Bumblebee (2018)

Alternatieve titel: Transformers 6

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Travis Knight
met Hailee Steinfeld, John Cena en de stem van Dylan O'Brien

In het jaar 1987 vindt Bumblebee, die op de vlucht is, een schuilplaats op een autokerkhof in een Californisch strandstadje. Daar wordt hij gevonden door de tiener Charlie die op haar beurt haar plek in de wereld probeert te vinden. De gebroken Bumblebee is er erg aan toe, maar Charlie weet hem te herstellen en ontdekt dat ze niet met een gewone auto te maken heeft. De twee worden elkaars beste vrienden die elkaar beschermen wanneer Bumblebee's toekomst bedreigd wordt.

avatar van ratatouille
Hele vermakelijk 113 min met behoorlijk wat jeugdsentimenten door oa de heerlijke eighties muziek. Bumblebee is altijd mijn favoriet geweest en stelt niet teleur door zijn aandoenlijkheid in deze film. Ja ok, het is cheesy maar ik vond deze film een verademing na al die snelle transformer films met technische snufjes. De robot vecht scenes waren prima in orde.
Een ode aan Bumblebee

avatar van Starscream
Als ze op deze voet verder gaan ben ik weer hooked.

avatar van thunderball
Deze afgelopen vrijdag in Antwerpen gaan zien.

Na de uiterst vermoeiende laatste Bay Transformer films had ik het eigenlijk wel gehad met deze franchise, maar omdat deze nieuwe film gaat over het meest favoriete karakter EN -heel belangrijk- niet door Bay zelf werd geregisseerd, wilde ik deze toch nog een kans geven.

Dit heeft gelukkig goed uitgepakt:
weg zijn de uren durend lijkende niet te volgen actie scene's, die je als kijker al gauw de keel uitkomen.
Eindelijk eens wat meer normaal gemonteerde actie, waarbij je nu wel kunt zien wie wie is en wat er precies gaande is.
Eigenlijk is dit naar Transformers maatstaven een heel kleinschalig coming of age filmpje, met een hoofdrolspeelster, waar ik even aan moest wennen, want wel erg bijdehand en van zich zelf overtuigd, maar uiteindelijk wist zij zich mij toch voor zich te winnen en zelfs hier en daar mij te emotioneren.

Het is uiteraard Bumblebee, die als voornamelijke attractie en titelfiguur, de show steelt en om wie het voornamelijk gaat (ook dat is wel eens anders geweest bij vorige Transformerfilms), hij is mooi vormgegeven en zijn intro bij het meisje is erg leuk gedaan, hoewel stiekem het feitelijk natuurlijk een variatie op de eerste Transformerfilm is.

Enigszins zonde vond ik dat Optimus Prime en consorten niet in de finale meekwamen knokken, maar wellicht had je dan weer dezelfde toestanden gekregen als bij eerdere Tranformerfilms, die al snel te veel van het goede werden.
Zoals het nu was, was het eigenlijk gewoon goed en genoeg.

Verder goede SFX en sfeervolle, hoewel soms ietwat foute, jaren '80 muziek.

Kortom: de film bezorgde mij een leuke, vrije middag.

Meevaller: een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van schumacher
Een film moet vermaken en dat is wat deze deed.
Goei filmpke.

Muziek van de jaren 80 erin vond ik super.

avatar van xaid
Zo had de hele franchise moeten zijn *!$michael bay%$* prachtige film in de g1 stijl waar ik mee ben opgegroeid geweldig.. op en naar deel 2 met de echte g1Devastator of bruticus/menasor en natuurlijk g1 megatron

avatar van Filmpie1
Leuk dat de deze keer wel met een beetje respect naar de Gen1 cartoons gekeken hebben, maar meer positiefs valt er helaas niet te over melden.

Het blijft een voorspelbare over de top slecht geacteerde Amerikaanse popcorn kinderfilm.

Ik zou persoonlijk het vervolg op Cybertron af laten spelen met enkel transformers.
Helaas zal dit nooit gaan gebeuren.

