Unlocked (2017)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Apted
met Noomi Rapace, Orlando Bloom en Toni Collette

Het verhaal gaat over een CIA-agente (Noomi Rapace), die zonder het te weten informatie verschaft aan terroristen. Vervolgens moet ze in een race tegen de klok een chemische aanval op Londen zien te voorkomen.

kappeuter (moderator)
Vanaf 17 november in de bioscoop (Dutch FilmWorks)
EDIT: bioscooprelease verplaatst naar 4 mei 2017

avatar van Ajax&Litmanen1
Vrij amusant allemaal. En een toffe cast.

avatar van Fonzzz002
Mager en makkelijk te vergeten. Ik had de trailer 2x gezien, maar daar stond mij letterlijk niets meer van bij toen Unlocked bij de Sneak Preview voorbij kwam. Dat is een slecht teken, want ik kan van 99% van de trailers die ik heb gezien op z'n minst een paar details onthouden. De trailer wist dus geen indruk achter te laten. De film wist me verder ook niet aangenaam te verrassen.
Unlocked doet niets zo dusdanig fout dat het op punten bloed onder de nagels vandaan haalde, maar ook weet het nergens een hoog niveau te bereiken. Als gevolg is de film wat saaitjes en had ik moeite mijn aandacht erbij te houden. Een van mijn grootste problemen is dat het teveel als een mediocre misdaadonderzoek serie voelt, ipv een grootste film die je special op het witte doek gaat opzoeken. De personages zijn stereotypes die zich te Hollywood-achtig gedroegen waardoor ze onnatuurlijk overkwamen, en bijna al hun teksten bestonden uit uitleggen hoe de zaak in elkaar zat terwijl ze een stijve, emotieloze houding hadden. Door de film heen zitten er meerdere momenten waarin de personages er, op de een of andere reden, voor kiezen om niet te schieten waardoor een ander de gelegenheid krijgt te ontsnappen oid. Of er zijn “plottwisten” die je van mijlenver al ziet aankomen waardoor ze weinig impact maken.

Dat terzijde, er waren een aantal vermaak punten. De acteurs konden tijdens de intensere punten in het verhaal wel degelijk sterke performances geven en er waren meerdere humormomenten. Voornamelijk de scenes met Orlando Bloom of John Malkovich konden grappig zijn wegens hun sarcastisch commentaar op de situaties waarin ze terechtkwamen. Hoewel het verhaal redelijk voorspelbaar was zaten er een paar kleine stukken in waarin ik daadwerkelijk aangenaam verrast werd en nieuwsgierig raakte naar waar de volgende scene mee zou komen.

Een paar aardige punten, maar als geheel zwak. Het verhaal is een typische misdaadonderzoek aflevering uit een televisie serie, met stereotypes die voornamelijk in expositie praatte. Hier en daar wat aardige grappen of een wending die niet onaardig was, maar niet genoeg de film te redden.

Y&T
weer een heerlijke film om blijd mee naar huis te gaan..mn weekend kan niet meer stuk....
fantastisch acteer, vet verhaal...zit te gek in elkaar....
super origineel....alleen had van mij de afloop met de liften wat dramatischer / sadist die ik ben :-0 /
mogen zijn....

Super origineel? SerieusY&T?

Mijn mening komt dan meer overeen met die van Fonzzz002. Mij deed het ook aan een tv serie denken, verder 13 in een dozijn en soms wel wat erg ver gezocht (en ook weer niet) qua plot.
Over een week weer vergeten, niks bijzonders. Niet goed, niet slecht.

avatar van maccow
Net terug van de film. Ik heb me prima vermaakt. Goed gespeeld.

avatar van Zwolle84
Zonde dat Noomi haar talenten aan zoiets verkwanselt. Zoals al gezegd: 13 in een dozijn. Een standaard thrillertje waarvan ik waarschijnlijk over een paar maanden de titel al moet googlen om te achterhalen of ik hem gezien heb.

avatar van mrklm
Noomi Rapace houdt zich amper staande in deze bioterreurthriller met een verwarrend plot en een overdaad aan verrassende wendingen, waardoor er al snel nauwelijks een touw aan vast te knopen valt. Ik let nooit heel erg op continuïteitsfouten, maar ik heb er hier toch een paar gezien dis [dus] wel erg opvallend waren. Het is slordige filmmakerij die past bij het zwakke scenario. Zou jij geloven dat een groep jongens van een jaar of 10 's avonds laat voetbal spelen bij een bouwval? Wellicht wel, maar toch niet dat zich aan de andere kant van het raam een supergeheime bio-techlab bevindt waar chemische wapens worden getest? En wat als één van die jongens per ongeluk een bal door het raam trapt? Het antwoord op die laatste vraag vind je in deze zeer vergezochte, teveel op toeval vertrouwende film. Rapace, Toni Collette, Michael Douglas en John Malkovich verdienen beter... maar hadden ze het script eigenlijk wel van tevoren gelezen?

avatar van SuperSideSwipe
De matigste bios ervaring van de afgelopen 12 maanden.

