• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.535 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.143 gebruikers
  • 9.380.474 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Hateful Eight (2015)

Western / Mystery | 168 minuten / 187 minuten (roadshow editie - incl. 12 minuten pauze) / 210 minuten (extended version)
3,64 2.910 stemmen

Genre: Western / Mystery

Speelduur: 168 minuten / 187 minuten (roadshow editie - incl. 12 minuten pauze) / 210 minuten (extended version)

Alternatieve titels: The Hateful 8 / The Hateful Eight - Extended Version

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Kurt Russell en Jennifer Jason Leigh

IMDb beoordeling: 7,8 (715.983)

Gesproken taal: Spaans en Engels

Releasedatum: 7 januari 2016

Plot The Hateful Eight

"No one comes up here without a damn good reason."

Wyoming, enkele jaren na de Amerikaanse Burgeroorlog. Premiejager John Ruth is met een voortvluchtige, Daisy Domergue genaamd, op weg naar een dorpje dat luistert naar de naam Red Rock om haar voor het gerecht te slepen. Onderweg komen ze twee mannen tegen, ex-majoor en berucht premiejager Marquis Warren en Chris Mannix, een zuiderling die beweert de nieuwe sheriff van het dorp te zijn. Vanwege een hevige sneeuwstorm worden ze gedwongen te schuilen in ‘Minnie’s Haberdashery’, een tussenstop die zich bevindt op een bergpas.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Major Marquis Warren

John 'The Hangman' Ruth

Sheriff Chris Mannix

Oswaldo Mobray

General Sandy Smithers

O. B. Jackson

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

  • 495 berichten
  • 2256 stemmen

stinissen schreef:

Ik denk dat mensen bang zijn om te stemmen wat ze denken omdat het een Quentin Tarantino film is.

Ik denk dat mensen bang zijn dat een nieuwe Quentin Tarantino film weer de hemel in wordt geprezen en zodoende een lage score geven om wat te compenseren. Het houdt elkaar in balans.


avatar van Brabants

Brabants

  • 2889 berichten
  • 2146 stemmen

Nick Theunis schreef:

Ik denk dat mensen bang zijn dat een nieuwe Quentin Tarantino film weer de hemel in wordt geprezen en zodoende een lage score geven om wat te compenseren. Het houdt elkaar in balans.

Ik denk dat bij vele QT liefhebbers nu eindelijk het kwartje valt en er eens met een kritisch oog naar zijn producties wordt gekeken. Het is zoals Koerok terecht opmerkt niet meer dan een herhaling van zetten. Het is dus zeer aannemelijk dat deze lage scores dus terecht zijn. Aannemelijker dan dat bv. mensen deze film bewust laag waarderen, omdat ze anders bang zijn dat deze film de hemel wordt in geprezen.


avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

  • 495 berichten
  • 2256 stemmen

Brabants schreef:

Ik denk dat bij vele QT liefhebbers nu eindelijk het kwartje valt en er eens met een kritisch oog naar zijn producties wordt gekeken. Het is zoals Koerok terecht opmerkt niet meer dan een herhaling van zetten. Het is dus zeer aannemelijk dat deze lage scores dus terecht zijn. Aannemelijker dan dat bv. mensen deze film bewust laag waarderen, omdat ze anders bang zijn dat deze film de hemel wordt in geprezen.

Dat mag. Dus moet je die groep laagstemmers dan uitsluiten en enkel insinueren dat (een deel) hoge stemmen onterecht zijn? Ik denk dat veel liefhebbers van QT deze nog moeten zien, die zitten niet thuis de screener te kijken namelijk. Daarnaast is de film imo. een stuk minder toegankelijk en zwaarder dan zijn voorgangers, dat zal hem wellicht wat stemmen kosten. Verder zijn we het oneens, niks mis mee..


avatar van Gish

Gish

  • 1446 berichten
  • 6871 stemmen

QT is de enige regisseur ter wereld, die in 167 minuten zijn acteurs, zes maal twee plankjes aan een deur laat vastspijkeren. Niet één plankje want dan vliegt de deur open.


avatar van Brabants

Brabants

  • 2889 berichten
  • 2146 stemmen

Gish schreef:

QT is de enige regisseur ter wereld, die in 167 minuten zijn acteurs, zes maal twee plankjes aan een deur laat vastspijkeren. Niet één plankje want dan vliegt de deur open.

