Bad Boys for Life (2020)

Verenigde Staten / Mexico
Actie / Komedie

geregisseerd door Adil El Arbi en Bilall Fallah
met Will Smith, Martin Lawrence en Vanessa Hudgens

Mike Lowrey en Marcus Burnett zijn nog steeds werkzaam bij de politie van Miami. Terwijl Marcus al denkt aan pensioen, om eindelijk van zijn gezin en nieuwe kleinkind te genieten, is zijn partner Mike van plan tot zijn honderdste achter de boeven aan te zitten. Ongewild moeten ze allebei in actie komen als een gewelddadige seriemoordenaar Mike boven aan zijn dodenlijst zet. Ze krijgen hulp van een nieuw opgerichte politie-eenheid vol jonge honden, die zich bedienen van de modernste technische snufjes.

avatar van Left4Dead
Oude wijn in nieuwe zakken, Hollywood is er bedroevend erg in bedreven tegenwoordig. Originaliteit doen we niet aan, gemakkelijke kassuccessen is het elan sinds de laatste jaren.Dus een reboot van de stoute jongens viel precies in die pijplijn. De altijd vreselijk irritante Lawrence, en Smith die ik eigenlijk ook nooit echt hoog heb gehad. Waarom dan deze prent zien?, tja er komt al zo weinig uit, ik wil toch wel een beetje volgen wat er allemaal nog gebakken wordt.

Meteen duidelijk vanaf het begin dat de twee regisseurs totaal gefocust waren op hoe de voorlopers op beeld stonden. Kopieerwerk dus, easy does it. Drinkende stoere en toch ook weer zachte buddy cops wederom, ja en de legende is herboren. Standaard boeven vangen verhaal, voor de verassing weer eens, een script met veel onzingesprekken. Ja de Amerikanen kunnen er niet zonder. Net als die slappe humor van hun. Nou die punten wist ik van tevoren goed in te schatten zodat ik mijzelf er heel snel overheen kon zetten.

De prent werd opgezet voor ontspanning, genieten van beeld en geluid. Eerst door het kwijlende gedoe heen voor de pief paf poef en explosies. Versterkers lekker warm gedraaid van tevoren dus "kom maar op" dacht ik. Gelukkig dit keer was Joe Pantoliano ook weer van de partij, dat is dan voor mij ook de enige echte lokker qua acteurs. Geen echte klappers verder wat mij betreft.

De soundtrack is simpel, wil stoer zijn maar stelt gewoon niet veel voor. Wat heb ik toch een hekel aan goedkope rap. De effecten staan er prima op, de kamer mooi netjes gevuld met effecten. Beeld had iets te veel kleur, regie niet erg bijzonder maar ook niet slecht. Het is allemaal niet opzienbarend. En ja de acteurs zijn er zeker ouder op geworden en proberen het met het script nog wat over te grappen en grollen om te verdoezelen. Dat hebben we vaker gezien met de oude acteurs van tegenwoordig, een slap excuus om het toch maar te gaan maken. Maar ja de schoorsteen moet ook roken.

Erg duidelijk dat de regisseurs Michael Bay als mentor voor dit werkje hebben genomen, man het lijkt wel of Bay zelf de hand in het projectje heeft gehad. Het is Amerikaans glad allemaal, als een aal vangen in een zwembad vol slijm. Het eerste half uur is een slappe droge zit met niet al te spannend spul. Daar moest ik mijzelf doorheen knagen, geen gemakkelijke opdracht verzeker ik je. We zien wie de boys alweer waren en hun rivalen krijgen een oppervlakkige drugsachtergrond aangemeten. Ach, dat heb je nu eenmaal met dit soort prenten. Oppervlakkige wraak, liefde en vriendschap, en veel geneuzel daarover. Meer zit er in het begin niet in.

Het doet allemaal erg kinderachtig aan, ik miste ook echte overtuiging. De cast had schijnbaar wat moeite met het brakke script en niet al sterke regie. En dan zou je denken dat mijn persoon blij was met het feit dat Bay dit keer niet de regie had, maar de twee Belgen zie ik op deze manier zeker geen awards binnenhalen op deze manier. Nee verre van. Totaal geen inlevingsgevoel naar boven voelen borrelen, nee iedereen mocht een kogel krijgen wat mij betrof. En dan heb je te maken met twee uur slechte humor met een nog slechtere timing. Slecht enkele moment van een glimlach gevoeld, te weinig voor mij dus.

Ook de actie kan het allemaal niet redden voor mij. Ja dan blijft er gewoon erg weinig over. De twee vorige delen kregen allebeide 2,5**. En ja ik moet zeggen dat ik deze simpelweg nog minder dan de voorgangers vond. Dus meer dan 2** kan ik dan ook niet kwijt aan deze erg magere productie. Ronduit slap, in het kort.

avatar van Left4Dead
Luudje10 schreef:
Wat wel een raadsel is dat een rechercheur in een Porsche rijdt en een appartement met een dakterras heeft waar men over de stad heen kijkt. Maar goed dat moet je maar met een korreltje zout nemen.

Dan moet het eerste deel zien, daar wordt het uitgelegd.

Wat een rommel.

