Mijn Series +

Community - Seizoen 6 (2015)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Dan Harmon
met Joel McHale, Gillian Jacobs en Danny Pudi

Community draait om een studiegroep op het Greendale Community College. De centrale figuur in het verhaal is Jeff Winger, een geschorste advocaat die opnieuw colleges volgt nadat zijn diploma ongeldig is verklaard. Winger richt een studiegroep op om indruk te maken op Britta Perry.

1. Ladders
  11. Modern Espionage
  12. Wedding Videography
  13. 13
avatar van jerome998
Dankzij een paar sterke afleveringen is mijn score nog mild, maar wat een verschrikkelijk laatste seizoen was dit. Qua personageontwikkelingen en verhaallijnen leek dit seizoen compleet los te staan van de voorgaande 5 zeer goede tot ijzersterke seizoenen. Daarnaast was de toevoeging van Paget Brewster wat mij betreft een regelrechte miscast, wat een irritant personage is dat. Jammer dat één van mijn favoriete series zo aan zijn einde is gekomen.

avatar van The Oceanic Six
Wat scoort dit hele slappe laatste seizoen nog hoog hier zeg. Community is echt een favoriete serie van me, maar dan wel de eerste 3 seizoenen en vooruit, seizoen 4 was minder maar ook wel aardig. Maar seizoen 5 was al heel beperkt en dit laatste seizoen stelt al helemaal weinig voor. Ik mis de oude groep, ik mis het leven op Greendale toen ze allemaal nog gewoon de lessen daar volgden en ik mis de scherpe en enorm grappige afleveringen van weleer. Er zit een nieuwe paintball-aflevering in, maar als je dat vergelijkt met hoe het ooit was, dan is het nu niet veel. Wel vond ik de slotaflevering op een of andere manier sympathiek. Toen ik dit seizoen een paar jaar terug bekeek heb ik er wel van genoten, maar als je de 6 seizoenen kort op elkaar bekijkt, dan merk je het enorme kwaliteitsverschil.

De nieuwe castleden zijn het ook gewoon niet en ze verknallen ook een beetje de onderlinge verhoudingen die de groep voorheen had. Community is gewoon 2 seizoenen te lang doorgegaan. Maar toch mag dit niet eindigen zonder de ''and a movie'' waar ze door de hele serie naar hebben gehint. Zou fijn zijn als ze die film nog eens realiseren met de complete cast uit de eerste jaren.

Ik heb erg getwijfeld of ik dit een onvoldoende moest geven, maar ach. Het is nog vermakelijk genoeg voor een hele krappe voldoende.