The Commuter (2018)

Verenigde Staten / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Mystery / Thriller

geregisseerd door Jaume Collet-Serra
met Liam Neeson, Vera Farmiga en Patrick Wilson

Michael is een verzekeringsagent die zoals elke dag heen en weer reist tussen zijn woonplaats en de plaats waar hij werkt. Een mysterieuze vreemdeling dwingt hem echter de identiteit te onthullen van een verborgen passagier in zijn trein, vóór deze de laatste halte bereikt. Michael probeert het mysterie zo snel mogelijk op te lossen, maar beseft dat een dodelijk plan wordt gesmeed en raakt verwikkeld in een criminele samenzwering, die het leven op het spel zet van Michael en de andere passagiers.

Heerlijk filmje man!

Een prima film om op een woensdagmiddag aan te zetten na een dag hard werken.

Het probleem met deze film is dat er weinig vernuftig te bespeuren is. Je zit niet op het puntje van je stoel en dat is toch wel wat je wilt bij zo'n film. Non-stop was dan ook een betere film dan deze.

Het einde wordt ook heel vaag uitgelegd en de reden dat de hele deal tot stand kwam (het mysterieuze van de film) wordt wel uitgelegd, maar heel summier. Ik had een zieke samenzwering willen zien waarbij Liam achter de slechteriken aanging, maar dat zie je in deze film niet.

Er is geen echt plot. Heel vaag wordt aangegeven wat de oorzaak van dit alles is, maar dat is het. Geen namen, gedetailleerde conclusies, niks.

Jammer, gemiste kans! 2.5/5

avatar van LIZA0901
Gisteren naar de bioscoop gegaan voor deze film. Achteraf waren wij blij dat wij een movie pas hebben.

Het verhaal is erg cliché en dat werd in de trailer ook al duidelijk. Stiekem hoop je dan toch dat het plot toch anders gaat zijn. Maar helaas.

Liam is naar mijn mening ook gewoon officieel te oud om dit soort rollen nog te spelen. Tijdens de vecht en actie scènes Zie je overduidelijk dat er een stand in wordt gebruikt en versneld het beeld vaak wat waarschijnlijk a la afleiding niet werken van het feit dat er een opa van 85 staat te vechten met iemand die zijn kleinzoon had kunnen zijn geweest. Nee sorry, Taken was leuk met hem. Goed verhaal ook. Maar nu is het klaar.

Los van Liam en zijn leeftijd was de film wel ok. Goed geacteerd verder. Maar ik zou gewoon lekker wachten tot deze op netflix staat.

avatar van murtcelP
Leuke film, maar erg ongeloofwaardig en een ontzettend rammelend plot.
Goed, dan kijk je met je verstand op 0 verder en dan is het wel vermakelijk.
Hier en daar erg gaaf camerawerk. In het begin van de film was op een originele manier het leven van 'de forens' in elkaar gezet.
De film 'ontspoord' al vrij snel, en deze 60 jarige verzekeringsagent wordt een soort exorbitante James Bond, maar met Liam Neeson neem je dat toch wel voor lief.
Geen aanrader maar leuk voor een keer op tv.
**1/2

avatar van loneranger
Ik ging naar deze film met in het achterhoofd dat deze film het waarschijnlijk niet moet hebben van de geloofwaardigheid van de plot. En inderdaad, al te geloofwaardig is het allemaal niet. Ging het in 'Non-Stop' om een vliegtuig in 'The Commuter' is het een trein waarin het letterlijk en figuurlijk ontspoort. Neeson doet het goed en ik vind het een vermakelijke actiefilm.

avatar van Zwolle84
Leuk filmpje, maar het haalt niet het hoge niveau dat Collet-Sera's normaal wel halen. Nu zat ik ook weer eens bij terrorjügend in de zaal, wat niet echt meehielp om in de film te komen. Dat was de laatste keer Pathé Amersfoort voor mij.

Een camerman met Parkinson. Verder een lekker filmpje, geen hoogvlieger. Thuis op de bank k8jken

avatar van nathaniel177
Een vermakelijke film. Niet teveel bij nadenken want het is allemaal erg onwaarschijnlijk. Je kan duidelijk zien dat het van de zelfde regisseur als van Non-stop is. Verder goed acteerwerk.

Verstand op 0 filmpje goed te toen zit alleen geen logica in maar goed ... prima popcorn vermaak

avatar van max cady
"There ain't no such thing as nobel ..."

Prima vermaak dit, echt niks mis mee hoor. Het is allemaal wat vergezocht maar het blijft aan de andere kant ook boeiend genoeg om te blijven kijken en daar gaat het tenslotte om toch? Er zit van alles wat in en Neeson speelt zijn bekende rol zoals hij dat meestal doet. Camera af en toe wat shaky, jammer. 3.5 * met gemak!

avatar van mcdaktari
Weer een echte Liam Neeson film, zoals je die van hem gewend bent. Overdreven aktie en dingen die echt never nooit zouden kunnen maar het kijkt wel lekker weg. Dus vermaak is het wel als je het niet al te serieus neemt.

prima film, boeiend zitten kijken tot het einde.

avatar van Typify
Als je een Liam Neeson film verwacht zoals Taken of A Walk Among the Tombstones dan zul je wellicht teleurgesteld zijn. Het is een ophoping van acties zonder enig verhaal of plot. Echt spannend wil het ook nergens in de film worden en dat is toch wel een vereiste van een actiefilm.

