Escape Plan 2: Hades (2018)

Alternatieve titel: Escape Plan 2

China / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Steven C. Miller
met Sylvester Stallone, Dave Bautista en Jaime King

Ray Breslin runt een eliteteam van veiligheidsspecialisten die zijn opgeleid om mensen uit de meest ondoordringbare gevangenissen van de wereld te halen. Wanneer zijn meest vertrouwde kracht, Shu Ren, wordt gekidnapt, verdwijnt hij in de meest complexe gevangenis ooit gebouwd. Het gebouw is volledig geautomatiseerd en verandert constant van vorm. Met behulp van enkele van zijn oude vrienden probeert Ray hem vrij te krijgen.

Aangekocht door Dutch FilmWorks. Releasedatum nog niet bekend (2018)

avatar van Uier
Straight to dvd/On demand van een matig regisseur. Afdankertje incoming...

avatar van BlueJudaskiss
Steven C. Miller met Sylvester Stallone. Ik weet even niet of dit goed nieuws is voor Miller of slecht nieuws voor Stallone.

avatar van DiDa
Ik heb contact gehad met DFW. Ze willen de film in NL in de bios uitbrengen.

Eerst stond de film klaar voor een bios release in juni. Nu wordt deze verschoven.
Er is nog niet bekend wanneer.

Escape Plan 2 -Trailer & Laatste nieuws - Pathé - pathe.nl

avatar van Shinobi
Steven C. Miller is wel met een aardige opmars bezig.

avatar van Iron Maiden
Trailer ziet er verschrikkelijk uit met die shaky cam. Daarnaast werkt de huidige CV van de regisseur ook niet mee. Ik hoop op het beste, maar dit voorprlt weinig goeds. Dat de film in Amerika niet in de bios draait zegt ook wel wat.

avatar van Kondoro0614
Ik vrees het ergste Iron Maiden. Inderdaad super irritant die shaky cam, hopelijk komt dat niet al te erg terug in de film, dan worden de actie scenes nog een hell om naar te kijken.

avatar van Quentin
Shinobi schreef:
Steven C. Miller is wel met een aardige opmars bezig.

Het is eerder dat Stallone zich verlaagt tot de DTV-markt ...

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een middelmatige bende zeg. Stallone had nooit een vervolg mogen maken zonder Arnold. Hun chemie was de ster van de vorige film, niet Stallone zelf. Daarnaast bezit Stallone zelden humor, iets wat een film als deze hard nodig heeft. Als ik de trailer zo bekijk kan ik me voorstellen dat dit een goedkope straight to video film wordt.

avatar van Valak
Een vervolg... zonder Arnold? Snap ik ook niks van.

avatar van Quentin
IMDB: "The film was shot in 19 days." Ik weet genoeg!

Tagline.

avatar van Valak
Uier schreef:
Tagline.

Hahaha, dat zie ik serieus nu pas! Heeft Schwarzenegger daar geen Trademarked alleenrecht op?

avatar van Uier
Wtf, was er nog filmrol over na het opnemen van deel 2?

DiDa schreef:
Ik heb contact gehad met DFW. Ze willen de film in NL in de bios uitbrengen.

Er is nog niet bekend wanneer.

Escape Plan 2 -Trailer & Laatste nieuws - Pathé - pathe.nl

Escape Plan 2: Hades (Bioscoop release)

Alle films waar de release nog niet van bekend is krijgen vaak de datum 31-12

avatar van DreamTech
Nou net gezien prima actie film !! Vond Xiaoming Huang ( de chinees ) het prima doen als actie figuur ! ( heeft al in andere films gespeeld zoals IP Man 2 ! Ook leuk om te zien Harry Bosch ( Titus) als de Zookeeper ! ( oh geen shaky Cam bij de actie scenes of iets dergelijks alleen als ze even een stroom stootje krijgen dat was geloof ik maar 2 x)
Zou zeggen kom maar op met deel 3 !!!