Nooit nog gedacht om een vervolg op de originele Transformers een voldoende te kunnen geven, maar deze verdient het. Geen meesterwerk natuurlijk, maar was stuk beter dan bijvoorbeeld de laatste zielloze sequels met Wahlberg in de hoofdrol. Het overdaad schaadt probleem wat op de vorige films van toepassing bleek is hier minder, verder gelukkig niet zo een kinderachtige humor, redelijke actiescènes en een hoofdrolspeelster die niet louter voor haar looks is ingehuurd, maar daadwerkelijk talent heeft voor haar professie. Slimste zet is om deze film Bumblebee te noemen, bij Transformers 6 waren er op zeker meerderen van te voren afgehaakt. Verfrissend al met al, een waardige afsluiter van een toch wel belabberde reeks. Althans ik hoop dat men beseft dat het verstandig is het hierbij te laten.

avatar van Koerok
Transformers zijn leuk, maar ik heb het altijd belachelijk gevonden dat ze blijkbaar van alles kunnen worden. De aard en de ontstaansgeschiedenis van Transformers had beter gekund. Die hele AllSpark vind ik ook nergens op slaan.
Maar goed, blijft prettig vermaak dit.

avatar van hoffhaan
Aardig vermaak. 3.0

avatar van stormfox
Dit is een leuke film met een verassend goede soundtrack.
Maar kan John Cena in godsnaam voortaan niet meer gecast worden? Man, wat een slechte acteur

avatar van macrobody
Dit is een ontzettend leuke film als je een dagelijkse RTL4 kijker bent met een kritische blik van likmevestje. Het is erg goed gemaakt en Hailee Steinfeld is een goede actrice. Maar het script is zo slecht en zo vol met gaten dat het bij mij een wrange nasmaak hield. Zo werd helemaal niet duidelijk waarom een schoonsspringkampioene ineens zo'n angst had voor grote hoogtes. En terwijl de Decepticons een onderonsje hebben met Bumblebee is het hele gebouw verlaten op dr. Powell na. En dan komt agent Burns terug en wat doet ie dan als eerste, hij blaast de deur open. Lijkt me een eerste logische stap, NOT
En hoe komen ze in godsnaam aan Travis Knight, een animator. Ik gun het hem van harte en hij heeft het goed gedaan maar die scriptschrijver moet eens wat beter kijken naar een film als Back to the Future.

Ik heb het even opgezocht maar de schrijfster van dit verhaal is Christina Hodson. Een feministe uit een gemengd ras ouderschap. Geen oordeel gewoon feit.

avatar van filmkul
Aardige actiefilm. Het verhaal is niet heel complex en vertelt ons iets over periode van voor de eerste Transformers film. Die invalshoek is best aardig. De uitwerking is wat magertjes. De opbouw gaat nog wel, hoewel de films soms inkakt. Verder zien de actiescenes er goed uit en zijn gelukkig niet zo overdadig als in de laatste Transformers films. Knight probeert wel wat sentiment over te brengen, maar loopt daarmee wel erg te koop. De soundtrack is prima. Visueel ziet de film er verder verzorgd uit. Leuk tussendoortje maar niet meer dan dat. 3.0/3.5

avatar van filmofiel
Niet slecht hoor, zelfs ik op mijn leeftijd heb me niet verveeld met deze film. Best aardig en onderhoudend. Alleen John Cena kan zich beter bij het Amerikaans nepworstelen houden.

avatar van HarmJanStegenga
Ik had verwacht dat deze 'Bumblebee' toch wel een heel klein beetje positief boven de andere 'Transformers' films uit zou steken, maar helaas. Vreselijke film. Eén van de grootste manco's is het script. Bar slecht. Cena kan niet acteren en na 20 min. heb je al 10 veel te voor de hand liggende 80's hits gehad. Weet nog niet of ik Steinfeld goed moet vinden of niet. Hier vond ik haar matig in ieder geval. Het is allemaal zo standaard, voorspelbaar en puberaal en daarnaast verzuipt de prent in irritante momenten en keuzes. Kutfilm.

avatar van Zwolle84
Ik meen tussen de regels door te lezen dat je niet overtuigd bent, HarmJanStegenga

avatar van Ajax&Litmanen1
HarmJanStegenga schreef:

Vraagje, wat had jij dan gehoopt hier te zien? Ik neem aan dat je net als bijna iedereen die bombastische, over de top gaande Transformer bullshit van Michael Bay ook beroerd vind? Nu krijg je dan eens een kleinschalig, ingetogen verhaal waar het vooral om de inhoud draait en dan is het ook niks? Wat voor briljant script had je dan willen hebben?

