoon te oud is om nog serieus grappig te zijn en het verhaal is ook slappe hap.

Jammer...

avatar van Uier
Triller schreef:
dit is meer een aflevering van de incradebals...

Incradebals 4 life.

Ik heb mij onverwacht goed vermaakt met BB3.

avatar van Peter Pan
Bad Boys 3, gewoon lekker volop actie.

De opening scene in de Porche was erg goed (zo zou F&F de hele film moeten zijn...) en de humor netjes gedoceerd.

Waar BB1&2 best een goed en spannend verhaal hadden, was dit verhaal vrij simpel, waarbij het "nieuwe team" niet echt een toevoeging was.
Wel, als gehoopt, genoeg actie, waardoor de film aan mijn verwachting voldeed.

avatar van pierre18
Dit soort films hebben nu wel een keertje gezien. Totaal niets nieuw onder de zon en op deze manier is het verworden tot hersenloze uitmelkerij van een verloren succesformule van weleer. Niet alleen de acteurs zijn over datum maar de hele setting, grappen en overdreven belachelijke actie hebben geen impact meer. Jammer.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Beste film uit de franchise. Er is een mooie mix van humor en actie en de film is visueel voor dit genre zeer mooi gedaan. Origineel is het niet natuurlijk. Het lijkt een mix tussen de Fast & Furious franchise en Lethal Weapon. Maar de film levert af wat je van zo'n film kan verwachten. Adil El Arbi en Bilall Fallah hebben hun start in Hollywood zeker niet gemist. Amerika zit misschien wat minder te wachten op de indie filmmakers die bij ons zo goed scoren. Maar zo'n vreemde film met veel dialoog en af en toe naakt zal de doorsnee Amerikaan eerder afschrikken. Als je een paar sterren, een gekende filmreeks en het nodige budget is het uiteraard een risico omdat in de handen van twee Belgen te geven, maar die hebben duidelijk wel de visie van jonge filmmakers en het doelpubliek van de film. Wat je tegenwoordig bij veel reboots en sequels helaas ziet, zijn kwalitatieve filmmakers die helaas niets begrijpen van de film die ze zelf maken. Bad Boys For Life is weinig origineel, maar weet perfect te surfen op de blockbuster van deze tijd.

Hiervoor heb ik alleen de eerste Bad Boys gezien, alweer 10 jaar geleden voor het laatst maar in mijn herinnering kon ik er wel van genieten toen. De formule lijkt een beetje opgedroogd, het verhaal is ontzettend cliche, voorspelbaar en over het algemeen niet boeiend. De grappen zijn ongemakkelijk slecht (op misschien 4 of 5 van de 100 na), en vooral Martin Lawrence werd irritant na een tijdje. Daarnaast weten Smith en Lawrence wel het beste uit het script te halen, samen hebben ze nog steeds diezelfde leuke chemie als eerst. Ook de actie is heel goed gedaan, heel erg over-the-top maar beter op film gezet dan de doorsnee actiefilm, dit komt vooral door het goeie camerawerk. Je ziet ook wel dat de acteurs liefde hebben voor de franchise, maar in mijn ogen is dit wel het moment om met de serie te stoppen.

Met mooi camerawerk en net uitgewerkte actie weet de film het nog goed te maken voor het belabberd slechte script, wat in mijn mening net opweegt naar een voldoende, 2,5!

Heb me zeer vermaakt. Ik vond hem gewoon goed. De beste Bad Boys film. Het schuurt wel een beetje tegen Fast and Furious aan. met name die groep, Ammo en de bad guy die zich in de laatste scene lijkt aan te sluiten deden me heel sterk aan FF denken.

Maar gewoon leuk.

Ik heb deze zaterdag in de bioscoop gezien en het werd een vreemde ervaring

Enerzijds wil ik gewoon dat deze film goed is. Het heeft een Belgisch tintje, featured mijn jeugdheld Will Smith en is een vervolg op een film die ik als adolescent vaak met plezier bekeek. Je begrijpt dat ik naar deze film niet objectief kan kijken.

