Green Book (2018)

Biografie / Komedie

geregisseerd door Peter Farrelly
met Viggo Mortensen, Mahershala Ali en Linda Cardellini

'Green Book' volgt een Italiaans-Amerikaanse uitsmijter, Tony Lip genaamd, die tijdelijk zonder werk zit als zijn nachtclub een paar maanden dicht gaat. Vervolgens besluit hij als chauffeur rond te rijden voor een uiterst getalenteerde pianist. De twee leven in een totaal andere wereld, maar krijgen geleidelijk aan een band met elkaar.

Uitstekende film waarin een uitsmijter tijdelijk zonder werk zit en een baantje als chauffeur aanneemt. Deze roadmovie die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal speelt zich af in 1962 in het zuiden van de VS en is onderhoudend van begin tot eind. De opzet van twee totaal verschillende personages die elkaar beter leren kennen is niet bepaald vernieuwend. Een afwijkende film binnen het oeuvre van Peter Farrelly. Vanwege de heerlijke rol van Viggo Mortensen nog net 4.0 sterren.

R. Ticus
Natuurlijk een feelgood movie pur sang, maar het sterke spel maakt dat helemaal goed. Twee uitgediepte karakters die elkaar uitstekend aanvullen: Viggo Mortensen en Mahershala Ali. Prachtig geschoten bovendien. Sterk staaltje vakwerk van regiseur Peter Farrelly.

Echte,
een verassend goede film

Mooie sfeervolle film uit de jaren '60 met een mooie boodschap.
Geweldige prestatie van Viggo Mortensen en Mahershala Ali die rol spelen zoals je ze nog nooit eerder hebt gezien.
Verwacht echter geen nieuw of diep verhaal die je helmaal omver blaast.
Goede film, goed gemaakt, maar niets bijzonders