avatar van HarmJanStegenga
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik ben geen Transformers fan, maar verder kan ik op z'n tijd wel genieten van een (bombastische of over de top gaande) Bay. Een film hoeft niet vol inhoud te zitten of een briljant script te hebben. Fijne toon en aannames van je. Maar als ik me de hele film kapot erger aan veel te veel dingen, dat zijn losstaande scenes zoals dat wc-papier of ei-gooi verhaal (denk erom dat ze je niet zien hoor), het moment dat-ie het huis in gaat, wanneer moeders ineens met de hond naar de dierenarts moet en de auto ff pakt (Steinfeld vervolgens het brommertje gewoon laat staan daar).. of andere zaken zoals die vervelende moeder (stiefpa) en en papa-verhaal (die auto op het eind, dat schoonspringen), of puur het rare feit dat-ie gewoon niet kapot te krijgen is. Het is teveel en niet met de juiste toon. En dat belet mij om me lekker te vermaken met een film. En dan zijn dit nog maar een paar voorbeelden in een film die kapot gemaakt wordt door dit soort momenten en slecht geschreven zaken. Maar dat vind ik, jij niet blijkbaar.

Met de "Transformers" films had ik altijd al een haat-liefdeverhouding (meestal haat ) en dat geldt zeker ook voor deze Bumblebee (één van de bekendste Transformers, die persoonlijk nooit mijn favoriete Transformer was) verfilming, die ik zeer kinderachtig en flauw vond en die waarschijnlijk alleen voorbestemd is voor kinderen (doelgroep tot 15 jaar). Tot de laatste categorie behoor ik qua leeftijd niet meer (soms gedraag en voel ik me wel nog eens zo ) en het enige leuke aan deze Actie / Sciencefiction film vond ik het horen van de vele jaren 80 (waarin deze film zich ook afspeelt) muzieknummers (van bands als "The Smiths", "Duran Duran", "Bon Jovi", "A-ha", "Simple Minds" en "Repulsion") en het zien van destijdse technologie (die ik vroeger ook had) zoals videorecorders, walkmans, platenspelers, beeldbuis televisies en telefoons met hoorns.

Het verhaal opzicht vond ik tenenkrommend slecht en kon me eigenlijk ook nooit vermaken (eigenlijk alleen bij het horen van een jaren 80 muzieknummer) en tenenkrommend slecht geldt eigenlijk voor de gehele clichématige cast inclusief Bumblebee, waarbij ik hoofdrolspeelster Hailee Steinfeld (in de rol van puber Charlie) alleen leuk vond drummen op het nummer "Bigmouth Strikes Again" van de Britse alternatieve rockgroep "The Smiths", waar Charlie een groot fan van is. Maar voor de rest had ik totaal niets met het personage Charlie en leefde ik ook totaal niet met haar mee (o.a. dood van haar vader).

Professioneel worstelaar (die hebben sowieso al weinig denkvermogen) John Cena in zijn rol als militair Burns was sowieso volkomen belachelijk, overdreven en ongeloofwaardig, maar heel soms kwam hij wel nog grappig en droog uit de bocht, zoals de scène waarbij hij in het huis van Charlie praat met haar ouders.

Ron (stiefvader van Charlie) : Toen ik in mijn puberteit zat, stal ik ook wel eens wat. Ik stal een doos snoepgoed.
Burns: Ja, dat weten we

Wel vond ik het leuk dat Pamela Adlon (in de rol van moeder Sally) meespeelde in deze film en niet dat ze goed speelde (wat zeker ook niet het geval was, want ze was vooral irritant), maar omdat ik haar vooral kan van haar leuke rollen in de Komedie / Drama series "Louie (TV Series 2010–2015)" hoofdrolspeler en komiek Louis C.K. is door vijf vrouwen beschuldigd van seksuele grensoverschrijdend seksueel gedrag en is daardoor helaas niet meer te zien op de televisie, waar hij vaak te zien was op de televisiezender "Comedy Central Extra") en "Californication (TV Series 2007–2014)" en ik haar ook altijd leuk en mooi vond om te zien. Ze is best klein en heeft een wat schorre/hese vrouwenstem.