Anderzijds... na de eerste drie kwartier wou ik hem afzetten. Meer van hetzelfde, onrealistisch (duh), mijn smaak zal wel veranderd zijn? Natuurlijk is het voor een puber leuk om Will Smith vlot met allerhande situaties te zien omgaan en Martin "zo word ik nooit" Lawrence loopt er ook wel prettig bij. Als midliver is het natuurlijk andere koek, je wil dingen zien die je laten nadenken en iets over het leven leren. De meesten van ons worden gewoon Martin Lawrence / Marcus Burnet en hebben daar vrede mee.

Gelukkig kan je in een bioscoop niet zomaar wegzappen. Uit de zaal lopen, iets wat ik overigens nog nooit gedaan heb, zou ook wel overdreven geweest zijn. Dus blijf je zitten. En dan plots krijg je toch wat gelach en dat werkt aanstekelijk en denk je: ach, het zal wel, leuke tijd gehad.

Dus beoordeel je beter dan je wil en geef je 3*: middelmaat omdat het verhaal eigenlijk ondermaats is maar door jeugdsentiment naar boven sluipt.

Sorry, ik vond het een draak van een film Het verhaal sloeg nergens op, bij vlagen klef en onnozel. De actie scènes waren too much, was bijkans niet te volgen. Daarnaast, of het lag aan de film of aan de Pathé zaal ( De Munt Amsterdam ) maar het geluid was soms ook erg hard.
Extra nadeel bij het zien van deze film: Er zat irritant k***t publiek in de zaal ( ga thuis lullen assholes

avatar van Peter Pan

Niet alleen bij jou...

Helaas is dat een "ziekte" die zich steeds vaker verspreid, vooral onder jongeren en het liefst met een fel brandende telefoon er bij.

(The dutch disease)

De film interesseert ze blijkbaar niet, lijkt meer om de status te gaan op (a)sociale media, of "gezellig" tijdverdrijf voor het uitgaan.
Ook tijdens concerten is dit vreselijk...

Naar de bios ga ik steeds vaker 2 weken na een release en dan ook nog eens op zondagavond als het rustig is.

avatar van joaquim05
Ajax&Litmanen1 schreef:

De mensen die 4 sterren geven hebben het tenminste nog kunnen onderbouwen...

Jij vind het goed ik vind het hersenloos zoals ik dat indirect aangeef. Het is een film en niet een casestudie. We weten allemaal wat voor ingrediënten in zo'n film zitten doordat we de film gezien hebben of het al kennen van de andere commerciële films die allemaal vergelijkbaar zijn. Het zijn niet bepaald complex en doordachte films. Ik zie het nut niet in om daar op in te gaan om uiteindelijk tot dezelfde conclusie te komen. Maar als dat jij het waard vind om zo'n standaard film uitgebreid te bespreken, zegt in principe al genoeg

avatar van Skuller
vandaag in de bios gezien ,toffe film . ze moeten het hier alleen wel bij laten ,maar ik vrees voor nog een deel aan het einde te merken.

avatar van Ajax&Litmanen1
joaquim05 schreef:

Dat zeg ik, de mensen die net als jij met 0,5 aan komen hebben niet het vermogen het te kunnen beargumenteren. Wel lachen dat je dan ook nog aanmerkingen durft te hebben op mensen die het wel uitgebreid kunnen.

avatar van joaquim05
Ajax&Litmanen1 schreef:

Misschien moet je de definitie van het woord 'mening' op zoeken. Deze film is het analyseren niet waard. Probeer je zelf nou niet neer te zetten als de intellectuele recensent omdat de wijze waarop iemand zijn persoonlijke mening geeft, jou niet aan staat.

avatar van Ajax&Litmanen1
joaquim05 schreef:

Haha. Je zit denk ik op de verkeerde site.

Na een half uur verbijsterd te hebben gekeken naar deze wanprestatie de bioscoopzaal uitgelopen. Op elk gebied viel de film tegen. Het acteerwerk van Laurence was om te huilen. Traag, opgeblazen en totaal niet meer grappig zoals eerder wel het geval was. Smith doet niet het niet veel beter en het resultaat is een inspiratieloze, humorloze, vanaf het begin over de top, voorspelbare en onbevredigende film die ik persoonlijk (mijn mening ja) het aanzien niet waard vond. Ik wil m'n geld terug

Film Pegasus schreef:

Serieus??? Heb je echt gelachen dan?

