• 154.238 films
  • 9.115 series
  • 27.212 seizoenen
  • 602.601 acteurs
  • 339.319 gebruikers
  • 8.710.716 stemmen
Avatar
 
banner banner

Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story (2022)

Drama / Misdaad | Miniserie
3,77 288 stemmen

Show titel: Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story

IMDb beoordeling: 7,9 (136.038)

Genre: Drama / Misdaad

Afleveringen: 10

Speelduur: 8 uur en 46 minuten

Ontwikkeld door: Ian Brennan en Ryan Murphy

Met: Evan Peters, Niecy Nash en Richard Jenkins

Oorsprong: Verenigde Staten

Datum van release: woensdag 21 september 2022

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

  • On Demand:

  • Netflix Bekijk miniserie via Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story

Jeffrey Dahmer werd gearresteerd in 1991, toen de politie verschillende lichaamsdelen ontdekte, waaronder afgehakte hoofden, en talloze polaroids van verminkte lichamen in zijn appartement in Milwaukee. De moordenaar bekende dat hij minstens 17 mensen had vermoord, terwijl hij de politie lange tijd wist te ontwijken tijdens zijn moordpartijen die zich over 13 jaar verspreidde. Hij werd veroordeeld tot zestien keer levenslang, maar werd uiteindelijk in 1994 vermoord door een andere gevangene. Monster: The Jeffrey Dahmer Story zal deze gewetenloze misdaden blootleggen, gecentreerd rond de achtergestelde slachtoffers en hun gemeenschappen die getroffen zijn door het systemische racisme en institutioneel falen van de politie waardoor een van Amerika's meest beruchte seriemoordenaars zijn moorddadige daden kon voortzetten voor meer dan een decennium zonder gepakt te worden.

Externe links

Afleveringen

  1. 1. Episode One

    21 september 2022 (49 minuten)

    Jeff leidt zijn buurvrouw weg van de stank die uit zijn huis komt en gaat naar een plaatselijke bar, waar een vreemdeling op zijn verleidelijke voorstel ingaat.

  2. 2. Please Don't Go

    21 september 2022 (52 minuten)

    Een jonge Jeff heeft problemen thuis en op school. Jaren later evolueert zijn vreemde gedrag zich tot moordlustige daden die aan het oog van de politie ontsnappen.

  3. 3. Doin' a Dahmer

    21 september 2022 (53 minuten)

    Eindexamenleerling Jeff woont alleen na de turbulente scheiding van zijn ouders en wijkt af van zijn routine als hij een lifter in zijn huis uitnodigt.

  4. 4. The Good Boy Box

    21 september 2022 (1 uur en 03 minuten)

    Van zijn tijd op school tot in het leger is het leven van Jeff allesbehalve stabiel. Terwijl hij in het huis van zijn oma woont, richt hij zijn vizier op jongemannen in homobars.

  5. 5. Blood on Their Hands

    21 september 2022 (59 minuten)

    Jeffs lijst van slachtoffers groeit en groeit, maar de politie vermoedt niets. Door een ontmoeting met een tiener belandt hij in een cel. Later vindt hij zijn eigen appartement.

  6. 6. Silenced

    21 september 2022 (55 minuten)

    Het jonge model Tony verhuist naar Madison en ontmoet Jeff in een bar. Via handgeschreven briefjes beginnen ze een relatie, die een duistere wending neemt.

  7. 7. Cassandra

    21 september 2022 (45 minuten)

    Een bekende activist heeft een ontmoeting met Glenda, die vertelt over haar angstige ervaringen toen ze naast Jeff woonde en hoe haar zorgen grotendeels werden genegeerd.

  8. 8. Lionel

    21 september 2022 (47 minuten)

    Jeff wacht tot zijn proces begint. Zijn vader vecht tegen zijn eigen demonen. De politie probeert haar reputatie te redden en de families van de slachtoffers delen hun verhalen.

  9. 9. The Bogeyman

    21 september 2022 (49 minuten)

    Glenda, de slachtoffers en hun families doen hun best om ondanks hun afschuwelijke herinneringen het leven weer op te pakken. Jeff trekt de aandacht van achter de tralies.

  10. 10. God of Forgiveness, God of Vengeance

    21 september 2022 (54 minuten)

    De nieuwe bekendheid van Jeff in de gevangenis maakt van hem een doelwit. Zijn ouders willen de zaak afsluiten. Glenda dringt aan op een herdenking om de slachtoffers te eren.

