• 8.985.277 stemmen

Community - Seizoen 3 (2011-2012)

Show titel: Community

Ontwikkeld door: Dan Harmon

Met: Joel McHale, Gillian Jacobs en Danny Pudi

Datum van release: donderdag 22 september 2011

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Community

Community draait om een studiegroep op het Greendale Community College. De centrale figuur in het verhaal is Jeff Winger, een geschorste advocaat die opnieuw colleges volgt nadat zijn diploma ongeldig is verklaard. Winger richt een studiegroep op om indruk te maken op Britta Perry.

Afleveringen Seizoen 3 (2011-2012)

1. 1. Biology 101

22 september 2011 (22 minuten)

De studiegroep besluit samen de cursus biologie te volgen, maar Pierce heeft een probleem wanneer er slechts 6 plaatsen zijn. Jeff maakt een slechte eerste indruk bij de nieuwe professor biologie. Decaan Pelton heeft een nieuwe rivaal.

2. 2. Geography of Global Conflict

29 september 2011 (22 minuten)

Señor Chang heeft een nieuwe baan als Greendale Campus Veiligheidsagent. Britta wordt aangeklaagd voor burgerlijke ongehoorzaamheid nadat haar vriend gegijzeld wordt in het buitenland. Annie neemt deel aan een wedstrijd.

3. 3. Competitive Ecology

6 oktober 2011 (22 minuten)

De studiegroep werkt aan hun eerste biologieproject, maar ze worden afgeleid wanneer ze moeten beslissen wie zal samenwerken met wie. Chang patrouilleert op de campus en beeldt hij zich in dat hij in een detectivefilm speelt.

4. 4. Remedial Chaos Theory

13 oktober 2011 (22 minuten)

Wanneer Troy en Abed besluiten om samen een appartement te delen, besluiten ze een feestje te geven dat al gauw een andere realiteit weergeeft waarin verschillende scenario's zich uitspelen.

5. 5. Horror Fiction in Seven Spooky Steps

27 oktober 2011 (22 minuten)

Britta vreest dat iemand uit de groep een sociopaat is wanneer een anonieme persoonlijkheidstest onrustbarende resultaten oplevert. Ze besluit de groep horrorverhalen te laten vertellen om te achterhalen wie de gek is.

6. 6. Advanced Gay

3 november 2011 (22 minuten)

Pierce geeft een feestje om zijn succes op zakelijk vlak te vieren, maar zijn vader komt onverwacht opdagen. Ondertussen wordt Troy een populaire handelsgoed tussen de vice-decaan Laybourne en de conciërge.

7. 7. Studies in Modern Movement

10 november 2011 (22 minuten)

De groep helpt Annie met het verhuizen naar Troy en Abeds appartement, maar ze raakt al gauw gefrustreerd door hun levensstijl. Ondertussen chanteert decaan Pelton Jeff om met hem de namiddag door te brengen.

8. 8. Documentary Filmmaking: Redux

17 november 2011 (22 minuten)

Decaan Pelton regisseert een reclamefilmpje met de studiegroep en een collectie kleurrijke karakters in de hoofdrol. Ondertussen werpt Abed een blik achter de schermen.

9. 9. Foosball and Nocturnal Vigilantism

1 december 2011 (22 minuten)

Shirley en Jeff smeden een band tijdens een spelletje tafelvoetbal. Wanneer Annie Abeds limited edition versie van de Dark Knight-dvd breekt, beweert ze dat iemand het gestolen heeft.

10. 10. Regional Holiday Music

8 december 2011 (22 minuten)

Wanneer de Glee Club spoorloos verdwijnt, wordt het studiegroepje gevraagd om voor hen in te vallen tijdens de jaarlijkse optocht voor de feestdagen.

11. 11. Urban Matrimony and the Sandwich Arts

15 maart 2012 (22 minuten)

Andre vraagt Shirley om opnieuw met hem te trouwen. Annie en Britta zijn druk bezig met de huwelijksvoorbereidingen. Shirley en Pierce stellen aan Pelton voor om een broodjeszaak te openen in het Greendale cafetaria.

12. 12. Contemporary Impressionists

22 maart 2012 (22 minuten)

Jeff wordt nog meer narcistisch dan gewoonlijk en Abed wordt geobsedeerd door imitators van beroemdheden.

