Kill Switch (2017)
Genre: Sciencefiction / Actie
Speelduur: 91 minuten
Alternatieve titel: Redivider
Oorsprong:
Nederland / Duitsland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Tim Smit
Met onder meer: Dan Stevens, Bérénice Marlohe en Tygo Gernandt
IMDb beoordeling: 4,7 (8.521)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 1 juni 2017
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Kill Switch
"Worlds will collide"
In een futuristische wereld voert men experimenten uit voor onbeperkte energie. Ze maken hierbij gebruik van parallelle universums. De experimenten mislukken echter. Om de wereld en hun families te redden moeten een piloot en de natuurkundige Will Porter de Redivider box naar een toren brengen. Ondertussen worden ze achtervolgd door drones en soldaten.
Externe links
Acteurs en actrices
Will Porter
Abby Vos
Mia Kreiss
August Reynard
Dr. Klintsen
Michael de Ruiter
Hugo
Bektman
Donny
Alterplex Narrator (onvermeld)
Video's en trailers
Reviews & comments
KleutenShopper
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Mijn God, die special effects in die trailer alleen al.............
Ik sla hem maar even over...........
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
Het verhaal is ok. To the point. Niet te ingewikkeld. Perfect voor een actie sci-fi van anderhalf uur. Verveling is niet aan de orde. Actie en beweging voldoende.
De acteurs zijn functioneel. Inwisselbaar. In dit type film met de nadruk op actie hoef je als acteur ook niet erg goed te zijn. Om je als zodanig te onderscheiden moet er iets te acteren zijn. Iets doen met dialoog bijvoorbeeld. Dat is hier niet aan de orde. Hier roept men wat lettergrepen naar elkaar. En dat is het. Prima hoor.
De CGI dan. Niet onaardig. De drones, de intekening van A'dam, de toren. Overtuigend genoeg.
Dat FPS perspectief werkt behoorlijk op de zenuwen. Als perspectief voor een game voldoet het uitstekend, maar in een film werkt het niet. Misschien hoopt de maker dat je op die maniet meer betrokken bent. Je meer inleeft. Direct op de actie zit. Ik roep maar wat. Voor mij werkt het niet op die manier. Ik vond het erg chaotisch werken. Het snelle bewegen van de camera is erg onoverzichtelijk. Laat mij maar lekker beschouwen vanaf de zijlijn. Dat werkt voor mij beter.
Eigenlijk is het filmische perspectief het grote struikelblok. De rest kan er mee door.
Dree
-
- 12 berichten
- 185 stemmen
Geen aanrader, het lijkt wel een computer game. Veel gefilmd vanuit de ogen van de hoofdrolspeler. Als ze dat niet hadden gedaan zou het een betere film zijn. Gefilmd onder andere in Amsterdam en Almere.
Zinema (crew films)
-
- 10116 berichten
- 6903 stemmen
Timide toekomst.
Het regiedebuut van Tim Smit is wisselvallig, maar biedt wel hoop op de toekomst. De maker van een internationaal succesvol YouTube-filmpje vertilt zich hier wellicht aan de lange speelduur, maar wie weet als hij een beetje hulp gaat krijgen voortaan. Visueel gezien ziet deze Nederlandse sciencefictionfilm er alleraardigst uit. Het verhaaltje - dat in principe niet al te ingewikkeld is - wordt echter warrig uitgevoerd en kent teveel haken en ogen. Op zich hoeft dat geen ramp te zijn, want echt veel tijd om na te denken krijg je niet. De actie overheerst.
Maar daar zit gelijk de tweede valkuil: de overdaad aan actie. Repetitieve actie. Zoiets kan en mag, maar dan moet het wel heel bijzonder zijn allemaal. En dat is het botweg gezegd niet. Althans, na een half uur verfoei je elke volgende drone die uit de lucht komt vallen. Het is daarnaast zeer onwaarschijnlijk dat alle vijanden nogal simpel uit de lucht worden geknald, zonder enige moeite. Wat ook vermoeiend werkt is de FPS (First Person Shooter) modus waarin de film zich afspeelt. Na een tijdje heb je het er wel een beetje mee gehad.
De CGI is vaak verbluffend en zal voor Smit de meest tijdrovende klus zijn geweest. Het is dan ook niet zo gek dat hij zich daar waarschijnlijk in verloren heeft. En zo ontstaat er een overdaad aan special effects, waar deze in een lagere dosering veel beter tot hun recht waren gekomen. Maar dat verraadt ook gelijk de onkunde van Smit, die je een volgende keer de hulp gunt van iemand met ervaring. Nu is eigenlijk alles ondergeschikt aan de bombarie, een acteur als Tygo Gernandt ten spijt. Iets beter verhaal voortaan en wat meer timide met de CGI. Dan komt het vast allemaal goed.
**
Met dank aan Entertainment One voor het recensie-exemplaar.
Zeriel
-
- 1375 berichten
- 2396 stemmen
En natuurlijk moet alles in het Engels want het anders is het geen echte SF, zodat de hele wereld kan zien dat we er niks van bakken.
Dat is eigelijk heel provinciaals gedacht.
