Terminator Genisys (2015)

Alternatieve titel: Terminator Genisys 3D

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Alan Taylor
met Jai Courtney, Emilia Clarke en Arnold Schwarzenegger

Het is 2029, en de 'Future War' woedt in alle hevigheid tussen een groep van menselijke rebellen en het slechte A.I.-netwerk Skynet. John Connor is de leider van de opstand en Kyle Reese is zijn trouwe soldaat, opgegroeid in de ruïnes van het post-apocalyptische Californië. Connor zendt Reese terug naar 1984 om Connors moeder, Sarah, te redden van de Terminator die haar moet vermoorden zodat ze John niet krijgt. Eenmaal in 1984 aangekomen blijkt de wereld er toch heel anders uit te zien dan Reese had verwacht. Zo wordt Sarah sinds haar negende levensjaar opgevoed door de Terminator die haar oorspronkelijk moest uitschakelen...

avatar van xxERWINxx
Dit deel is helaas de minste van de hele serie Terminator.
Veel herhaling van zetten in deze film, zelfde personages, zelfde opmerkingen, veel had ik al eerder gezien.
De actie is wel oke en na 30 min. word hij ook wel beter, maar echt goed word hij nergens.

avatar van JacoBaco
Gaan ze met Genisys een beetje ingenieus zitten doen, maar het werkt gewoon niet goed.. En hierdoor is Terminator 1 dus eigenlijk een soort van nooit gebeurd

En dan geven ze vervolgens ook nog 10 miljoen extra uit aan een uitgebreidere versie van het gevecht tussen de twee Terminators, maar daar wordt ook echt niet goed over nagedacht. Ja, noem het mieren neuken, maar in T1 kun je een Terminator neer laten gaan door er met een shotgun op te schieten. Het staat wel weer op, maar het geeft je even de tijd om weg te komen. Hier neemt de ene Terminator een sprint, de andere Terminator schiet met een shotgun, maar het blijft gewoon doorrennen. Geen effect!

Film had nooit gemaakt moeten worden.
Ik kan het niet uitstaan dat er aan de twee eerste klassiekers weer een vreemde draai wordt gegeven waardoor er eigenlijk niks meer klopt.
Gek genoeg vond ik m de eerste keer dat ik m zag best vermakelijk maar nog steeds onbenullig.
Kwam door de komischere insteek. Maar dat hoort er eigenlijk niet bij.
De tweede keer zat ik me aan te veel te ergeren.
Alleen al het begin-gevecht tussen de twee Terminators is totaal overbodig.
Want ze weten dat ie komt, dus waarom eerst vechten voor m neer te knallen.
Het hele verhaal rond John Connor staat me ook heel erg tegen.
Blijf eens een keer van die man af! Laat hem de held zijn die ook zo is voorbestemd vanaf het begin af aan. Er moet niet getornd worden aan de rol die hij vervult.
Al dat gereis door de tijd en verhaallijnen verdraaien doet de geloofwaardigheid totaal geen goed.
Dus toch een grote teleurstelling achteraf.
Schamele twee sterren voor vermaak.

keimpeS
de kardinaal schreef:
Film had nooit gemaakt moeten worden.

Misschien is het ooit nog eens terug te draaien door middel van tijdreizen.

Dat is een goede,
Terminator Reset!
Maar ben bang dat de filmmakers zelf ook dmv tijdreizen wat recht gezet is weer compleet gaan verdraaien en verprutsen waardoor het uiteindelijk nooit meer goed komt.
Terminator Reset 1 t/m 30 krijg je dan weer.

avatar van molbo
Ik vond het een vreselijke film, meer wens ik er niet over kwijt

avatar van m1chel
In 1984 kwam regisseur James Cameron met de unieke en inmiddels tot cultstatus verheven sciencefiction actiefilm The Terminator. Deze low budget productie bleek een groot succes en meerdere vervolgen en een reboot volgde. Ondertussen zijn we 31 jaar verder en alweer aanbeland bij de vijfde Terminator-film. Na het slecht ontvangen Terminator Salvation krijgt nu regisseur Alan Taylor de kans om de reeks wél succesvol voort te zetten. Om het verhaal interessant te houden grijpen de schrijvers terug op een concept dat we de laatste jaren steeds vaker zien. We keren namelijk terug naar de basis van het verhaal, iets wat zeker in de Terminator-wereld voor interessante nieuwe inzichten zou kunnen zorgen.