13. 13. Digital Exploration of Interior Design

29 maart 2012 (22 minuten)

Wanneer een Subway opent in de cafetaria van Greendale, willen Pierce, Britta en Shirley de zaak laten sluiten. Vice-decaan Laybourne zet Abed en Troy tegen elkaar op.

14. 14. Pillows and Blankets

5 april 2012 (22 minuten)

De oorlog tussen Abed en Troy woedt hevig. Jeff probeert de voormalige beste vrienden te verzoenen terwijl de rest van de groep partij kiest.

15. 15. Origins of Vampire Mythology

12 april 2012 (22 minuten)

Het is carnaval. Annie, Troy en Abed helpen Britta een oude vlam te ontlopen. Jeff en Shirley proberen dan weer een glimp op te vangen van de mysterieuze man.

16. 16. Virtual Systems Analysis

19 april 2012 (22 minuten)

Annie en Abed brengen tijd met elkaar door in het 'Dreamatorium' wanneer ze een simulatie doen van 'Inspector Spacetime'.

17. 17. Basic Lupine Urology

26 april 2012 (22 minuten)

Wanneer het wetenschapsproject van de groep vernietigd wordt, gaan ze op zoek naar de dader en besluiten ze een rechtszaak te houden. Professor Kane speelt voor rechter.

18. 18. Course Listing Unavailable

3 mei 2012 (22 minuten)

Het overlijden van een klasgenoot geeft Britta de kans advies te geven aan de anderen door gebruik te maken van haar lessen psychologie. Jeff lijkt echter onaangedaan. Chang neemt de leiding van de campus over.

19. 19. Curriculum Unavailable

10 mei 2012 (22 minuten)

Abed bedenkt een complottheorie en is ervan overtuigd dat decaan Pelton een bedrieger is. Door zijn zoektocht naar de waarheid belandt hij in verplichte therapiesessies.

20. 20. Digital Estate Planning

17 mei 2012 (22 minuten)

Pierce raakt verwikkeld in een strijd om zijn erfenis wanneer zijn overleden vaders rechterhand hem opgeroepen heeft om naar Hawthorne Enterprises te komen. Zijn studiegroep gaat mee om steun te verlenen.

21. 21. The First Chang Dynasty

17 mei 2012 (22 minuten)

De bende plant een geheime aanval om Changs controle over Greendale tegen te gaan. Met Changs verjaardagsplannen als afleiding gaan Jeff en de bende tot de aanval over.

22. 22. Introduction to Finality

17 mei 2012 (22 minuten)

Jeff vertegenwoordigt Shirley in een dispuut met Pierce, die op zijn beurt de diensten van Jeffs voormalige collega inhuurt.

• 1916 stemmen

Ook het derde seizoen van deze comedyreeks is van torenhoog niveau. De serie weet zich te onderscheiden van veel andere comedyseries door onconventioneel te zijn, en ook een tikje weird. De personages zijn divers en vormen toch een hechte, geloofwaardige groep. Daarbovenop zijn de relaties tussen een aantal van die personages en wat ermee gedaan wordt, hoogst interessant. Bij seizoen 1 haalde ik Abed & Troy al aan, in deze jaargang speelt The Dean een prominentere rol, wat ik alleen maar kan toejuichen; een bijzonder kleurrijk en grappig personage is dat!

De finale is bovendien erg goed, en er zitten ook weer een aantal speciale afleveringen in (Digital Estate Planning bijvoorbeeld, een episode die zich grotendeels in een video game afspeelt). De ontsporing van Chang is ook een hilarisch hoogtepunt!

Er volgden nog drie seizoenen (met minder afleveringen), die hier een pak minder worden beoordeeld. Ik ga toch blijven kijken, en ben benieuwd.

4,5 sterren

Community seizoen 3 valt me in vergelijking met de twee vorige seizoen wel wat tegen. Hier wordt het allemaal zo absurd en vergezocht dat het soms ook gewoon ongrappig is geworden, een gevoel dat ik voorheen nog niet bij deze serie had. Denk aan het Dreamatorium, Abed en Troy die zich bijna als een stelletje gedragen en de ontvoering van de Dean. Ik vond de kracht van de vorige seizoenen juist dat het lekker bizar werd in een redelijk realistische, normale omgeving. Die verkleedpartijtjes van Troy en Abed zijn gewoon flauw. Overigens was het ergens nog wel grappig hoe Chang een dictator werd, maar ik krijg ook het idee dat de makers niet altijd goed weten wat ze met hem willen. Het leukste vond ik hem toch nog gewoon als leraar Spaans die lullig tegen de groep deed. En de verhaallijn van Troy met de loodgietersopleiding was ook wel een misser.

