Mijn Series +

The X-Files - Seizoen 2 (1994-1995)

Sciencefiction / Thriller

ontwikkeld door Chris Carter
met Gillian Anderson, David Duchovny en Mitch Pileggi

Fox Mulder is wat men noemt een believer. Hij gelooft in het bestaan van buitenaardse wezens en zijn leven is gewijd aan het bewijzen van hun bestaan. Na een veelbelovende start aan zijn carrière bij de FBI ontdekt Mulder bij toeval de X-Files, een archief van onopgeloste en onverklaarbare zaken. Dana Scully heeft geneeskunde gestudeerd voordat ze door de FBI werd gerekruteerd. Als ze van de FBI-academy afkomt, wordt ze geplaatst bij de afdeling van Fox Mulder met de opdracht zijn werk zodanig te bekritiseren, dat dit het einde van de X-Files zou betekenen.

1. Little Green Men
  23. Soft Light
  24. Our Town
  25. Anasazi
avatar van CorvisChristi
Seizoen 1 was al geweldig, maar de makers overtroffen zich met seizoen 2. I.m.o. het beste seizoen van The X-files. De 3 seizoenen daarna waren ook nog sterk, maar werden vanaf seizoen 3 zo nu en dan ontsiert met minder sterke afleveringen, waaronder komische afleveringen die wat mij betreft totaal niet in de serie passen.

Maar tijdens seizoen 2 was er nog niets aan de hand. De duistere, mystieke sfeer, de spanning, ijzersterke verhaallijnen en al even sterke personages zorgen voor een ultiem seizoen. En afsluiter "Anasazi" is misschien wel de beste seizoen-afsluiter van The X-Files ooit gemaakt.

avatar van The Oceanic Six
Seizoen 2 borduurt voort op een uitstekend eerste seizoen, met een paar sterke monster of the week afleveringen, maar vooral met goede mythology afleveringen rondom Fox' vermiste zusje Samantha. Ook Scully raakt er privé dieper in betrokken. En zoals hierboven genoemd, de slotaflevering Anasazi is geweldig.

Heb alle seizoenen in bezit en kijk er af en toe een aflevering. Uitetaard vroeger ook al gekeken. Dus dit zijn herzieningen. Vandaag afl. 4 Sleepless gekeken.