• 8.348.338 stemmen

Release datum: 10 september 1993

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The X-Files

Fox Mulder is wat men noemt een believer. Hij gelooft in het bestaan van buitenaardse wezens en zijn leven is gewijd aan het bewijzen van hun bestaan. Na een veelbelovende start aan zijn carrière bij de FBI ontdekt Mulder bij toeval de X-Files, een archief van onopgeloste en onverklaarbare zaken. Dana Scully heeft geneeskunde gestudeerd voordat ze door de FBI werd gerekruteerd. Als ze van de FBI-academy afkomt, wordt ze geplaatst bij de afdeling van Fox Mulder met de opdracht zijn werk zodanig te bekritiseren, dat dit het einde van de X-Files zou betekenen.

Social Media

Seizoenen

Komt er een The X-Files seizoen 12?

Acteurs en Actrices

Meningen over The X-Files

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

zaterdag 28 mei 2016
The X-Files seizoen 1 Ik ben ruim een jaar geleden gestart met deze legendarische serie, die ik daarvoor nooit eerder heb gezien. Zelf vind ik buitenaardse en paranormale zaken razend interessant en The X-Files weet erg goed in te spelen op die interesses en ook zeker wel angsten, samen met waanzinnig boeiende mythology verhalen over een groot complot binnen de overheid. Seizoen 1 kent ieder geval een fantastische start, want afleveringen 2, 6, 7 en 8 behoren voor mij al tot de betere afleveringen die zijn gemaakt. Zeker aflevering 8, die heel duidelijk verwijst naar films als The Thing, is enorm overtuigend. Knap dat zoiets met een televisieserie budget is gemaakt. In het tweede deel van dit seizoen zakt het allemaal iets terug, maar het blijft meestal vrij goed. De monster of the week-afleveringen variëren wel in niveau en ze zijn niet allemaal even goed in elkaar gezet, maar dat kan je ook bijna niet verwachten. Erg genoten van het debuut van het prachtige duo Mulder & Scully.

avatar van Scarafax

Scarafax

woensdag 26 december 2018
The X-Files seizoen 1 Geweldige serie. Toch wel mijn all-time favoriet. Blij dat er weer nieuwe afleveringen zijn. Momenteel weer begonnen bij seizoen 1.

Thijvij

dinsdag 20 september 2016
The X-Files seizoen 10 Ik had er erg naar uitgekeken en misschien zit daar nou net mijn probleem.
Ik vond het een ontzettende tegenvaller en afbreuk doen aan de vorige x files series.
Al met al alle 6 de afleveringen uitgezeten, maar meer omdat ik dat van mezelf moest.
avatar van larsk0

larsk0

vrijdag 12 januari 2018
The X-Files seizoen 11 Vooralsnog tenenkrommend dit... Soort goedkope en slechte parodie op de x-files met de originele acteurs...