Wat een lekkere wegkijker, net een leuk avondje gehad .
Ps; wel dit onthouden; niet serieus nemen, het is nogal ongeloofwaardig .
Niettemin: een vermakelijk filmpje, achterover leunen en gewoon genieten, chipke derbij en cola en je hebt een geslaagde film avond gehad.

Best wel een adrenalinekick kick deze film, je moet wel een grote zuurpruim zijn als je hier bij momenten niet van genoten hebt. Had deze thriller direct na afloop vier tot drie en een halve ster toebedeeld maar bedacht me net op tijd dat dit iets te veel van het goede is. Een dergelijke film, die zichzelf zeer serieus neemt en zonder knipoog en humor wordt gebracht, moet immers wel logica bevatten, en daar ontbreekt het hier behoorlijk aan. Door de dynamische manier en het razende tempo waarmee dit gepresenteerd word, wil je een en ander best vergeven, maar achteraf hou je een dubbel gevoel hieraan over: alsof je flink voor de gek bent gehouden door een goede vriend. Grootste tegenstijdigheid is datgene wat ik destijds ook had bij zoiets als Nick of Time: waarom zo een omvangrijk complot in nota bene een trein, waarbij je vertrouwt op de inzet van een onbekend iemand? Ik snap dat de boeven Michael inschakelden omdat hij werd verondersteld de identiteit van de getuige snel te kunnen achterhalen, maar dan nog...de kans dat hem dit zou lukken tijdens een treinrit lijkt me uiterst twijfelachtig en een groot risico(zoals blijkt). Het verhaal zit vol met dit soort onwaarschijnlijkheden en foutjes(waarom gaat verrader Wilson aan het slot bijvoorbeeld uitgebreid op zoek naar de identiteit van de vrouw, terwijl hij toch iedere aanwezige moet omleggen aangezien zij getuige zijn van zijn daden? ) waardoor deze in beginsel goed bedachte achtbaanrit toch een wrange nasmaak oplevert. Curieus dit, vooral geschikt voor de kijker die de emotie veel belangrijker vind dat de ratio.

avatar van Herge
Leuke recht toe aan film, nergens bij na denken , zak chips onderuit op de bank, glas wijn, en lekker kijken.
Ik kan zelf niet bedenken bij welke actiefilm de geloofwaardigheid hoog boven aan staat.
Mystery / Thriller vind ik het zelf niet, daarvoor zat er weinig diepgang in, gewoon actie, gooi en smijtwerk,
Maar dat zijn ook de vermakelijkste filmpjes, zak popcorn erbij leuk vermaak, kijkt wel lekker weg.

avatar van Left4Dead
Matig verhaal met een aardig tempo, deel drie van de regisseur i.s.m. Neeson.
Weinig over te vertellen, 3**.

avatar van 2dehans
Wat niet vaak gebeurd is dat ik de film heb uitgezet. 1ste paasdag deze opgezet. Ik ben geen dikke fan van Liam en weet nu ook weer waarom. Ten eerste vind ik het geen action figuur. In de film zegt hij zelf al ... ik ben 60 jaar... misschien is dit dan niet het type film waarin je moet spelen.

Ik heb het eind niet gezien maar het speelt zich hoofdzakelijk af in een trein. Waarin hij een opdracht krijgt. Terwijl hij met zijn politieskills van 10 jaar terug dit probeert weet de tegenpartij zon beetje alles wat er in de trein gebeurd, inclusief daarbuiten... begin je je af te vragen waarom ze de opdracht die hij uit moet voeren niet zelf kunnen...

Misschien lag het aan het streamen maar het leek wel dat de actie momenten in de trein net iets versneld werden afgespeeld... wat een B-actie met hoog A-team gehalte. Ik had net de bloedstollende scene gezien dat hij half onder de trein hing... die onderbenen over het spoor... pffff Het moment dat hij met de "gitaarman" aan het knokken en de hele coupe zon beetje door werd geslagen tot aan het moment dat hij en hij met zijn hoofd door het raam van de trein werd geslagen (tuurlijk) en half uit het raam hing met de aanstormende trein was het moment dat de film uit ging

Gelukkig was daar Netflix Fijne paas allemaal en blij dat er mensen zijn die hier wel van genieten... ieder zijn ding toch

Gelukkig had ik mijn verwachtingen naar beneden bijgesteld. Behoorlijk middelmatige film, eigenlijk de definitieve bevestiging dat Liam Neeson als actieheld niet meer kan. Al die versnelde actiescènes kunnen niet verhullen dat het allemaal erg mager is.

