Escape Plan: The Extractors (2019)

Alternatieve titels: Escape Plan 3: The Extractors | Escape Plan 3: Devil's Station

Actie / Thriller

geregisseerd door John Herzfeld
met Sylvester Stallone, Dave Bautista en Jaime King

De dochter van een machtige zakenman uit Hongkong raakt vermist in wat lijkt op een routine losgeldaffaire. Als Ray Breslin en zijn team verder onderzoek plegen, ontdekken ze dat de schuldige de gestoorde zoon is van één van hun voormalige vijanden. Hij blijkt tevens de geliefde van Breslin gekidnapt te hebben en houdt haar vast in de enorme gevangenis genaamd Devil's Station.

Het is en blijft een Stallone ding om toch te gaan kijken, matig voorspelbaar verhaal met af en toe onmogelijke lachwekkende scene"s. Lekker te doen voor de regenachtige zondag middag.....

avatar van Elchapo
Deel 1 nog voor naar de bioscoop gegaan,deel 2: vre-se-lijk!!! En deze derde??? ik heb mij er prima mee vermaakt.3.5 stars.

avatar van Curriculum
Dit deel was niet veel soeps. Deel 2 was nog enigszins te genieten, maar dit is slappe hap. Had het idee dat Sylvester een klein bijrolletje had, maar die Kung Fu gast...

2.0* vanwege Sylvester en Dave Bautista

Deel 4 dus ook in aantocht ‍♂️

Pff.. Niet doorheen te komen zo slecht. Waar moet ik beginnen? Vlak geacteerd, ook door Stallone. Het verhaal, ik ben echt niet kritisch hoor, maar dit was te belachelijk. Ik heb zelf plotholes en andere fouten niet zo snel door, kijk gewoon lekker naar films zonder er teveel over na te denken, maar als ik al de plotholes ga ontdekken, dan is het echt slecht. Neem Dave die zegt dat de gevangenis een hellegat is zo vreselijk, en dat het een enorm doolhof betreft. Eenmaal in een busje vlak bij de gevangenis (was blijkbaar zo gevonden een gevangenis in the middle of nowhere) zien we via beelden van een drone die ze hebben opgelaten, dat de gevagenis vrij recht toe recht aan is, met een overzichtelijke west en oost vleugel. Wat nou doolhof?
En toen men ter plekke bedacht via het riool naar binnen te gaan en meteen een plattegrond van het riool onder het complex zomaar op de laptop tevoorschijn plopt, terwijl het hier om een geheime gevangenis gaat, was het voor mij wel duidelijk. Het niveau is wel erg laag.

Het slechte niveau van de film werd me ook duidelijk door hun hele plan van aanpak. Zij waren toch zogenaamd experts in het uitbreken uit gevangenissen. Nou blijkbaar is van buiten naar binnen niet hun expertise, want dave ging solo, heel handig, 2 chinezen deden ook maar hun eigen ding, en stallone ging door het riool wandelen. En hij zei nog terwijl hij er liep: 'Ze hebben door dat we komen, ze hebben door dat we komen!' En toch gewoon door lopen, wat maakt het uit!

Het baas tegen baas gevecht tussen Stallone en de bad guy leider, weet zijn naam niet eens meer, was ook erg teleurstellend. Het was geen gevecht, de bad guy werd een aantal keer met zijn kop tegen een muur geramd, in real life was 1 klap tegen het beton natuurlijk genoeg om in elkaar te zakken met een verbrijzeld gezicht, maar in de film is de beste man zijn gezicht na 5 klappen nog mooi intact. Ja normaal trek ik me van dit soort dingen niet zoveel aan, maar bij zo'n slechte film gaan dit soort dingen gewoon irriteren.
Het enige positieve van de film vond ik de eerste minuut zoiets, waarin een sfeerimpressie van een amerikaans stadje werd neergezet.

avatar van Bassie83
Redelijke film, op sommige momenten best een goede actiefilm. In vergelijking met het eerste deel is dit wel de slechtste van de drie. Het idee met die Chinezen is wel waarschijnlijk nodig voor het budget van de film. Je hebt wel het idee dat je anderhalf uur naar een B-film kijkt.