Maar buiten dat is het wel weer een heel vermakelijk seizoen geworden, waarbij vooral de Dean echt vaak leuk is en waar afleveringen als Digital Estate Planning echt heel bijzonder goed geschreven zijn, met bijvoorbeeld hier een 8-bit videogame setting. Op zulke momenten besef je dat Community echt een heel goed uitgewerkte serie vol met details en kwaliteit is. Jammer dat ze dat niet elke aflevering meer halen, maar misschien is dat ook wel een onrealistisch hoge eis. De groepsdynamiek werkt ieder geval na drie seizoenen nog altijd heel goed en houdt het niveau toch wel aardig hoog. Wel jammer dat dit geloof ik het laatste seizoen is dat de cast compleet is, want vanaf seizoen 4 zal er geloof ik iemand uit de serie worden geschreven als ik het me nog goed herinner.

avatar van grovonion

grovonion

Ik heb gelijkaardige bedenkingen bij dit sezoen, het viel me al in het tweede sezoen op dat de karakters steeds minder op echte mensen begonnen te lijken en het college en de klassen zelfs bijna helemaal geen rol gaan spelen (behalve de studiepunten die Jef moet vergaren en hier of daar een aflevering Biologie).

Maar wat ze ermee doen is dan weer heel fantasievol en steken de afleveringen en de rode draad doorheen het sezoen goed in elkaar.

Maar hoewel ik de humor kan apprecieren is dit wel niet het soort vermaak waarbij ik regelmatig echt hardop kan lachen.

Dit seizoen laat al een paar herhalingen van zetten zien. Niet allemaal even geslaagd. Maar er zitten gelukkig nog wel een paar ijzersterke afleveringen tussen waardoor seizoen 3 zeer zeker de moeite waard is. Het vorige seizoen blijft voor mij het hoogtepunt van deze reeks.

avatar van legian

legian

De serie komt in zijn derde seizoen al tegen de houdbaarheidsdatum aan te lopen. Ze proberen te hard om grappig te zijn en het wordt allemaal erg lang doorgetrokken. Personage's als Britta, Chang en Dean worden erg eendimensionaal, saai en voorspelbaar. Gelukkig zitten er nog enkele sterke momenten in en blijft de groepsdynamiek nog leuk om te zien.

Mijn favoriete seizoen van wat ik tot nu toe heb gezien. Vooral aan het begin en helemaal aan het einde zitten de uitblinkers. Een aflevering die mij bijvoorbeeld bijblijft is die waarin Abed zich de verschillende tijdlijnen verbeeld. Sommige afleveringen zijn heerlijk over the top, zoals de kerstaflevering en de aflevering die zich in een game afspeelt. In het midden zitten de wat mindere afleveringen. Ook Cheng begint, en dat had ik nooit zien aankomen, enorm vervelend te worden. Tot nu toe is Troy mijn favoriete personage, maar ik las ik al dat zijn beste tijd in het verleden ligt.

avatar van jerome998

jerome998

In de afgelopen week herbekeken en des te meer overdondert hoe dit seizoen mijn persoonlijkheid weerspiegelt. Qua creativiteit, ideeën en verhaallijnen overtreft dit seizoen alles wat ik ooit zou hopen te zien in een tv-serie. Na de eerste 2 geweldige seizoenen waarin een stevige basis is gelegd drijven ze nu de hele setting, sfeer en personages tot het uiterste, met Documentary Filmmaking: Redux en The First Chang Dynasty als favorieten. Buiten Geography of Global Conflict heb ik alle afleveringen enkel met 9 en 10 sterren gewaardeerd.

Met The Big Lebowski als één van mijn favoriete films was het daarnaast extra leuk om John Goodman als gastacteur te zien, heerlijke acteur.

Ondanks dat ik seizoen 4 ook erg hoog waardeer was het voor mijn persoonlijke gesteldheid wellicht niet ongewenst dat Dan Harmon na dit seizoen in de clinch raakte met NBC. Als ze op deze voet door waren gegaan zou seizoen 4 waarschijnlijk extreem mental zijn geworden.

avatar van centurion81

centurion81

• 2038 berichten

Heerlijk hoe absurd dit wordt! Nu t/m afl 5 seizoen 3 en had nog niet zoveel hardop gelachen als bij aflevering 3,4 en 5 van dit seizoen!