• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.761 acteurs
  • 199.135 gebruikers
  • 9.379.405 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Hateful Eight (2015)

Western / Mystery | 168 minuten / 187 minuten (roadshow editie - incl. 12 minuten pauze) / 210 minuten (extended version)
3,64 2.910 stemmen

Genre: Western / Mystery

Speelduur: 168 minuten / 187 minuten (roadshow editie - incl. 12 minuten pauze) / 210 minuten (extended version)

Alternatieve titels: The Hateful 8 / The Hateful Eight - Extended Version

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Kurt Russell en Jennifer Jason Leigh

IMDb beoordeling: 7,8 (715.900)

Gesproken taal: Spaans en Engels

Releasedatum: 7 januari 2016

Plot The Hateful Eight

"No one comes up here without a damn good reason."

Wyoming, enkele jaren na de Amerikaanse Burgeroorlog. Premiejager John Ruth is met een voortvluchtige, Daisy Domergue genaamd, op weg naar een dorpje dat luistert naar de naam Red Rock om haar voor het gerecht te slepen. Onderweg komen ze twee mannen tegen, ex-majoor en berucht premiejager Marquis Warren en Chris Mannix, een zuiderling die beweert de nieuwe sheriff van het dorp te zijn. Vanwege een hevige sneeuwstorm worden ze gedwongen te schuilen in ‘Minnie’s Haberdashery’, een tussenstop die zich bevindt op een bergpas.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Major Marquis Warren

John 'The Hangman' Ruth

Sheriff Chris Mannix

Oswaldo Mobray

General Sandy Smithers

O. B. Jackson

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van pedro1946

pedro1946

  • 33 berichten
  • 1629 stemmen

Als Tarantino fan vind ik deze prent weer een geslaagde klassefilm waarbij niets ontbreekt zoals acteurs, inhoud verhaal en muziek. Wie de boeken van Agatha Christie kent herkend zeker één van haar grootste meesterwerken "Tien kleine negertjes".


avatar van tules12345

tules12345

  • 32 berichten
  • 73 stemmen

Rfc_ schreef:

(quote)

Vond de hele film niet zoveel aan... Haha ?

Kan ik wel inkomen maar 0.5 sterren vind ik wel erg laag.

Heb je de film wel helemaal afgekeken?


avatar van Rfc_

Rfc_

  • 21 berichten
  • 982 stemmen

tules12345 schreef:
(quote)


Kan ik wel inkomen maar 0.5 sterren vind ik wel erg laag.
Heb je de film wel helemaal afgekeken?


Ja, helemaal. In 3x ofzo. Hou er niet van om te stemmen zonder te kijken. Ik ben geen fan van de overgewaardeerde Tarantino. En deze film laat dat weer blijken. Wat een heisa weer om deze film in de media. Deze film speelt zich praktisch maar op 2 locaties af. Met daarbij genomen de ellenlange niet boeiende dialogen, de onlogica wat betreft het verhaal. (Waarom zou iedereen zo braaf luisteren naar de beul bijv. als stoere cowboys zijnde) de over de top en haast komische 'actie' op t einde (na dik 2 uur kijken) etc. Maakt dit voor mij echt een slechte film. Daarnaast moet je voor mij persoonlijk wel echt een spannend sfeertje weten te creëeren, in een film die zich constant op 1 locatie afspeelt. Dat is Tarantino voor mijn doen, in ieder geval zeker niet gelukt, met name door die zo lang mogelijk uitgerekte dialogen.


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

oje schreef:

Lijkt me een veel te hoge waardering voor een film waar je de eerste drie kwartier naar een postkoets bent aan het kijken om vervolgens nog eens drie kwartier naar niks te kijken ok dan gebeurd er van alles maar waarom moet dit zo lang duren in de bioscoop was ik allang buiten geweest .thuis kan je je tenminste nog van alles tussendoor doen zonder ook maar iets te missen sesamstraat was nog spannender 2,0 voor het laatste gedeelte

hhahahaha...leuk commentaar!!!


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

Ik heb de film niet gezien, wel oneindig veel fragmenten,maar wat ik zo uit de reacties lees, is het niet zo dat na zijn twee toppers Reservoir Dogs en Pulp Fiction hij nooit meer het niveau van die films zal halen en bereiken? Btw na het zien van Inglorious Bastards ben ik op hem afgeknapt. En er zijn duidelijk twee kampen.Kamp1...adembenemend, geweldig, geen woorden voor 5 sterren, en......Kamp 2 verschrikkelijk....halve ster.


avatar van Warp

Warp

  • 963 berichten
  • 3058 stemmen

frans123 schreef:

Ik heb de film niet gezien, wel oneindig veel fragmenten,maar wat ik zo uit de reacties lees, is het niet zo dat na zijn twee toppers Reservoir Dogs en Pulp Fiction hij nooit meer het niveau van die films zal halen en bereiken? Btw na het zien van Inglorious Bastards ben ik op hem afgeknapt. En er zijn duidelijk twee kampen.Kamp1...adembenemend, geweldig, geen woorden voor 5 sterren, en......Kamp 2 verschrikkelijk....halve ster.