Alle Acteurs en Actrices

Acteurs en actrices

Shari Dahmer

Catherine Dahmer

Lionel Dahmer

Jeffrey Dahmer

Glenda Cleveland

Shirley Hughes

Chief Arreola

Reviews & comments

zoeken in:
avatar van Esteban

Esteban

  • 3561 berichten
  • 1794 stemmen

Uit de trailer meen ik op te maken dat de reeks, flashbacks buiten beschouwing gelaten, start waar de verfilming eindigt. Het gaat dan over My Friend Dahmer uit 2017, gebaseerd op de gelijknamige graphic novel en met een uitstekende Ross Lynch. In die zin is de film misschien een goede voorbereiding, of iets om achteraf nog te kijken, indien je 'm nog niet gezien hebt. Dat Evan Peters het vermoedelijk minstens even goed zal doen, daar zal weinig twijfel over bestaan. Hopelijk gaat Ryan Murphy niet teveel de theatrale kant op, dat zou hier niet passen. I'm in.


avatar van umbra

umbra

  • 3226 berichten
  • 3118 stemmen

Vandaag 4 afleveringen gebinged, 't is best verslavende serie, uiterst boeiend, al zeker omdat het waargebeurd is. En ja ik heb een zwak voor psycho's en fuckedup minds, in films en series en ook in de realiteit eigenlijk zeer fascinerend gegeven, ja dan zit je hier vet goed.


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 426 berichten
  • 243 stemmen

Drie afleveringen gezien. Wat ik jammer vind is dat het verhaal niet echt laat zien wat er echt gebeurd is, met name mbt zijn eerste moord. Zo gaat een beetje de hele essentie van het hoe en waarom verloren. Tja en Evan Peters als dertiger een 18jarige proberen te spelen gaf me wel wat Grease vibes. Misschien hadden ze toch beter een extra acteur gecast voor de jonge Dahmer....


avatar van DionneDarko

DionneDarko

  • 590 berichten
  • 5608 stemmen

Bxian32 schreef:

Drie afleveringen gezien. Wat ik jammer vind is dat het verhaal niet echt laat zien wat er echt gebeurd is, met name mbt zijn eerste moord. Zo gaat een beetje de hele essentie van het hoe en waarom verloren. Tja en Evan Peters als dertiger een 18jarige proberen te spelen gaf me wel wat Grease vibes. Misschien hadden ze toch beter een extra acteur gecast voor de jonge Dahmer....

Ben het zo totaal met je oneens. Ik ben nu bij ep 9 en geen idee wat je dan allemaal wil zien? Je kunt deze serie echt niet betichten van niets laten zien. Pretty gruesome stuff... En daarbij echt perfecte casting. Wat een gelijkenissen in uiterlijk, maniertjes, dialect en houterig bewegen.


avatar van Noud

Noud

  • 510 berichten
  • 1012 stemmen

Eindelijk eens een serie waar goed geacteerd wordt.


avatar van RodneyS

RodneyS

  • 274 berichten
  • 2101 stemmen

Ik heb nu de eerste 5 afleveringen gezien en ik vind dit een dikke aanrader. Prima acteerwerk en inderdaad, wat een gelijkenissen met de echte Dahmer! Ik had ook echt met hem te doen in de serie, ondanks dat ik weet welke gruwelijkheden hij op zijn kerfstok heeft.

Spannend, soms schokkend en een heerlijk sfeertje. Ik ben wel fan.


avatar van lang pee

lang pee

  • 886 berichten
  • 479 stemmen

Ik kijk er graag naar, en dat is al nieuw, want er zijn vele series en films over seriemoordenaars en de meeste zijn echt niet om naar te kijken!

Het is wel ongelooflijk dat hij dit zo lang heeft kunnen doen en nooit eerder is opgepakt en dat in een klein vies appartementje.

Mijn favoriete film over een seriemoordenaar blijft een film van lang geleden, namelijk Citizen X over Chikatilo


avatar van Taken

Taken

  • 69 berichten
  • 176 stemmen

Ondertussen halverwegen maar wat klinkt dat nummer dat ze steeds gebruiken creepy zeg.


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 426 berichten
  • 243 stemmen

DionneDarko schreef:

(quote)

Ben het zo totaal met je oneens. Ik ben nu bij ep 9 en geen idee wat je dan allemaal wil zien? Je kunt deze serie echt niet betichten van niets laten zien. Pretty gruesome stuff... En daarbij echt perfecte casting. Wat een gelijkenissen in uiterlijk, maniertjes, dialect en houterig bewegen.

