Annabelle Comes Home (2019)

Horror / Mystery

geregisseerd door Gary Dauberman
met Mckenna Grace, Madison Iseman en Katie Sarife

Om Annabelle ervan te weerhouden nog meer schade aan te richten, plaatsen de paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren de bezeten pop binnen de afgesloten artefactenruimte in hun huis. Het gaat echter mis als Ed en Lorraine een dag van huis gaan en Mary Ellen op hun dochter Judy laten passen. Een vriendin van Mary Ellen komt langs en gaat de gevaarlijke kamer in, waarna ze de beruchte pop bevrijdt. Met als gevolg dat Annabelle alle boze geesten in de kamer wakker maakt.

In Film > Nieuws > Annabelle Comes Home (Annabelle 3) (2019):

Regisseur ingehuurd voor derde 'Annabelle'-film | Filmtotaal filmnieuws

Was te verwachten, word denk ik weer uitgemolken.

avatar van Daan258
Toch wel benieuwd hoor. Van mij mag het 3e deel zeker komen.

avatar van Valak
Ik had het nieuwsbericht over de 3e Annabelle film al op de pagina van Annabelle: Creation geplaatst:

Annabelle: Creation (2017)

Moet ik dat voortaan dan misschien beter hier in het forum plaatsen, wanneer ik een bericht over een nieuw aangekondigde of nog-te-verschijnen film (ook al is het een vervolg op een eerdere film) tegenkom?

avatar van Valak
In Film > Nieuws > Annabelle 3 (2019):

De dochter van Ed en Lorraine Warren wordt het slachtoffer van Annabelle in derde film:

The Warren's Daughter Becomes Target of Demonic 'Annabelle' Doll! - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Release staat gepland voor 3 juli 2019.

avatar van Shadowed
Top! Kan niet wachten. Hopelijk nog een stukje enger dan Creation, vond die al tamelijk spannend op het grote doek.

Ben benieuwd.

Vanaf 27 juni in de bioscoop

avatar van Kondoro0614
De trailer heeft mijn gedachten naar het positieve gebracht. Hopelijk pakt het dan niet slecht uit!

avatar van Ajax&Litmanen1
Best een goede trailer. Ik vond Annabelle 1 niet zo goed, maar het vervolg zeker wel. Kijk hier dus ook wel naar uit. Dit zijn geen films die vaak een 9 bij mij scoren, maar een goede voldoende toch meestal wel.

avatar van John Milton
Kondoro0614 schreef:
Ik heb zelf Annabelle (2014) overgeslagen gezien de reviews, maar Annabelle: Creation (2017) twee keer met veel plezier gekeken. Ik word van deze trailer niet warm, maar had dat ook niet direct verwacht. Een voldoende zit er misschien in, maar zonder positieve geluiden van users hier, zal ik het adhv de trailer niet gaan kijken

avatar van sharkey111
Eerste recensies zijn veelbelovend. Ik ben hier erg benieuwd naar!

sharkey111 schreef:
Eerste recensies zijn veelbelovend. Ik ben hier erg benieuwd naar!

Ik heb het gelezen. Ben ook zeer benieuwd.

Gaan nu ook horrorfilms de standaard filmposters maken waarin alle personages verstrengeld afgebeeld staan? Zag het ook al bij Ready or Not

avatar van john mcclane 2

? die zag ik niet aankomen .
Spannend .

avatar van CallMeWeezyBaby
Morgen maar eens bekijken, ben bang dat het me niet zo kan boeien als de eerdere films.

avatar van Shinobi
"Nice doll."

Het eerste deel vond ik een verschrikking, maar 'Creation' was daarentegen een leuke verrassing. Dus ik was wel benieuwd hoe deze titel zou uitpakken.

Ondertussen zijn we alweer aanbeland bij de zevende film uit het 'Conjuring' universum. Hier zie je hoe Annabelle wordt opgesloten in de befaamde artefactenruimte van de Warrens. Zij gaan er zelf een weekendje tussenuit, waardoor dochterlief nu alleen is met haar babysitter en diens erg nieuwsgierige vriendin. Door de onnozelheid van laatstgenoemde wordt Annabelle vrijgelaten en mag ze de boel weer terroriseren.

Doordat 'Annabelle Comes Home' zich hoofdzakelijk op één locatie afspeelt, moet men creatiever te werk gaan met de middelen die voorhanden zijn. Op deze wijze wordt er een aardig spookhuis gecreëerd waar in bijna elk hoekje wel iets te beleven valt. De artefactenruimte spreekt hierin voornamelijk tot de verbeelding, wat tot een aantal toffe sequenties leidt.

Het is alleen jammer dat er bar weinig wordt gedaan met het narratief. De personages krijgen weliswaar enige achtergrond mee, echter blijft de uitwerking daarop flink achter. Hierdoor wordt het geheel meer voortgestuwd door de ene na de andere entiteit die zijn intrede maakt; de toekomstige spin-offs mogen blijkbaar niet vergeten worden. De daadwerkelijke spanning blijft logischerwijs uit, omdat de film daarmee te veel in herhaling valt.

Al met al een redelijk vervolg, maar dit is simpelweg makkelijk cashen. De volgende spin-off zal waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten.

2,5 Sterren.

avatar van Donucius
Ja, wat kan ik er over zeggen..