Reservoir Dogs en Pulp Fiction blijven voor mij en waarschijnlijk vele andere zijn beste films. Ik denk idd ook dat hij niet meer dat niveau haalt. Alhoewel Django Unchained daar voor mij wel erg dicht bij kwam.


avatar van LPereboom

LPereboom

  • 365 berichten
  • 778 stemmen

Als Tarantino fan stelt deze ' The Hateful Eight ' niet teleur, Waarvan veel mensen problemen hebben met de lange speelduur heb ik dit zeker niet. De Film is zo gedaan dit mede door de heerlijke en gekke dialogen die niet vervelen en die op sommige momenten echt hilarisch zijn! Qua sfeer ook heel sterk, een pareltje door het sterk camerawerk van QT. De 70mm waar mee hij filmt, merk je door het grote beeld en de kleuren die veel rijker zijn. Personages die goed uitgewerkt zijn en stuk voor stuk interessant zijn om te volgen, sterk acteerwerk van alle acteurs!! De film heeft dus een lange opbouw die in mijn ogen niet verveelt en leid tot een gewelddadige en bloederige confrontatie met een paar leuke twist erin. Een groot pluspunt is ook de uitstekende muziek die word gekozen bij de film. Weer een pareltje erbij voor Meneer Tarantino, ik ben fan en ik geef deze film een Dikke 9.5/10


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7317 berichten
  • 0 stemmen

LPereboom schreef:

ik geef deze film een Dikke 9.5/10

Zeg dan gewoon 4,5 ster of weet je nu nog steeds niet dat het hier maar tot 5 sterren gaat?

Even voor de duidelijkheid, dit hier is Moviemeter en geen IMBd.


avatar van Tonke

Tonke

  • 134 berichten
  • 1982 stemmen

filmkul schreef:

Aardige achtste van Tarantino.

Nick Theunis schreef:

inmiddels achtste film

Even een klein -- beetje miereneukerig -- vraagje hier. Gaan we allemaal mee met Tarantino's soms onbegrijpelijke logica betreft de evaluatie van z'n eigen filmografie? Ik tel er toch echt negen.. Of telt de Kill Bill double bill (pun intended) als één film, of telt Death Proof niet mee?


avatar van korheiden

korheiden

  • 5 berichten
  • 2 stemmen

Deze film is aan mij niet besteed. Ik heb zeker een uur zitten kijken maar toen was er nog weinig anders gebeurd dan ellenlange gesprekken in een postkoets. Toen het gezelschap arriveerde in de saloon ben ik afgehaakt. Tarantino heeft een grote naam, maar deze vind ik drie keer niks.

Terwijl ik best van Pulp Fiction, Reservoir dogs en de beide Kill Bills heb genoten.

Twee sterren, hooguit.


avatar van Warp

Warp

  • 963 berichten
  • 3058 stemmen

Tonke schreef:

(quote)

(quote)

Even een klein -- beetje miereneukerig -- vraagje hier. Gaan we allemaal mee met Tarantino's soms onbegrijpelijke logica betreft de evaluatie van z'n eigen filmografie? Ik tel er toch echt negen.. Of telt de Kill Bill double bill (pun intended) als één film, of telt Death Proof niet mee?

Volgens mij telt Kill Bill als 1 film maar is in tweeën gehakt omdat hij anders te lang was.


avatar van Confusie

Confusie

  • 667 berichten
  • 0 stemmen

Rfc_ schreef:

(quote)

Vond de hele film niet zoveel aan... Haha ?

Ha.


avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

  • 495 berichten
  • 2256 stemmen

Tonke schreef:

Even een klein -- beetje miereneukerig -- vraagje hier. Gaan we allemaal mee met Tarantino's soms onbegrijpelijke logica betreft de evaluatie van z'n eigen filmografie? Ik tel er toch echt negen.. Of telt de Kill Bill double bill (pun intended) als één film, of telt Death Proof niet mee?

Kill Bill 1 en 2 ziet hij als één film. Four Rooms en Sin City heeft hij deels geregisseerd en Grindhouse is Death Proof samen met Planet Terror (Rodriguez) incl. fake trailers. Deze films telt hij dus niet mee.


avatar van James187

James187

  • 4 berichten
  • 3 stemmen

Weer een super vette film van Tarantino!!! Voor diegene die er niks aan vonden, waarom kijk je dan naar een Tarantino film?


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Daar ben ik het niet mee eens James187. Dan had ik na Jackie Brown en Kill Bill Vol 2. ook wel kunnen stoppen met het kijken naar Tarantino films. Ik moet mijn cijfer voor Kill Bill Vol 2. nog aanpassen, maar die film vind ik dus echt niets aan!


avatar van gauke

gauke

  • 9852 berichten
  • 13069 stemmen

James187 schreef:

Weer een super vette film van Tarantino!!! Voor diegene die er niks aan vonden, waarom kijk je dan naar een Tarantino film?

