Unlocked (2017)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Apted
met Noomi Rapace, Orlando Bloom en Toni Collette

Het verhaal gaat over een CIA-agente (Noomi Rapace), die zonder het te weten informatie verschaft aan terroristen. Vervolgens moet ze in een race tegen de klok een chemische aanval op Londen zien te voorkomen.

avatar van FlorisV
frans123 schreef:

vijf sterren is onvoldoende...alleen in Vlaanderen niet...maar dat nemen we niet serieus....

Vijf sterren is een maximale score en zeker geen onvoldoende.

Het laagste rapportcijfer is 1 en bij Moviemeter is het een halve ster. Maar een Moviemeter score is voor mij niet helemaal een rapportcijfer gedeeld door 2. Omdat enkel halve sterren mogelijk zijn en niet een kwart ontbreekt. Het rapportcijfer equivalent van Unlocked zou wat mij betreft 5,5 zijn. Als ik 2 sterren geef is het een soort 4. Mijn score komt dus het dichtst bij het rapportcijfer dat ik in gedachten had. Dat geldt ook voor 3 maar dat vond ik te positief. Nuance ontbreekt wat meer met 5 sterren. Maar je ziet natuurlijk op imdb ook veel scores van 1 terwijl een 4 of 5 dan toch echt dichter bij de daadwerkelijke waardering ligt.

FlorisV schreef:

Vijf sterren is een maximale score en zeker geen onvoldoende.

nee joh een foutje...ik bedoelde het cijfer 5..dus 2, 5 ster

vranque schreef:
Weer zo'n flutfilm die nauwelijks na te vertellen is. Begrijp nog steeds niet wat de beoogde doelgroep voor deze film moet zijn. Wel vermakelijk spectakel met een goede cast maar een verhaal waar geen touw aan vast te knopen valt in zo'n korte tijd. En ik wil het ook niet weten. Ga deze zeker niet herzien.

Dit is nu eens een volwassen reactie...Argumenten, onderbouwing, . Tegen de hallelujah stroom in gaan...Gewoon een zeer matige en "geen touw aan vast te knopen film.", die voornamelijk pikt van wel goede films in dat genre.

horizons schreef:
Mwhoa.

Hoewel het achtergrond gegeven niet eens zo slecht was voelde de film gewoon over de hele linie ongeinspireerd aan. Jammer.

ja dat gevo0el had ik ook....Een film met frisse tegenzin gemaakt...

avatar van hoffhaan
Ik vond dit gewoon een goede film, begrijp de lage scores niet. Heb me hier uitstekend mee vermaakt. 4.0

avatar van boemboem27
gewoon echt een goede film met goede cast met oa Michael Douglas en John Malkovich.
en een hele goede hoofdrolspeelster Noomi Rapace.
had nog nooit van haar gehoord.
snap niet,de af en toe lage scores voor deze goede film.
echt het bekijken waard

avatar van Mitakcor
Als je zo’n aardige cast bij elkaar weet te sprokkelen, dan verwacht je een goed project. Maar helaas is Unlocked een matig resultaat geworden. Veel te voorspelbaar en op geen enkel moment was het spannend geweest. Het verhaal is leuk bedacht maar nieuw is het niet.

Verder valt het op dat Orlando Bloom eerder het gezicht van deze film is dan Noomi Rapace, de hoofdrolspeelster. Beetje misleidend als je tijdens het kijken merkt dat Bloom eigenlijk een piepkleine bijrol speelt. John Malkovich was wel goed. Ik vraag me eigenlijk af waarom hij überhaupt in zulke films speelt.

Chaotisch gedoe. Na korte tijd weet je amper meer wie bij welke club hoort. Het kijken niet waard, hoewel gezegd moet worden dat het acteerwerk goed is.

avatar van bounze
Prima film met een goede cast, spanning, plotten en ook een verhaal. Misschien iets dunner dan verwacht maar toch. Blijkbaar hebben niet alle reviewers hier deze film ook echt gezien. Ze praten elkaar na. Het is een goed gemaakte thriller die mij goed vermaakt heeft. Ik heb slechtere films gezien. Daarom geef ik deze film 4 sterren.