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
jjdeventer schreef:

Serieus??? Heb je echt gelachen dan?

Je had er bij moeten zijn.

avatar van eltorro
joaquim05 schreef:

Het feit dat jullie uiteenlopende meningen hebben over deze film, maakt het analyseren van de film al waard.

Film Pegasus schreef:

Je had er bij moeten zijn.

Toch te vroeg weggegaan dus

avatar van Master Blaster
Goed vervolg. Heb me erg vermaakt. Past mooi bij de andere films. De heren zijn natuurlijk wel ouder geworden en ook dat hebben ze goed opgelost.

vond toch wel jammer dat de badguy de zoon van Mike blijkt te zijn, die gewoon te erge dingen heeft gedaan om er sympathie voor te krijgen. (Zoals de hoofdcommissaris te vermoorden). Hij vermoord ook geen onschuldige mensen, hoe zit het dan met die ambulance medewerker die uit de ambulance rent in het begin?

4,5* vanwege het vermaak

We hebben erg genoten van de film. Van begin tot eind.

avatar van Q Jones
Heerlijke film. Een genot om Smith en Lawrence beide te zien. Vooral die laatste was goed op dreef

Goede film, lekker bruut op sommige punten.
Mooie vrouwen met Isabel en Kelly voorop.
Smith vond ik sterker acteren dan Lawrence.
Einde vond ik het zwakste van de film.
Maar al met al dikke 4 *.
Hoop dat jullie meer spectacel mogen produceren.

Geluid was in de munt inderdaad erg hard, dat mag wel eens veranderd worden.
Heb tegenwoordig oordopjes in.

avatar van Philippe01
Nog leuk en goed tot echter de finale begint en dan gaat het echt de mist in vind ik. Veel te ongeloofwaardig dan en te lang uitgewerkt. Jammer wel.

avatar van GoodOldJack
Dit was hem nu is echt niet voor mij, paar slomo's nog cva en hier en daar een mopje om lichtjes mee te lachen (eentje dat je weliswaar van ver ziet aankomen uiteraard). Maar verder spijt gehad dat ik er een cinematicket voor over gehad heb.

Saai, zeer slap verhaaltje (vol onlogische shit), effecten zeer matig, bijvoorbeeld het vuur richting het einde, bijrollen matig en zelfs het vrouwelijk schoon was naar mijn smaak maar matig schoon. Cringe bij bepaalde bad boys bad boys stukjes, ook als ze het wel voor serieus zingen.

Nope, zwak helaas vond ik.

kijkt prima weg, maar verstand op 0 want het verhaal stelt echt NIKS voor

avatar van hannes64
Gewoon weer verstand op nul en ik werd weer vermaakt door die 2.
Geweldige film, vol actie en een paar goeie strakke scenes.
De score is zoals altijd van Mancina grandioos, maar Balfe heeft `t stokje overgenomen, niks mis mee........ Het verhaal heeft echt niets om `t lijf, maar dat doet mij niks, zolang ik `t maar begrijp.

En, dat geeft niks want, ik ga een film zien om te worden entertaint, en weer had ik plezier.
De franchise zal nu wel ten einde lopen maar, heb genoten van deel 1 tot en met deze.
Denk dat degenen die de film zò onderwaarderen meer van de filmhuis films zijn, maar ieder zijn eigen.
Ik en veel anderen die dit soort films zien, waarderen `t, en ik waardeer `t met 3.5 *
En asjeblieft, hou toch op met die persoonlijke aanvallen, je bereikt er helemaal niets mee.....`t is net of men gewoon WIL dat degenen die em 3.5 of 4 sterren geven, met hun mee wil trekken in de filmhuis films o.i.d.
Geen drama voor mij ala Green Book, of Eternal Sunshine of the Spotless Mind..etc...etc, maar dit soort films...Actie, humor, over the top, leuk verhaaltje, en score, daar is film voor gemaakt...entertainment ten top.
Dat is deze voor mij ook weer.

Verschrikkelijk.
Wat een prutsers die regisseur en cameraman. Helemaal niks