Je moet toch ergens de tijd zien te doden om aan die 167 minuten te komen. Op zich best komisch maar ook niet meer dan dat, vind ik.


avatar van Brabants

Brabants

  • 2889 berichten
  • 2146 stemmen

Nick Theunis schreef:

Dat mag. Dus moet je die groep laagstemmers dan uitsluiten en enkel insinueren dat (een deel) hoge stemmen onterecht zijn? Ik denk dat veel liefhebbers van QT deze nog moeten zien, die zitten niet thuis de screener te kijken namelijk. Daarnaast is de film imo. een stuk minder toegankelijk en zwaarder dan zijn voorgangers, dat zal hem wellicht wat stemmen kosten. Verder zijn we het oneens, niks mis mee..

Oneens zijn of niet is denk ik niet ter sprake. We zien het beiden gewoon anders. Deels van wat jij zegt kan ik me wel in vinden en dat zal vice versa misschien ook wel zo zijn. Je zult zeker een groep hebben met laag en hoog stemmers die om andere redenen op die manier een stem uitbrengen. Dan heb je het volgens mij ook niet over liefhebbers of kritische filmkijkers, maar stemmingmakers. haha


avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

  • 60 berichten
  • 0 stemmen

Gelukkig geeft brabants wel 4 sterren aan Home Alone, dat is voor mij al een hele geruststelling. Hoger dan 4 sterren gaat vooralsnog wat ver, maar lager dan 3 is ook echte onzin. Ik vind het, ook 3 dagen na het kijken nog een dijk van een film. Dat heb ik eigenlijk zelden, alleen bij de goede films die blijven hangen. Dit is er zo eentje. Wordt een klassiekertje dit....

Brabants schreef:

(quote)

Oneens zijn of niet is denk ik niet ter sprake. We zien het beiden gewoon anders. Deels van wat jij zegt kan ik me wel in vinden en dat zal vice versa misschien ook wel zo zijn. Je zult zeker een groep hebben met laag en hoog stemmers die om andere redenen op die manier een stem uitbrengen. Dan heb je het volgens mij ook niet over liefhebbers of kritische filmkijkers, maar stemmingmakers. haha


avatar van ZMuller

ZMuller

  • 47 berichten
  • 115 stemmen

3 uur waarvan 2 uur trage dialogen. De karakters en ontknoping wel aardig maar niet heel bijzonder.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7318 berichten
  • 0 stemmen

(verwijderd) schreef:

Gelukkig geeft brabants wel 4 sterren aan Home Alone, dat is voor mij al een hele geruststelling. Hoger dan 4 sterren gaat vooralsnog wat ver, maar lager dan 3 is ook echte onzin. Ik vind het, ook 3 dagen na het kijken nog een dijk van een film. Dat heb ik eigenlijk zelden, alleen bij de goede films die blijven hangen. Dit is er zo eentje. Wordt een klassiekertje dit....

(quote)
Waarom de vergelijking met Home Alone?


avatar van Brabants

Brabants

  • 2889 berichten
  • 2146 stemmen

(verwijderd) schreef:

Gelukkig geeft brabants wel 4 sterren aan Home Alone, dat is voor mij al een hele geruststelling. Hoger dan 4 sterren gaat vooralsnog wat ver, maar lager dan 3 is ook echte onzin. Ik vind het, ook 3 dagen na het kijken nog een dijk van een film. Dat heb ik eigenlijk zelden, alleen bij de goede films die blijven hangen. Dit is er zo eentje. Wordt een klassiekertje dit....

Dit is nu juist wat ik bedoel! Ook Chris Columbus heeft binnen zijn oeuvre films zitten die voor zijn doen pure pulp zijn, zoals bv. Percy Jackson & the Olympians of Pixels. Home Alone is gewoon een kraker binnen het genre en mijn inziens zeker vier sterren waardig. Ik heb QT ook hoog zitten en om die reden ben ik dan logischerwijs kritisch. Kritisch genoeg om te beseffen dat ondanks de titel QT deze The Hateful Eight om diverse redenen niet meer waard is dan een waardering die voor mij neerkomt op twee sterren.


avatar van YouDrunkGoHome

YouDrunkGoHome

  • 401 berichten
  • 635 stemmen

Dit was zelfs voor een Tarantino film wel erg veel Tarantino.. en wat was het weer heerlijk!


avatar van YouDrunkGoHome

YouDrunkGoHome

  • 401 berichten
  • 635 stemmen

Naast me zaten twee meisjes constant op hun telefoon, hoe irritant. Het enige moment waarop ze enthousiast werden was toen Channing Tatum plotseling in beeld kwam, zucht.


avatar van soom

soom

  • 24920 berichten
  • 2752 stemmen

Machete vond ik verschrikkelijk. Die ene film met Rosario en Tracie was echter vet.

