ad
  • 8.180.133 stemmen

Rurôni Kenshin: Sai Shûshô - The Final (2021)

Actie / Avontuur | 138 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titels: Rurouni Kenshin: Final Chapter Part I - The Final / るろうに剣心最終章

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Keishi Ohtomo

Met onder meer: Takeru Satoh, Mackenyu en Emi Takei

Oorspronkelijke taal: Japans

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Rurôni Kenshin: Sai Shûshô - The Final

Kenshin Himura is een legendarische zwaardvechter. Hij is gestopt met het doden door middel van het zwaard. Hij probeert een vredig leven te leiden met Kaoru Kamiya die in het dorp een zwaardvechtersschool runt. Maar de zaken veranderen als het Akabeko restaurant, waar Kenshin Himura het liefst gaat eten, wordt verwoest. Kenshin Himura vindt daar een briefje waarop geschreven staat "Junchu".

imageimageimageimageimageimageimageimage

Makimachi Misao

Cho Sawagejo

Hajime Saito

Heishin Woo

Hoge cijfers voor deze film maar je moet er van houden het leek soms wel 1 tegen 100 en erg heel erg over the top mijn mede kijkers zeiden verstand op nul en dan komt het goed , kortom niet mijn genre en film maar het zag er flitsend en snel uit dus met pijn en moeite een magere vijf dus 2.5*

avatar van Jeremiah1989

Jeremiah1989

Mooi hoe de kracht van vergeving zo verweven is in het verhaal.

avatar van joolstein

joolstein

Hmm, het blijkt dat deze "The Final" die op Netflix is verschenen, het vierde deel uit een serie van live-action adaptatiefilms, gebaseerd op de Rurôni Kenshin-mangastrip, te zijn. Voor mij is dit de eerste kennismaking en daardoor pakt dat veel minder goed uit! De film rekent erg veel op de erkenning van fans! Zo verschijnt er bijvoorbeeld plotseling een Kapitein Aoshi Shinomori maar wie-o-wie dat was? Achteraf blijkt dit personage ook in voorgaande films was te zien. Ook zijn er flashbacks te zien maar zoals ik ergens las zouden deze dan weer afkomstig zijn (dit is blijkbaar een tweeluik) uit het binnenkort te verschijnen laatste en vijfde deel Rurôni Kenshin: Sai shûshô - The Beginning. Tja...

De verhaallijn is minimalistisch en simpel en draait om wraak die voortkomt uit gebeurtenissen die denk ik plaatsvonden in het achtergrondverhaal van Kenshin. De actie stelt niet teleur. De choreografie van de zwaardgevechten en stunts zijn soms groots opgezet (scènes met meerdere mensen die vechten) maar ze blijven overzichtelijk en zijn nergens chaotisch! Ander probleem is dat de helden vechten tegen naamloze slechteriken en dat terwijl die er juist zo erg cool (soms steampunkachtig)uitzien!

Er gebeuren veel coole dingen, maar behalve misschien het laatste gevecht, is er niet echt veel memorable en daarnaast mis ik waarschijnlijk nogal wat informatie doordat hetzoveelste deeltje blijkt te zijn.

avatar van DragQueen

DragQueen

De overige delen heb ik nooit mogen aanschouwen, maar deze heb ik maar even meegepikt op Netflix. En het bleek een vermakelijke film te zijn. Visueel ziet het er naar behoren uit, het verhaaltje steekt aardig in elkaar en het was smullen van de vele gevechten, die overigens zeer spectaculair oogden. 3 Sterren.

avatar van tattoobob

tattoobob

Aan te raden is wel om de eerdere delen te kijken is mijn mening.

Wederom weer een goed deel