Bad Boys II (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Will Smith, Martin Lawrence en Gabrielle Union

Mike Lowrey en Marcus Burnett van de politie van Miami krijgen een cruciale tip binnen over een belangrijke levering XTC-pillen vanuit Amsterdam. Het spoor leidt naar de Cubaanse nachtclubeigenaar Johnny Tapia. Die wordt al een tijdje verdacht van drugssmokkel, maar tot op heden is de politie er nog niet in geslaagd de vermoedens hard te maken. Naarmate het onderzoek van Mike en Marcus vordert, komen ze terecht in een grootschalige drugsoorlog tussen rivaliserende bendes uit de onderwereld. De twee agenten moeten bijzonder voorzichtig te werk gaan omdat Syd, de zus van Marcus, een undercoveroperatie voor de nationale drugsbrigade uitvoert om het imperium van Tapia ten val te brengen. Voorzichtigheid is echter niet de sterkste kant van Mike en Marcus.

avatar van des1
Give my share to Vicki. Ben allergisch voor Martin Lawrence.

avatar van Rico120
heb me stuk gelachen om deze film hij is leuk

avatar van Thomas83
Wat een verschil met het zorgeloze en zo plezierige Bad Boys, die het uiteindelijk vooral moest hebben van het constante gekibbel tussen Mike en Marcus, daarin echt leuk was. Het concept was simpel en hier is dat niet meer helemaal zo. Weliswaar heeft alles nog steeds niets om het lijf, het is echt een gigantisch volgepropte film, volgepropt met onevenaarbare vernielzucht en kekke trucjes als slow motion en bulletcams.

De dialogen zijn niet leuk meer en de toon lijkt heel bewust zo fout en plat en schaamteloos mogelijk. Soms is dat omdat het zo ongelofelijk slecht is nog wel grappig zoals in de scène met de Hummer en de sloppenwijk, maar het gaat er gewoon echt overheen. Het voelt alsof je loopt te kijken naar een kruising van de meest volledige representatie van alles wat fout is aan de moderne blockbuster en een platte komedie zoals waar Lawrence geloof ik meer bekend van is.

En alles is ook zo amateuristisch en enorm fragmentarisch. Echt alsof je naar losse actiescènes loopt te kijken, een eindeloos voelende verzameling van losse actie-ideetjes die andere films niet gehaald hebben. 147 minuten lang. Ik mis die samenhangendheid, het gevoel voor de personages en enige context waardoor de actie nog enige spanning of opwinding kan brengen. 0.5*.

avatar van IH88
“We ride together, we die together. Bad boys for life.”

Lekkere actiefilm die niet onderdoet voor het eerste deel. Smith en Lawrence zijn weer de grootste attracties, en het kibbelende duo is weer sterk op dreef. Samen met de spetterende actie zorgen ze voor een vermakelijk geheel dat niet snel verveelt.

De film is veel te lang, maar toch blijft het boeien. Het ziet er visueel allemaal mooi uit, er is chemie tussen de acteurs (ook Union, Pantoliano en Stormare zijn goed) en de film heeft veel humor. Dat het verhaal dan zeer magertjes is neem ik graag voor lief.

een heel erg leuk vervolg.heb me zeker ook weer prima vermaakt.net zo goed als deel 1 in mijn ogen.

Bad Boys II is helaas een stuk minder vermakelijk dan Bad Boys. In het eerste deel was het samenspel tussen Lawrence en Smith verschrikkelijk goed en dat was ook waar de kracht van de film vandaan kwam. In dit tweede deel is dat samenspel beduidend minder.

Het lijkt alsof de film overal nét iets grappiger wil zijn en iets meer lef wil tonen. Hierdoor voelt het ook wat geforceerd aan. Ook in het camerawerk worden er te veel trucjes uitgehaald om zich maar te kunnen onderscheiden. Ik vond de film hierdoor minder coherent aanvoelen.

Desalniettemin blijft het een leuk filmpje, maar wel beduidend minder dan deel 1.