Toch was er vooraf ook de nodige scepsis. Zo is er de terugkeer van Arnold Schwarzenegger; ondertussen alweer 67 jaar en daarnaast heeft hij al in geen tijden meer een film gemaakt die hem ook maar in de buurt bracht van zijn hoogtijdagen. Voor de scènes van de Terminator in 1984 hebben de makers overigens het lichaam gebruikt van bodybuilder Brett Azar, waarna zijn hoofd later door middel van (overigens vrij matige) CGI werd vervangen voor dat van een nog jonge Schwarzenegger. Naast Schwarzenegger zien we Emilia Clarke in de rol van Sarah Connor en dat is toch even wennen. Zo zien we aan het begin van de film een foto van Sarah Conner in het bezit van Kyle Reese en dan is het toch wel vreemd om daar een ander iemand te zien dan Linda Hamilton. Jason Clarke (overigens geen familie van Emilia) vertolkt de rol van John Connor. Jason Clarke verschijnt de laatste tijd vrij regelmatig op het witte doek, want een teken is dat zijn carrière aardig in de lift zit. Zo was hij al te zien in Zero Dark Thirty en Dawn of the Planet of the Apes en zal hij dit jaar nog te bewonderen zijn naast Jake Gyllenhaal in Everest.

Het concept van tijdreizen met daarbij alternatieve tijdlijnen is allesbehalve vernieuwend, maar daarnaast is er ook nog het gevaar van de grote kans op herhaling. Terminator: Genisys ontkomt daar helaas niet aan en zo grijpt de film veelvuldig terug op de wereldberoemde one-liners uit eerdere films. Het begin van de film is overigens toch al een bijna één op één remake van de eerste film, met onder andere het arriveren van de Terminator in 1984 in de beroemde ‘nice night for a walk’-scène. Voor de liefhebbers van de eerste film is het leuk om te zien dat men toch geprobeerd heeft hier een leuke nieuwe twist aan te geven. Enerzijds dus een leuke nostalgische trip, maar naarmate de film vordert begint het anderzijds toch ook best op de zenuwen te werken. Aan actie ontbreekt het in deze film in ieder geval niets. Al vanaf de eerste minuut gaan alle remmen dan ook helemaal los, iets wat zeker bij de 3D versie van de film erg goed overkomt en nog maar eens laat zien dat deze gimmick wel degelijk van toegevoegde waarde kan zijn.

Als de film opent in de toekomstige oorlog is het al een en al schieten, rennen en springen. Zelfs als Reese niet veel later in 1984 terecht komt, gaat alles nog in een stroomversnelling. Zo belandt je zelfs in meerdere actie situaties ineen als Reese te maken krijgt met de Terminator die Sarah Connor wil vermoorden en de T-1000. Laatstgenoemde heeft overigens een veel te korte rol in de film en heeft overduidelijk niet meer de impact die hij anno 1991 nog had. Ook de kersverse Oscar-winnaar J.K. Simmons is in de film te zien, maar zijn personage agent O’Brien blijkt al snel een humoristisch figuur met flauwe one-liners en de kwaliteiten van deze top acteur worden dan ook alles behalve benut. Toch is de meest spijtige conclusie die we kunnen trekken dat Arnold Schwarzenegger niet bepaald zijn beste rol neerzet als Guardian, die vaak zelfs storend clownesk overkomt. Het lijkt dan ook alsof hij zijn beste tijd nu echt wel heeft gehad, want het zijn vooral de personages van John Connor en Kyle Reese die de film naar een hoger niveau tillen.

Terminator: Genisys is een ware achtbaanrit waarbij het verstandig is dat je goed stevig in je stoel zit. De CGI-effect zien er gelikt uit, maar de film bevat teveel humor waardoor de film aan kracht inboet. Dat het verhaal met al het heen en weer reizen in de tijd soms onnodig ingewikkeld in elkaar zit helpt daar niet bepaald aan mee. Toch hindert dat niet als je komt voor twee uur futuristisch geweld met een lekker potje bier en een grote bak popcorn aan je zijde. Tip: Blijf bij de aftiteling nog even kijken, want er volgt nog een stuk film.

avatar van Rickazio
Het verhaal is erg onlogisch en je zit geen moment echt in de film. Dieptepunt is het tijdreizen, het is lachwekkend slecht uitgevoerd. Als je aan zoiets 'groots' begint doe het dan goed of doe het niet.