Valt aan de ene kant tegen voor een annabel, want vorige delen waren imo beter. Aan de andere kant is het bij vlagen best goed weergegeven. Bij een super trage opbouw weet ik altijd dat de regisseur snapt hoe je dit soort films aan moet pakken. Maar hier had ik soms het gevoel dat het opbouwt naar niks. Naar beter gezegd een anticlimax. Gelukkig valt dit mee. De sfeer is redelijk tot goed, maar nergens echt beklemmend op een paar zeldzame uitzondering na. De timing is soms raak en veelal mis. Maar de juist getimede jump scares maken op zich wel wat goed, zodat je adrenalinegehalte weer op een hoog peil wordt getild.

Op zich wel vermakelijk avondje uit als je van gezelschap en samen lachen en beven houdt en niet al te serieus naar deze film gaat. Prima op zichzelf staande film in de reeks. Acteerwerk is matig, maar wordt wel beter naarmate de film vordert met name Mckenna Grace. Camerawerk is niet altijd even goed in het creëren van spanning, maar volgens mij wordt er ook niet zoveel CGI gebruikt meen ik. Dus daar blijf ik op neutraal. Geluid is wel super top en schoon afgemixt. Zo'n film kan je dan ook niet thuis kijken zonder een degelijk geluidssysteem, want het laag is weer super hier. IMAX versie gezien.

Ja, gezien en afgevinkt. Maar voor mij geen blijvertje of terugkijkertje. Maar de sfeer is wel een plus hier in deze film.

avatar van Flat Eric
Poppetje.

Een enge pop met vlechtjes om te zien maar verder doet ze me niet veel. Ze beweegt en praat niet zoals een Chucky, althans je ziet haar niet echt in aktie. Dus moet de film het van omgevings scares hebbem. Wat dan weer resulteert in de voorspelbare jumpscares. De focus op het dochtertje en de oppasmeiden is een aardige invalshoek maar het mist als griezelfilm originaliteit en oprechte griezelmomenten.

Donucius schreef:
Ja, wat kan ik er over zeggen..

Waar baseer jij dan jouw cijfer 1,5 op als ik vragen mag? Dit klinkt meer als een voldoende.

avatar van John Milton
Het klinkt idd een beetje als 2,5*

Maar: iedereen heeft een beetje zijn eigen beoordelingssysteem, en niet alle criteria wegen even zwaar.

Er zijn genoeg mensen hier die een film niet afrekenen op het hebben van geen verhaal, of een slecht verhaal bijvoorbeeld; is voor anderen weer ondenkbaar

Starscream schreef:

Op mijn persoonlijke horrorschaal.

Ik ben geen casual horrorfilmkijker dus waardeer dan ook niet als dien. Voor de casual kijker is dit wel film met een voldoende hoor, echter voor mij dus niet. En dan spreek ik echt voor mijzelf.
Ik kan je zeggen dat als je Wan goed vindt in de horrors die hij heeft gedaan, dan kan je verwachten dat dit op dezelfde lijn zit.

John Milton schreef:
Het klinkt idd een beetje als 2,5*

Als ik casual zou beoordelen zou dit inderdaad op de 2,5* uitkomen. Wellicht neigend naar een voldoende zelfs. Maar ik doe wat ik normaal ook doe bij al mijn waarderingen; Ik waardeer voor mijzelf en niet voor de persoon die mijn waardering gaat lezen. Zo blijf ik mijzelf het meeste trouw vind ik. Dus daarom kan het zijn dat het cijfer niet helemaal gelijk is met wat ik verwoord. Ik ben eigenlijk niet geheel negatief over deze film echter kan ik hem geen voldoende geven op mijn persoonlijke schaal. Oh wat een dilemma ook.

Starscream schreef:

Ik kan je eigenlijk heel eenvoudig uitleggen hoe ik hoofdzakelijk waardeer op horrors:
1) geluid uit en hij is nog steeds goed en beklemmend (dit is een must voor mij en ga ik minpunten geven als dat niet zo is)
2) camera of beeld toont niks echter de sfeer is beklemmend (psychologisch fundament)
3) gore is ook echt gore en niet dat half gore half niet gore
4) humor is belangrijk
5) timing moet perfect zijn, een regisseur die de timing (van bijv. jump scares) niet goed heeft snapt niet hoe horrors werken en ga ik minpunten geven.

En wellicht nog meer, maar vooral bovenstaande denk ik.

Donucius schreef:

3) gore is ook echt gore en niet dat half gore half niet gore
4) humor is belangrijk

En wellicht nog meer, maar vooral bovenstaande denk ik.

Dankjewel voor je uitleg ik was nogal benieuwd. Omdat je bericht nogal positief was voor een onvoldoende.

avatar van Walter S.
De film neemt een flinke aanloop en moet het lang vooral van een dreigende sfeer hebben. Wat mij betreft is mis mee, maar kan me voorstellen dat mensen het nogal lang vinden duren voor het los gaat en dat als het los gaat de finale eigenlijk ook vrij kort maar krachtig is.

avatar van mrklm
Goed uitgewerkte karakters, verzorgde cinematografie en sterke vertolkingen van Mckenna Grace, Madison Iseman en Katie Sarife maken dit tot een redelijke, doch niet geheel geslaagde horrorfilm. Regisseur Gary Dauberman weet een onheilspellende sfeer te creëren, maar qua horror is het eerste uur weinig meer dan een lang uitgerekte tease waarin weinig gebeurd en de zogenaamde schrikmomenten vooral worden veroorzaakt door een opgeblazen geluidseffect. Er zijn een paar veelbelovende ideeën - het behekste tv-scherm en de munten - maar die leveren niet het gewenste (lees: angstaanjagende) effect op. In de finale gaan opeens alle remmen los en dat is weer iets teveel van het goede. Maar het goede spel van de drie hoofdrolspeelsters zorgen voor een bevredigend slot in één van de betere films binnen het genre, al kan het zeker nog beter.