Met de jaren 80 sfeer zat het wel goed, maar visueel gezien vond ik het allemaal wat tegenvallen (met name de scènes op Cybertron zagen er te geanimeerd uit) en de actie vond ik maar povertjes en dat kwam mede omdat het vooral maar draaide om drie Transformers, te weten Bumblebee (met de stem, die hij verliest door een Decepticon, van Dylan O'Brien) als Autobot en Shatter (stem van Angela Bassett) en Dropkick (stem van Justin Theroux) als de slechte Decepticons. Wel bevat deze Transformer de hardste actie tot nu toe, want mensen uit elkaar laten spatten (overigens zonder bloed), heb ik volgens mij nog nooit gezien in een Transformer film.

Nee deze kinderachtige Transformer film (beter gezegd een spin-off) waarin het draait om de flauwe Bumblebee, was niet echt aan mij besteed en gelukkig duurde hij dan ook maar iets van 110 minuten i.p.v. ruim twee uren welke veel Transformers films duren.

avatar van Kondoro0614
Deze viel echt reuze mee, beter gezegd hij heeft mee een beetje met de mond vol tanden laten staan. De laatste jaren en vooral na de drie eerste films viel de serie ontzettend tegen, Bay had geen grip meer op de franchise en elke film werd slechter en slechter terwijl ik juist ontzettend fan was van de eerste twee tot drie films. Maar nee, ik was echt geen fan meer van de werkjes wat Bay naar buiten wist te brengen, zeker deel vijf vond ik echt een verschrikking. Tot op de dag dat ik zag dat ‘Bumblebee’ een spin-off verfilming kreeg met een soort andere setting, en dat was de tijd dat de autobots aan het verliezen waren (1987). Ik was wel benieuwd maar had de lat wel héél laag liggen voor de film, zeker omdat de twee hiervoor mij niet meer konden boeien.

En dan was daar ‘Travis Knight’ die in mijn ogen de franchise weer wist te redden, dit keer niet constante bombastische actie scenes waar de hele aarde uit elkaar lijkt te exploderen nee dit keer wat vrediger. Tuurlijk waren er hier en daar wel wat ‘bommen’ of knallen maar dit was van een dusdanig kleine proportie dat het eigenlijk niet in de weg zat.

Er zitten wat leuke soundtracks in de film, waaronder ‘Runaway’ van ‘Bon Jovi’ en nog wel wat lekkere 80’s nummers. Ik kan dat altijd wel lekker verdragen en geniet altijd van de mooiste hits, geeft toch een lekker sfeertje af. De sfeer was in de film überhaupt vrij goed, je zat er lekker in en keek prima weg.

Cena was wel de gene die het wat verpestte, wat een flut acteur vond ik dat zeg. Die Haillee is een mooie meid, deed het prima maar niks was bijzonder. En zo vond ik de hele cast wat droevig, die moeder was schijt irritant en die vriend van haar daar had je ook weinig aan.

Het verhaal was prima. Heb het al deels uitgelegd en je kunt ook heel wat informatie weg snoepen van mijn bovenbuurman want aangezien het Nederlands elftal nu bezig is met voetballen rond ik het even snel af. Leuke vermakelijke film, die helaas nog wat schoonheidsfoutjes kent maar over het algemeen prima wegkijkt.

jaxteller schreef:
Hij heeft een hart en dit zie je.

Ja, door hem superoverdreven gebaartjes als een klein kind te laten maken, vreselijk.

avatar van james_cameron
Aangename verrassing na de reeks chaotische Transformers-sequels van de afgelopen jaren. Feitelijk de beste Transformers-film na de eerste van Michael Bay, wat mij betreft. Leuk plot, leuke personages en precies de juiste toonzetting. Genoeg spektakel ook, overzichtelijk in beeld gebracht door regisseur Travis Knight. Een hele verademing na het fragmentarische knip- en plakwerk van Bay.

avatar van mixmaster
Bumblebee is een leuke film met een jaren 80 sfeer, het speelt zich dan ook af in 1987.

De effecten zijn mooi net zoals in alle Transformer films, maar dit deel is over het algemeen wel wat softer en kinderachtiger dan de andere delen.

De jaren 80 liedjes zijn leuk maar maken deze film daardoor niet beter.