Het deel Sciencefiction was eigenlijk splinter dun, de actie viel ook enigszins tegen.

Daarom was het eigenlijk net niks allemaal.

avatar van Vinokourov
Kan me niet alle Terminator-delen supergoed voor de geest halen en dan maken al die twists en die Back to the future-achtige onlogica het er niet zo veel leuker op. Ah well, de actie was wel tof om te zien. Dus een zware onvoldoende wordt het niet.

avatar van peterx43
Nog eens geprobeerd er naar te kijken. Waarom is Sarah Conner hier een tiener eigenlijk, lijkt wel een kindje met een plastick speelgoedgeweertje. Plus een gepensioneerde Arnold. Zo hilarisch ! Verder verwarrende boel eigenlijk.

avatar van sinterklaas
Toch wel weer een amusant Terminatortje.

En of het uitgemolken is... of dat het spelen met de tijdsgeest helemaal nog niet zo verkeerd hoeft te zijn... ik weet het niet. In het vijfde deel van Terminator is Schwarzennegger weer helemaal van de partij na de afwijkende Salvation. (Dat was imo geen Terminator.) De man was inmiddels alweer 67 jaar oud maar bundelde toch nog zijn krachten om nog altijd de vroegere fout om Gouveneur te worden te herstellen en om weer oud (maar niet verouderd) en vertrouwd een hoofdrol te mogen spelen als de Terminator. Dit deel is een hoop plak en knutselwerk. Eerst komen we in de verbluffende apocalyptische L.A. terecht waar de machines inmiddels de wereld hebben overgenomen... maken we kennis met John Conner en Kyle Reese en lijken we daarna een beetje met nostalgie de eerste Terminator te mogen herbeleven, wanneer Reese naar 1984 wordt gestuurd. Weer wat knip en plakwerk (en wapens die ze nog niet hadden in 1984), herkenbare elementjes, de jonge toenmalige Schwarzennegger als Bad Guy tegen de oude hedendaagse Schwarzennegger als goodguy, Sarah Conner als stoere chick ipv een doorsnee serveerstertje en een heerlijke bad ass rol van Byung Hung Lee als T-2000. Jammer dat hij niet een al te grote rol had. En natuurlijk, lekkere gelikte actiescene's.

Ik had echter gedacht dat de film in 1984 zou blijven hangen maar naderhand maken we een sprong in de tijd naar 2017. Ja... ook een hele hoop elementen van de vorige films die worden verdraaid, herbruikt en gerecycled... De Terminator met grijs haar, heel veel dingen met tijdreizen en wat ik niet had verwacht: John Conner als Bad Guy. Een knipoog naar de Big Brother generatie van nu (met Google, Facebook e.d.) inbegrepen... al is nu Genisys hier het alles-in-een-bedrijf.

En een happy end. Maar een zesde deel in de stijgers.

Aan mijn recensie te zien zou je haast denken dat het voor mij een teleurstelling was. Integendeel... ik heb me toch wel prima weten te vermaken met dit deeltje. Hij was in ieder geval vele malen beter dan Salvation en uiteindelijk waren de makers wel lekker creatief doch nostalgisch bezig. Schwarzennegger blijft in zijn hooggetijjaren nog altijd vol van de zelfspot "...old.." en opnieuw kan ik toch wel zeggen dat hij niet is afgezakt en nog steeds geen direct to video's in Oost Europa schiet. Echter is het wel weer een beetje stil rond hem op het moment.

Prima popcorn vermaak.

toch wel een leuk vervolg.maar lang zo goed niet als de eerste 3 maar zeker niet slecht.

De eerste terminators en zeker de allereerste vond ik vrij goed. Wat mij betreft hadden ze het daarbij moeten laten. Deze film hoefde voor mij niet meer.

Ze hadden na de 2e moeten stoppen, dat was een sublieme grensverleggende film van meester regisseur James Cameron. Dat was het hoogtepunt na de eerste ''sleeper hit'' (low budget film van amper 6 miljoen met onverwacht succes) Terminator. Die verdiende nog een vervolg

Alles wat daarna kwam was verder uitmelken van een formule, met telkens wisselende regisseurs.

