Coming to America (1988)

2054 stemmen

Komedie / Romantiek

geregisseerd door John Landis
met Eddie Murphy, Arsenio Hall en James Earl Jones

Akeem (Murphy) is de kroonprins van Zamunda, een koninkrijk in Afrika. Akeem is opgegroeid in ongekende luxe met bedienden voor alles wat hij zich kan wensen. Zelfs zijn schoenen hoeft hij niet te strikken. Wanneer hij op 21-jarige leeftijd wordt voorgesteld aan zijn bruid weet hij na een kort gesprek dat zij niet de ware is. Hij vraagt zijn vader toestemming om naar Amerika te gaan om daar een bruid te zoeken. Aangekomen in Amerika neemt de steenrijke prins samen met zijn bediende Semmi (Hall) een arme levensstijl aan. Akeem wil namelijk een vrouw zoeken die op hem valt vanwege zijn persoonlijkheid en niet vanwege zijn geld.

Gewoon weer voortkabbelend Murphy -filmje, met ook Murphy als aanwezig middelpunt. Als je van Murphy houdt of toevallig zin hebt in een Murphy -film, is ie leuk, anders niet, dan is het teveel Murphy .

avatar van rolfkunst
Dit is best wel een leuke film, ook leuk dat Eddy weer een stuk of vier rollen speelt. Hij krijgt van mij een 3.5

Elienekeuuh
heb hem eens op oudejaarsavond geizen en vond hem best leuk !!

hinie
heb me prima vermaakt!

Bah, hij komt elke week bijna. En toch elke keer wel een stuk kijken hè!!!!!!! Ik ben er ziek van.

avatar van Turkeyloverz
Diffel Naffel schreef:

Je moet niet zo overdreven, hij komt hoogstens 2 keer in een jaar, kijk maar bij statistieken.

avatar van mikey
Elke keer als ik deze film zie (8x) rol ik van de stoel van het lachen. Landis staat echt wel in mij regisseur top 10!!!

avatar van Nicolage Rico
Een klassieker en die kan ik niet minder geven dan 3,5 *, ook al is de film zo gedatteerd.

Vaak genoeg gezien als klein jochie.

De bek van Eddie Murphy werkt vaak op je lachspieren. Beetje jammer van het standaard verhaaltje en sommige mindere rollen.

avatar van Tha Flow
Vanavond is het weer zover! Volgens mij word deze film echt ieder jaar standaard uitgezonden bij SBS6. Deze film word absoluut uitgemolken.

Toch blijft het een leuke film.

avatar van boerenpummel
Komt inderdaad wel heeeel veel vaak langs op tv
Vind dit met Beverly Hills Cop wel de beste Eddy-film.

Movie_Diva
Echt een top film als je het mij vraagt. Ik heb hem gister op SBS 6 gezien en ik heb me prima vermaakt. Hoewel ik hem toch al ongeveer 4 x heb gezien was hij geweldig. Ik vind het een van de beste Eddy Murphy Films. Het krijgt een 5.0

avatar van mikey
Haha en die scene met dat hondje als toeziend oog tijdens een hele lange (toch vermakelijke scene) met een opeens een uitbarsting van dat beest. Zo makkelijk, zo effectief. De camera (de toeshouwer. jij en ik) bleef ook altijd nog even nagluren aan het einde van een scene, zodat iemand (een acteur) nog even en melige kop kan trekken of zo.. geniaal (vooral die soul glow/rick james figuur uit ER) . hup verhoogd van 4 naar 4.5.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Ondanks een aantal erg leuke grappen én een paar briljante, had ik toch meer verwacht van 'Coming To America'. Maar ik heb me wel vermaakt... Vooral de vele rollen van Murphy en Hall zijn amusant en ook de cameo's (van o.a. Samuel L. Jackson) zijn de moeite waard > 3*

rolfkunst zij dat eddie murphy weer meer dan 4 rollen speelt in deze film.Welke rollen speelt hij wel nog?
Ik zie niet wie hij nog speelt buiten akeem.

avatar van as
as
Kapperszaak geloof ik...

avatar van boerenpummel
Ja, al die kappers geloof ik, Akeem wordt volgens mij niet door Eddy gespeeld...

avatar van markie1978
leuke film, een van de best Murphy films. De twee zwervers die in de film voorkomen, heb ik ook in een andere film gezien, dit vind ik erg leuk gedaan.
Ik denk dat er trouwens niemand meer is die deze film niet gezien heeft, deze is zo vaak op TV geweest dat iedereen wel gezien moet hebben.

gideonvdb
snakevega schreef:
Ik zie niet wie hij nog speelt buiten akeem.
twee of drie in de kapperszaak (kapper zelf en diegene die een mop verteld) en die zanger waar iedereen zo enthousiast over is en akeem zelf natuurlijk.

avatar van boerenpummel
Ooh stom, Akeem natuurlijk wel!

avatar van otherfool
Amusant, zij het wat braaf, filmpje met Murphy. Inderdaad intussen wel erg uitgemolken op TV. 3*.

avatar van IcU
IcU
Matige film met een mindere Murphy. Het verhaaltje is nogal aan de slappe kant en de acteer prestaties zijn ook niet om van naar huis te schrijven. Een enorme tegenvaller. 1,5*

avatar van Lavigne
ik vind het zo'n gave film!! heb hem zo vaak gezien en hij blijft leuk!! super goeie humor tussen de 2 sterren zeker waard!!!

avatar van Dennis Evahi
Yep!...mee eens. Die dubbelrollen van 'm zijn fantastic.

Blijft een leuke, vermakelijke film. Amusement op niveau.

****-sterren

film_kaza
ik vond deze film wel leuk. maar 1 keer zien vind ik genoeg

Ik ben deze film onderhand wel een keertje zat. Hij komt erg vaak op tv vind ik. En na 1 of 2 keertjes kijken ben ik het echt wel zat.
Geef mij Beverly Hills Cop maar, als het toch Eddie Murphy moet zijn...

avatar van mafiabaas
markie1978 schreef:

Ja dat klopt die 2 speelden ook in Trading Places, daar speelde Eddie ook in.

Had de film al wel een keer gezien, maar nu de tweede keer vond ik de film alleen maar leuker.
Eddie Murphy vind ik altijd al een grappige acteur en zo vind ik dat ook van Arsenio Hall.

Wat heb ik om deze film moeten lachen zeg

Erg grappig. 3*

kArIzMa_TuRk