Escape Plan 2: Hades (2018)

Alternatieve titel: Escape Plan 2

China / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Steven C. Miller
met Sylvester Stallone, Dave Bautista en Jaime King

Ray Breslin runt een eliteteam van veiligheidsspecialisten die zijn opgeleid om mensen uit de meest ondoordringbare gevangenissen van de wereld te halen. Wanneer zijn meest vertrouwde kracht, Shu Ren, wordt gekidnapt, verdwijnt hij in de meest complexe gevangenis ooit gebouwd. Het gebouw is volledig geautomatiseerd en verandert constant van vorm. Met behulp van enkele van zijn oude vrienden probeert Ray hem vrij te krijgen.

avatar van feyenoord126
Left4Dead schreef:
Zielloos werkje, domme knokpartijen.
Een regelrechte aanvluiting.

Vluit jij ook weleens?

avatar van Rujar
Cinema André schreef:
Wat een flop, een jaren 90 filmpje uit 2018. Digitale tralies, knokpartijen en totaal geen verhaal. Slordig gefilmd. Ik kreeg soms het idee of ze niet wisten wat voor film ze aan het maken waten. Waar het verhaal in het eerste deel on gaat, is dat niet in deze film.

En echt??? Laserpistolen??? Anno 2018 het gaat echt nergens over.

Wat je opnoemt is juist het enige positieve aan de film. Jaren 80/90 inluis de muziek. Had wel wat. Gelukkig duurt de film ook niet heel lang.

avatar van deRappe
Heel apart.....normaal gesproken ben ik nogal kritisch...(of is het verwend?)...maar ik vond deze film helemaal nog niet zo gek! Terwijl ik over deze film nogal vrij veel negatieve recensies lees....

avatar van Vdk_Movie
Veel minder dan het eerste deel. Slordige film. Dit speelde Sly puur op de automatische piloot. Dave Bautista is ook geen verkeerde, maar is meer een type voor Die Hard, Fast & The Furios.

avatar van Left4Dead
feyenoord126 schreef:

Vluit jij ook weleens?

Ja, wanneer ik Feyenoord zie spelen op tv.

avatar van WhySoSerious
Film staat ook op Netflix nu.

Escape Plan 2: Hades | Netflix

avatar van feyenoord126
Left4Dead schreef:

Ja, wanneer ik Feyenoord zie spelen op tv.

Oh, je bent geen feyenoord van dus?

avatar van jeroentjuhhhhh
Ai ai ai. Miller gaat van serieus leuke en kwalitatief bovengemiddelde horrorfilms (Automaton Transfusion , Silent Night en Under the Bed ) naar verschrikkelijk ongeïnspireerd DTV actie meuk. Dat is niks nieuws, die weg sloeg hij immers in 2015 al in, maar het blijft een jammerlijke ontwikkeling. Gozer heeft er wel aanleg voor, maar dat komt er met dit soort films echt niet uit.

Hoewel de über dure productie (45miljoen dollar, waarvoor vele malen dank aan China voor deze geweldige investering) eigenlijk het grootste lachertje zou moeten zijn, of het waanzinnig brakke Engels van de Chinese sterren(?!)... is het toch 't extreem domme hoofd van Stallone die het meest op de lachspieren werkt. Terwijl andere helden zoals Schwarzenegger er ook nu nog als een fijne, verjaarde baas uitziet, lijkt Sylvester steeds meer op een strakgespoten Toxic Avenger stand-in.

deRappe schreef:

Voor mij geldt het omgekeerde: als het actie of scifi is, dan is het al snel goed. Deze film is beiden (actie/sci-fi), maar tegelijkertijd drie keer niks, nada, nopes. Wat een bagger. Jammer dat Stalone in de winter van zijn mooie carriere als acteur hier nog zijn naam aan verbindt. Verbranden en vergeten!

avatar van princesspeach
Dat Stallone maar 15 Min in beeld is, zoals hier gelezen is overdreven. Het was inderdaad geen topfilm maar voor mij wel ok. ex medewerker die een gevangenis bouwt.. yeah.

avatar van Geno
Escape Plan 1 vond ik op een of andere manier zeer goed. (En dat terwijl t in het geheel 'mijn genre' niet is). Dus ik ging ook eens goed zitten voor EP2. Nou dat begon al geheel fout met al die vliegende Chinezen, met suizende benen en armen en aaaahhh en wat al niet. Derderangs gedoe dus, en er kwam maar geen eind aan. Nou ja en dan nog al die digitale interessant doenerij; ik vond het allemaal zo zwak. Maar ook sommige acteurs zelf leken er nauwelijks in te geloven. De uitgesproken teksten leken totaal langs hun kouwe kleren te gaan. En Sylvester Stallone (waarop ik een beetje zat te wachten) kon er uiteindelijk ook niets van brouwen. Deed er routinematig alles aan, maar het mocht niet baten. Misschien wordt hij ook te oud voor dit soort vecht-rolletjes.
Ik vrees voor EP3 gelet op het einde.

Nou ja... die sla ik dus echt over.

1.0

avatar van Warning
Zwak, zielloos en die muziek..

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, veel minder dan deel 1, hierin weer een hele nieuwe moderne gevangenis wat steeds andere vormen aanneemt, leuk bedacht wel en ook weer een groep mensen die daar vast zitten en later ook Sylvester Stallone die hen probeert te bevrijden.
Veel gepraat, alleen het laatste half uur was wat actie toen ze uit de gevangenis ontsnappen, maar daarna is de film ook zo weer afgelopen.
Lang niet zo spectaculair dus als deel 1.
Nu op naar deel 3, kijken of die beter is.