Bad Boys for Life (2020)

Verenigde Staten / Mexico
Actie / Komedie

geregisseerd door Adil El Arbi en Bilall Fallah
met Will Smith, Martin Lawrence en Vanessa Hudgens

Mike Lowrey en Marcus Burnett zijn nog steeds werkzaam bij de politie van Miami. Terwijl Marcus al denkt aan pensioen, om eindelijk van zijn gezin en nieuwe kleinkind te genieten, is zijn partner Mike van plan tot zijn honderdste achter de boeven aan te zitten. Ongewild moeten ze allebei in actie komen als een gewelddadige seriemoordenaar Mike boven aan zijn dodenlijst zet. Ze krijgen hulp van een nieuw opgerichte politie-eenheid vol jonge honden, die zich bedienen van de modernste technische snufjes.

avatar van DragQueen
Lekkere film, die boordevol actie zit, en waarin Will Smith en Martin Lawrence wederom een leuke combo vormen. Verder is dit een prima vervolgfilm, die niet echt onder doet voor de twee voorgaande Bad Boys films. 3,5 Ster.

Geef maar geen cijfer, omdat ik de film niet heb kunnen uitzitten. Na zo'n 25 minuten was het voor mij op.
Bad boys 1 en 2 vond ik destijds goed te verteren en op sommige momenten zelfs grappig. Maar dit gedrocht........meer voorspelbaar dan de smaak van een Big Mac, minder grappig dan het trekken van een verstandskies en meer Bruckheimer dan een nuchter mens kan verteren.
Of ben ik onterecht azijnzuur kritisch, moet ik in de spiegel kijken en toegeven dat ik dit soort films gewoon ontgroeid ben? Zal de proef op de som nemen en een aantal buddy films uit de jaren 80 en 90, die ik altijd ben blijven koesteren, gaan herbekijken............

avatar van mcdaktari
Nu komt er ook nog een deel 4??? Serieus, moeten ze dat nu na zoveel jaar nog uit gaan melken? Ik dacht dat het bij de eerste 2 bleef, maar blijkbaar vonden ze het toch nodig een 3e te maken. En nu ook nog een 4e. Nu haak ik af.

avatar van LhKsoft
Het verhaal is minder dan de 1ste twee films van deze reeks, maar waarschijnlijk omdat de acteurs al wat "ouder" zijn. Ook lijkt het alsof het moeilijker wordt om nog een degelijk verhaal voor een actiefilm te vinden. Al bij al vond ik de film toch nog zo slecht niet. Soms was er een saaier moment, maar het loonde toch de moeite om te kijken naar het einde van de film.

Will Smith als de onverbeterlijke politieman en Martin Lawrence als de meer huiselijke figuur die meer met zijn gezin bezig wilt zijn en eigenlijk het politie gebeuren voor gezien heeft, doet me veel denken aan Lethal Weapon met Mel Gibson als de geharde agent die tot het uiterste wilt blijven gaan, en Danny Glover die eigenlijk liever het rustiger aan wilt doen als familiale agent. Het zal moeilijk zijn om een nog zo origineel mogelijke verhaallijn te vinden, zodat men zich laat inspireren door andere films.

avatar van brabusRUS
Ik wil deze film leuk vinden, omdat ik een groot fan van Lawrence en Smith, maar dit is een draak van een film. De eerste film was geweldig (5*), tweede mediocre (3*) en dit is gewoon kaka.

Dit was zo slecht, dat ik 'm bijna heb uitgezet na de eerste 20 minuten. Lawrence acteerde niet goed, niet overtuigend. Gelukkig wordt het wel iets beter. De film had een erg 'jaren 90 B-film' vibe. Het kwam allemaal heel rommelig overal, zowel het verhaal als het camera werk. De dialogen waren ook hilarisch slecht.

Ik heb echt de knop moeten omzetten, waardoor ik de film kon uitzitten, maar hoger dan 2* kan ik de film niet geven. Jammer

brabusRUS schreef:

Vroeger "moest" ik van mezelf ook een film uitzitten als ik het niets vond. Als ik daar op terugkijk moet ik lachen om dit enigszins neurotisch gedrag. Een film kijk ik om me te amuseren, dus waarom uitzitten en mijn tijd verdoen als ik het bagger vind?
Deze film heb ik na zo'n 20 minuten afgezet en heb daarmee ruim 120 prettigere minuten gewonnen.

avatar van brabusRUS
Draakje1968 schreef:

Doe ik ook wel eens. Maar dat kon ik bij een Bad Boys film niet doen.

De eerste 2 waren echt komisch, dat miste ik in deze film.
De actie en sommige acteurs maken het tot een voldoende.
Ik mag hopen dat ze een beter vervolg maken met een flink aantal goede grappen.

avatar van snarfje5508
Je kunt niet boos worden op Lawrence in deze rol. Alleen al om die reden kijken de Bad Boys films lekker weg en verdienen ze in ieder geval een voldoende. Meer zit er ook niet in want het te vele schieten komt je neusgaten uit. Het verhaal is flinterdun en ongeloofwaardig. Maar.....het blijft een leuk koppel !

13 in dozijn film, maar kijkt lekker weg. Zitten soms leuke grappen in met red het bij lange na niet bij deel 1. Ondanks dat wel prima vermaakt