• 8.985.774 stemmen

Community - Seizoen 2 (2010-2011)

Show titel: Community

Ontwikkeld door: Dan Harmon

Met: Joel McHale, Gillian Jacobs en Danny Pudi

Datum van release: donderdag 23 september 2010

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Community

Community draait om een studiegroep op het Greendale Community College. De centrale figuur in het verhaal is Jeff Winger, een geschorste advocaat die opnieuw colleges volgt nadat zijn diploma ongeldig is verklaard. Winger richt een studiegroep op om indruk te maken op Britta Perry.

Afleveringen Seizoen 2 (2010-2011)

1. 1. Anthropology 101

23 september 2010 (22 minuten)

De lessen gaan weer van start op het Greendale Community College en de groep bereidt zich voor op hun les Antropologie 101 met de nieuwe lerares June Bauer. Señor Chang schrijft zich in als student.

2. 2. Accounting for Lawyers

30 september 2010 (22 minuten)

Jeff loopt zijn oude collega Alan tegen het lijf en vervalt al gauw in zijn oude gewoontes, namelijk het dragen van dure pakken en gaan feesten. Zijn vrienden willen hem redden door informatie in te winnen over Alan.

3. 3. The Psychology of Letting Go

7 oktober 2010 (22 minuten)

De groep probeert Pierce te troosten wanneer diens moeder is overleden. Wanneer Jeff in het ziekenhuis belandt na een fout gelopen grap, neemt Professor Bauer een paar dagen vrij. Professor Duncan valt voor haar in.

4. 4. Basic Rocket Science

14 oktober 2010 (22 minuten)

Greendale krijgt zijn eigen ruimtesimulator als het hoofd ontdekt dat hun rivalen hun eigen simulator zullen voorstellen. De studiegroep krijgt de opdracht de simulator schoon te maken, maar komen dan vast te zitten.

5. 5. Messianic Myths and Ancient Peoples

21 oktober 2010 (22 minuten)

Shirley wil een religieuze film maken. Als ze Abed om hulp vraagt, ontdekt ze dat hij ook van plan is om er een te maken. Pierce wordt zich steeds meer bewust van het leeftijdsverschil tussen hem en de rest van de groep.

6. 6. Epidemiology

28 oktober 2010 (22 minuten)

Wanneer enkele leden van het personeel en enkele studenten een biochemische substantie innemen, beginnen ze symptomen van griep te vertonen en veranderen ze in zombies. De groep zal de anderen en zichzelf moeten redden.

7. 7. Aerodynamics of Gender

4 november 2010 (22 minuten)

Annie, Britta en Shirley proberen Abed te transformeren in het ultieme 'gemene meisje' na een confrontatie met enkele gemene meiden. Jeff en Troy verdiepen zich in de spiritualiteit en vinden een verborgen trampoline.

8. 8. Cooperative Calligraphy

11 november 2010 (22 minuten)

Annies favoriete pen verdwijnt en ze vermoedt dat iemand in de groep hem gepakt heeft. De studieruimte wordt afgesloten en Jeff begint een onderzoek. Maar Troy en Abed willen naar de Greendale Puppy Parade gaan.

9. 9. Conspiracy Theories and Interior Design

18 november 2010 (22 minuten)

De decaan ontdekt dat Jeff ingeschreven is voor een onbestaande cursus. Wanneer Jeff op het punt staat betrapt te worden, verschijnt de mysterieuze professor Professorson die beweert dat Jeff zijn avondcursus volgt.

10. 10. Mixology Certification

2 december 2010 (22 minuten)

Troy wordt 21 en de groep besluit op kroegentocht te gaan. Terwijl Britta en Jeff teveel cocktails drinken, haalt Shirley compromitterende foto's van zichzelf naar beneden en verdiept Annie zich in haar valse identiteit.

