Mijn Series +

Community - Seizoen 4 (2013)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Dan Harmon
met Joel McHale, Gillian Jacobs en Danny Pudi

Community draait om een studiegroep op het Greendale Community College. De centrale figuur in het verhaal is Jeff Winger, een geschorste advocaat die opnieuw colleges volgt nadat zijn diploma ongeldig is verklaard. Winger richt een studiegroep op om indruk te maken op Britta Perry.

1. History 101
  11. Basic Human Anatomy
  12. Heroic Origins
  13. Advanced Introduction to Finality
avatar van The Oceanic Six
Seizoen 4 zet de lijn omlaag een beetje in, al is het allemaal nog best geestig. Maar het is allemaal net wat minder scherp geschreven, de verhaallijnen gaan te ver over de top en de oude groep begint vanaf hier uit elkaar te vallen, aangezien Chevy Chase stopte met zijn rol van Pierce vanwege ruzies op de set. Erg jammer, want ik vond zijn personage erg leuk. Hij was bot, asociaal, een tikje racistisch en een fijne tegenpool voor de rest van de groep. In de laatste afleveringen zit hij al niet meer, al doet hij nog wel in de finale mee, omdat deze eerder was gefilmd. Ook Chang voegt in dit seizoen niks meer toe en zijn ''Changnesia'' verhaal is gewoon irritant. Gelukkig compenseert het maffe gedrag van Dean wel een hoop, daar moet ik nog steeds om lachen.

Chang was al in sezoen 3 irritant en Chase zijn karakter vond ik altijd al een beetje misplaatst. Bijna geen van zijn opmerkingen zijn grappig, behalve als je van cringe houdt. Vandaar vind ik dit sezoen ook niet veel minder dan het vorige. Sezoen 2 blijft het beste gevolgd door het debuut.

avatar van joy4ever
Dit seizoen tikt voor mij nog net 3,5* aan. Je merkt dat de rek er wel wat uitraakt. Het wordt wat te geforceerd allemaal.