avatar van DiDa
Ik vond het een slechte film. Stallone zit denk ik 20 minuten in de film. Hoofdrolspeler Huang acteert verschrikkelijk slecht (eigenlijk de hele cast) en het verhaal is echt stupide. Om over de slechte special effects (slecht CGI explosies enz) maar te zwijgen......

avatar van schumacher
Wie denkt van dit zal weer top worden zoals den 1ste ..... die is eraan voor de moeite.
Kan absoluut niet tippen aan de vorige film, op geen enkel vlak.
Wat een rommeltje is me deze film, acteurs zijn niet goed, Stallone is niet het probleem , die hoofdacteur was een ramp, allemaal in feite.
Special effects waren slecht en idd het verhaal tja...
Zwaar teleurgesteld.

Deel 3? Als het weer van dit is? Nee merci, als het zoals den 1sten is? Breng maar.
Hoe je een opvolger zo slecht kan maken, zucht.

avatar van Brabants
Visueel en verhaaltechnisch(althans de uitwerking ervan) valt dit tweede deel behoorlijk tegen. Dave Bautista heeft duidelijk minder inbreng dan Arnold Schwarzenegger. Al met al geen fraai vervolg. Had zeker meer aandacht verdiend.

Sylvester Stallone en Dave Bautista (vooral natuurlijk bekend vanwege zijn leuke rol als Brax in de "Guardians of the Galaxy" films) mogen dan wel groot op de cover van deze film (die de bioscoop niet heeft gehaald) staan en hebben zeker hun aandeel in het verhaal, maar de echte hoofdrolspeler is toch zeker de chinees Xiaoming Huang (in de rol van Shu Ren).

De eerste "Escape Plan" film uit 2013 heb ik destijds in de bioscoop gezien en was gewoon een zeer vermakelijke en lekker wegkijkende Actie / Thriller film en vooral natuurlijk vanwege het meespelen van Sylvester Stallone en Arnold Schwarzenegger. In dit vervolg speelt Sylvester Stallone ook weer mee en hij zit zeker ook langer in deze film dan de 20 minuten (zo belandt hij zelf na circa 60 minuten in de gevangenis en dan heeft de film nog 25 minuten te gaan en vooraf is hij ook een aantal keren in beeld te zien en o.a. in een actiescène in een bar) welke welke DiDa hierboven aangeeft, maar dit vervolg is toch behoorlijk dertien in een dozijn-achtig en het verhaal is ook nog eens zeer voorspelbaar.

In deze tweede "Escape Plan", dit keer geregisseerd door B-film regisseur Steven C. Miller, heeft Ray Breslin (Sylvester Stallone) een topklasse beveiligingsteam opgericht. Als één van zijn teamleden, te weten Shu Ren (Xiaoming Huang), vermist raakt en daarna nog eentje, te weten Luke Walken (Jesse Metcalfe), moet Ray Breslin ook naar de hel, die ook wel de "Zoo" wordt genoemd. Zijn doel, zijn vrienden redden uit deze geheime brute geautomatiseerde gevangenis, die als officiële naam "Hades" heeft.

Het verhaal stelt zeker weinig voor en na circa 10 minuten, het gedeelte wat zich afspeelt in Tsjetsjenië, had ik al het idee te maken te hebben met een B-film (o.a. bij het zien van zeer nep-achtige explosies) en wilde ik ook gaan stoppen met kijken. Maar dan verschijnt Sylvester Stallone in beeld (die één van zijn teamleden ontslaat, te weten de zekere Jaspar Kimbral welke gespeeld werd door Wes Chatham en die dus ook de slechterik wordt in het verhaal) en heb je zoiets van "toch maar eens verder kijken" en vanaf dan wordt het gelukkig ook allemaal vermakelijker.

Zo gebeurt er daarna meer dan genoeg en valt er ook meer dan voldoende actie te zien, welke o.a. bestaat uit vechten, want in de gevangenis moet men namelijk verplicht vechten. Zeker vanaf het moment (na circa 60 minuten) dat Sylvester Stallone ook in de gevangenis belandt, wordt het allemaal nog genietbaar en Sylvester Stallone sluit de film ook af met een één op één eindgevecht (zoals dat vaak te zien was in jaren 80 en 90 films) tussen hem en Jaspar Kimbral en hij kondigt ook nog een vervolg aan.