De cast is veelbelovend, maar het verhaal komt nergens echt op gang. De tweede helft van de film is helemaal een draak, vol met geforceerde plotwendingen. Onduidelijke samenhang tussen alle belangebbende organisaties.

Beelden zijn overwegend grauw en inspiratieloos.

Tegen het einde begon ik te knikkebollen in de bios.

Of er toch nog pluspunten zijn? Orlando Bloom deed het prima in zijn rol.. dat bracht nog wat entertainment in de film.

Voor de rest.. ontwijken als virus.

avatar van Zwolle84
SuperSideSwipe schreef:
Orlando Bloom deed het prima in zijn rol..

Shit, heb hem totaal niet herkend! Achteraf begrijp ik niet hoe...

avatar van Shinobi
"Someone is hunting me."

Deze titel lijkt meer als pilot te fungeren voor een nieuwe - dertien in een dozijn - misdaadserie.

'Unlocked' schotelt je namelijk niets nieuws voor; de zoveelste terreuraanslag die gestopt moet worden door een agent die het nodige leed achter de rug heeft. Tja, het voelt aan alsof je het allemaal al eerder hebt gezien en op den duur is het figuurlijk clichés afvinken die de ronde doen.

Aan de basis staat een kat-en-muisspel dat wel erg rommelig wordt gebracht, mede door de vele plotwendingen die lukraak uit de lucht zijn gegrepen. Om het maar niet over de onlogica te hebben. Op deze manier word je als kijker aan het lijntje gehouden door een verwarrend narratief dat geen zoden aan de dijk zet. Zowat elk personage lijkt dan ook zonder opgaaf van redenen een dubbele agenda te hebben, enkel om iets van spanning te creëren.

Noomi Rapace doet het naar behoren, maar de rest van de cast lijkt over het geheel gezien weinig te doen te hebben. Best jammer gezien hun staat van dienst, alleen John Malkovich lijkt er nog enigszins plezier in te hebben. En wat Orlando Bloom hier doet is gewoon lachwekkend te noemen. Wat rest zijn een paar aardige actiescènes.

Al met al net oké voor een keer, maar deze film ben je zo weer vergeten.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van JacoBaco
Mwa, dit had net zo goed de nieuwe film van Scott Adkins kunnen zijn en dan Steve Austin er ook nog bij. Dan had dit een dikke B-film geweest. Ik denk dat de makers dat ook wel in de gaten hadden en dus hebben ze acteurs kunnen strikken zoals Michael Douglas, John Malkovich, Noomi Rapace, Orlando Bloom en dat zijn niet de minste! Al hebben Malkovich en Douglas overduidelijk hun beste tijd wel gehad.

Het is geen slechte film, mede door de goede acteurs en Orlando Bloom weet het zowaar naar een iets hoger niveau te tillen. Maar verder is het zoals meer mensen het hier al aangeven best matig. De film probeert heel ambitieus ons een aantal keren op het verkeerde been te zetten, maar op mij kwam het nogal krampachtig over en het had niet echt impact!

Jammer, maar na het zien van een film als dit, verlang ik eigenlijk gewoon naar een lekkere amusante onzin film zoals Atomic Blonde (2017) ! En mocht er een Unlocked 2 komen, bel dan lekker Scott Adkins op! Niets ten nadele van Adkins trouwens.

Unlocked is voor mijn gevoel 15 jaar te laat gemaakt en ik geef een klein 6 zesje..

avatar van Justinw
Niet best dit, met een cast als deze een uiterst zoutloze thriller als Unlocked op het doek toveren. Meest lachwekkende was nog wel de introductie van het personage van Orlando Bloom......

avatar van Timothyvdmeer
snap de slechte berichten niet...heerlijke actie film.
Origineel? Nee dat niet maar wel zeer vermakelijk. Zit ook genoeg vaart in de film dus verveelt nergens.

avatar van clubsport
lijkt me totaal niet geloofwaardig om Noomi Rapace in een rol als deze te casten .

clubsport schreef:

Waarom niet?

avatar van Flitskikker
Maar even afwachten tot hij te huren is dan. Die 10,50 kan ik beter besteden.
Plus het is DFW, dus dat betekent barslechte ondertiteling.

avatar van clubsport
Walter S. schreef:

Waarom niet?