avatar van GGG
GGG
Mooie film! Op maat voor Liam...:)

avatar van Ajax&Litmanen1
Liam Neeson in een soort film waarin hij de laatste 10 jaar al vaker heeft gespeeld. Bij Non-Stop zat hij nog in een vliegtuig en nu is het dan een keer een trein. Ik werd niet echt warm van het verhaal en Neeson heeft wel eens meer indruk gemaakt. Het thriller-aspect is te rommelig en de actie had wat meer en ook wel intenser mogen zijn. Ik vond de film ook erg donker en onoverzichtelijk gefilmd, werkte ook al niet mee. Maar het is niet heel slecht, maar meer dan ''mweh'' is het zeker niet. Ik zie ook nu pas dat deze regisseur al 4 Liam Neeson actie-thrillers op zijn naam heeft, maar op Unknown na is het allemaal niet denderend.

avatar van macrobody
Een bekende naam en goede acteur in een b-film verhaal. Het begin is origineel gefilmd maar daarna wordt het allemaal zeer onwaarschijnlijk en de special effects waren ook van b-film niveau. Al met al een okay film voor als je niets beters te doen hebt.

avatar van mixmaster
Altijd genieten met Liam Neeson, ik vindt het gewoon een coole acteur die vaak in goede actiefilms speelt.

Deze film is misschien niet zo goed als ''Taken'' of ''Unknown'' maar ik heb me toch prima vermaakt met deze film.

Leuk verhaal en actie en spanning genoeg.

avatar van Left4Dead
Left4Dead schreef:
Matig verhaal met een aardig tempo, deel drie van de regisseur i.s.m. Neeson.
Weinig over te vertellen, 3**.

Correctie; het vierde samenwerkingsverbond alweer.
Het huwelijk houdt stand!

avatar van Alathir
Wederom genieten van de nieuwe film van Collet-Serra. De wijze waarop alles in beeld wordt gebracht ligt me erg goed en ook al is Liam Neeson oud aan het worden voor actiefilms, die wil daarom nog niet zeggen dat je hem moet afschrijven. Dit is ook een beetje het thema van de film dus het ligt hem zeer goed deze rol. Heel veel actie zit er nu ook niet in, het neigt inderdaad meer naar een thriller en mystery door de vage mensen die Liam Neeson hebben benaderd op de trein.

De cast is erg sterk natuurlijk met grote namen als Liam Neeson, Vera Farmiga, Patrick Wilson en Sam Neill. Ook fijn is de Spaanse Clara Lago, die ik van een aantal films ken en ik graag voor de camera zie. Je ziet wel dat Collet-Serra een eigen stijl heeft en die apprecieer ik telkens weer. Het verhaal is niet al te ingewikkeld maar zit goed in elkaar. Je ziet wel wanneer er CG aan te pas is gekomen maar echt slecht is het nu ook weer niet. Een vermakelijke treinrit is het geworden. Opgepast misschien voor kijkers die de trein zo beu gezien als koude pap. Al vind ik niet dat dat de pret zou mogen drukken. Ruime 3.5*

avatar van broncode
Gemiddelde actie Film die geen moment verveelt. Collet sera begint inmiddels de kneepjes van het vak te begrijpen. Snel camera werk, mooie fotografie, en de cgi is van een goed niveau. Dit soort rollen ligt Liam Neeson toch het beste. De loner die het opneemt tegen een paar baddies.

avatar van filmkul
Redelijke actie thriller. Het verhaal is niet echt sterk en allemaal vrij omslachtig bedacht. Maar is wel een prima kapstok voor een thriller. De film kijkt lekker weg maar is nooit echt superspannend. De afwisseling van actie en spanning is verder prima. Neeson is aardig op dreef, maar de rest van de cast kan beter. De special effects zijn schaars maar die er zijn zijn van redelijk niveau. Niet bijzonder maar een prima wegwerp film. 3.0

avatar van Drifter
Slechte film die nergens geloofwaardig wordt.
Liam doet zijn best maar kan het vreselijk slechte script niet redden.
Rest van de cast doet zijn/haar best om niet herrinderingswaardig over te komen. Met succes.

Recht toe, recht aan actie film met een heel klein beetje "Murder on the Oriënt Express" tintje.
Maar dan in een Liam Neeson tempo met de bijbehorende actie. Vooral als de film begint is er een beetje merkwaardig en onnodig nerveus camera werk. Terwijl de scenes hier helemaal niet geschikt voor zijn. Maar gelukkig veranderd dit snel. Verder zien sommige special effects er wel erg knullig uit af en toe.
Toch was de film uiteindelijk best vermakelijk en dendert "The Commuter" door naar een voldoende.
3*/3.5*

avatar van Mr Grey
Tja, het is net Non Stop maar dan in de trein. En wat blijkt, tis dezelfde regisseur Jaume Collet-Serra