Rambo: Last Blood (2019)

Alternatieve titels: Rambo V | Rambo V: Last Blood

Actie / Thriller

geregisseerd door Adrian Grunberg
met Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada

Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn skills uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.

• Vanaf donderdag 19 september in de bioscoop

DiDa schreef:
Een goede bron van me heeft het script van Rambo V. Ik heb stukken gelezen en als ze niet teveel veranderen wordt Rambo V weer een keiharde actiefilm. Het script wat hij heeft is het Original Draft. Dus het script voordat Stallone er dingen aan heeft veranderd (wat hij altijd doet). Ben benieuwd....

Hopelijk gaan ze gewoon voor pretentieloos r-rated vermaak. Het hoeft allemaal niet zo emotioneel en zwaarmoedig als in de vorige film, al vond ik die wel vreselijk bruut qua geweld. En op zich mag Rambo nu wel sterven, zou wel passen bij deze reeks. Kan me niet voorstellen dat er nog een Rambo 6 zal komen gezien de leeftijd van Stallone.

avatar van Thorongil
Ze zijn nog aan het filmen en het wordt al gespoiled...

Thorongil schreef:
Ze zijn nog aan het filmen en het wordt al gespoiled...

Ondertussen zijn de opnames af. Best wel snel, vind ik. Hopelijk is het goede kwaliteit en niet zo'n verhaal als Escape Plan 2: Hades.

avatar van Basto
koekwous schreef:
Rambo hoort in de jungle

Geef toe dat zijn optreden in Afganistan zijn minste was, maar ik zie m ook graag eens in een urban jungle.

Sowieso benieuwd hoe hij met die drugsdealertjes omgaat.

koekwous schreef:
Rambo hoort in de jungle

De eerste Rambo speelt zich af in de bossen. Daarna in de jungle. Daarna in de woestijn. Daarna in de jungle. Er is geen plaats waar hij echt hoort.

Al geef ik toe dat de jungle wel het leukste is. Nu deel 5 in Mexico afspeelt zal je vast wel weer afwisselende omgevingen krijgen.

avatar van Bram0108
1 en 4 waren voor mij zeker de beste, 3 moet ik nogeens kijken.

avatar van Vdk_Movie
niethie schreef:
Rambo kennende zou het zomaar kunnen.
en 11 jaar later is het dan zo ver kan niet wachten, Rambo blijft een klassieker.

avatar van FunkStarr
Stallone zal als 72-jarige opa nog eenmaal in de huid van John Rambo kruipen. Dat hij dit kan opbrengen en op die leeftijd zelfs nog in de sportschool te vinden is geeft al aan wat een ongelofelijk sterk oermens Sly is. Ben erg benieuwd maar sowieso respect dat hij dit nog aandurft. Ik vond het vierde deel ook zeker niet verkeerd. Expendables 4 zal er ook nog gaan komen, maar als Seagal niet meedoet hoeft het van mij niet. Laat deze nieuwe Rambo maar komen!

avatar van mcdaktari
Oke, en ik maar denken dat ze die hele Rambo inmiddels wel helemaal uitgemelkt hadden, maar ze zullen nog wel ergens een beetje geld ruiken. Zou Stalone met rollator komen ??

avatar van Ajax&Litmanen1
Vette teaser zeg. Dit maakt heel wat meer indruk dan de Terminator trailer van een paar dagen terug. Dit kan wel eens bikkelhard worden, net als Rambo 4. Die vond ik erg sterk.

avatar van -P-
-P-
Kijk er heel erg naar uit, ik ben alleen bang dat het niet als een Rambo film gaat aanvoelen.
Ook hou ik persoonlijk van de rambo met mullet (matje), maar we gaan 't meemaken

avatar van Lakte
Hierbij de originele Teaser Trailer. Ben erg benieuwd! Hij ziet er erg goed uit. Benieuwd of dit ook echt het laatste deel gaat worden.

Rambo: Last Blood (2019 Movie) Teaser Trailer— Sylvester Stallone - YouTube

avatar van Bram0108
Lakte schreef:
Benieuwd of dit ook echt het laatste deel gaat worden

Zou wel grappig zijn als er nu nog Last Blood part 2 komt. Toch is mijn verwachting dat hij een eind wil maken aan het personage Rambo. We zullen het zien!