Arri
-
- 894 berichten
- 314 stemmen
Provinciaals gedachtegoed bestaat alleen in de gedachte van randstedelingen.
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4130 stemmen
Ach viel mij nog mee. Verhaal was bij het haar getrokken maar het first person shooter concept schepte wel een eigen sfeer en zorgde op enkele momenten voor een aparte ervaring. Leuk om eens gezien te hebben.
coumi
-
- 1391 berichten
- 11671 stemmen
Oei, this was bad, hier krijg je nou niet bepaald onbeperkte energie van. Een B film met de allure van een D film. Op zich is het basisidee voor een goede sciencefiction goed en fris, maar in de uitvoering gaat het flink fout. Duidelijk mocht het weer niet te veel kosten en dus worden we opgescheept met heel weinig sf maar wel met de ene matige actiescène die de andere opvolgt. Tot overmaat van ramp blijkt regisseur Smit(bestaat hij echt of is dit de Nederlandse Alan Smithee?) een heel slechte verhalenverteller, en schakelt hij voortdurend tussen de parallelle werelden zonder ook maar enige vorm van cohesie of overzichtelijkheid te kunnen bewerkstelligen. Een warboel dus, ook nog bevolkt met zeer matige acteurs waaronder een aantal Nederlandse coryfeeën(Van Aschat, Muijs en Gernandt) die met hun bijdrage nou niet echt de eer hoog houden. Bond girl Marlohe huppelt hier ook nog mooi maar overbodig rond, om aan te tonen dat ze voor geen meter kan acteren. En de bedenkelijke poedelprijs voor hoofdrolspeler Stevens die het toch maar presteert om rollen te verwerven in één van de beste films van 2017( Beauty and the Beast) en één van de slechtste films uit dit jaar.
Decec
-
- 6629 berichten
- 8339 stemmen
Een goede actie/SF/thriller film...
Goed verhaal/minder spannend verhaal...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...
Goed acteerwerk...
Onrustig camerabeweging...
Redelijk gemaakte SF...
Niet te moeite waard...
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
1 juni in de bioscoop: de film van Tim Smit - Vox magazine - - voxweb.nl
Inmiddels verouderd dit artikel, maar wel erg interessant over hoe deze film tot stand is gekomen en wat daar uiteindelijk allemaal bij kwam kijken.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
In 2009 kwam regisseur Tim Smit op YouTube met korte film 'What's in The Box' op de proppen. Een Sciencefiction film, van een minuut of 9 die vooral opviel dankzij de sterke special effects. De CGI was zo sterk vertegenwoordigt dat Hollywood hem in het oog kreeg, waardoor het eigenlijk een eerste stap was naar deze film.
Het duurde uiteindelijk acht jaar voordat zijn speelfilmdebuut Kill Switch uitkwam. Een film die een overduidelijke link heeft met 'What's in The Box'. Nu staat wederom een box (redivider box) centraal, en wederom een Sciencefictionfilm met een overdaad aan special effects.
De film zelf begint echter wat rommelig. Je zit middenin een situatie welke niet meteen duidelijk wordt, wat zelfs een beetje onoverzichtelijk is, en wat dankzij een minder sterk verhaallijn eigenlijk voor een matige opening zorgt. De regisseur gooit de trukendoos volledig open en weet visueel gezien beter te scoren. Vooral de CGI met de boten en de drone's zien er sterk uit, maar de film weet het op het gebied van spanning niet volledig waar te maken. De regelmatig voorbijkomende flashbacks zijn hier schuldig aan, want het haalt geregeld toch de spanning uit de film. De film is gemaakt volgens het First Person view, waardoor de film bijna volledig vanuit de ogen van de hoofdpersoon wordt vertoond. Dit kan een interessante toevoeging zijn, zo was dat bijvoorbeeld duidelijk het geval bij de film Hardcore Henry, maar bij Kill Switch gaat dat toch wel na een tijdje vervelen. En zo ook de special effects, die misschien te talrijk voorbij komen, waardoor het verhaal toch wat ondergeschikt wordt daaraan.
Echter voor een debuutfilm, die schijnbaar slechts een miljoen heeft gekost om te maken, heeft Tim Smit met beperkte middelen een degelijke film gemaakt. Smit mist de ervaring aan zijn zijde en zal zeker nog moeten werken aan het uitwerken van een verhaal, maar dat er mogelijkheden voor hem zijn, daar geloof ik wel in.
Chelsea94
-
- 701 berichten
- 792 stemmen
Een overkill aan CGI: Het leek meer een demo video van "zie eens hoeveel ik met CGI kan".
Verhaal was er niet echt en het fps view filmen werd op een gegeven moment erg irritant. Opzich zag het er best oke uit maar het was too much.
TronMan
-
- 325 berichten
- 512 stemmen
Rustiger in beeld gebracht dan ' Hardcore Henry'. Leek hooguit te veel op tussenfilmpjes van een game. Ook dat vele vrij traag en lang , uit faden naar zwart is vervelend. Verhaal is aardig. Locaties zijn goed. Acteer werk redelijk. Maar Drone ,schieten, verstoppen, en weer Drone , schieten ,vluchten..enz. Iets meer afwisseling was welkom.