Neemt niet weg dat deze Genisys editie best wel het aanzien waard is. Met leuke details zoals een Terminator die ook een dagje ouder wordt.

avatar van Roger Thornhill
Guardian: “I’ll be back.” Sarah: “What?” Ja, de scenaristen verdienen lof voor hun poging om een aardige draai te geven aan bestaande plotlijnen en elementen om de toch al complexe tijdlijnen eens flink op hun kop te zetten, en gelukkig is ook de enige echte Termi/Gover/Sperminator weer terug, dus de basis zit wel snor. Verdere pluspunten zijn een misschien wat jonge maar verder prima spelende en vechtende Emilia Clarke (gelukkig word ik niet gehinderd door associaties met Game of thrones en zie ik haar dus niet steeds voor me zoals ze in die serie was), de erg grappige J.K. Simmons, het leuke spelen met de verwachtingen rondom bestaande scènes zoals bij de Observatory en in de steeg achter de kledingwinkel, de vele citaten die soms uit andere monden komen (John Connor: “I can’t be bargained with, I can’t be reasoned with, I don’t feel pity or remorse of fear, and I absolutely will not stop ever until Skynet rules this world!” ) en de superbe beeldkwaliteit. Bovendien is het centrale gegeven aardig actueel, met WannaCry nog maar nèt (of nog niet eens) achter ons.
        Waarom kan ik hier dan toch niet meer zo enthousiast over zijn als toen ik deze film een kleine twee jaar geleden voor het eerst zag? Misschien toch vanwege het gevoel dat ik het allemaal al eens gezien heb, en niet alleen dat het geen “noodzakelijk” onderdeel van de mythologie is (zoals je van de eerste drie delen nog wèl kon zeggen) maar vooral ook dat het allemaal niet fris meer aandoet: steeds maar weer gevechten tussen Arnie en de onoverwinnelijke maar uiteindelijk dus toch verslaanbare T-zoveels, het ziet er allemaal geweldig uit maar het brengt weinig nieuws meer. Dus op zichzelf prima vermaak dat mij zeker niet heeft teleurgesteld, maar eigenlijk mag de serie hiermee wat mij betreft wel afgelopen zijn.

avatar van Ajax&Litmanen1
En alweer aangekomen bij het herzien van de hele Terminator reeks bij het laatste deel, die ik ook nu op Bluray heb gezien. Alle voorgaande delen had ik al veel vaker gezien, maar dit is de eerste herziening van Genisys sinds ik de film 2 jaar geleden in de bioscoop zag.

Jammer dat de film zo slecht scoort hier, want ik heb me er wederom kostelijk mee vermaakt. Veel beter dan die onwaardige vierde film en net zo vermakelijk als deel 3. Sterker, deze vond ik denk ik net iets beter en dat maakt dat ik deze na T1 en T2 op de derde plek zet. De film ziet er goed uit, Schwarzenegger acteert met zichtbaar veel plezier weer in zijn geliefde franchise en met San Francisco is er een prima setting gekozen. De actie is wat teveel CGI, maar echt vervelend was het niet omdat er best gave momenten in zitten. En de vertrouwde Schwarzenegger humor is er nog altijd, niet onbelangrijk.

Maar goed, het blijft natuurlijk wel voor de zoveelste keer herkauwen van de magnifieke verhalen van T1 en T2. Heel veel nieuws brengt ook dit deel niet en dat is best jammer, want het Terminator universum zou toch veel meer moeten kunnen bieden. Wat dat betreft kijk ik uit naar de toekomst, waar het schijnt James Cameron eindelijk weer eens samen met Schwarzenegger een echt waardig vervolg op T1 en T2 wil maken. Hopelijk zit dat er nog in, want de franchise is allang niet meer zo groots als in de jaren 80 en 90.

