- Home
- jacobine_rodijk
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten jacobine_rodijk als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
Nogal erg standaard gedoe, allemaal. Ondanks dat Tom Clancy's Jack Ryan initieel meer een passieve karakter was, is 't duidelijk dat er anno '14 daar geen ruimte meer voor is in de filmindustrie en de huidige iteratie van Jack Ryan weer de zoveelste aktieheld met een franchise lijkt te worden. Mocht 't een succes worden dan graag een iets originelere aanpak dan de zoveelste overname van Wall Street; dat is inmiddels een uitgespeelde invalshoek. Naast de Ford Ryan's de minste van de reeks, maar de gladde productie, Branagh's aangedikt Russische accent, en een leuke Knightley - die hiermee (eindelijk) definitief afgestapt lijkt te zijn van kostuumdrama's - maken 't nog enigszins vermakelijk. 3*
JCVD (2008)
Alternatieve titel: J.C.V.D.
Mwah, eigenlijk precies wat ik had verwacht na het lezen van de plot en het zien van de trailer. B-film acteur die zichzelf na jaren eens wilt openstellen aan het publiek in de vorm van zelfspot in een film.
Zit ook een vrij aardig Dog Day Afternoon-achtig verhaal in verstopt (de badguy lijkt zelfs op John Cazale) maar het probeerde allemaal wat te artsy-fartsy te zijn, met bijv. lange shots en die monoloog aan het einde van de film van JCVD (alhoewel die best werkte bij mij).
Neig naar 2,5 maar krijgt toch 3 sterren, altijd leuk om de 'underdog' te zien die weer een naam voor zichzelf probeert te maken.
Joy Ride (2023)
Geproduceerd door Seth Rogen en mede-geschreven door Family Guy veteranen
Cherry Chevapravatdumrong (heerlijke naam) en Teresa Hsiao; dan weet je eigenlijk al wat je kan verwachten. Het gaat geen prijzen winnen voor originaliteit maar de 90 minuten vliegen voorbij en er zitten een paar goede/gewaagde grappen in; de tweede brutale, geslaagde komedie van de maand na Lawrence's No Hard Feelings.
Jurassic World: Dominion (2022)
Het einde van de vorige Jurassic World beloofde dit keer echt de belofte waar te maken van zijn titel, maar wederom wordt het halverwege de (veel te lange) speelduur weer de bekende taferelen van een paar lui die vast zitten op een geïsoleerd gebied en verstoppertje spelen met de dinosaurussen. Het succes zal dicteren of dit echt het laatste deel is van de trilogie, maar buiten dat ze in de ruimte geschoten worden met raketten zie ik niet wat ze nog met de premisse kunnen doen. Origineel, althans.
Just Friends (2005)
Alternatieve titel: Just Friends - No Sex
Prima vermaakt met deze film, Reynolds vind ik (meestal) altijd grappig en Smart is natuurlijk gewoon leuk om naar te kijken. 3,5*