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Had het kortfilmpje The Box ook al gezien bij de aankondiging van deze film.
Maar hier had ik wisselende gevoelens over.
Om te beginnen vind ik het jammer dat dit niet gewoon een Nederlandstalige film kon zijn. Jarenlang miept Nederland over het feit dat SF films te duur zijn voor de NL productie. Nee hoor, je bewerkt een beetje met de computer en voila. Als er dan ook nog Nederlands in gesproken zou worden ipv Engels dan had deze film enigszins een visitekaartje.
Maar verder... de beelden daar hoor je met niet over. Want die zijn echt prachtig en tevens ook iets waar ik jarenlang op gewacht heb en zelfs vroeger nog over zat te fantaseren: Hoe zou Amsterdam eruit zien met een futuristisch achtergrond. De complete droom lijkt uit te komen met Kill Switch. Evenals dat in hetzelfde jaar de droom werkelijkheid leek te worden met The Hitmans Bodyguard qua actie. De vele allerdaagse kiekjes terwijl er op de achtergrond wat futuristische gebouwen/snufjes, drones, die magnetische straal, quarantainezones en chaos is bijgeplakt. Ook de first person methode is niet misplaatst. De kleuren zijn prima, maar de actie wil nog wel eens haperen en chaotisch worden. Wat ik echter wel jammer vind is de acteur. Want wat er ook gebeurd, of in wat voor situatie hij ook komt; hij blijft bijna de hele film door dezelfde onverschillige stem gebruiken. Tycho Gernand maakt daarentegen de boel wel weer goed. Ook leuk om de Marken zo te zien (waar die bron zich bevind)
Verder is dit een no brainer en eigenlijk een soort levend computerspelletje. Maar ik vond helaas wel dat het ietwat afgeraffeld was. Er had echt veel meer actie in gemogen en er mocht ook, net zoals in Hardcore Henry, veel vaker een geweer in handen gehouden worden vanuit het digitale oogpunt.
Maar al met al was dit nog vermakelijk.
3,0*
K. V.
-
- 4105 berichten
- 3594 stemmen
Hm, dit was toch niet helemaal m'n ding. Het leek eerder een soort videogame dan een film.
De cast was ook niet echt memorabel en ik vrees dat ik de film vlug weer zal vergeten zijn.
Geen must-see.
Grindhouse62
-
- 2063 berichten
- 15376 stemmen
Nou, weer zo'n film met camerawerk wat ik niet te pruimen vind. Dit verknalt voor mij het plezier van de hele film. Heb hem dan na een kleine 20 minuten dan ook stop gezet. Gewoon bagger zulke films. Wat ik aan CGI heb gezien in die kijktijd zag er wel goed uit. Erg jammer van het camerawerk. Een 1.0
Phantasm
-
- 6686 berichten
- 6613 stemmen
Teleurstellend en vervelend om naar te kijken. En dan die gekke camerabewegingen nog.
AndreKircht
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Vreselijk, dat Engels. Wat is dat toch met Nederlandse filmmakers en hun taalhaat. Niet om aan te horen dat Engels uit de mond van Nederlanders, in eigen land notabene en met Nederlands geld betaald. Pure oikofobie. Zelfs de eveneens linkse Scandinaviërs zijn trotser op hun (overigens door minder mensen gesproken) talen.
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Vanuit een visueel perspectief gezien is dit project van regisseur Tim Smit interessant te noemen, maar de beperkte variatie in actiescenes probeert daar spijtig genoeg een stokje voor te steken. Er wordt duidelijk gemikt op een grootschalige aanpak en veel bombast, maar uiteindelijk blijft het min of meer bij talloze ontmoetingen met bewapende drones. De personages van Dan Stevens, Bérénice Marlohe en Tygo Gernandt zitten bovendien tegen het idiote aan en lijken regelrecht uit een soort stripboek te komen. De meeste aandacht is duidelijk richting de opleuking gegaan, want inhoudelijk slaat Kill Switch als een tang op een varken. De clichés stapelen zich in hoog tempo op en het achtergrondconcept wordt nauwelijks uitgewerkt, al is dat deels te wijten aan de vreemde keuze om het verhaal in een niet-chronologische volgorde te laten afspelen. Voor een Nederlandse productie is het allemaal erg onderscheidend, maar na enige tijd had ik al die onzin wel gehad en werd het vooral aftellen naar de eindcredits.
Het laatste nieuws
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
De tien best beoordeelde films van de jarige Vince Vaughn (54)
Bekijk ook
Altered Carbon: Resleeved
Thriller / Animatie, 2020
4 reacties
UFO
Sciencefiction / Thriller, 2018
23 reacties
Berlin Syndrome
Thriller, 2017
40 reacties
Wheelman
Actie / Thriller, 2017
37 reacties
Unlocked
Actie / Thriller, 2017
84 reacties
Rememory
Drama / Sciencefiction, 2017
16 reacties
Gerelateerde tags
experimentpilotphysicistparallel worldunlimited energydrones
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.