Laat ik vooropstellen, dat ik geen liefhebber ben van dit genre. Dit hangt precies tussen Machete en Death Proof in. Het acteerwerk is hier net wat minder dan Death Proof. Met als enige goede speler Samuel. Maar wat een tomeloos verhaal hee. Zo cool. Het is zo top hoe Quentin de film toont. Prachtige opbouw. Mooie uitspraken. Toffe shots van de omgeving. Daardoor werd ik de film ingezogen. Het is echt voor mij, niet de beste. Maar álles is beter dan Machete. Voor mij is dit al een stap verder.


avatar van Filmfreaker

Filmfreaker

  • 536 berichten
  • 328 stemmen

Tarantino is terug en hoe?

Quentin Tarantino is zijn carrière begonnen met uitermate sterke films zoals Reservoir Dogs en Pulp Fiction. Beide films zijn in mijn ogen meesterwerken. De ene sterke dialoog naar de ander. Ook zijn manier van verhalen vertellen is uniek en blijft altijd de gehele speelduur boeien. Kill Bill, Jackie Brown en Death Proof kwamen niet in de buurt van dit niveau. Echter met Inglourious Basterds liet Tarantino zien weer in de goede richting te stappen. Django Unchained kon zich dan ook weer goed meten met het niveau van IB, maar toch konden beide films niet tippen aan het vroegere niveau. Teleurstellen (misschien enkel bij Deathproof) heeft deze goede man nog niet gedaan.

The Hateful Eight kan zich dan weer eens op de troon plaatsen. Alleen de openingshots onder de begeleiding van Ennio Morricone zijn al op zichzelf staand briljant te noemen. Direct wordt de kijker in de film gezogen. Daarna volgt een lange, maar in mijn ogen noodzakelijke aanloop naar de ultieme climax. De personages worden geweldig geïntroduceerd, de een nog markanter dan de ander. Ook voel jij direct dat er iets niet helemaal klopt en wekt je nieuwsgierigheid alleen maar op. Daarnaast zijn de dialogen weer van hoogstaand niveau. Om je vingers bij af te likken.

Als dan de laatste helft van de film aanbreekt gaan alle remmen los en wordt je beloond met een denderende afsluiting waarin Tarantino je weet verbazen.

Uiteraard is deze film zwaardere kost en niet geschikt voor iedereen. Het geduld van de kijker wordt op de proef gesteld. De reacties, zo blijkt ook op dit blog, zijn behoorlijk gemengd. Mensen vinden het geweldig of ze vinden het vreselijk. Hier en daar zijn er mensen die film niet hebben afgekeken en dat is jammer. De film verdient de kans of volledig gezien te worden.

Ik sluit me dan ook aan bij de lovende reacties: Tarantino laat zien dat hij het filmmaken nog lang niet verleerd is. Dit is gewoon masterclass storytelling met uitgekiende dialogen, gitzwarte humor, geweld en (hatelijk) briljante personages.

Pulp Fiction en Reservoir Dogs blijven nog altijd bovenaan staan, maar The Hateful Eight kan zich makkelijk in dat rijtje aansluiten. Een film om nog lang over na te praten.

4,5 sterren


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

Gish schreef:

QT is de enige regisseur ter wereld, die in 167 minuten zijn acteurs, zes maal twee plankjes aan een deur laat vastspijkeren. Niet één plankje want dan vliegt de deur open.

Kijk, dan vond ik dan weer bijzonder aardig. Het was niet allemaal slecht. Het blijft Tarantino. Maar voor mij was het allemaal toch te mager, ook gezien de lengte van de film.


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

Filmfreaker schreef:
...noodzakelijke aanloop naar de ultieme climax
Ja, die climax waar iedereen elkaar overhoop schiet. Noodzakelijk inderdaad (want Tarantino) en daardoor mega-voorspelbaar. Hier en daar viel er nog wel wat te lachen (Jackson had een paar hilarische 'nutsack shooter' quotes), maar dat kon de film voor mij toch niet redden.

....wordt je beloond met een denderende afsluiting waarin Tarantino je weet verbazen.
Niet dus.


avatar van lezertje

lezertje

  • 938 berichten
  • 0 stemmen

zaaf i schreef:

(quote)
beetje flauw mss, maar Madsen sneed niet het oor van Roth af in RD. Roth schoot hem er wel voor dood.

verder sterk verhaal, prikkelt de nieuwsgierigheid zeker.

