• 8.985.237 stemmen

South Park - Seizoen 10 (2006)

Show titel: South Park

Ontwikkeld door: Trey Parker, Matt Stone, Brian Graden, Trey Parker en Matt Stone

Met: Trey Parker (stemrol), Isaac Hayes (stemrol) en Matt Stone (stemrol)

Datum van release: woensdag 22 maart 2006

Eerst uitgezonden op: Comedy Central (Verenigde Staten)

Plot South Park

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

Afleveringen Seizoen 10 (2006)

1. 1. The Return of Chef

22 maart 2006 (22 minuten)

Chef keert terug naar South Park, na zijn avonturen bij de Super Adventure Club. De jongens merken echter al snel dat er iets heel vreemds met Chef aan de hand is.

2. 2. Smug Alert

29 maart 2006 (22 minuten)

Kyle en zijn familie gaan verhuizen. Stan ziet maar één oplossing om zijn vriend terug te krijgen; alle bewoners van South Park moeten in een hybride auto gaan rijden.

3. 3. Cartoon Wars Part I

5 april 2006 (22 minuten)

De populaire serie Family Guy gaat de profeet Mohammed laten zien. Cartman doet zijn best om de show te stoppen. Niet om deze controversiële grap, maar omdat hij de serie niets vindt.

4. 4. Cartoon Wars Part II

12 april 2006 (22 minuten)

Tijdens zijn reis om Family Guy te stoppen, krijgt Cartman hulp vanuit onverwachte hoek. Ondertussen doet Kyle er alles aan om Cartman tegen te houden.

5. 5. A Million Little Fibers

19 april 2006 (22 minuten)

Het boek A Million Little Fibers van Towlie wordt door Oprah Winfrey uitgekozen tot beste boek van de maand in haar populaire talkshow.

6. 6. ManBearPig

26 april 2006 (22 minuten)

Al Gore komt naar South Park om iedereen te waarschuwen voor ManBearPig, een afschuwelijk wezen dat deels mens, deels varken en deels beer is. Niemand gelooft hem, maar toch besluiten de jongens op zoek te gaan naar dit monster.

7. 7. Tsst

3 mei 2006 (22 minuten)

De moeder van Eric Cartman kan haar zoon niet meer onder controle houden en schakelt hulp in. Ze krijgt hulp van hondenfluisteraar Cesar Millan en dat blijkt goed te werken.

8. 8. Make Love, Not Warcraft

4 oktober 2006 (22 minuten)

Een ervaren speler verpest het spel World of Warcraft door iedere speler dood te maken. De jongens besluiten keihard te trainen om deze krachtige bullebak te verslaan.

9. 9. Mystery of the Urinal Deuce

11 oktober 2006 (22 minuten)

Cartman toont aan wie achter de aanslagen van 9/11 in New York zit. Kyle en Stan zijn vastberaden om te achterhalen wie er echt achter deze aanslagen zat.

10. 10. Miss Teacher Bangs a Boy

18 oktober 2006 (22 minuten)

Kyle ontdekt dat zijn kleine broertje Ike een seksuele relatie heeft met zijn juf. De politie wil niet helpen, dus moet Kyle hulp inschakelen van Eric Cartman.

11. 11. Hell on Earth 2006

25 oktober 2006 (22 minuten)

Satan keert terug op Aarde en wil het grootste Halloweenfeest aller tijden organiseren. Maar dan wordt zijn feestje verpest door een paar ongenodigde gasten.

12. 12. Go God Go (1)

1 november 2006 (22 minuten)

Cartman kan niet wachten tot de Nintendo Wii uitkomt en besluit zichzelf in te vriezen, zodat hij precies kan ontwaken op de dag dat deze spelcomputer uitkomt.

13. 13. Go God Go XII (2)

8 november 2006 (22 minuten)

Eric Cartman heeft zichzelf ingevroren, maar wordt per ongeluk 500 jaar later pas wakker en raakt verwikkeld in een bizarre oorlog. Lukt het hem om ooit nog met de Nintento Wii te kunnen spelen?

14. 14. Stanley's Cup

15 november 2006 (22 minuten)

Stan Marsh wordt de coach van het hockeyteam van de peuters. Hij moet nu zijn verleden achter zich laten om deze kleine spelers te helpen met een grote overwinning.

• 1916 stemmen

1 van mijn favoriete seizoenen van deze schitterende animatieserie! De dubbele aflevering 'Cartoon Wars' mag dan een wat flauwe premisse hebben, de uitwerking is wel bijzonder geestig. 'ManBearPig', 'Make Love, Not Warcraft' en de dubbele aflevering 'Go God Go' behoren tot het beste wat Stone en Parker ooit hebben gecreëerd, in mijn ogen. 'The Return of Chef' is bovendien een speciale aflevering, omdat het de laatste is (als ik me niet vergis) met de sympathieke kok. Pikant detail hierbij is dat er enkel archief-opnames worden gebruikt voor zijn stem. De verwijzingen naar Star Wars mogen uiteraard ook niet ontbreken.

Moeilijk dus, om een favoriete episode te kiezen. Als het dan toch moet, ga ik voor 'Make Love, Not Warcraft'.

4,5 sterren