Ik vond hem helaas tegen vallen. Slap verhaal vol knulligheden dat niet meer om het lijf heeft dan de gemiddelde aflevering uit de jaren 80. Acteurs hier en daar matig (behalve Cena, die speelt ronduit beroerd de hele film lang).
De sfeer is prima en de plaatjes zijn mooi. Maar ik had gezien de positieve reviews die deze film ontving, toch wel een wat sterkere prent verwacht.

avatar van Macmanus
Film met dubbel gevoel

Aanvankelijk had ik weinig hoop in deze film zonder Bay. Dit werd bij de opening meteen duidelijk. Het sentiment rond Bay begint een klein beetje te veranderen. Dat hij een auteur is en op het gebied van actie echt wat kan hebben de kenners nu wel steeds meer door. Zijn actie ziet er ook vaak echt duur uit. Dan heb ik het niet over de CGI maar vooral de shots op locatie. Hier doet Knight ook een enkele keer een shot van in de dessert met auto's maar het is nergens zo dik als bij een Bay. Ook wanneer een diner explodeert voelt het te klein aan. Wat nergens voor nodig is.

Dat gezegd heeft Knight wel iets anders en dat is wat Bay door zijn nihilisme wat mist. En dat is wat sympathieks. De cast is lief, Pamela Adlon altijd +1. Humor is aandoenlijk. Die Memo straalt wat uit en hoewel Steinfield als outcast wat uit de toon valt doet ze het wel aardig. Vond het scenario ook wel aardig spelen met wat cliches. De coole gast en bitchy meiden krijgen gelukkig nergens een serieuze payoff wanneer je dat wel verwacht. Ook is de stiefvader lekker tong in cheeck. Menig filmmaker zou dat veel zwaarder op de hand hebben gemaakt.

Prima mee vermaakt. Na 5 delen Bay mag een iets andere toon ook wel. En binnenkort weer genieten van een echte Bay op Netflix.

3.5 sterren.

Aanfluiting.

Dat Bay het na vijf films wel eens wat anders wil is niet zo vreemd, maar het lijkt me toch vooral het tegenvallende bioscoopsucces dat er voor gezorgd heeft dat de franchise werd overgedragen. Aan Travis Knight, de man achter het tegenvallende Kubo.

Als die link niet meteen duidelijk is, is dat omdat men de Transformers franchise een nieuwe richting in wou duwen. Weg van het explosieve actiegeweld van Bay, naar een veiligere piste die meer opbrengst zou verzekeren. Of men daarin geslaagd is weet ik niet (vrees er wat voor aan het aantal lage stemmen te zien), maar kwalitatief is het pure zelfmoord geweest.

Vraag me af of Knight eigenlijk veel gedaan heeft, want alle belangrijke beslissingen lijken eerder door een commitée genomen. Eentje dat nog een paar jaar achter loopt, want het hele 80s gebeuren is ondertussen weer rustig aan het wegdeemsteren, terwijl deze film er nog een keertje vol voor wil gaan.

Wat je krijgt is een overvloed aan 80s hitjes, een plotje over vriendschap tussen een meisje en een robot, actiescenes die ook volgbaar zijn voor jan modaal en een hoop 80s knip en plakwerk. Pestende pubers, alarmklokjes die utigeslagen worden, de typische Amerikaanse fairs etc etc etc.

Zonder de actie van Bay wordt duidelijk dat het verhaal echt volledig belachelijk is, niet geholpen door de schmaltzy onzin die er nog is bijverzonnen voor dit 6de deel. Pover acteerwerk, irritante humor, debiel sentiment en een vervelend plot. En dan geen leuke actie om het goed te maken. Bumblebee is een vreselijk smaakloos, plat en brak geboetseerd gebeuren geworden. De franchise mag gewoon de prullenmand in.

avatar van MrEd
Ik snap niet dat ik dit soort films blijf kijken. De vorige Transformers films vielen mij al tegen maar ik hoopte, ook door de positieve reacties hier, op iets beters. Daarnaast Knight als regisseur, de man achter het ijzersterke Kubo (sorry Onderhond).

Maar op de leuke jaren 80 muziek na valt er weinig te genieten van deze film. Laten we hopen dat Bay klaar is met dit soort films te maken.

avatar van Ajax&Litmanen1
MrEd schreef:

Deze komt dus niet van Bay af....

Wat de film ook meteen veel leuker en sympathieker maakt. Aan de scores op MM te zien was het publiek ook klaar met Bay en is deze Bumblebee wel omarmt.

leuke film, maar dat zijn dit soort films altijd vind ik. Ik vind er ook niks bijzonders aan, voorspelbaar en sentimenteel. Het einde vond ik overigens afgeraffeld. Een voldoende.

