Mijn Series +

Community - Seizoen 2 (2010-2011)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Dan Harmon
met Joel McHale, Gillian Jacobs en Danny Pudi

Community draait om een studiegroep op het Greendale Community College. De centrale figuur in het verhaal is Jeff Winger, een geschorste advocaat die opnieuw colleges volgt nadat zijn diploma ongeldig is verklaard. Winger richt een studiegroep op om indruk te maken op Britta Perry.

1. Anthropology 101
  19. Critical Film Studies
  20. Competitive Wine Tasting
  21. Paradigms of Human Memory
  22. Applied Anthropology and Culinary Arts
  23. A Fistful of Paintballs (1)
  24. For a Few Paintballs More (2)
avatar van The Oceanic Six
Seizoen 2 trekt het enorm hoge, hilarische niveau van vorig seizoen moeiteloos door en brengt weer tig heerlijk geschreven, originele en scherpe afleveringen waarbij de hele cast kan uitblinken. Vooral de twee afsluitende afleveringen met de terugkeer van het paintbal zijn echt episch goed. Daarnaast zitten de afleveringen weer vol met verwijzingen naar alles en nog wat, wat ik nog steeds zeer kan waarderen. De grotere rol van Ben Chang is ook leuk, nu is hij een gelijke van de groep in plaats van een afstandelijke leraar. Dat werkt op zich wel, sowieso is zijn personage heerlijk absurd. Levert leuke momenten met de groep op, waar vooral Chevy Chase zich steeds nadrukkelijker gaat manifesteren als de excentrieke, lompe en bij vlagen wat racistische Pierce. Maar iedereen speelt z'n rol gewoon enorm goed. Ook blijft de Dean echt een mooie aanvulling met cameo's in afleveringen.

avatar van joy4ever
De scène met het chloroform .

En zo waren er wel meer scènes dit seizoen die echt fantastisch waren. Ik vind dit tweede seizoen dan ook wat beter dan het eerste. Je ziet ook dat iedereen beter in zijn rol zit. De aflevering van Dungeons and Dragons vond ik het beste. Bijzonder goed geacteerd. Met name door Abed. Anne zag er trouwens niet verkeerd uit in de laatste twee afleveringen. Sowieso wel een tof concept met dat paintballen.

avatar van legian
Het tweede seizoen pakt goed door op het eerste seizoen. Iedereen weet zijn plek en rol en daar wordt gretig gebruik van gemaakt. Zo zijn Troy en Abed zijn een geweldig duo en leveren regelmatig de sterkste momenten van de aflevering af. De grotere aandacht voor Chang is leuk, het blijft een bizar iemand. Maar de flauwheid van de grappen is bij hem ontzettend hoog. Dat is een enkele keer leuk, maar ze zitten hier soms wel tegen die grens aan. Ze gebruiken hem gelukkig op de juiste momenten. Daar staat tegenover dat er aardig wat leuke verwijzingen in zitten, vooral dankzij Abed.

Toch wordt het seizoen nergens echt beter dan de eerste, wat vooral komt omdat ze erg hard proberen grappiger en gevatter te zijn. Dat wordt pijnlijk duidelijk in de laatste twee afleveringen waar ze Modern Warfare proberen te overtreffen. Hoewel het leuke momenten bevat halen ze dat niveau echter niet. Vooral in de tweede helft blijkt de grootse opzet de humor tegen te werken en word het vervelend voorspelbaar.

Des al wel te plus nog steeds een fijne komedie.