11. 11. Abed's Uncontrollable Christmas

9 december 2010 (22 minuten)

Abed wordt wakker in stop-frameanimatie dat hem doet geloven dat hij de ware betekenis van kerst moet herontdekken. Met de hulp van Professor Duncan gaat de groep op verkenning in Abeds winterwonderland.

12. 12. Asian Population Studies

20 januari 2011 (22 minuten)

Chang staat erop lid te worden van de studiegroep. Jeff is woedend als hij ontdekt op wie Annie verliefd is. Ondertussen heeft Shirley groot nieuws.

13. 13. Celebrity Pharmacology

27 januari 2011 (22 minuten)

De studenten van Greendale Community College spelen een toneelstuk tegen drugs in een nabijgelegen school. Pierce eist echter een grotere rol. Wanneer Chang de boel komt redden, wordt hij bewonderd door de groep.

14. 14. Advanced Dungeons & Dragons

3 februari 2011 (22 minuten)

Jeff en zijn vrienden maken zich zorgen om een klasgenoot die gepest wordt. Ze proberen hem op te beuren door een spel te spelen. Pierce ontdekt dat hij niet uitgenodigd was en besluit zich een weg te banen in het spel.

15. 15. Early 21st Century Romanticism

10 februari 2011 (22 minuten)

Het is Valentijnsdag. Troy en Abed proberen de aandacht van de bibliothecaresse te trekken en Britta wil vriendschap sluiten met een studente waarvan zij vermoedt dat die lesbisch is. Jeff geeft een feestje.

16. 16. Intermediate Documentary Filmmaking

17 februari 2011 (22 minuten)

Pierce gelooft dat hij op sterven ligt nadat hij enkele mysterieuze pillen heeft ingeslikt. Hij spreekt de groep voor een laatste keer toe en geeft hen geschenken die hij speciaal uitgekozen heeft om hen te tormenteren.

17. 17. Intro to Political Science

24 februari 2011 (22 minuten)

Greendale bereidt zich voor op het bezoek van de vicepresident. Dean Pelton organiseert de eerste studentenverkiezingen, en hij zet Annie tegenover Jeff, Leonard en Star Burns. Abed sluit vriendschap met een agente.

18. 18. Custody Law and Eastern European Diplomacy

17 maart 2011 (22 minuten)

Annie besluit een babyshower te organiseren voor de zwangere Shirley. Shirley probeert dan weer Señor Chang van haar weg te houden. Britta heeft een nieuwe vlam, maar deze blijkt een duister verleden te hebben.

19. 19. Critical Film Studies

24 maart 2011 (22 minuten)

Jeff plant een verjaardagsfeestje voor Abed met als thema Pulp Fiction. Maar Abed regelt een etentje met een nietsvermoedende Jeff in een ander restaurant. De groep wacht ondertussen op hun komst.

20. 20. Competitive Wine Tasting

14 april 2011 (22 minuten)

De groep selecteert hun keuzevakken voor het volgende semester. Jeff en Pierce volgen een cursus over wijnen. Daar ontmoet Pierce een mysterieuze, Chinese vrouw, maar Jeff vermoedt dat ze iets van plan is.

21. 21. Paradigms of Human Memory

21 april 2011 (22 minuten)

Het einde van het schooljaar nadert en de groep begint aan hun laatste antropologie-project te werken. Ze blikken terug op voorbije gebeurtenissen. Troys aapje komt even tevoorschijn maar verschalkt zich al snel.

22. 22. Applied Anthropology and Culinary Arts

28 april 2011 (22 minuten)

Tijdens het examen antropologie krijgt Shirley weeën. Jeff en Britta gaan hulp voor haar zoeken en Chang krijgt een paniekaanval. Greendale organiseert een World Food Festival op de parkeerplaats en er breken rellen los.

23. 23. A Fistful of Paintballs (1)

5 mei 2011 (22 minuten)

Er wordt een paintball-toernooi gehouden in de gangen en klaslokalen van Greendale Community College. De studiegroep gaat enkele onwaarschijnlijke allianties aan om te overleven.

