ad
  • 8.111.725 stemmen

Community - Seizoen 4 (2013)

Show titel: Community

Seizoenen: 6 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: donderdag 7 februari 2013

• Netflix Bekijk seizoen 4 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Community

Afleveringen Seizoen 4 (2013)

1. 1. History 101

De studiegroep keert terug naar Greendale voor hun laatste jaar. Ze ontdekken dat ze zullen moeten vechten voor een plaatsje in de cursus Geschiedenis. Ondertussen heeft Abed het moeilijk met het feit dat ze straks afstuderen. Decaan Pelton organiseert 'The Hunger Deans', gebaseerd op 'The Hunger Games'.

2. 2. Paranormal Parentage

Onderweg naar Vicki's halloweenfeest gaat de groep langs bij Pierce, die zichzelf in zijn panic room heeft opgesloten. De groep doorzoekt het huis naar het boekje waar de code in staat en stuit op een aantal geheimen.

3. 3. Conventions of Space and Time

Het studiegroepje gaat naar de jaarlijkse Inspector Spacetime-conventie. Annie geniet van de luxe die het hotel te bieden heeft. Ondertussen maakt Abed kennis met een fan. Dit zorgt voor spanningen tussen hem en Troy.

4. 4. Alternative History of the German Invasion

Het studiegroepje gaat van start met de lessen Europese geschiedenis met professor Noel Cornwallis. Decaan Pelton is van streek wanneer Chang terugkeert.

5. 5. Cooperative Escapism in Familial Relations

De studiegroep gaat bij Shirley Thanksgiving vieren, maar het wordt al snel zo gênant dat ze plannen smeden om te ontsnappen. Jeff gaat naar het huis van zijn vader, die hij niet meer heeft gezien sinds hij een kind was.

6. 6. Advanced Documentary Filmmaking

Decaan Pelton roept de hulp in van de studiegroep om een beurs te bemachtigen voor onderzoek naar Changs geheugenverlies, terwijl Abed een documentaire maakt.

7. 7. Economics of Marine Biology

Jeff, Britta en Annie helpen decaan Pelton een rijke potentiële student te werven. Abed begint een studentenvereniging. Troy en Shirley gaan naar de les lichamelijke opvoeding waar ze opgeleid worden tot sportleerkracht.

8. 8. Herstory of Dance

Als decaan Pelton een Sadie Hawkins-dansfeest op Greendale wil houden, organiseert Britta uit protest een concurrerend Sophie B. Hawkins-dansfeest. Alleen verwart Britta de zangeres Sophie B. Hawkins met een suffragette.

9. 9. Intro to Felt Surrogacy

Het studiegroepje gaat op een luchtballonvaart en crasht in de wildernis. Ze ontmoeten een bergbewoner. Shirley onthult een verschrikkelijk geheim, maar ook de andere leden van de groep luchten hun hart.

10. 10. Intro to Knots

Annie nodigt Cornwallis uit voor Jeffs feestje om bij hem een wit voetje te halen. De studiegroep verneemt echter al snel dat hij hen een slecht cijfer zal geven en besluit hem te gijzelen totdat hij hen een beter cijfer geeft.

11. 11. Basic Human Anatomy

Annie en Shirley proberen Leonard, die momenteel de beste van de klas is, neer te halen. Troy en Abed spelen een scène uit de film Freaky Friday, wat betekent dat ze van lichaam wisselen.

12. 12. Heroic Origins

Abed duikt in het verleden van de andere studiegroepsleden en ontdekt dat hun levens al jaren met elkaar verwikkeld zijn. Chang beraamt een plan om Greendale te vernietigen.

13. 13. Advanced Introduction to Finality

Jeff denkt na over zijn toekomst nu hij genoeg punten heeft om af te studeren. De studiegroep wordt geconfronteerd met de duisterste tijdlijn.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Seizoen 4 zet de lijn omlaag een beetje in, al is het allemaal nog best geestig. Maar het is allemaal net wat minder scherp geschreven, de verhaallijnen gaan te ver over de top en de oude groep begint vanaf hier uit elkaar te vallen, aangezien Chevy Chase stopte met zijn rol van Pierce vanwege ruzies op de set. Erg jammer, want ik vond zijn personage erg leuk. Hij was bot, asociaal, een tikje racistisch en een fijne tegenpool voor de rest van de groep. In de laatste afleveringen zit hij al niet meer, al doet hij nog wel in de finale mee, omdat deze eerder was gefilmd. Ook Chang voegt in dit seizoen niks meer toe en zijn ''Changnesia'' verhaal is gewoon irritant. Gelukkig compenseert het maffe gedrag van Dean wel een hoop, daar moet ik nog steeds om lachen.

avatar van grovonion

grovonion

• 2051 stemmen

Chang was al in sezoen 3 irritant en Chase zijn karakter vond ik altijd al een beetje misplaatst. Bijna geen van zijn opmerkingen zijn grappig, behalve als je van cringe houdt. Vandaar vind ik dit sezoen ook niet veel minder dan het vorige. Sezoen 2 blijft het beste gevolgd door het debuut.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Dit seizoen tikt voor mij nog net 3,5* aan. Je merkt dat de rek er wel wat uitraakt. Het wordt wat te geforceerd allemaal.

avatar van legian

legian

De serie verzand steeds meer in een matige sketch show die op de achtergrond een veel te bizar en te overdreven verhaal probeert te vertellen.

avatar van brawljeff

brawljeff

Dit is een flinke tegenvaller vergeleken de voorgaande seizoenen. Het seizoen is korter, wat niet per se een probleem is, maar de afleveringen zijn ook veel minder bijzonder. Dean en Chang behoorden tot de leukste personages, maar zijn nu ronduit irritant. Ook Pierce is bijna niet meer in beeld. De overige personages blijven gewoon erg leuk, en dat zorgt toch voor veel leuke momenten.