• 8.353.882 stemmen

Geregisseerd door: Adil El Arbi en Bilall Fallah

Met onder meer: Will Smith, Martin Lawrence en Vanessa Hudgens

Releasedatum: 23 januari 2020

Plot Bad Boys for Life

"Ride together. Die together."

Mike Lowrey en Marcus Burnett zijn nog steeds werkzaam bij de politie van Miami. Terwijl Marcus al denkt aan pensioen, om eindelijk van zijn gezin en nieuwe kleinkind te genieten, is zijn partner Mike van plan tot zijn honderdste achter de boeven aan te zitten. Ongewild moeten ze allebei in actie komen als een gewelddadige seriemoordenaar Mike boven aan zijn dodenlijst zet. Ze krijgen hulp van een nieuw opgerichte politie-eenheid vol jonge honden, die zich bedienen van de modernste technische snufjes.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van DragQueen

DragQueen

Lekkere film, die boordevol actie zit, en waarin Will Smith en Martin Lawrence wederom een leuke combo vormen. Verder is dit een prima vervolgfilm, die niet echt onder doet voor de twee voorgaande Bad Boys films. 3,5 Ster.

avatar van Draakje1968

Draakje1968

Geef maar geen cijfer, omdat ik de film niet heb kunnen uitzitten. Na zo'n 25 minuten was het voor mij op.

Bad boys 1 en 2 vond ik destijds goed te verteren en op sommige momenten zelfs grappig. Maar dit gedrocht........meer voorspelbaar dan de smaak van een Big Mac, minder grappig dan het trekken van een verstandskies en meer Bruckheimer dan een nuchter mens kan verteren.

Of ben ik onterecht azijnzuur kritisch, moet ik in de spiegel kijken en toegeven dat ik dit soort films gewoon ontgroeid ben? Zal de proef op de som nemen en een aantal buddy films uit de jaren 80 en 90, die ik altijd ben blijven koesteren, gaan herbekijken............

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Nu komt er ook nog een deel 4??? Serieus, moeten ze dat nu na zoveel jaar nog uit gaan melken? Ik dacht dat het bij de eerste 2 bleef, maar blijkbaar vonden ze het toch nodig een 3e te maken. En nu ook nog een 4e. Nu haak ik af.

avatar van LhKsoft

LhKsoft

Het verhaal is minder dan de 1ste twee films van deze reeks, maar waarschijnlijk omdat de acteurs al wat "ouder" zijn. Ook lijkt het alsof het moeilijker wordt om nog een degelijk verhaal voor een actiefilm te vinden. Al bij al vond ik de film toch nog zo slecht niet. Soms was er een saaier moment, maar het loonde toch de moeite om te kijken naar het einde van de film.

Will Smith als de onverbeterlijke politieman en Martin Lawrence als de meer huiselijke figuur die meer met zijn gezin bezig wilt zijn en eigenlijk het politie gebeuren voor gezien heeft, doet me veel denken aan Lethal Weapon met Mel Gibson als de geharde agent die tot het uiterste wilt blijven gaan, en Danny Glover die eigenlijk liever het rustiger aan wilt doen als familiale agent. Het zal moeilijk zijn om een nog zo origineel mogelijke verhaallijn te vinden, zodat men zich laat inspireren door andere films.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Ik wil deze film leuk vinden, omdat ik een groot fan van Lawrence en Smith, maar dit is een draak van een film. De eerste film was geweldig (5*), tweede mediocre (3*) en dit is gewoon kaka.

Dit was zo slecht, dat ik 'm bijna heb uitgezet na de eerste 20 minuten. Lawrence acteerde niet goed, niet overtuigend. Gelukkig wordt het wel iets beter. De film had een erg 'jaren 90 B-film' vibe. Het kwam allemaal heel rommelig overal, zowel het verhaal als het camera werk. De dialogen waren ook hilarisch slecht.

Ik heb echt de knop moeten omzetten, waardoor ik de film kon uitzitten, maar hoger dan 2* kan ik de film niet geven. Jammer

avatar van Draakje1968

Draakje1968

brabusRUS schreef:

Vroeger "moest" ik van mezelf ook een film uitzitten als ik het niets vond. Als ik daar op terugkijk moet ik lachen om dit enigszins neurotisch gedrag. Een film kijk ik om me te amuseren, dus waarom uitzitten en mijn tijd verdoen als ik het bagger vind?

