Automaton Transfusion (2006)

Alternatieve titel: Zombie Transfusion

Horror

geregisseerd door Steven C. Miller
met Garrett Jones, Juliet Reeves en Ashley Elizabeth Pierce

Een mislukt experiment zorgt ervoor dat in het stadje Grover City de doden weer tot leven komen en op zoek gaan naar menselijk vlees. Een groepje tieners komt in het stadje terecht en ziet maar één uitweg om te ontsnappen aan al die vleesetende en levensgevaarlijke zombies waar ze zich tussen bevinden; keihard terugvechten!

avatar van SSeagal
Weer rennende zombies.........zucht..... en hopelijk wordt dat geen trend dat ze korte films maken, deze duurt ook al maar 80 minuten.

SSeagal schreef:
Weer rennende zombies.........zucht.....
Dat doen ze om het spannender te maken dat je op je puntje van je stoel gaat zitten. Of het hier het geval zal zijn.
I do not know...!!!

avatar van Legan
Het verhaal is slecht, de dialogen ook, de 'special effects' waren ver ondermaats, de spanning is ver te zoeken, ... Gewoon een low budget tiener horrorfilm, met een hoop gegil en wegrennende pubers, waarbij helaas vele dingen er erg nep uitzagen. Toch is er ook wat goeds te vermelden. De acteerprestaties van één persoon, wiens naam mij ontschoten is, was ver boven het niveau van deze film. Ik ga ervan uit enkelen terug te zien in toekomstige films.

2,5 uit 10 (1,0*)

Edit: het volgende deel 'Automaton Transfusion: Contingency' staat op IMDB al in productie voor 2009

Ik heb net deze film gekeken maar was bang dat ik de enige was die
hem slecht vond ,dat viel dus mee .
De effecten zijn op zich wel oke maar er had meer in gezeten ,dat is niet zo'n probleem .
Wat mij wel stoort is het gebrek aan logica in de film .
Het enige positieve is dat er zombies in zitten ,verder een half aterretje voor de moeite .

Binnenkort komt deel 2 uit.

avatar van Phantasm
Echt geweldig was het allemaal niet, had ik wel verwacht, soms wel erg drukke momenten.

dominion
Vond hem niet zo goed.
Ik had zoveel verwacht van deze film want de trailer zag er heel goed uit.
Ik wist dat het een B-film was maar had niet verwacht dat hij zo slecht zou zijn ik had hem naar 20 minuten uitgezet.
De enigste hoogtepunten waren sommige gore scènes en de zombies zagen er best wel goed uit.
Maar de camerwerk was zeer irritant het was echt afschuwelijke beeld kwaliteit.
De acteerwerk was niet super slecht maar het kon beter zelfs voor een B-film.

avatar van jeroentjuhhhhh
Steven C. Miller moet nog leren.

Het fijne aan Automaton Transfusion is dat het zo vlot begint, een knallend eerste uur weet veel leuks te brengen. Hoewel de film te snel van settings wisselt en nogal wat continuïteit foutjes bevat (&slordigheden), is het niet meteen aan iemand te wijten, het zijn soms gewoon wat té mooie ideeën met zo'n budget (denk aan de lege snelweg!). De ideeën zijn leuk en de gore is fris en vooral erg aanwezig.

Het enige wat me tegenstaat is het einde. Alsof hij er geen zin meer in had. Dat de zon is opgekomen is sowieso al een flinke sfeerdoder en het uitleggerige gedoe totáááál overbodig. Het 'to be continued' scherm aan het einde voelt als een mes in je rug, c'mon...

Het weet zich wel te onderscheiden van de meerderheid binnen de 'teen zombie' films die amerika rijk is. De typische rock (herrie) is nog steeds een doorn in het oog maar het is ze vergeven, visueel is het namelijk wel weer meer dan prima; zeker voor een debuut!

Jammer dat de kwaliteit van de dvd niet zo goed is, ziet er een beetje korrelig uit en het loopt af en toe niet zo smooth. Niet dat ik me daar uiteindelijk nog aan heb geërgerd. Behoorlijk vermakelijk zombie tussendoortje die verrast met z'n gore en looks maar toch flink wat laat afweten voor een écht overtuigende score.

dominion
Ben blij dat je hem leuk vond .