Mooie verrassing.
Wist niet dat deze zou komen.
Ziet er goed uit.
Rambo rules

avatar van Thorongil
Trailer is geweldig!!!

avatar van schram101
Fantastische teaser! Andere setting, zelfde John Rambo. Al is de film maar half zo cool als Rambo was (de beste actie film van het decennium) ben ik al meer dan tevreden. Niet geheel onverwacht, maar dit lijkt de nieuwe Terminator keihard K.O. te slaan.

avatar van Q Jones
Ziet er echt goed uit enorm veel zin in

avatar van DiDa
Kan de stem verwijderd worden? Is echt onmogelijk. Het eindproduct is nog niet af....

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Voorbarige stem verwijderd. Verzoek om dergelijke zaken via een alert te melden anders zien moderators het niet.

avatar van FunkStarr
Denk dat dit ook weer een zeer vermakelijk filmpje gaat worden! Ziet er goed uit inderdaad.

avatar van Captain Pervert
Mijn verwachtingen zijn ietwat getemperd door de trailer.

Recent nog de hoogtepunten van Rambo (2008) bekeken en dat is moeilijk te overtreffen. Natuurlijk is die film bruut en worden er mensen aan flarden geschoten, maar de mooiste momenten zijn juist de subtiele. Bijvoorbeeld dat Rambo bij de boot moet blijven van de goodguys, maar dat hij ze ineens komt redden met zijn pijl en boog. Of dat er mensen op het punt staan geëxecuteerd te worden, en dat je hem achter een badguy langzaam - out of focus - omhoog ziet komen begeleid door een keiharde synthesizer bastoon.
Die balans tussen extreem bruut en subtiel maakte de vorige Rambo de op 1 na beste uit de reeks (First Blood valt niet te toppen)

Afgaande op de trailer en de info die Sly loslaat op zijn Instagram, gaat het (denk ik) zo.

Rambo woont samen met een dame van zijn leeftijd (Maria). Ze heeft een dochter (Gabrielle). De vader van Gabrielle is niet in beeld. Tegen Rambo zijn zin, gaat ze hem zoeken in Mexico. Dat gaat natuurlijk mis en Rambo moet haar redden. Daarbij loopt hij in de val. Uiteindelijk zal hij wel ontsnappen (waarschijnlijk met hulp van journaliste Carmen, gespeeld door Paz Vega).

Vervolgens spoort het kartel hem op en mag hij het hele zootje dus thuis ontvangen, op een ranch met boobytraps. Een soort Home Alone XXL on steroids zeg maar. Daarnaast zal iemand het leven laten - vermoedelijk de moeder (Maria) getuige het verse graf wat je ziet in de trailer. Op Wikipedia staat dat de actrice die de moeder speelt (Adriana Barazza) "haar scenes filmde op Tenerife". Dus haar rolletje zal klein zijn. 1+2=2.

De eenvoud van dit verhaal is misschien passend voor een ouder wordende Rambo maar ik hoop toch op iets meer.

Iedereen verwacht dat Rambo uiteindelijk het loodje gaat leggen in deze film. In de trailer zie je hem met 2 kogelgaten naar een badguy in de boerenschuur toe strompelen. Maar ik hoop dat hij het overleeft, juist om iets anders te doen dan wat mensen verwachten.
Dat lijkt te gaan gebeuren aldus Wikpedia: "During Cannes 2019, Stallone revealed he would continue portraying Rambo if the fifth film succeeds."

Straks zien we hem nog vechten om de afstandsbediening in de gemeenschappelijke ruimte van een verzorgingsflat.

avatar van Jashfan
Als deze een suc6 wordt dan heeft Sly gezegd dat er mogelijk een 6e deel kan komen, nu spoiled Sly dus zelf dat Rambo niet sterft in de film wat wel ontzettend jammer is. Niet dat Rambo niet sterft

avatar van Alexander1900
Rambo hoort in mijn ogen ook niet te sterven. Hooguit met 'pensioen'.