Escape Plan: The Extractors (2019)

Alternatieve titels: Escape Plan 3: The Extractors | Escape Plan 3: Devil's Station

Actie / Thriller

geregisseerd door John Herzfeld
met Sylvester Stallone, Dave Bautista en Jaime King

De dochter van een machtige zakenman uit Hongkong raakt vermist in wat lijkt op een routine losgeldaffaire. Als Ray Breslin en zijn team verder onderzoek plegen, ontdekken ze dat de schuldige de gestoorde zoon is van één van hun voormalige vijanden. Hij blijkt tevens de geliefde van Breslin gekidnapt te hebben en houdt haar vast in de enorme gevangenis genaamd Devil's Station.

avatar van Left4Dead
Slappe meuk met wat vechtpartijtjes erin die niet memorabel te noemen zijn.
Gemeen kijkende Aziaten, flapdrol en topacteur (ahum) 50 cent met zijn prodent-smile en een slap verhaal dat weer eens over een ontvoering van een kind van een rijke magnaat gaat. Hoe zo origineel.

Het is allemaal maar zeer middelmatig, niet boeiend of ergens sterk in te noemen. Het persoonlijke tintje deed mij ook al niets, het script is kabbelend en je weet al binnen de minuut hoe en wat. Ach voor de knokfilm liefhebber en voor het Nederlands tintje in de vorm van De Groot.

Het derde deel is voor mij wederom geen succes, het eerste deel was nog aardig. De personages deden mij niets, het deed me menigmaal traag aan door het zeer beperkt stukje verhaal.
2**, Had er moeite mee om er doorheen te kunnen komen.

avatar van AniSter
Knap dat ze er iedere keer weer opnieuw wat van proberen te maken. En wat een ruige jongens allemaal. Stallone blijft een lelijkerd. Toch nog 2 sterretjes voor zijn slotgevecht...

avatar van filmkul
Net als het tweede deel een vrij slechte film. Het verhaal is verre van origineel. De uitwerking is ook al niet al te best. De film heeft een lange aanloop nodig zonder enig voelbare spanning. Je weet al precies waar het naar toe gaat. En inderdaad een kwartier voor het einde komen de voorspelbare knokpartijtjes. Die zijn niet slecht maar hebben we al zo vaak gezien. Het enige pluspunt van de film is de duur. Exclusief de aftiteling nog geen 80 minuten. Overslaan! 1.5/2.0

avatar van Brabants
Escape Plan 3 is zo'n typische film van een vervolg deel binnen een reeks waarbij alle inspiratie lijkt te zijn verdwenen. Zo'n film waarbij je gaat denken waarom mensen hier überhaupt geld en tijd insteken. De films is knap geschoten daarop zeker geen kritiek maar het verhaal is zo saai dat het een zware bevalling was.

avatar van cor1946
Redelijke actie film, goede gevechten. Her verhaal mager zoals verwacht. Stallone kan beter.

Het is en blijft een Stallone ding om toch te gaan kijken, matig voorspelbaar verhaal met af en toe onmogelijke lachwekkende scene"s. Lekker te doen voor de regenachtige zondag middag.....

avatar van Duke Nukem
En nog maar eens een Escape Plan. Niet te best, en dat plastieken gecorrigeerde gezicht van Stallone stoort mij ook heel erg. Alleen die aziatische Kung Fu meester Jin Zhang vind ik wel leuk om bezig te zien.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wederom een bedroevend vervolg, net als voorganger Hades. Waar het eerste deel ooit begon als een hele toffe actie-thriller in de bioscoop met legendes Stallone en Schwarzenegger, daar waren de vervolgen zonder Arnie (heel slim van hem) en het werden direct op dvd te verkrijgen films. Dan weet je al genoeg. Hades was tergend slecht en goedkoop en dat is deze derde film ook, maar wel een stuk beter te pruimen dan de vorige. Al blijft ook dit gewoon een domme film. Goedkoop plotje over een ontvoering, een stel boze Aziaten en grote mannen die knokken, een veel te donkere gevangenis, Stallone die hier net als in Hades een bijrolletje vertolkt. Het is armoedig. Alles oogt dat dit opnieuw met weinig liefde en overtuiging is gemaakt. Dat eindgevecht op het einde, waar je zo duidelijk ziet dat ze elkaar niet raken, pff. Het is anderhalf uur beeldvulling. Af en toe geinig, maar dit soort films zouden eigenlijk gewoon niet gemaakt moeten worden. Ik vraag me af wie je er een plezier mee doet.