24. 24. For a Few Paintballs More (2)

12 mei 2011 (22 minuten)

Het paintball-toernooi gaat verder en nieuwe vijanden onthullen zich. Ondanks de vele ruzies over strategieën moet de groep zich zien te verenigen om de prijs van $100.000 te winnen.

Seizoen 2 trekt het enorm hoge, hilarische niveau van vorig seizoen moeiteloos door en brengt weer tig heerlijk geschreven, originele en scherpe afleveringen waarbij de hele cast kan uitblinken. Vooral de twee afsluitende afleveringen met de terugkeer van het paintbal zijn echt episch goed. Daarnaast zitten de afleveringen weer vol met verwijzingen naar alles en nog wat, wat ik nog steeds zeer kan waarderen. De grotere rol van Ben Chang is ook leuk, nu is hij een gelijke van de groep in plaats van een afstandelijke leraar. Dat werkt op zich wel, sowieso is zijn personage heerlijk absurd. Levert leuke momenten met de groep op, waar vooral Chevy Chase zich steeds nadrukkelijker gaat manifesteren als de excentrieke, lompe en bij vlagen wat racistische Pierce. Maar iedereen speelt z'n rol gewoon enorm goed. Ook blijft de Dean echt een mooie aanvulling met cameo's in afleveringen.

De scène met het chloroform .

En zo waren er wel meer scènes dit seizoen die echt fantastisch waren. Ik vind dit tweede seizoen dan ook wat beter dan het eerste. Je ziet ook dat iedereen beter in zijn rol zit. De aflevering van Dungeons and Dragons vond ik het beste. Bijzonder goed geacteerd. Met name door Abed. Anne zag er trouwens niet verkeerd uit in de laatste twee afleveringen. Sowieso wel een tof concept met dat paintballen.

avatar van legian

legian

Het tweede seizoen pakt goed door op het eerste seizoen. Iedereen weet zijn plek en rol en daar wordt gretig gebruik van gemaakt. Zo zijn Troy en Abed zijn een geweldig duo en leveren regelmatig de sterkste momenten van de aflevering af. De grotere aandacht voor Chang is leuk, het blijft een bizar iemand. Maar de flauwheid van de grappen is bij hem ontzettend hoog. Dat is een enkele keer leuk, maar ze zitten hier soms wel tegen die grens aan. Ze gebruiken hem gelukkig op de juiste momenten. Daar staat tegenover dat er aardig wat leuke verwijzingen in zitten, vooral dankzij Abed.

Toch wordt het seizoen nergens echt beter dan de eerste, wat vooral komt omdat ze erg hard proberen grappiger en gevatter te zijn. Dat wordt pijnlijk duidelijk in de laatste twee afleveringen waar ze Modern Warfare proberen te overtreffen. Hoewel het leuke momenten bevat halen ze dat niveau echter niet. Vooral in de tweede helft blijkt de grootse opzet de humor tegen te werken en word het vervelend voorspelbaar.

Des al wel te plus nog steeds een fijne komedie.

Dit seizoen is net weer een stukje beter dan het vorige seizoen, zeker ook dankzij de dubbele aflevering aan het einde. Zoals met de meeste andere komedieseries weten de personages mij in het eerste seizoen nog niet heel erg te boeien, maar pas in het tweede seizoen. Alleen Britta blijft nog wat achter en vind ik tot nu toe vrij irritant. Pierce is ook iets minder grappig aan het worden, maar daarin neemt nu Dean de leiding. Ook valt het enorm hoge productieniveau op. Het niet er allemaal geweldig uit voor een komedieserie.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Dus na seizoen een ook meteen begonnen aan seizoen twee. Erg leuk weer en ik zat al helemaal klaar voor Advanced Dungeons & Dragons, in mijn herinnering het hoogtepunt van heel Community. En dan blijkt deze helemaal niet op Netflix staat!

Ik heb even opgezocht hoe dat zit, maar blijkbaar is de aflevering eraf gehaald omdat Chang zijn gezicht zwart heeft geverfd omdat hij een Drow Elf speelt.