Bij sommige actrices zie je dat gewoon niet voor je , trouwens het lijkt wel of iedere actrice tegenwoordig een vrouwelijke variant van john wick wil spelen .

avatar van Walter S.
Okay, ik ken haar alleen van die Millenium films, daar is het wel een harde, dus ik vind het persoonlijk dan niet zo'n rare cast.

avatar van IH88
Rapace als romcom queen zie ik niet voor me. Maar ze lijkt wel geboren te zijn voor een rol als actieheldin ala Jason Bourne, John Wick etc. Afgetraind lijf, stoïcijnse blik en een vrouw van weinig woorden. En toch krijg je ook sympathie voor haar (zie de Millenium reeks). Niet m'n favoriete actrice, maar als actieheldin zie ik een grote toekomst. De vrouwelijke Jason Statham ?

Wat Malkovich aan het doen is de laatste tijd, daar zet ik wel mijn vraagtekens bij. Alimentatie? Slechte ogen? Geen inspiratie meer? Who knows...

avatar van mjk87
Film begint aardig in een sfeervol Londen met een blik op de immigrantenwijken, een goed tempo en een aantal heel aardige acteurs die allemaal een zekere overtuigende acte de présence geven. Maar hoe langer de film duurt, hoe minder het wordt. Ongeloofwaardigheden volgen elkaar op, net als de éne plottwist na de andere, die op een gegeven moment niet meer boeien maar irritant worden en de hele spanning en verrassing eruit halen (of was er serieus iemand ondersteboven van de wederopstanding van Michael Douglas?). 2,0* nog voor het eerste deel.

avatar van thunderball
Deze afgelopen zaterdag in Antwerpen gaan zien.

Vrij doorsnee actiethriller, die in het rijtje valt van films als Salt en Survivor, waarin een vrouwelijke overheidsbeamte /spionne een complot ontdekt en dan zelf verdachte wordt en zowel collega's als badguys achter zich aan krijgt.

Erg cliché matig en af en toe tegen saai aan, ondanks aardige cast, die behalve hoofdrolspeelster ondermaats presteert. Douglas was volledig op automatische piloot, Malkovich doet maar wat en lijkt het allemaal niet al te serieus te nemen (misschien was dat ook de enige juiste aanpak?), Collette wordt per film steeds magerder en zag er niet uit met kort, blond kapsel en Bloom blijft een zeer beperkt acteur.

Meer een film om eens een keer te bekijken als het toevallig op TV wordt vertoont, maar absoluut geen aanrader.

Een vijfje, ofwel 2,5 ster en dan ben ik eindeloos coulant.

Y&T schreef:
fantastisch acteer, vet verhaal...zit te gek in elkaar....
mogen zijn....

avatar van Captain Pervert
Lijkt me wel leuk, maar jammer dat de trailer de turning point al weggeeft.

avatar van Lefgozer
mjk87 schreef:

Ik en mijn gezelschap waarmee ik de film keek hadden het er tijdens het begin van de film al over. 'Laatste tijd lijkt het wel steeds vaker in Hollywoodfilms dat de oude bekende acteur/actrice met klein rolletje de verrader/evil mastermind te zijn.' En ja hoor, het kwam weer eens uit. Dus nee, ik was niet ondersteboven.

Leuk om een keertje gezien te hebben, maar daar blijft het ook bij.

De film begint erg sterk, maar naarmate je dichter bij de complotten en wie nu wel of niet corrupt is komt. Toen was de samenhang van het gehele verhaal ver te zoeken. Tenslotte waren er nog te veel losse eindjes tijdens de actie scenes.

Dat is mijn reden voor 2 sterren.

Ik ben sinds Millenium een grote fan van Noomi Rapace maar haar keuzes worden steeds moeilijker te begrijpen. Na 45 minuten heb ik deze film gestopt. Ik kon niet meer verder kijken vanwege de idiote twists zoals de inbreker die haar gaat helpen. Zelden zo'n slechte film gezien.

avatar van driekes9
Snap al die negatieve reacties niet, zeker niet aan het adres van Noomi Rapace. Ze zet gewoon een f*cking stoere vrouwelijke Jason Bourne neer. @topsoft. Idd teveel twists, maar jammer dat je niet heb afgekeken de inbreker had een goede reden om te helpen. Het einde liet een deur open voor deel 2, ik hoop ook dat die gaat komen. Geen hoogvlieger, maar zeker de moeite waard!

avatar van hannes64
Bijna niks mis mee.
Een goeie actiefilm (met een open einde) van Apted, met een harde rol van Noomi Rapace.
Leuke, snelle film voor een rotdag.
Zulke films mogen ze wel vaker maken.