Mijn Series +

South Park - Seizoen 14 (2010)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Trey Parker, Matt Stone en Brian Graden
met de stemmen van Trey Parker, Matt Stone en April Stewart

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

1. Sexual Healing
  7. Crippled Summer
  8. Poor and Stupid
  9. It's a Jersey Thing
  10. Insheeption
  11. Coon 2: Hindsight (1)
  12. Mysterion Rises (2)
  13. Coon Vs. Coon & Friends (3)
  14. Crème Fraiche
avatar van AOVV
Degelijk seizoen, met enkele topafleveringen, maar ook wat (in mijn ogen) minder geslaagde afleveringen.

De beste aflevering vind ik 'Medicinal Fried Chicken', met Randy in een hoofdrol, die medicinale marihuana wil kopen, maar dit enkel op doktersvoorschrift mag. Randy doet er vervolgens alles aan om kanker te krijgen, met hilarische gevolgen van dien.
Ook 'Crème Fraîche' (lachen met kookprogramma's), Poor and Stupid' (lachen met Nascar) en de dubbelaflevering '200/201' (lachen met zo ongeveer alles), vind ik erg geslaagd. De dubbelaflevering kan je overigens niet op de website van South Park bekijken..

Daartegenover staan wel de wat flauwere afleveringen 'Insheeption', 'You Have 0 Friends' en 'Crippled Summer'. De saga rond Coon & Friends heeft z'n momenten, maar wordt ook in een aflevering te veel uitgesmeerd, als je 't aan mij vraagt.

3,5 sterren

avatar van Flavio
Wat beter dan het vorige seizoen maar het echt scherpe is er wel van af. De superhelden-afleveringen vind ik zonder uitzondering flauw, en ook 200 en 201 vond ik niks. Paar afleveringen zijn nog wel aardig, maar de nadruk om steeds op een hot nieuwsitem mee te liften zorgen ervoor dat ze al snel achterhaald zijn, in tegenstelling tot de oudere seizoenen.

avatar van ArthurDZ
Een verbetering tegenover de vorige twee seizoenen. The Tale of Scrotie McBoogerballs, Medicinal Fried Chicken, Crippled Summer, It's a Jersey Thing, Insheepton, Crème Fraiche, allemaal toppers! Misschien wel het laatste echte topseizoen van deze serie.