Ieder geval blijven de 3,5* die stonden nu ook staan.

avatar van frolunda
Een soort van film waarvan je (als je de vorige delen hebt gezien) al 75% hebt gezien voordat je er aan begint en dat ook nog allemaal opgediend in een onnodig verwarrend verhaal.
We hebben hier dus duidelijk te maken met het zwakste deel uit de serie ; de film oogt niet spectaculair,de acteurs overtuigen niet echt en ook de regie van Alan Taylor is uitermate zwak.
De terugkomst van Arnold Schwarzenegger is nog een klein lichtpuntje maar ook hij weet Terminator Genisys,ondanks een aardige prestatie (die overigens ook te veel op herhaling is gebaseerd) niet meer vlot te trekken.
Blijven over een aantal losstaande actie scenes die best vermakelijk zijn en er ook nog redelijk uit zien,maar alleen daar kom je er tegenwoordig niet meer mee.Ook al denken de grote studios helaas nog al te vaak van wel.

Matig tot gemiddeld.

Terminator 2 Judgement Day was de beste, daarna ging het allemaal bergafwaarts.
Het is een gemiddelde aktiefilm. Zak met popcorn verstand op nul wachten op Arnold en knallen maar

avatar van Kondoro0614
Terminator Genisys

Eerlijk gezegd word ik nu een beetje moe van de ‘Terminator’ reeks. In 2015 ergens zijn we wel eens begonnen aan de film (ik en wat kameraden) ergens rond kerst/het nieuwe jaar maar, we vonden het geen geslaagde film en zette hem vroeg uit. Nu dat ik de reeks compleet wil maken toch maar gezien en het bleek inderdaad geen leuke zit. Het is niet zo dat de actie me niet aanstaat of het gehele concept, het verhaal is gewoon zo uitgerekt en zo saai gemaakt dat er eigenlijk amper een moment van vermaak in te vinden is. Dat ben je opeens met Kyle Reese in de toekomst, dan weer in 1984 dan weer in 2017 en dan is het opeens de vader van John Connor, ja het is een beetje uitgemolken. Toch is Terminator Genisys niet veel slechter dan het vierde deel, ik heb me alleen niet echt bepaald ‘vermaakt’ met dit vijfde deel.

Zoals ik al zei, het hele actie is wel prima in de film. Heerlijk 2 uur lang schieten op terminators en twee terminators die met elkaar vechten, lekker zoals het was en zoals het eigenlijk hoort te zijn in een reeks als dit. Toch raak ik hier wel een beetje naar uit gekeken, zeker als John Connor ook in een terminator verandert is, door Skynet en hij het daarna opneemt tegen Arnold ik een lang gevecht. Maar dan alsnog, ik weet nou niet of ik dit direct saai wil noemen, want ‘saai’ is wel een heel groot woord voor een film waar ik me ook wel eens in vermaakt heb.

Het hele jongere Arnold tegen oude Arnold vond ik ook niet echt iets hebben, het was wel leuk bedacht, zeker om het idee van het tijdreizen te krijgen was dit leuk verwerkt, net zoals sommige andere scenes of dingen van de tweede Terminator, ik dacht dat die T-1000 ook sinds deel twee er waren, corrigeer mij als ik het fout heb. Ik weet niet, ik heb er maar geen lekker gevoel bij als ik er naar kijk, wanneer de jonge Arnold word neergemaaid word de film wel weer beter, gewoon puur door de oudere versie van Arnold maar ook hier erger ik me gewoon erg aan. Dit puur door soms het ‘overdreven’ gedrag wat er vertoond word, misschien wel toepasselijk als concept maar ik genoot er niet van. Dit is dan voornamelijk dat irritante lach wat hij probeert op te zetten want dat had Sarah hem geleerd, zulke stukjes mag je best weg laten.

Het verhaal was wat dat betreft redelijk om te volgen, zoals ik al eerder zei is het soms erg chaotisch maar het blijft stiekem wel leuk. We volgen Kyle Reese en John Connor in het gevecht tegen de Terminator en Skynet. Ze merken dat er een nieuwe Terminator naar het verleden keert om zo Sarah Connor uit te schakelen. Eenmaal dit gezien te hebben besluit Kyle ook richting die kant uit te gaan om Sarah te beschermen. Wanneer de terminator aan komt raakt hij in gevecht met een andere terminator, zijn oudere versie: ‘Pops’. Eenmaal gevochten komt Kyle Reese in de problemen met de T-1000 waarnaar Sarah hem komt helpen. Ze komen achter de waarheid en reizen daarna naar 2017, hier werd Genisys gelanceerd en dan zou de wereld vergaan. Ze komen erachter dat Skynet een app gaat lanceren: Genisys en deze moeten ze zien te stoppen. Daar komt John Connor opeens tevoorschijn, hij helpt ze maar ze komen achter een bepaalde waarheid: John is ook een terminator geworden. Nu vechten dus Sarah, Arnold en Kyle tegen John om hem te vernietigen want John is ook een soort van gehersenspoeld leek het wel. Afijn, na heel wat gevechten is het eind goed al goed en is de film ook snel klaar.

