Bad Boys II (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Will Smith, Martin Lawrence en Gabrielle Union

Mike Lowrey en Marcus Burnett van de politie van Miami krijgen een cruciale tip binnen over een belangrijke levering XTC-pillen vanuit Amsterdam. Het spoor leidt naar de Cubaanse nachtclubeigenaar Johnny Tapia. Die wordt al een tijdje verdacht van drugssmokkel, maar tot op heden is de politie er nog niet in geslaagd de vermoedens hard te maken. Naarmate het onderzoek van Mike en Marcus vordert, komen ze terecht in een grootschalige drugsoorlog tussen rivaliserende bendes uit de onderwereld. De twee agenten moeten bijzonder voorzichtig te werk gaan omdat Syd, de zus van Marcus, een undercoveroperatie voor de nationale drugsbrigade uitvoert om het imperium van Tapia ten val te brengen. Voorzichtigheid is echter niet de sterkste kant van Mike en Marcus.

avatar van des1
Give my share to Vicki. Ben allergisch voor Martin Lawrence.

avatar van Rico120
heb me stuk gelachen om deze film hij is leuk

avatar van Thomas83
Wat een verschil met het zorgeloze en zo plezierige Bad Boys, die het uiteindelijk vooral moest hebben van het constante gekibbel tussen Mike en Marcus, daarin echt leuk was. Het concept was simpel en hier is dat niet meer helemaal zo. Weliswaar heeft alles nog steeds niets om het lijf, het is echt een gigantisch volgepropte film, volgepropt met onevenaarbare vernielzucht en kekke trucjes als slow motion en bulletcams.

De dialogen zijn niet leuk meer en de toon lijkt heel bewust zo fout en plat en schaamteloos mogelijk. Soms is dat omdat het zo ongelofelijk slecht is nog wel grappig zoals in de scène met de Hummer en de sloppenwijk, maar het gaat er gewoon echt overheen. Het voelt alsof je loopt te kijken naar een kruising van de meest volledige representatie van alles wat fout is aan de moderne blockbuster en een platte komedie zoals waar Lawrence geloof ik meer bekend van is.

En alles is ook zo amateuristisch en enorm fragmentarisch. Echt alsof je naar losse actiescènes loopt te kijken, een eindeloos voelende verzameling van losse actie-ideetjes die andere films niet gehaald hebben. 147 minuten lang. Ik mis die samenhangendheid, het gevoel voor de personages en enige context waardoor de actie nog enige spanning of opwinding kan brengen. 0.5*.

avatar van IH88
“We ride together, we die together. Bad boys for life.”

Lekkere actiefilm die niet onderdoet voor het eerste deel. Smith en Lawrence zijn weer de grootste attracties, en het kibbelende duo is weer sterk op dreef. Samen met de spetterende actie zorgen ze voor een vermakelijk geheel dat niet snel verveelt.

De film is veel te lang, maar toch blijft het boeien. Het ziet er visueel allemaal mooi uit, er is chemie tussen de acteurs (ook Union, Pantoliano en Stormare zijn goed) en de film heeft veel humor. Dat het verhaal dan zeer magertjes is neem ik graag voor lief.

een heel erg leuk vervolg.heb me zeker ook weer prima vermaakt.net zo goed als deel 1 in mijn ogen.

Bad Boys II is helaas een stuk minder vermakelijk dan Bad Boys. In het eerste deel was het samenspel tussen Lawrence en Smith verschrikkelijk goed en dat was ook waar de kracht van de film vandaan kwam. In dit tweede deel is dat samenspel beduidend minder.

Het lijkt alsof de film overal nét iets grappiger wil zijn en iets meer lef wil tonen. Hierdoor voelt het ook wat geforceerd aan. Ook in het camerawerk worden er te veel trucjes uitgehaald om zich maar te kunnen onderscheiden. Ik vond de film hierdoor minder coherent aanvoelen.

Desalniettemin blijft het een leuk filmpje, maar wel beduidend minder dan deel 1.

HDL
leuke film,