• 8.482.691 stemmen

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Viaplay Bekijk via Viaplay
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Community

Community draait om een studiegroep op het Greendale Community College. De centrale figuur in het verhaal is Jeff Winger, een geschorste advocaat die opnieuw colleges volgt nadat zijn diploma ongeldig is verklaard. Winger richt een studiegroep op om indruk te maken op Britta Perry.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Community seizoen 7?

Acteurs en Actrices

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

• 1971 berichten
zaterdag 3 maart 2018
Community seizoen 6 Wat scoort dit hele slappe laatste seizoen nog hoog hier zeg. Community is echt een favoriete serie van me, maar dan wel de eerste 3 seizoenen en vooruit, seizoen 4 was minder maar ook wel aardig. Maar seizoen 5 was al heel beperkt en dit laatste seizoen stelt al helemaal weinig voor. Ik mis de oude groep, ik mis het leven op Greendale toen ze allemaal nog gewoon de lessen daar volgden en ik mis de scherpe en enorm grappige afleveringen van weleer. Er zit een nieuwe paintball-aflevering in, maar als je dat vergelijkt met hoe het ooit was, dan is het nu niet veel. Wel vond ik de slotaflevering op een of andere manier sympathiek. Toen ik dit seizoen een paar jaar terug bekeek heb ik er wel van genoten, maar als je de 6 seizoenen kort op elkaar bekijkt, dan merk je het enorme kwaliteitsverschil.

De nieuwe castleden zijn het ook gewoon niet en ze verknallen ook een beetje de onderlinge verhoudingen die de groep voorheen had. Community is gewoon 2 seizoenen te lang doorgegaan. Maar toch mag dit niet eindigen zonder de ''and a movie'' waar ze door de hele serie naar hebben gehint. Zou fijn zijn als ze die film nog eens realiseren met de complete cast uit de eerste jaren.

Ik heb erg getwijfeld of ik dit een onvoldoende moest geven, maar ach. Het is nog vermakelijk genoeg voor een hele krappe voldoende.

avatar van AOVV

AOVV

zaterdag 25 maart 2017
Community seizoen 1 Schitterende reeks, die ik eerder per toeval heb ontdekt door ze gewoon op te nemen op de Belgische zender Q2. De premisse is op zich misschien niet bijster origineel, maar wat ermee gedaan wordt des te meer. Deze reeks neemt zichzelf duidelijk niet al te serieus, getuige de vele verwijzingen naar andere sitcoms, films en dergelijke, vaak nota bene door één van de hoofdpersonages, de ietwat aparte Abed.

De reeks gaat in feite over een advocaat die een ongeldige licentie heeft en dus terug op de schoolbanken plaats moet nemen, daar op zijn eerste dag een knappe blondine tegenkomt en, zijn arrogante zelf zijnde, besluit haar voor zich te willen winnen. Toevalligerwijs ontstaat er een heuse studiegroep, met uiteenlopende, kleurrijke karakters; genoeg materiaal om een aantal geweldige afleveringen in elkaar te steken. 'Modern Warfare', 'Home Economics' (Pierce als keyboardspeler!) en 'Spanish 101' zijn voorbeelden van algemene hilariteit.

Een interessant en vooral ongelooflijk grappig nevenpersonage is Señor Chang, de Aziatische leraar Spaans. Ook Pierce (een geweldige rol van Chevy Chase) is een hilarisch personage: een CEO op rust die terug gaat studeren. De chemie tussen Abed en Troy is daarbovenop ook fantastisch, en zorgt vaak voor een erg grappige coda.

Er volgen nog wel een aantal seizoenen na dit eerste, en da 's volledig terecht. Ik ben benieuwd of het hoge niveau aanwezig blijft.

4,5 sterren
avatar van Boenga

Boenga

maandag 20 december 2021
Community seizoen 1 BFB: bijzonder flauwe bedoening.

Een behoorlijk onzinnig scenario - was er echt geen zinnigere plaats/manier om mensen van verschillende leeftijden samen te krijgen dan in een school/klas ?

Weinig creatieve, soms gewoonweg goedkope verhaaltjes (Kan je beter poolen in een korte broek ? Een halve oorlog om wie de chicken sticks mag eten in het schoolrestaurant,...)

Veel flauwe gags; er valt zelden echt te lachen (in de veronderstelling dat dit toch onder komedie valt).

Een paar 'aanvaardbare' personages; maar vooral een aantal dat buitensporig aan overacting doet (met de schooldirecteur als absolute topper).

Het zal wel bij dit soort van sitcoms horen, maar dat voortdurend afrafelen van dialogen, aan uptempo en met iedereen die z'n antwoord steeds klaar heeft: ergerlijk, irritant.

Regelmatig een moraliserend toontje aan het einde van een aflevering: het kan echt wel eens té politiek correct zijn.

De acteurs... die kiezen zelf niet voor hun overacting, dus dat kan ik ze niet kwalijk nemen. M'n anderhalve ster gaat vooral naar hun inspanningen.

Ik koop heel wat dvd's op basis van de stemmen en commentaren op MM.
Meestal geeft dat goeie resultaten; dit is helaas een grote ontgoocheling.
avatar van Boenga

Boenga

zondag 2 januari 2022
Community seizoen 2 Copy-paste van seizoen 1
BFB: bijzonder flauwe bedoening.

Ik koop heel wat dvd's op basis van de stemmen en commentaren op MM.
Meestal geeft dat goeie resultaten; dit is helaas een grote ontgoocheling.
Af en toe een degelijke grap, maar vooral veel goedkope verhaaltjes. De bijzonder trampoline, de animatie-aflevering, opnieuw een paintballwedstrijd: tenenkrommend flauw en bij de haren getrokken.

Helemaal niet my cup of tea dus. Heb de dvd-box met 6 seizoenen liggen, maar ik hou er bij deze toch maar mee op. Tweede keer ooit bij een serie; bij [url=https://www.moviemeter.nl/series/show/268>Castle[/url> was dat ook al het geval.