HDL
leuke film,
heb me stukgelachen

avatar van Gang_Star
Inmiddels had Michael Bay stappen gemaakt als regisseur en was dit duidelijk te zien in Bad Boys II, die qua grootse actiescenes zijn voorganger overtreft. Uiteraard weinig veranderingen en verrassingen qua concept, waardoor we dus weer het vele gekibbel tussen Mike en Marcus te zien krijgen. Weer een film vol met de nodige humor die voornamelijk dankzij een kogel bij een bijeenkomst van kkk leden tot stand komt en zelfs een vrij pijnlijk hilarisch vervolg krijgt in een winkel. Tussendoor zorgt de zus van Marcus nog voor wat spanning onderling, maar blijven de heren alsnog op hun kenmerkende manier te werk gaan. Dit keer met een stuk vermakelijkere actiescenes zoals de achtervolging waarbij diverse auto's door de lucht vlogen en het sterke slotstuk van de film met de actie in de 'favela' waarin Michael Bay duidelijk zijn indrukwekkende potentie wat betreft actiescenes laat zien.

avatar van Boneka
Nu uitgebracht in 4k met Dolby atmos. Prima beeld en geluid. Vette actie zwaar over de top maar oh zo leuk tot het eind en een stuk beter dan deel I.

avatar van Shadowed
Die Bay.

Toch niet helemaal mijn ding deze Bad Boys. Omdat het uiteindelijk toch door Bay gemaakt is toch maar meegepakt voor een middagje hersenloze actie, en dat kreeg ik hier ook wel. Alleen kon ik nergens echt om de humor meer lachen.

Niet dat ik deel 1 grappiger vond, maar de dialogen in het eerste half uur van deze film waren een stuk scherper dan de 2 uur die daarna volgen. Bay maakt zijn actiefilm die zo simpel is, wel heel lang. 147 minuten is en behoorlijke zit en is ook gewoon te lang.

Smith & Lawrence zijn wel een prima duo, maar heel vaak heb ik niet om ze kunnen lachen in de laatste 120 minuten. De actie mag er dan zeker wel wezen en mag weer bombastisch zijn met richting de slotfase een hoop explosies, het is allemaal te chaotisch en te druk om optimaal van te kunnen genieten.

Het camerawerk is hier en daar dan ook soms behoorlijk lelijk, dat drukke en chaotische gedoe voegt helemaal niets toe aan een luchtige actie/komedie, en dan is het allemaal te druk om goed te volgen. Sowieso is de film altijd een beetje moeilijk te volgen door al het puin dat haast onvindbaar op het scherm afgevuurd wordt.

Gelukkig heeft Bay wel gedacht aan mooi kleurgebruik en genoeg spektakel om je op zijn minst geboeid te laten kijken. Daarmee kom je de 147 minuten wel een stukje makkelijker door dan de gemiddelde actiefilm. Soms ook lekker lomp, maar in het algemeen is dit voor mij een mindere Bay dan zijn algemene films.

avatar van Fisico
Bad boys II is eveneens een herziening. Voorbije week zag ik deel I nog eens en toen had ik me goed vermaakt. Nu was het echter veel minder. Alles was de eerste film zo leuk maakte was nu weg. De chemie tussen Lawrence en Smith was al heel wat minder. De jokes en het gekibbel waren te geforceerd en te gemaakt. De spontaniteit was wat weg. Ik heb dus ook amper gelachen nu. Alles was ook zeer voorspelbaar. Je zag de grappen al van ver aankomen. Alleen in het mortuarium en de raid met de lijken was nog enigszins amusant.

Veel actie, heel veel actie zelfs, maar ik miste wat samenhang in de verschillende actiemomenten. Het hing allemaal met losse flarden aaneen. Bay houdt het traditiegetrouw spectaculair en ook de effecten mochten er nog zijn, maar die slomo’s van rondvliegende kogels deden er weinig toe. De erg knappe zus van
Marcus mocht er best wezen, maar het plot was erg flauw. Ontgoochelend dus en dan is 147 een lange zit, zelfs voor een Bay.