Een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de vreselijke Transformers film.
Het blijft popcorn vermaak maar nu wel genietbaar. Heb zelfs een paar keer moeten lachen en me niet één keer echt geërgerd ondanks de legio plotgaten. Met wat chips en een paar biertjes hebben we ons gewoon vermaakt, ook niet onbelangrijk.

avatar van Captain Pervert
Na vijf (toch?) Transformers films die steeds verder over the top gingen, verlangde ik, murw gebeukt door al die idioterie, terug naar de eenvoud van het simpele eerste deel. Shia Laboeuf die contact legt met een handvol Transformers en zijn ouders die er niet achter mogen komen. Erg charmant.

Ik werd op mijn wenken bediend met Bumblebee, een film die het klein houdt en helemaal terug gaat naar de kern van de relatie tussen mensen en Transformers. Prachtig!

Tenminste...

Als de uitvoering niet zo simplistisch en ongeïnspireerd was geweest. De held is een stoer meisje, daar kan ik me overheen zetten. Prima natuurlijk. Haar comic relief sidekick is een zwarte jongen. Ook dat past helemaal in deze tijd. Maar ze hebben totaal geen chemie en veel scènes zijn zó oppervlakkig en dom geschreven dat het de film helemaal onderuit haalt.

De special effects zijn in deze film mooier dan ooit. De opening op Cybertron is nog erg lelijk, maar als de actie zich verplaatst naar de aarde lijken de robots compleet op te gaan hun omgeving. Ze zijn er niet in 'geplakt'. Het oogt super realistisch. Iedere reflectie op de gele motorkap van Bumblebee klopt.
De actie en effecten hebben in Bumblebee gelukkig een iets minder prominente plek, om meer ruimte te geven aan menselijk drama. Daarom is het zo jammer dat juist dit zo slecht en clichématig is uitgewerkt. Onder de streep is het een soort Herbie on steroids.

Dat de hoofdpersoon wéér een buitenbeentje is, is ongelooflijk vermoeiend.
Waarom valt een als auto vermomde robot nou nooit eens in handen van de quarterback van de school, die voor de lunch nog even de nerds met hun balzak tegen de vlaggenmast slaat en 's avonds de prom queen vingert onder de tribune bij het sportveld? Waarom altijd van die snowflakes die met zichzelf worstelen. En met hun genderidentiteit, want... Meisje dat aan auto's sleutelt, ik bedoel... if it walks like a duck, and talks like a duck... Nou ja.

Als er nou één schrijver had meegewerkt die wèl humor had dan was het karate-broertje echt leuk geweest. Dan was Ron, de goedbedoelende maar onhandige stiefvader, ècht grappig geweest. Dan was Bumblebee ook wat grappiger, wat zijn personage echt sympathiek zou maken. Veel meer dan een tape van Rick Astley uitspugen doet hij niet.

Het is het allemaal nèt niet.

Ik vind het ook verbazingwekkend hoe inconsistent Transformers zijn. Soms kunnen ze urenlang kapot gebeukt worden om als een Terminator steeds weer te herrijzen, en soms worden ze met een zwaard in één keer doormidden gehakt. Sommige enorme explosies zijn amper schadelijk, maar bij andere vliegen ze in duizend gruzelementen. Ook verliezen ze zich altijd eerst een een paar minuten hand-to-hand combat voordat ze zich herinneren dat ze beschikken over een kanon waarmee ze de tegenstander eigenlijk ook wel in één klap kunnen afmaken.

Wel leuk dat Michael Cena zichzelf bevestigt als de nieuwe go-to guy als je een dommekracht zoekt voor in je film. Hij is een mooie kruising tussen Josh Brolin en Channing Tatum (of heet die kerel nou Tatum Channing of Tanning Chatum, ik vergeet dat altijd, maar wat is dat nou ook voor een naam man...).

De soundtrack is natuurlijk geweldig. Aan het begin worden er in recordtempo tientallen 80s songs doorheen geramd, zodat het millennial publiek altijd wel iets herkent. Natuurlijk mogen A-Ha en Rick Astley niet ontbreken. Dat zijn een beetje open deuren, maar gelukkig zit Runaway van Bon Jovi er ook nog in (helaas veel te kort).

Grote potentie, veel gemiste kansen. 2,5 sterren