Rurôni Kenshin: Meiji Kenkaku Roman Tan (2012)

Alternatieve titel: Rurouni Kenshin

Japan
Actie

geregisseerd door Keishi Ohtomo
met Yû Aoi, Takeru Sato en Teruyuki Kagawa

1890. Ten tijde van het Meji-tijdperk in Japan hebben samoerai geen plek meer in de maatschappij omdat krijgers minder waardevol zijn geworden dan gewone boeren die aan ruilhandel doen. Omdat ze werkloos zijn geworden en hun recht op het dragen van een zwaard verloren hebben lijkt het alsof de samoerai geleidelijk aan niet meer zullen zijn dan legendes. Kenshin Himura is zo één van die oude strijders en vult nu zijn dagen als vagebond. Maar zijn rustige dagen blijken al snel geteld te zijn...

avatar van HALVE TAMME.
''Mijn soort film''.

Ik heb me daarom ook geen seconde verveeld tijdens het gebrachte verhaal van Rurôni Kenshin: Meiji Kenkaku Roman Tan.

Goed acteerwerk plus veel spectaculaire actie gekoppeld aan zeer strak geregisseerde vechtscenes.

Thumbs up voor de cast & crew.

Ik ben tevreden tot en met, op naar het volgende deel.

avatar van tattoobob
HALVE TAMME. schreef:
''Mijn soort film''.

Thumbs up voor de cast & crew.

Ik ben tevreden tot en met, op naar het volgende deel.

Eindelijk gezien?
Voor mij deze week op naar deel twee en drie

avatar van HALVE TAMME.
tattoobob schreef:
Eindelijk gezien?
Het is ongelooflijk wat je allemaal wel niet kan doen op een vrije dag .

ipman-99
"So You Are The Battousai." ... " !!!

Fantastische Actiefilm (Heropfrissing) !!! Heerlijke Samurai-film
die uiteraard gebaseerd is op de animatie/manga-reeks Kenshin !
Ik ben als algemene filmliefhebber vertrouwt ('ook') met de manga reeks
en uiteraard ook met heel wat andere geweldige samurai films !
Ik moet zeggen ik ben echt onder de indruk !
De setting, locaties, bekleding en muziek waren echt wel prima in orde !
De film neemt zijn tijd om het verhaal en de dialogen tot stand te brengen !
Het magische wat Kenshin zo typeert is in deze heerlijke verfilming
aardig aanwezig !
De gevechten (meestal bestaande uit samurai gevechten)
waren heerlijk en kende een geweldige choreografie !
Nergens werd het onoverzichtelijk !
Het bloed was aanwezig in de gevechten ..., maar zeker niet de
grote hoeveelheden. (wat ook niet altijd moet natuurlijk !
Heerlijk stijlvol gefilmd met enkele heerlijke slechteriken die
altijd wel iets meer kunnen dan de massa zelf.
De vuurgevechten vond ik ook bijzonder stijlvol en vet gedaan !
De tijd (Meji-tijdperk) waar het zich afspeelde was zeer interessant om volgen omdat de samurai zelf
steeds minder van waarde werd in de maatschappij ! Heerlijke Rurouni Kenshin verfilming !

Mijn 2-de recensie hier !

Doorgaans heb ik het niet zo op films waarin knokpartijen en zwaardgevechten domineren. Toch is deze film mij goed bevallen dankzij het toegankelijke verhaal, de mooie settings en de choreografie van sommige gevechten. Ik heb begrepen dat dit het eerste deel is van een trilogie. T.z.t. toch ook maar eens de sequels bekijken.