Dat kan zeker wel, de eerste moord was redelijk seksueel getint, ik zou de echte details eens opzoeken. Juist datgene (ik hoef het echt niet te zien maar maak het wel duidelijk) ontbreekt hier. De moord ging ook iets anders. Breng het zoals het echt was of noem het fictie, maar verander geen feiten.


avatar van maurice32

maurice32

  • 1180 berichten
  • 1659 stemmen

Bxian32 schreef:

(quote)

Dat kan zeker wel, de eerste moord was redelijk seksueel getint, ik zou de echte details eens opzoeken. Juist datgene (ik hoef het echt niet te zien maar maak het wel duidelijk) ontbreekt hier. De moord ging ook iets anders. Breng het zoals het echt was of noem het fictie, maar verander geen feiten.

Erger ik me ook aan , de makers van de serie hebben toch zeker veel filmmateriaal gezien over Dahmer en sommige details kloppen niet.

Ook de 1e aflevering in de serie gaat het om 50 dollar voor de fotoshooting.

Het echte slachtoffer sprak in de rechtbank over 100 dollar, daar stoor ik me aan .

Daardoor geen 4 , maar 3,5 ster


avatar van bjerik76

bjerik76

  • 2120 berichten
  • 1556 stemmen

geweldige serie.

de sfeer uit de jaren '70 - '90 kijkt heerlijk weg.

De gore is ook zeer aanwezig, maar ook het leed van vader die er voor zijn zoon blijft zijn , de vergeefse hulp pogingen van de buuf , de wanhopige moeder, maar ook de kleine verhaaltjes van de slachtoffers en op het eind van Jeff zelf.

Uitmuntende cast, maar Ryan Murphy en Evan Peters zij wel aan elkaar gewaagd n.a.v. hun samenwerking met American Horror Story's.


avatar van lang pee

lang pee

  • 886 berichten
  • 479 stemmen

Nog één ding, als de VS niet zo racistisch was hadden ze deze seriemoordenaar veel vroeger gehad, maar niemand wou luisteren naar de mensen uit dezelfde appartementsblok, en de zwarte buurvrouw had al 50 keer gebeld zonder resultaat....


avatar van DionneDarko

DionneDarko

  • 590 berichten
  • 5608 stemmen

Bxian32 schreef:

(quote)

Dat kan zeker wel, de eerste moord was redelijk seksueel getint, ik zou de echte details eens opzoeken. Juist datgene (ik hoef het echt niet te zien maar maak het wel duidelijk) ontbreekt hier. De moord ging ook iets anders. Breng het zoals het echt was of noem het fictie, maar verander geen feiten.

Ok, dat ben ik grotendeels wél met je eens. Glenda woonde ook niet eens naast Jeffrey las ik zojuist. Zelfs in een ander gebouw. Het was een andere buurvrouw die dat broodje voorgeschoteld kreeg ook, haar naam werd wel genoemd in dat gesprek tijdens zijn bezoek aan Glenda.

Ryan Murphy heeft hier wel vaker een houtje van. Ik weet best veel van de zaak af. Maar hier en daar dacht ik ook van klopt dat? Ik dacht wel dat hij dit keer wat zorgvuldiger met de waarheid was geweest en dat het aan mij lag. Andere dingen heeft hij dan weer wel heel zorgvuldig uitgewerkt.

Snap dat het dan ook langdradiger kan worden daardoor. Je moet meer mensen introduceren etc. Of scenes lopen wat minder, maar ik vind het ook eigenlijk niet kunnen om daar maar een beetje mee te gaan googelen. Een goede regisseur worstelt zich daar doorheen.

Wellicht pas ik mijn cijfer hier nog iets op aan. Nog even laten bezinken.

Ik zie ook een hoop commentaar van mensen die teleurgesteld zijn omdat ze meer gore hadden verwacht. En dat vind ik een beetje vervelend. Zet dan een slasher op oid. Ik dacht eerlijk gezegd dat je daar meer op doelde.

Evan heeft wel een redelijke babyface. Ik vind hem juist als oudere Jeffrey wat minder lijken. Die was wat grover in zijn gezicht. Maar voor mij ook niet heel erg storend.

Tieners worden doorgaans door veel oudere acteurs gespeeld in Hollywood. Soms met belachelijke resultaten. Dus tja... dit was nog te doen.