Zeer zwak plot, actiescènes die merendeels bagger zijn, alle beelden worden zo versneld dat het vervelend wordt, en de humor komt gewoonweg niet over en sorry Martin en Will maar het acteren was jammer genoeg beneden peil ... Had hier veel meer van verwacht.

Alles waar voor mij de eerste 2 films in uitblinken mis ik in deze films. De actiescènes die nagelbijtend waren en met humor van de bovenste plank door hun hoge buddy-gehalte.

Neen deze film doet het niet , charisma van Will niet terug te vinden in deze film en Martin zijn gezichtsuitdrukkingen waarmee je spontaan begint te lachen zijn ver zoek.

Echt spijt dat ze hier een 3de deel van hebben gemaakt (op deze manier)

Toch nog 2* voor de scènes waarvan je nog een glimp zag van de originele films...

macrobody schreef:
Bad movies for life met Will Smith. Ik weet niet of het de bedoeling was maar de film deed heel erg jaren '90 aan. Voor de fans leuk denk ik.

Voor een ‘’Bad Movie’‘ toch 3*?

avatar van A.S.E.
aSMoDeuS schreef:
Een film voor debielen van twee uiterst hinderlijke """Belgen""".

avatar van macrobody
Stijn92 schreef:

Voor een ‘’Bad Movie’‘ toch 3*?

Ach ja, ik had er niet veel van verwacht en de film had toch de 3 ingrediënten om een voldoende te krijgen:
tieten, schieten en helicopters. Al had er wel iets meer van het een en minder van het ander in gemogen

avatar van CouchCowBwoi
Ik ben tot nu toe niet echt onder de indruk van het werk van Adil & Bilall, die in dit deel de teugels van Bay overnemen. Zij zorgen voor een eveneens energieke stijl, maar zonder de humor, flair of schaamteloosheid van de eerdere delen.

Wat de boys Will Smith en Martin Lawrence betreft, vind ik deze reünie, in alles te wensen overlaten. De heen-en-weer-grapjes komen echt héél geforceerd over...

Wat mij betreft had deze film alleen gemaakt mogen worden i.c.m. Bay.

avatar van boemboem27
een hele goede en ook leuke film.
de combi, de badboys Will Smith en Martin Lawrence dat klikt gewoon.
dit soort films passen gewoon in mijn straatje
ondanks de behoorlijk lange zit van 2 uur heb ik me geen moment verveeld.

avatar van Nosje
Een paar aardige scènes maar dat is het dan ook. Ik had er weinig van verwacht en ik werd niet verrast.
Het slotgevecht was weer eens overdreven en belachelijk. Alle slechteriken, zwaar bewapend, vielen als poppetjes om. Waarom kunnen die nooit mikken?

Vreselijk flauw

avatar van Luudje10
Dat ben ik alweer vergeten deel 1
Left4Dead schreef:

Dan moet het eerste deel zien, daar wordt het uitgelegd.

Echt, een pot augurken is minder zuur dan enkele commentaren hierboven.
Gewoon kijken en zelf oordelen.

Sorry hoor, maar ik vond het een geweldige film!

avatar van schumacher
belita schreef:
Echt, een pot augurken is minder zuur dan enkele commentaren hierboven.
Gewoon kijken en zelf oordelen.

Sorry hoor, maar ik vond het een geweldige film!

Dat is omdat mensen verder kunnen kijken dan 2 allochtone Belgen die die film hebben gemaakt.
Ik kijk naar hoe de overgangen zijn, de muziek, het acteren, de humor, de aktie, hoe men het in beeld brengt, de dialogen en ga zo maar door en dat was veelal mega slecht, tot het rampzalige toe, vd hak op den tak was het, slechte muziek keuze ook en de humor was verre onder het niveau vd vorige bad boys. Ook niks spanning was er, dat had je bij de vorige films wel.

avatar van A.S.E.
schumacher schreef:

Genietbare popcorn-actiefilm! Meer moet dat niet zijn. In het verlengde van Bad Boys II.
Blij dat we deze in de cinema gaan checken zijn.

Speelduur kon misschien net iets korter, hoewel het niet echt stoorde.
Eerste film spant wel de kroon uiteraard.

7/10

P.S. Veel marginale commentaren hierboven. Beschamend.

avatar van mjk87
mjk87 schreef:
Ja, dat verbaasde mij eerlijk gezegd ook. Ook omdat beide van Bay zijn. Want hoewel ik dat een vreselijke regisseur vind pak ik juist weleens een film van hem. Allicht komen ze nog eens op Netflix. Moet toch m'n lijstje met Bay-films nog eens vol krijgen

Ajax&Litmanen1 Ik beloof plechtig deel 1 snel te gaan kijken, die staat er inmiddels op

avatar van Elchapo
Een hoop kritiek lees ik hierboven‍♂️Wat een onzin,de eerste 2 delen waren standaard actiefilms,deze is meer dan dat: prachtige shots in Miami met adembenemende kleuren en de typische smith/Lawrence humor.....4 stars.

avatar van Pecore
Mooi in beeld gebracht en af en toe best wel kunnen lachen, met name om Marcus. Maar het script, inclusief de irritante rollen van Smith, de AMMO- groep en alle boeven, is zo slecht, dat valt niet te compenseren.