Waar ik best van baal is dat John Connor niet doorgespeeld werd door Christian Bale. Dit vond ik toch wel een beter gezicht dan Jason Clarke en nu viel de sfeer ook gewoon helemaal weg. Nee, ik kan niet zeggen dat Terminator Genisys een geslaagde film is geweest voor mij, ik keek hem een beetje moeilijk weg.

avatar van Captain Pervert
xxERWINxx schreef:
Dit deel is helaas de minste van de hele serie Terminator.

Dezelfde personages is nogal inherent aan een filmreeks. En herhalingen van quotes is juist de grap, de herkenning voor de kijker, maar dan in een andere context omdat de timeline (weer) veranderd is door acties van de personages. Als je dat niet snapt maar gebruikt als kritiek ben je wel een beetje simpel.

avatar van jpbosch
Popcornvermaak maar wel van een bedenkelijk niveau. Arnie is heerlijk op dreef met zijn one-liners en actiescenes. Het ziet er allemaal best cool uit, maar niets wat we nog niet gezien hebben.

De huidige vertolkingen van Sarah en Kyle voegen mijns inziens echt niets toe aan het verhaal. Om nog maar te zwijgen over de tenenkrommende paringsdans die ze aan het opvoeren zijn.
Ook zijn de in elkaar overlopende tijdlijnen onnavolgbaar en onlogisch, maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik meer dan eens afdwaalde tijdens de dialogen.

Wel een voldoende, maar dat kwam meer door Arnold en de actiescenes. Daarnaast jammer dat J.K Simmons weinig screentijd kreeg, de paar scenes met hem waren vermakelijk

avatar van Demeter
Captain Pervert schreef:

Ik moet xxERWINxx toch gelijk geven. Dezelfde personages mogen dan wel inherent zijn aan een gemiddelde filmreeks, maar ik zou het leuk vinden als het verhaal in deze reeks zich eens verder zou ontwikkelen en daarvoor is het nodig dat personages verdwijnen en nieuwe ten tonele verschijnen. Iets wat ze in Terminator Salvation wel hebben aangedurfd. Wat je ook voor negatiefs kan zeggen over Salvation, het verhaal ontwikkelt zich in die film wel verder in een nieuwe setting en dat is wat een filmreeks nodig heeft om vernieuwend te blijven. Het herkauwen van personages, hun oneliners, de settings en set pieces maakt dat Terminator Genisys voor mij aanvoelt als een makkelijke herhaling. Sarah Connor was al uit het verhaal geschreven sinds T3 en die hoef ik dus niet meer te zien. Enkele referenties maken naar eerdere films is leuk en doet nog clever aan, maar in deze film wordt daar zo zwaar op geleund, dat hij totaal geen eigen smoel meer heeft.

avatar van Captain Pervert
Demeter schreef:
Blablabla

Ja eigenlijk heb je daar wel een beetje gelijk in.

avatar van JacoBaco
Knap dat ze met deze film zo'n beetje alles fout doen wat je maar fout kan doen. Wat het script betreft. En dan zijn alle hoofdrolspelers ook nog is niet goed gecast. Al geef ik Arnold dan nog het voordeel van de twijfel.

Fout 1. In alle voorgaande Terminator films, waaronder The Sarah Connor Chronicles, kunnen de Terminators onafhankelijk werken wanneer ze teruggaan in de tijd. Raar dat de Terminators uitschakelen wanneer Skynet's centrale kern wordt vernietigd aan het begin van de film.

Fout 2. Skynet grijpt John Connor pas op het moment dat Kyle Reese gaat tijdreizen. Terwijl Skynet in een menselijk gedaante er al die tijd al bijstond, maar pas wat doet als Reese in principe al weg is. Het is bijzonder dom dat Skynet zo lang wacht. Slecht script.