Deze film heb ik na zo'n 20 minuten afgezet en heb daarmee ruim 120 prettigere minuten gewonnen.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Draakje1968 schreef:

Doe ik ook wel eens. Maar dat kon ik bij een Bad Boys film niet doen.

avatar van M(O)H

M(O)H

De eerste 2 waren echt komisch, dat miste ik in deze film.

De actie en sommige acteurs maken het tot een voldoende.

Ik mag hopen dat ze een beter vervolg maken met een flink aantal goede grappen.

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Je kunt niet boos worden op Lawrence in deze rol. Alleen al om die reden kijken de Bad Boys films lekker weg en verdienen ze in ieder geval een voldoende. Meer zit er ook niet in want het te vele schieten komt je neusgaten uit. Het verhaal is flinterdun en ongeloofwaardig. Maar.....het blijft een leuk koppel !

avatar van Milsen

Milsen

13 in dozijn film, maar kijkt lekker weg. Zitten soms leuke grappen in met red het bij lange na niet bij deel 1. Ondanks dat wel prima vermaakt

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Het heeft erg lang geduurd en hij zou er elk moment komen; een derde deel van Bad Boys. Een review van Bad Boys 2 in een MovieMax-krantje van mijn voormalige plaatselijke videotheek zat nog in mijn achterhoofd. Will Smith die wou stoppen met spelen in actiefilms als hij 40 is... maar hij wou zeker nog wel spelen in Bad Boys 3. Het artikel dateert al uit 2004, Will Smith is inmiddels al de 50 gepasseerd, en met dit erg late Bad Boys-deel heeft hij zijn belofte nog lang niet nagestreefd. Ik was 13 dat ik deze toekomstvisie onder ogen kreeg en nu op mijn 30ste kan ik, sinds mijn pubertijd, weer getrakteerd worden op dit nieuwe deel.

En zijn deze beide heren zelf inmiddels al volwassen geworden?

De regie zou nog in handen genomen worden door Joe Carnahan, maar dat ging niet door. Toen besloot het Belgische duo dat achter Patser zat naar Amerika te verplaatsen om hun potentie die ze in hun blitse laatst genoemde film erin te steken. En dat is ze toch wel aardig gelukt. Dat er een tijdssprong is tussen 2003 en 2020 is ook al heel goed te merken. Marcus vindt dat het tijd is om het wilde leven als smeris achter zich te laten en zich te richten in de religie, de rust en natuurlijk ook zijn leven als opa; gezien zijn kleinkind is geboren. Maar Mike moet nog helemaal niks van zo'n leven hebben. Hij verft zijn grijswordende baardje, is nog altijd vrijgezel en zijn hoofd wil nog altijd gevoed worden met adrenaline... maar of zijn lichaam dat wel wil.

Nu krijgen ze te maken met een schietgrage zoon van een Mexicaanse senorita die in zwarte magie geloofd. Een reeks moorden onder rechters, advocaten en politici en ook Mike staat op de zwarte lijst en overleefd ternauwenood een aanslag. Zijn ego is geschaad en hij zal diegene ervoor opdraaien, maar nog steeds lijkt Marcus niet overhaalbaar te zijn... daarnaast is er een team die Mike een beetje onder de duim wilt houden, maar naarmate het menens wordt, lijkt er geen andere optie meer te zijn om gesamenlijk nog één keer tot keiharde actie te overgaan.... om vervolgens achter een geheim van Mike te komen.

En ook Howard heeft hier weer een leuke bijdrage. Alleen dit keer zonder wooosaaaah. En ook erg spijtig dat hij het loodje legt.

Wat moet ik samenvatten: Miami oogt weer exotisch en kleurrijk, de dames lopen in bikini over straat, palmbomen, overvolle stranden, een nieuwe Porsche voor Mike... als je de tijdsprong niet zou meerekenen is er nog vrij weinig veranderd. De lompe puberale grappen en grollen en intieme dialogen tussen Mike en Marcus zijn weer terug van weggeweest en de actie is lekker over de top, zij het soms net iets te overdreven afgewerkt in de eindscene. Ook een leuke bijdrage van Vanessa Hudges en Paola Nunez en natuurlijk weer zo'n verfrissend einde.

