Some Like It Hot (1959)

geregisseerd door Billy Wilder
met Marilyn Monroe, Tony Curtis en Jack Lemmon

Twee musici zijn getuige van het St. Valentine's Day Massacre en proberen zo snel mogelijk de stad uit te komen voor zij door de maffia gevonden en vermoord worden. Om te ontsnappen verkleden ze zich als vrouw en reizen ze als lid van een vrouwenband mee naar Florida. Daar komen ze voor allerlei nieuwe problemen te staan.

Jordy (admin)
Erg komische film. Zeer vermakelijk verhaal, leuke vertolkingen en een paar superkomische momenten. Klein minpuntje vond ik de (af en toe) belegen travestie-humor, maar ik hou het toch op 4 sterren.

neo (crew)
erg grappige film.briljant acteerwerk en goeie regie.ooh ja en een prachtig soort van slapstick einde

avatar van You_bastard
Marilyn speelde een goede dom blondje.

Beste comedy ooit.

De leukste comedy aller tijden op 28 dec op TV!

Erg grappig, maar komedie is niet mijn favoriete genre. Maar de film kon mij wel boeien en had erg grappige momenten. 3.5* want de film had toch zijn mindere momenten.

hmm was aan het kijken en was wel aardig maar ben maar wat anders gaan doen aangezien ik niet van comedies hou waarin mannen zich verkleden als vrouwen of vice versa. Maar goed misschien een andere keer..

Jordy (admin)
had ik dus ook.. begin vond ik erg vervelend (van die travestie-humor) maar later werd de film echt erg goed

blij dat ik was blijven kijken

Begin niet leuk? Wat niet? Deze film is perfect. Staat in mijn top 3.

Jordy (admin)
zoals ik al zei: ik vond de mannen-in-vrouwenkleding humor in het begin wat minder (haha hij struikelt over zijn hakken)

maar goed verder prima film dus...

kappeuter (moderator)
Leuke tijdloze film!
Aangename film, al heb ik niet onder de tafel gelegen van het lachen.
Goed geacteerd en een knap scenario. Marilyn Monroe is om te smullen.

Mooie/leuke plaatjes.

avatar van misty
echt classicer,die zijn tijd overleeft

Ik ben zo blij dat deze film deze week op tv komt! Want ik ga hem kijken en dan kan ik ook zeggen wat ik dr van vind, want ik ben gek op klassiekers, vooral met 'klassieke' acteurs en actrices! Kom maar op met Some like it hot!

Heb 'm ook net gekeken ! Supergrappig !

avatar van aburefan
Degelijke film, valt weinig op aan te merken zoals bij de meeste Wilder films.
Echt hilarisch ofzo word het nergens maar wel erg amusant.

Nou ik heb um gezien! Hijs wel oké, ik heb films beter gezien, maar ja, comedy is dan ook niet echt mijn genre..
Ik ben het er wel aardig mee eens dat dit uitgeroepen is tot de beste comedy van de vorige eeuw, of allertijden ofzo, ach dat is toch hetzelfde..
Ik geef hem 4 sterren.

avatar van Goodfella
De humor is misschien wat oubollig en voorspelbaar af en toe, maar het verhaal wordt met zoveel vaart en enthousiasme gebracht dat het volgens mij bijna onmogelijk is om deze film niet leuk te vinden. De erg leuke cast (Marlyn Monroe... mjammie...), leuke liedjes en mooie plaatjes maken alles helemaal goed.

De humor is misschien wat oubollig

Ga je mond spoelen.

avatar van Goodfella
Ga je mond spoelen.

Ach joh. Kom dan 's met een fatsoenlijk tegenargument in plaats van dit soort loze opmerkingen steeds...

Vreemd dat dit niet in de top 100 staat. Staat in mijn top 10.

Hahaha erg grappig. 4*

Is dit niet die film met die beroemde rok scene?

nee

Is dit niet die film met die beroemde rok scene?

Ben benieuwd wat je bedoelt.

Ik gok op the seven year itch..

Ach, natuurlijk....

FisherKing
Ja

ik vind travestie-humor vreselijk ongrappig, dus vind ik deze film geen absolute topper. Marilyn is dat natuurlijk wel.
Ook de muziek en een aantal kleinere rollen waren om te smullen.
Hadden ze maar iets anders gevonden ipv die suffe travestietoestanden ...
mmm ... een dikke 3 (net geen 3,5)
*** 3 op 5 ***

avatar van speedy23
Zalige komedie vol spitsvondige dialogen en onvoorstelbare toestanden (plaats ze in de tijdsgeest), geserveerd in een hoog tempo. Monroe steelt de show en Lemmon en Curtis zijn magnifiek. Briljant zijn ook de bijrolspelers Raft, O'Brien en Brown. Deze laatste valt de eer te beurt één van de bekendste slotzinnen uit de filmgeschiedenis gesproken te hebben, namelijk 'Nobody is Perfect'. Het pittige en voor die tijd zeer gewaagde scenario is van Wilder en I.A.L. Diamond. De story werd geleverd door Adolph Deutch en Monroe zingt klassiekers als Running Wild en I Wanna Be Loved By You, bekroond met een Golden Globe. Later werd deze film uitgewerkt tot de musical Sugar... 5*

Wat gebaseerd is op een bestaand scenario. Wilder zad de duitse remake van een Franse klucht en besloot het verhaal te kopen.