Fout 3. Het gevecht tussen de 2 T-800's. In de eerste Terminator kan je een T-800 omver schieten met een shotgun. Hij valt, maar staat natuurlijk weer op. In deze film gaat de T-800 rennen en de andere T-800 (Arnold) begint op hem te schieten met een shotgun, maar de slechte T-800 rent gewoon door zonder dat ie valt. Op het moment dat hij dichtbij komt moet die T-800 alsnog neergaan. Maar het ergste is dat Sarah Connor maar net op tijd is met het uitschakelen van die T-800. Arnold stond al klaar, maar Sarah moest alles nog doen. Super slordig van de film vanwege een slecht script.

Fout 4. De T-1000 is hier een Chinees!! Waarom? En nu vinden veel mensen mij natuurlijk een racist.

Fout 5. In alle trailers was al te zien dat John Connor een badguy wordt. Waar is de goeie ouwe tijd gebleven. In de film Se7en werd er bijvoorbeeld alles aan gedaan om niet vooraf alvast de badguy te onthullen.

Fout 6. Je mag echt niet 5 van zulke grote fouten maken!

Mijn conclussie: de makers van deze film hadden echt GEEN idee wat de Terminator franchise zo goed maakt! Bij T-3 en Salvation had ik in elk geval nog het gevoel dat ze het begrepen.

avatar van SSeagal
NIet de beste uit de serie, maar vermakelijk was de film zeker. Grote plus is dat Arnold eindelijk weer mee deed. Pas 1x gezien, dus wellicht dat mijn oordeel wat hoger komt bij vaker kijken, maar voor nu 3*

avatar van SSeagal
Vanavond opnieuw gekeken op blauw hert. Toch half puntje erbij. De film is gewoon heel mooi gemaakt en bevat een flinke dosis toffe actie. Wat de film toch wat minder maakt is het over ingewikkelde gedoe met het tijdreizen. De Terminator serie, daar blijf ik een zwak voor hebben. Qua film ongeveer even aardig als deel 3 en 4. Het niveau van de eerste 2 zal natuurlijk nooit meer gehaald worden.

SSeagal schreef:

ik ben het met je eens.maar mischien een leuk weetje' er komt een nieuw deel.ik geloof een echt vervolg op deel 2.met linda hamilton en arnold schwarzenegger. hopelijk word het een goed vervolg.maar als het het zelfde niveau word als de eerste 2 dat zullen we zien' hopelijk wel.

Supernatural schreef:

Ja zal mij benieuwen. Overigens zo zonde dat Sarah Connor Chronicles was gestopt. Geweldige serie. Gaat overigens gerucht rond dat Robert Patrick ook terug keert in T6. Mogelijk als wetenschapper of als een nieuwe T-1000. Zou wel heel episch zijn

SSeagal schreef:

Het is bevestigd dat Robert Patrick niet meedoet.

avatar van Fisico
Eindelijk ook het laatste deel van de Terminatorsaga meegepikt. Wederom verweven met de vorige delen al had ik vaak de indruk dat de gehele film werd herkauwd maar dan met andere acteurs. Arnold is terug van de partij en dat is een pluspunt. Beetje ouder als vroeger, maar zo blijkt nog lang niet versleten. Met zijn houterige stijl blijft hij de T-800 moeiteloos neerzetten. Zijn droge oneliners blijven geslaagd, zijn grimas daarentegen is niet de humor die ik zoek in Terminator.

Veel actie en geweld en die ziet er best goed uit. Alleen op het einde had ik het wat moeilijk. De actiescènes met de bus op de brug en even later de helikopter was over the top. Fijne actie, maar niet geheel realistisch. Wat ik dan wel weer goed vond was de goede input van Genisys dat als Trojaans paard de wereld tot verdoemenis leidt. De acteerprestaties vond ik maar zo zo. Net als het script dat toch hier en daar rammelt en waarbij de Terminatorsaga wat wordt verloochent, iets wat ik ook herkende bij Salvation.

Genisys is samengevat vooral veel actie en popcornvermaak, met de rest heeft het te minder te maken. De magie van de voorgaande Terminators ontbreekt wat (of is eraan ondergeschikt). Matige 2,5* is het judgment dus.