En een vierde deel is niet weg te denken.

Dit was ouderwets vermaak, met vele moderne elementen.

avatar van Seifer

Seifer

Niet echt een hoogstaande film. Wil Smith kan gewoon echt niet acteren in dit soort films. Hij doet het beter als hij een zielige rol heeft.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

lekkere film vol actie en humor, topper

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Ja, man.

Mijn eerste kennismakingen met Adil El Arbi en Bilall Fallah, het Romeo & Julia-drama Black en het Amerikaans aandoende en hippe Patser, waren veelbelovend. Het waren best frisse kijkervaringen, en na Patser kon ik wel begrijpen waarom ze in Hollywood hun kans kregen met een nieuwe Bad Boys.

Dat wil geenszins zeggen dat het mij verstandig leek om zich daar ook aan te wagen. De originele films zijn intussen van enkele decennia terug en hebben de tand des tijds best wel doorstaan. Om dan met een wat geüpdatete versie te komen, maar wel met een uit vorm zijnde Will Smith en Martin Lawrence, is tricky.

De updates komen met wat hedendaags hip gedoe. Onder meer de immer aanwezige DJ Khaled (vraag mij wel geen nummer van/met hem) passeert in een klein rolletje en dat typeert het wel een beetje: het poogt hip te zijn en zal dat best zijn voor een zekere doelgroep, maar goed zijn die toevoegingen niet.

Enige geslaagde nieuwigheidje is dat het best bloederig is. Zonder al te veel boe of bah wordt er wel eens iemand omgelegd. Daar wordt niet flauw over gedaan en dat kan ik wel smaken. Anderzijds wordt dat soort dreiging vaak en snel tenietgedaan door de talloze flauwe komische intermezzo's. Smith noch Lawrence zijn grappig.

Blijft een wat luidruchtig filmpje over, helaas zonder fun en met veel gefaalde humor. Het plotje met die voodoo-heks en Smith's zoon met haar is tenenkrommend, maar in dit soort actiefilms is dat veelal bijzaak. Als ik de post-creditsscène zie, laat het in elk geval de deur open voor nog een sequel.

avatar van umbra

umbra

Achja als tiener midden en eind 90s, was ik wel fan van dergelijke films, had zelfs zo'n schoolmap van Bad Boys Maar als ik kijk nr de laatste 20j, nah ben ik toch geen fan van Will Smith en al zeker niet in wat een lekker actiefilm met dosis comedy moet zijn. In 'I Am Legend' vond ik hem dan wel best goed. Maar voor actie/comedy, geef mij dan maar een Ryan Reynolds. Nah dit was me allemaal té pover.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Heerlijke film met 2 super humoristische acteurs die elkaar op en top aanmerken. Het verhaal is zeer vermakelijk. Verder super veel actie , achtervolgingen, geschiet en enorm veel humor.

Ik was zo enorm blij met dit derde deel , maar had er niet enorm veel vertrouwen in, omdat ik dacht dat dit enorm uitgemolken zou zijn.

Het viel mij zeker niet tegen ! Gelukkkg laten ze het duo in hun waarde en maken ze gebruik van het feit dat ze ook echt ouder zijn geworden. Verrassend verhaal dat het oude duo weer humoristisch doet opleven.

Heerlijke film die ik al meerdere keren heb gezien, maar je moet wel van wat flauwe humor houden anders is dit niet voor je bestemd .

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Deze derde Bad Boys vond ik redelijk maar eigenlijk overbodig.

Kan zeker niet tippen aan deel 1 en 2.

Het toeval wil dat ik op hetzelfde moment alle seizoenen van The Fresh Prince of Bel-Air aan het (her)bekijken ben en me realiseer wat een groot acteertalent Will Smith is (met als hoogtepunt de aflevering Papa's Got A Brand New Excuse). Waarmee ik maar zeggen wil dat in een film als BB3 zijn talent niet tot zijn recht kan komen. Goed, de man zit al wel een tijdje tegen het einde van zijn carrière aan en het blijft een op en top actie film.

Hopelijk is de Bad Boys reeks hiermee afgerond en komt er geen 4e deel meer.

2,5 sterren