Sterker nog, ik denk dat het me er meer uitgehaald had als de tiener door een ander vertolkt werd.


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 426 berichten
  • 243 stemmen

DionneDarko schreef:

(quote)

Ok, dat ben ik grotendeels wél met je eens. Glenda woonde ook niet eens naast Jeffrey las ik zojuist. Zelfs in een ander gebouw. Het was een andere buurvrouw die dat broodje voorgeschoteld kreeg ook, haar naam werd wel genoemd in dat gesprek tijdens zijn bezoek aan Glenda.

Ryan Murphy heeft hier wel vaker een houtje van. Ik weet best veel van de zaak af. Maar hier en daar dacht ik ook van klopt dat? Ik dacht wel dat hij dit keer wat zorgvuldiger met de waarheid was geweest en dat het aan mij lag. Andere dingen heeft hij dan weer wel heel zorgvuldig uitgewerkt.

Snap dat het dan ook langdradiger kan worden daardoor. Je moet meer mensen introduceren etc. Of scenes lopen wat minder, maar ik vind het ook eigenlijk niet kunnen om daar maar een beetje mee te gaan googelen. Een goede regisseur worstelt zich daar doorheen.

Wellicht pas ik mijn cijfer hier nog iets op aan. Nog even laten bezinken.

Ik zie ook een hoop commentaar van mensen die teleurgesteld zijn omdat ze meer gore hadden verwacht. En dat vind ik een beetje vervelend. Zet dan een slasher op oid. Ik dacht eerlijk gezegd dat je daar meer op doelde.

Evan heeft wel een redelijke babyface. Ik vind hem juist als oudere Jeffrey wat minder lijken. Die was wat grover in zijn gezicht. Maar voor mij ook niet heel erg storend.

Tieners worden doorgaans door veel oudere acteurs gespeeld in Hollywood. Soms met belachelijke resultaten. Dus tja... dit was nog te doen.

Sterker nog, ik denk dat het me er meer uitgehaald had als de tiener door een ander vertolkt werd.

Mmm, daar heb je ook wel gelijk inderdaad. Voor mij gaat het niet om de gore maar om een goed verhaal.Het is altijd een lastige als je iets maakt op basis van werkeljke gebeurtenissen. Dan kun je er van afwijken. Ik vond dat vooral storend bij de Versace moord serie. Daar worden over ontbrekende stukken aannames gedaan die ook nog eens schadelijk voor mensen kunnen zijn (het gaat tenslotte om echte personen). Dus daar moet je voorzichtig mee om gaan. Persoonlijk vind ik dat als dit het geval is je gewoon bijna verplicht bent om de feiten te presenteren. Het vervelende is namelijk dat mensen alsnog hetgene wat ze zien allemaal voor waar aannemen. Los van wat voor disclosures je vooraf ook geeft. Terug naar Dahmer, ik vind het zeker een goede serie maar hij had wel wat meer snelheid mogen hebben. Het ontwikkelt zich allemaal wel heel erg traag.


avatar van Lissane

Lissane

  • 53 berichten
  • 10 stemmen

lang pee schreef:

Nog één ding, als de VS niet zo racistisch was hadden ze deze seriemoordenaar veel vroeger gehad, maar niemand wou luisteren naar de mensen uit dezelfde appartementsblok, en de zwarte buurvrouw had al 50 keer gebeld zonder resultaat....

Ik heb ook zo vaak naar de politie gebeld zonder resultaat en ik ben gewoon blank...maw hou eens op met alles en nog wat uit te maken voor racistisch,Punt!


avatar van lang pee

lang pee

  • 886 berichten
  • 479 stemmen

Beste Lissane, lees even op internet de recensie over deze serie door de filmkenner..van Humo.

Hij vond de serie niet fantastisch, hij had graag gezien dat er dieper werd ingegaan op de racistische politie, en dat het duidelijk was dat hij daardoor zoveel moorden heeft kunnen plegen, niet mijn woorden. En racistische politie is in de VS nog steeds groot probleem...punt aan de lijn


avatar van Fortune

Fortune

  • 3801 berichten
  • 2405 stemmen

lang pee schreef:

Beste Lissane, lees even op internet de recensie over deze serie door de filmkenner..van Humo.