Filmverslag CKV Reservoir Dogs | Scholieren.com


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

(verwijderd) schreef:

Armoedig en toch een 4.0?

Ik kan maar niet beslissen om deze te gaan zien in de bios of niet.

Ben nooit een echte Tarantino fan geweest, al vind ik sommige aspecten van zijn werk wel briljant.

Doen of niet?

hhahaha...ik zit met hetzelfde dilemma. Wil er met mijn vriendin naar toe,maar lijkt mij helemaal geen film voor vrouwen.


avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

  • 1480 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb besloten het gewoon te gaan doen, wil later geen spijt krijgen aangezien het toch een love it/hate it film is.

Aankomende week de nieuwe Pathé in Arnhem maar eens uittesten, daar draait ie ook in de ochtend. Perfect als je helaas geen metgezellen kunt overhalen.


avatar van Leo1954

Leo1954

  • 2073 berichten
  • 2565 stemmen

frans123 schreef:

(quote)

hhahaha...ik zit met hetzelfde dilemma. Wil er met mijn vriendin naar toe,maar lijkt mij helemaal geen film voor vrouwen.

Of voor mannen wat mij betreft.


avatar van Brabants

Brabants

  • 2889 berichten
  • 2146 stemmen

(verwijderd) schreef:

Perfect als je helaas geen metgezellen kunt overhalen.

Zegt waarschijnlijk genoeg over de film, haha!!


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

frans123 schreef:

(quote)

hhahaha...ik zit met hetzelfde dilemma. Wil er met mijn vriendin naar toe,maar lijkt mij helemaal geen film voor vrouwen.

Zeg gewoon dat Channing Tatum erin meespeelt, dat werkt meestal wel bij vrouwen. Of doe anders wat ik gedaan heb, zij Joy, ik The Hateful Eight. Mooie compromis . Alhoewel we nog naar Joy moeten dus of het een mooie compromis is geweest kan ik pas daarna zeggen .


avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

  • 1480 berichten
  • 0 stemmen

Brabants schreef:

(quote)

Zegt waarschijnlijk genoeg over de film, haha!!

Was dat maar zo. Mijn vriendenkring is niet echt gek op films, allesbehalve.


avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

  • 2806 berichten
  • 9511 stemmen

soom schreef:

Machete vond ik verschrikkelijk ..... Maar álles is beter dan Machete.

Machete's een Robert Rodriguez film, niet Tarantino.


avatar van Brabants

Brabants

  • 2889 berichten
  • 2146 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

Machete's een Robert Rodriguez film, niet Tarantino.

Ach het is wel gebaseerd op een nep trailer voor het filmproject Grindhouse, wat een samenwerking is met QT.


avatar van YouDrunkGoHome

YouDrunkGoHome

  • 401 berichten
  • 635 stemmen

(verwijderd) schreef:

Ik heb besloten het gewoon te gaan doen, wil later geen spijt krijgen aangezien het toch een love it/hate it film is.

Aankomende week de nieuwe Pathé in Arnhem maar eens uittesten, daar draait ie ook in de ochtend. Perfect als je helaas geen metgezellen kunt overhalen.

Goede keuze, bij deze film kan je geen afleiding van buitenaf gebruiken.


avatar van predator

predator

  • 1671 berichten
  • 1954 stemmen

stinissen schreef:

Ik denk dat mensen bang zijn om te stemmen wat ze denken omdat het een Quentin Tarantino film is.

Huh????


avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

  • 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Brabants schreef:

Ach het is wel gebaseerd op een nep trailer voor het filmproject Grindhouse, wat een samenwerking is met QT.

Nogal een stretch, gezien ook ie 'trailer' geregisseerd is door Rodriguez; maar goed.


avatar van sonyjh

sonyjh

  • 546 berichten
  • 570 stemmen

Brabants schreef:

(quote)

Ach het is wel gebaseerd op een nep trailer voor het filmproject Grindhouse, wat een samenwerking is met QT.

Ahja, dus is machete plots ook gedeeltelijk een Tarantino film of wat? Omdat Rodiguez een neptrailer gemaakt en verfilmd heeft die deel uitmaakte van hun grindehouse project?


avatar van Brabants

Brabants

  • 2889 berichten
  • 2146 stemmen

sonyjh schreef:

Ahja, dus is machete plots ook gedeeltelijk een Tarantino film of wat?

Jij mag het zeggen. Het is jouw feestje.