Just Friends (2005)

Verenigde Staten / Canada / Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Roger Kumble
met Ryan Reynolds, Amy Smart en Anna Faris

Een voormalige high-school nerd is momenteel een trendy muziekproducer. Ooit is hij door zijn grote liefde afgewezen, wat hem tot een enorme womanizer heeft getransformeerd. Wanneer hij het meisje van zijn dromen wegens omstandigheden toevallig weer tegenkomt, krijgt hij echter langzaam maar zeker zijn oude identiteit weer terug.

avatar van soom
Verrassend leuke romcom. Ik dacht dat het zo'n uitermate Hollywood filmpje zou zijn, met wat typische, flauwe humor. Maar dat was het helemaal niet. Of nou ja, wel ietsje, maar het merendeel was gewoon tof. Mede dankzij lieve Amy Smart en redelijk charmante Ryan Reynolds, (in the Proposal haalt Sandy meer uit hem dan Amy hier doet naar mijn maatstaven) wordt het best een mooie ervaring. Natuurlijk lang zo geniaal niet als the Sweetest Thing, maar dit is wel ontzettend lief in feite. En Anna Faris is heerlijk op dreef. Chris Klein is ook wel leuk. Lekkere film gewoon.

avatar van goongumpa
yeyo schreef:
Faris speelt wel leuk, maar ik vind het spijtig dat de oppervlakkige sloeries in dit soort films altijd het onderspit moeten delven voor één of andere zure trees. Er moet dringend eens een pro-sletten film komen.
Haha, mee eens.

avatar van WB
WB
Eigenlijk best een slechte film. Leuke acteurs en actrices (op Faris na dan, die me op de zenuwen werkte), maar die kunnen de film niet redden met het zeer slappe verhaal, clichéverloop (zeer voorspelbaar), etc. Jammer!

avatar van DragQueen
Natuurlijk een Komedie met een voorspelbaar en on-origineel verhaal, maar wel zeer onderhoudend in de uitvoering. Ryan Reynolds en Amy Smart acteren verder op een leuke manier. 2,5 Ster.

avatar van Roger Thornhill
Op zoek naar de gelijknamige meesterlijke Belgische film kwam ik déze op webshops steeds tegen. Nu ik hem inmiddels heb gezien ga ik niet meer op zoek naar de Belgische Just friends, want het risico dat ik weer met het opgeblazen nep-Reynolds-hoofd word geconfronteerd is mij te groot. Ik begon hier met best hoge verwachtingen aan, want Reynolds vind ik een leuke acteur en Amy Smart is niet mis, maar de film wilde gewoon maar niet leuk worden, en dat de bijrol van Chris Klein eigenlijk het interessantste plotelement was zegt feitelijk al genoeg. En tjongejonge wat was dat personage van Anna Faris irritant, en dan niet zoals bedoeld maar gewoon stomvervelend om naar te kijken. Ik betrapte mijzelf op precies twee glimlachen: één wanneer Reynolds de pastelkleurige "softe" kleren in ogenschouw neemt waarmee hij gevoelig bij Smart wil overkomen en mompelt: "Jesus – looks like the Michael Bolton Starter Kit!", en de tweede toen de film afgelopen was. Gelukkig heeft Reynolds inmiddels ook al een aantal acceptabele rollen gespeeld (Adventureland, Buried, Safe house), dus ik zal hem dit soort misbaksels niet al te zwaar blijven aanrekenen.

avatar van Daan258
Lekkere feel good film die hier en daar ook best grappig was en prima acteerwerk van Ryan Reynolds en Amy Smart .
goed mee vermaakt.

avatar van blok
Vond dit een erg vermakelijke film. Ryan Reynolds' sarcastische humor en timing bevallen me prima. Daarnaast vond ik Anna Faris hilarisch (kan begrijpen dat niet iedereen dat vindt), toch wel een must in deze film. Ze komt nogal veel in beeld

Geinig, voorspelbaar filmpje waarin eigenlijk helemaal niks interessants of vernieuwends gebeurt. Echter blijft de interesse gewekt door het leuke samenspel van Gosling en Smart. Faris was als personage in deze film wel ontzettend irritant en dit was naar mijn mening totaal niet nodig. Sommige gebeurtenissen in de film vond ik echter niet heel sterk (Jamie gaat semi met Dusty, maar vindt het ondertussen wel vreemd dat Chris geen 'move' maakt. ). Uiteindelijk is het een lekker onderhoudende film waarin je af en toe om kunt lachen en dat ik natuurlijk het belangrijkste.

avatar van Roger Thornhill
Malse filmpies schreef:
het leuke samenspel van Gosling en Smart.
Zelf haalde ik Gosling en Reynolds door elkaar in mijn bericht bij The proposal... dus je bent in goed gezelschap!

Roger Thornhill schreef:

Oh, wat slecht dit. Dat krijg je natuurlijk als je met je verstand op nul dergelijke films gekeken hebt haha!

avatar van IH88
“We're friends right?”
“For sure!”

Puur sentiment. Bij anderen wordt tijdens de kerst naar Home Alone of Love Actually gekeken, maar bij ons komt deze film altijd wel tevoorschijn tijdens de kerstdagen. Sentimenteel, zoetsappig, romantisch, grappig en heel veel sneeuw, ideale ingrediënten voor een kerstfilm. Reynolds kan dit soort rollen in zijn slaap spelen en ik heb een zwak voor Amy Smart. Soort jeugdcrush…

Anna Faris speelt een compleet gestoord personage en zo zie ik haar het liefst. De scènes met dat broertje zijn comedy gold. Alles verloopt precies volgens de romcom regels maar de film heeft een bepaalde charme over zich, waardoor de voorspelbaarheid niet uitmaakt. Dat komt waarschijnlijk door de sfeer, de humor en de chemie tussen de acteurs. Volgend jaar december maar weer eens opzetten...

avatar van K. V.
Deze was op tv en eens bekeken en vond het wel een leuke film. 'k heb toch een aantal keren moeten lachen en de cast deed het ook prima. Het verhaal verveelde niet.
Een leuke film en het bekijken waard.