Hij vond de serie niet fantastisch, hij had graag gezien dat er dieper werd ingegaan op de racistische politie, en dat het duidelijk was dat hij daardoor zoveel moorden heeft kunnen plegen, niet mijn woorden. En racistische politie is in de VS nog steeds groot probleem...punt aan de lijn

Ik denk niet dat racistische politie een oorzaak kan zijn om te gaan moorden. Stel dat hij agenten begon te vermoorden dan zou het meer kloppen, al zou dat alsnog geen excuus zijn...

O wacht ik lees even wat eerdere berichten... politie neemt oproepen uit zwarte wijken niet serieus. I snap...


avatar van Noud

Noud

  • 510 berichten
  • 1012 stemmen

Na zes goede afleveringen zakt het voor mij in. Er worden allerlei verhaallijntjes ingepropt. (racisme/hiv/fans/John Wayne Gacy).


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 4447 berichten
  • 3333 stemmen

Als ik het allemaal zo lees en die hoofdrolspeler zie, dan hou ik het liever bij:

1. My Friend Dahmer (Derf Backderf) - lambiek.net *

2. Born to Kill? - Seizoen 1 (2005) - ep. 4

3. Dahmer (2002)

* Vergeet a.u.b. de verfilming.


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 426 berichten
  • 243 stemmen

Alle afleveringen intussen gezien. Blijft lastig om te beoordelen want wat is nu realistisch en wat niet. Wat al is genoemd, als Glenda helemaal niet naast hem woonde en dat Glenda blijkbaar een mix is van 2 personen.... Dan begrijp ik in de serie nu niet echt haar slachtofferrol. Het is net alsof zij zelf haar halve familie aan hem is verloren maar ze probeerde gewoon keer op keer e.e.a. te melden bij de politie waarbij ze niet werd gehoord. Maar ja, misschien is hoe zij is neergezet helemaal niet realistisch en gewoon gedaan voor een goed verhaal. Dat blijft de manco van dit soort op waarheid gebaseerde verhalen.


avatar van zeemeerna

zeemeerna

  • 50 berichten
  • 192 stemmen

Grijpt je direct naar de strot. Weerzinwekkend, huiveringwekkend doch intrigerend. Zeer goed verfilmd en geacteerd. Goed uitgediepte karakters en bijzonder sfeervol in beeld gebracht , voor mij 1 van de betere true crime-series.


avatar van Bottleneck

Bottleneck

  • 8081 berichten
  • 2043 stemmen

Fortune schreef:

O wacht ik lees even wat eerdere berichten... politie neemt oproepen uit zwarte wijken niet serieus. I snap...

Heb nog niet alle afleveringen gezien, maar wel dat in een van de eerste afleveringen werd gezegd dat het om een slechte buurt en appartementencomplex ging (goedkoop, verloederd en veel drugsgebruik). Vaak niet meteen opmerkelijk voor agenten als ze daar bijvoorbeeld meldingen krijgen of mensen aantreffen die volledig van de kaart zijn zoals die jonge knul die hij gedrogeerd had en waarbij Dahmer kennelijk kalm en overtuigend overkwam. Hoeft dan dus niet per se of uitsluitend met donkere mensen te maken hebben, maar met de omgeving (waar ze ook hier denk ik naar verhouding vaker wonen).


avatar van charmie

charmie

  • 204 berichten
  • 0 stemmen

https://www.youtube.com/watch?v=189UnQxRVIQ

En hier wil ik het maar bij laten.


avatar van Diederik58

Diederik58

  • 620 berichten
  • 1228 stemmen

Ik heb nu 4 afleveringen gezien en de serie heeft mij te pakken.

Wat een ongelooflijke creep is die Jeff. Verbaasd ben ik over het feit dat hij zo lang zijn gang heeft kunnen gaan.

De naïviteit en onwil van de politie en de rechters.

Jeff kwam uit een rare familie. De vreemde band met zijn vader, die in Jeff een wetenschapper ziet. Ja nieuwsgierig is Jeff, maar niet naar wetenschap. Een vader die niet naar hem luistert en de kwetsbare Jeff maanden alleen laat. Een moeder die depressief is en hem ook in de steek laat.

Prima geacteerd. Evan Peters zet overtuigend een meelijwekkend maar ook zeer afstotelijk personage neer.

Goed gefilmd. Macro-opnamen van Jeffs fetisch en soms dicht op de huid gefilmd bij intieme scènes.

In het begin vond ik het storend dat niet chronolgisch het verhaal werd verteld. Toch een goede zet om dat niet te doen. Daarmee werd ook regelmatig eens stukje spanning opgebouwd.