Netflix... echt.... Cancel culture gone completely wrong.

avatar van Boenga

Boenga

Copy-paste van seizoen 1

Boenga schreef:

BFB: bijzonder flauwe bedoening.

Een behoorlijk onzinnig scenario - was er echt geen zinnigere plaats/manier om mensen van verschillende leeftijden samen te krijgen dan in een school/klas ?

Weinig creatieve, soms gewoonweg goedkope verhaaltjes (Kan je beter poolen in een korte broek ? Een halve oorlog om wie de chicken sticks mag eten in het schoolrestaurant,...)

Veel flauwe gags; er valt zelden echt te lachen (in de veronderstelling dat dit toch onder komedie valt).

Een paar 'aanvaardbare' personages; maar vooral een aantal dat buitensporig aan overacting doet (met de schooldirecteur als absolute topper).

Het zal wel bij dit soort van sitcoms horen, maar dat voortdurend afrafelen van dialogen, aan uptempo en met iedereen die z'n antwoord steeds klaar heeft: ergerlijk, irritant.

Regelmatig een moraliserend toontje aan het einde van een aflevering: het kan echt wel eens té politiek correct zijn.

De acteurs... die kiezen zelf niet voor hun overacting, dus dat kan ik ze niet kwalijk nemen. M'n anderhalve ster gaat vooral naar hun inspanningen.

Ik koop heel wat dvd's op basis van de stemmen en commentaren op MM.

Meestal geeft dat goeie resultaten; dit is helaas een grote ontgoocheling.

Af en toe een degelijke grap, maar vooral veel goedkope verhaaltjes. De bijzonder trampoline, de animatie-aflevering, opnieuw een paintballwedstrijd: tenenkrommend flauw en bij de haren getrokken.

Helemaal niet my cup of tea dus. Heb de dvd-box met 6 seizoenen liggen, maar ik hou er bij deze toch maar mee op. Tweede keer ooit bij een serie; bij Castle was dat ook al het geval.

Je kan veel van deze serie zeggen, maar niet dat het onorigineel is of dat de gags flauw en humorloos zijn. En een onzinnig scenario, kan kloppen, maar is zeker niet zo. De schoolsetting is juist geweldig met een groep volwassenen die allemaal hun redenen hebben er weer te zijn. Hier staat Community, zeker seizoen 1 tm 3, juist allemaal bekend om in positieve zin. Het is alleen geen mainstream-serie, de humor is vrij intelligent en scherp geschreven als je daar oog voor hebt.

avatar van Boenga

Boenga

Ajax&Litmanen1, allicht overbodig om te zeggen dat ik het daar totáál niet mee eens ben. Ik kan, behalve enkele van de acteurs, geen enkel punt vinden dat me ook maar een heel klein beetje aanspreekt.

In deze commentaar op IMDb kon ik me alvast helemaal terugvinden:

Jokes are flat (you don't laugh as much as the show make it sound you would), the sarcasm is over done (it was like hearing the same digs on a loop...), and some cast members, alongside the crew keep telling you how cool and meta they are. They're not. Too cartoonish and overkill, despite the writers acknowledging it themselves.

Maar: alle respect voor je mening en smaak. Want hoe cliché het ook mag klinken, over smaken en kleuren valt niet te twisten.

Ik herinner me dat ik ooit Fawlty Towers aan m'n ex-vriendin presenteerde. We hebben samen naar de 12 afleveringen gekeken; zij heeft niet één keer gelachen, terwijl dat voor mij de absolute top is.

Tja...

Ja smaken verschillen, ik weet het. Ik lach me ook dood om Fawlty Towers, maar niet iedereen.

Maar Community is wel scherp geschreven en heel creatief in de afleveringen. Later heb je bv een aflevering geheel in 8-bit. Dat is gewoon uniek. Dat je het niks aan vind mag altijd uiteraard.