De cast speelt zeker niet hoogstaand maar opzicht deden ze het nog best verdienstelijk en vooral de voor mij onbekende hoofdrolspeler Xiaoming Huang, die best goed kon vechten. Verder is het natuurlijk leuk om een aantal bekende acteurs en actrices te zien en dan doel ik natuurlijk op Sylvester Stallone, Dave Bautista (die zichtbaar weinig zin had in deze film, maar hij zorgt wel voor een grappig moment, door te zeggen "Leuke pijama. Waar is je teddybeer ?" als hij Luke tegenkomt in de gevangenis), 50 Cent en Jaime King. De laatste twee hebben overigens maar een flut rol in het verhaal.

Al met al een wat matig vervolg op het vermakelijke "Escape Plan" uit 2013 en deze film heeft ook veel weg van een B-film en dat is o.a. te zien aan de speciale effecten in deze film. Echt slecht is deze film eigenlijk ook niet, want hij kijkt nog best goed weg (mede door toedoen van Sylvester Stallone) en met circa 85 minuten duurt hij natuurlijk ook niet lang.

avatar van xaid
Wat een verschrikkelijk vervolg... en die explosies in het begin

avatar van Master Blaster
Slechtste film met Stallone sinds zijn "Comeback" Rocky Balboa

avatar van boemboem27
heel erg zwak vervolg van de 1e escape plan.
erg slechte zgn special effects ,geen verhaal geen spanning helemaal niks.
kan ook niets positiefs bedenken.
hoop dat daarom ook geen escape plan 3 komt.
na deze flop,ophouden met dit verhaaltje
bah zonde van mijn tijd

avatar van DiDa
Escape Plan 3 komt er zeker. Deze is nu in post production....

avatar van Ajax&Litmanen1
Beschamend slechte troep dat als budgetversie van het origineel mee probeert te liften op de naam en het succes. De eerste film was vreselijk vermakelijk door een goed geschreven plot, een fatsoenlijk budget en het belangrijkste, de chemie tussen Schwarzenegger en Stallone. Die eerste ontbreekt nu (slimme zet, hier wil je niet mee worden geassocieerd) en die tweede heeft hier een bijrolletje zonder waarde waardoor het Unique Selling Point eigenlijk weg is. Want iedereen wilde destijds Escape Plan zien omdat Schwarzenegger en Stallone voor het eerst samen de hoofdrol speelden. De cast die dat hier doet kan er niks van en dan moet ik het wazige, niet boeiende plot of het totale gebrek aan spanning en humor nog benoemen. De film ziet er ook gewoon niet uit. Gewoon vergeten en de hele leuke eerste film nog eens opzetten.

Ver onder de maat, een van de slechtste films waarin Stallone in heeft gespeeld, lijkt wel of hij even terug is aan het begin van zijn carrière. De eerste heb ik destijds welgemeend vier sterren gegeven en was gewoon een lekkere old school actie prent, maar behalve de titel, Stallone en als locatie een gevangenis zijn er voor de rest geen raakvlakken bij dit zogenaamde, in alle opzichten lelijk vervolg. Onvoorstelbaar rommelig, inspiratieloos gebeuren waarbij je ook al door de matte actiescènes nergens ook maar enige binding krijgt met de talrijke, slecht uitgewerkte personages. Niet veel woorden vuil maken aan dit wanproduct, waarvoor de meest griezelige scène tot aan het einde is bewaard: een open deur richting een schijnbaar onvermijdelijk derde deel.....ongelooflijk.

avatar van filmkul
Zwakke actiefilm. Het verhaal is slecht en ongeloofwaardig. De opbouw is echter het grootste probleem. Er zit weinig lijn in het verhaal en karakters komen uit het niets te voorschijn zonder enige ontwikkeling. Op een enkele scène na bevat de film geen spanning. Het acteerwerk is eveneens beneden pijl. Visueel is de film ook al niet best met special effects van bijna asylum niveau. Zwaar ondermaatse film. 1.5