Invoer van censuur???!!!


avatar van filmkul

filmkul

  • 2484 berichten
  • 2255 stemmen

Tonke schreef:

(quote)

(quote)

Even een klein -- beetje miereneukerig -- vraagje hier. Gaan we allemaal mee met Tarantino's soms onbegrijpelijke logica betreft de evaluatie van z'n eigen filmografie? Ik tel er toch echt negen.. Of telt de Kill Bill double bill (pun intended) als één film, of telt Death Proof niet mee?

Kill Bill ziet hij als 1. En wij dus ook.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

James187 schreef:

Weer een super vette film van Tarantino!!! Voor diegene die er niks aan vonden, waarom kijk je dan naar een Tarantino film?

Dus je moet van een regisseur elke film maar goed vinden? Hou toch op.


avatar van Norman Mailer

Norman Mailer

  • 873 berichten
  • 657 stemmen

Armoedig dit.


avatar van Norman Mailer

Norman Mailer

  • 873 berichten
  • 657 stemmen

Zou mij welhaast - welhaast dan hè - schamen deze film wel gewoon 'ok' te vinden.


avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

  • 1480 berichten
  • 0 stemmen

Armoedig en toch een 4.0?

Ik kan maar niet beslissen om deze te gaan zien in de bios of niet.

Ben nooit een echte Tarantino fan geweest, al vind ik sommige aspecten van zijn werk wel briljant.

Doen of niet?


avatar van Confusie

Confusie

  • 667 berichten
  • 0 stemmen

Ik zeg:

Doen.

Is gewoon een goeie film.


avatar van Warp

Warp

  • 963 berichten
  • 3058 stemmen

(verwijderd) schreef:

Armoedig en toch een 4.0?

Ik kan maar niet beslissen om deze te gaan zien in de bios of niet.

Ben nooit een echte Tarantino fan geweest, al vind ik sommige aspecten van zijn werk wel briljant.

Doen of niet?

Met twijfel gewoon doen, wat heb je te verliezen


avatar van LPereboom

LPereboom

  • 365 berichten
  • 778 stemmen

mcdaktari schreef:

(quote)

Zeg dan gewoon 4,5 ster of weet je nu nog steeds niet dat het hier maar tot 5 sterren gaat?

Even voor de duidelijkheid, dit hier is Moviemeter en geen IMBd.

ik zal zelf wel bepalen wat ik schrijf en hoe ik punten geef... als ik het goed lees zie ik toch mijn 4,5* maar toch bedankt


avatar van Norman Mailer

Norman Mailer

  • 873 berichten
  • 657 stemmen

mcdaktari schreef:

(quote)

Zeg dan gewoon 4,5 ster of weet je nu nog steeds niet dat het hier maar tot 5 sterren gaat?

Even voor de duidelijkheid, dit hier is Moviemeter en geen IMBd.

Waarom vind jij het eigenlijk nodig eenieder de maat te nemen betreffende zijn of haar stemgedrag?


avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

  • 60 berichten
  • 0 stemmen

Echt een ouderwetse kwaliteitsfilm. Heb me geen moment verveeld. Wat een sfeer, wat een dialogen en wat een humor ook. Ik vermoed dat deze film wat minder scoort onder de jurassic world en spectre fans. De filmliefhebber gaat deze film hoe dan ook waarderen, dat kan niet anders.


avatar van Brabants

Brabants

  • 2888 berichten
  • 2145 stemmen

filmkul schreef:

Kill Bill ziet hij als 1. En wij dus ook.

Hij mag het zien zoals hij wil, maar het zijn toch echt twee films met idd een samenhangend c.q. organisch verhaal. Of is volgens QT redenering Lord of the Rings ineens geen trilogie meer?


avatar van Brabants

Brabants

  • 2888 berichten
  • 2145 stemmen

(verwijderd) schreef:

De filmliefhebber gaat deze film hoe dan ook waarderen, dat kan niet anders.

Jawel hoor! Niet alles wat deze man aanraakt is Heilig. Ik vond de dialogen ellenlange prietpraat en ik ben zo te zien niet de enige kritische filmkijker die tot dezelfde conclusie kwam.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7317 berichten
  • 0 stemmen

Norman Mailer schreef:

(quote)

Waarom vind jij het eigenlijk nodig eenieder de maat te nemen betreffende zijn of haar stemgedrag?

Voel jij je aangesproken dan


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

JacoBaco schreef:

Daar ben ik het niet mee eens James187. Dan had ik na Jackie Brown en Kill Bill Vol 2. ook wel kunnen stoppen met het kijken naar Tarantino films. Ik moet mijn cijfer voor Kill Bill Vol 2. nog aanpassen, maar die film vind ik dus echt niets aan!

Mee eens. Met name Jackie Brown vond ik niet de meest boeiende zit. Wel een degelijke film nog steeds, maar onder zijn niveau. En Deathproof natuurlijk.