Mijn Series +

The X-Files - Seizoen 3 (1995-1996)

Sciencefiction / Thriller

ontwikkeld door Chris Carter
met Gillian Anderson, David Duchovny en Mitch Pileggi

Fox Mulder is wat men noemt een believer. Hij gelooft in het bestaan van buitenaardse wezens en zijn leven is gewijd aan het bewijzen van hun bestaan. Na een veelbelovende start aan zijn carrière bij de FBI ontdekt Mulder bij toeval de X-Files, een archief van onopgeloste en onverklaarbare zaken. Dana Scully heeft geneeskunde gestudeerd voordat ze door de FBI werd gerekruteerd. Als ze van de FBI-academy afkomt, wordt ze geplaatst bij de afdeling van Fox Mulder met de opdracht zijn werk zodanig te bekritiseren, dat dit het einde van de X-Files zou betekenen.

1. The Blessing Way
  16. Apocrypha
  17. Pusher
  18. Teso Dos Bichos
  19. Hell Money
  20. Jose Chung's "From Outer Space"
  21. Avatar
  22. Quagmire
  23. Wetwired
  24. Talitha Cumi
avatar van Sateck
Nisei en 731 (ik zie het als 1 aflevering) is mijn favoriete aflevering. Steengoed!

avatar van Jordy
Dit is toch wel m'n favoriete seizoen. Hoogtepunt van de conspiracy afleveringen (hierna ontspoorde het langzaam) en daarnaast hilarische afleveringen als Clyde Bruckman's Final Repose, War of the Coprophages en Jose Chung's "From Outer Space"

avatar van CorvisChristi
Wederom een ijzersterk seizoen die geweldig opent met de vervolgdelen op de knallende afsluiter van seizoen 2.
Helaas kan ik net niet het volle pond geven, gezien het seizoen lichtelijk ontsiert wordt door komische afleveringen, die ik i.t.t. Jordy niet goed vind. Ik vind het niet bij de serie passen.
Daarentegen vind ik "Clyde Bruckman's Final Repose" wel weer goed, maar die aflevering kent dan ook een heel goed script.

Verder is dit derde seizoen op en top X-Files.

avatar van The Oceanic Six
Voorlopig het sterkste seizoen van wat ik tot nu toe heb gezien (zit pas in seizoen 5), met hele fraaie afleveringen. De eerste 2 afleveringen The Blessing Way & Paperclip sluiten naadloos aan op de seizoensafsluiter Anasazi van seizoen 3. The Cigarette Smoking Man wordt gevaarlijker en extremer en de betrokkenheid van de familie van Mulder neemt toe met een belangrijke rol voor zijn vader. Thema's als Roswell en UFO's, een geheime berglocatie en het stelselmatig verzamelen van burgerinformatie zijn erg goed uitgewerkt. Het grote complotverhaal is echt zo enorm sterk en zal hierna ook nog steeds van hoog niveau blijven. Na een stel prima monster of the week afleveringen eindigen we weer met een fraai conspiray verhaal en een erg onderhoudende cliffhanger.