Een topserie.


avatar van NRT

NRT

  • 786 berichten
  • 420 stemmen

Ik heb net aflevering 6 gezien. Die aflevering krijgt de hoogste score, maar ik vind deze niet per se beter dan de vorige afleveringen. Het is wel een topserie met een goed Evan Peters. Vooral die vader vind ik fascinerend. Het blijft toch je kind tot in het extreme. Benieuwd naar de volgende afleveringen.


avatar van Yugnav

Yugnav

  • 306 berichten
  • 1052 stemmen

Wat een teleurstelling. Begint echt fantastisch en een geweldig sfeertje. Maar Netflix probeert het weer helemaal uit te melken. Wat zijn de laatste paar afleveringen ongelofelijk saai en langdradig. Dit had toch allemaal makkelijk in 6 afleveringen gestopt kunnen worden. Verveelde me helemaal kapot de laatste paar uur.


avatar van NRT

NRT

  • 786 berichten
  • 420 stemmen

Yugnav schreef:

Wat een teleurstelling. Begint echt fantastisch en een geweldig sfeertje. Maar Netflix probeert het weer helemaal uit te melken. Wat zijn de laatste paar afleveringen ongelofelijk saai en langdradig. Dit had toch allemaal makkelijk in 6 afleveringen gestopt kunnen worden. Verveelde me helemaal kapot de laatste paar uur.

Dan hebt ge totaal niks begrepen van de laatste afleveringen. Er wordt een prachtige schets gemaakt van wat de daden van Dahmer voor impact hebben op zijn omgeving, die van de slachtoffers en de autoriteiten. Het schuldgevoel van de ouders en de familie van Jeff. Het lijden van de slachtoffers. De blunders en het indekken van de staatsapparaten.

Nee, die laatste afleveringen zijn echt nodig en prachtig in elkaar gestoken. Kijk nog maar eens goed en dan zul je het zien. Het gaat niet alleen om de gruweldaden van Dahmer.


avatar van Suitehome

Suitehome

  • 431 berichten
  • 326 stemmen

Na de vele (true crime) series over serial killers is het nu eindelijk tijd voor Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story. Minutieus wordt Dahmers geschiedenis in bijna 10 uur aan ons voorgeschoteld. Groezelig, donker, naargeestig, weird, onsmakelijk; makers Ian Brennan (Ratched, Glee) en Ryan Murphy (American Horror Story) sparen ons niet. Ondanks dat, of misschien wel juist omdat er niet veel gore te zien is.

De charmante Dahmer, uitstekend vertolkt door Evan Peters (Mare of Easttown, WandaVision), zet hulpverleners en politie onder het motto van 'gay stuff', regelmatig op het verkeerde been. Met veel diepgang en detail worden in flashbacks ook de kinder- en tienerjaren van Dahmer geschetst. Feilloos wordt ontrafeld wat er allemaal mis ging; een kijkje in Dahmers lijdensweg, en dat van sommigen van zijn slachtoffers. Mooie rol ook van Richard Jenkins als Dahmers vertwijfelde vader. Als Dahmer zelf om hulp vraagt wordt een menselijk beeld geschetst van iemand die volkomen verdwaald is. Verdwaald in zijn eigen onmenselijke hel.

De score is van Nick Cave en Warren Ellis. Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story is een topserie.


avatar van char

char

  • 66 berichten
  • 556 stemmen

Dit is ook interessant:

https://youtu.be/bgV9EKzZH8s


avatar van Yugnav

Yugnav

  • 306 berichten
  • 1052 stemmen

NRT schreef:

(quote)

Dan hebt ge totaal niks begrepen van de laatste afleveringen. Er wordt een prachtige schets gemaakt van wat de daden van Dahmer voor impact hebben op zijn omgeving, die van de slachtoffers en de autoriteiten. Het schuldgevoel van de ouders en de familie van Jeff. Het lijden van de slachtoffers. De blunders en het indekken van de staatsapparaten.

Nee, die laatste afleveringen zijn echt nodig en prachtig in elkaar gestoken. Kijk nog maar eens goed en dan zul je het zien. Het gaat niet alleen om de gruweldaden van Dahmer.

Niet mee eens. Te veel klopt ook gewoon niet met de werkelijkheid. De serie wordt op een typische netflix manier volledig uitgemolken en werd erg saai. Jammer want dit had een briljante serie kunnen zijn.

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.