• 8.985.515 stemmen

Modern Family - Seizoen 7 (2015-2016)

Show titel: Modern Family

Ontwikkeld door: Steven Levitan en Christopher Lloyd

Met: Ed O'Neill, Sofía Vergara en Ty Burrell

Datum van release: woensdag 23 september 2015

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 7 via Disney+

Plot Modern Family

Modern Family volgt de families van Jay Pritchett, zijn dochter Claire Dunphy en zijn zoon Mitchell Pritchett. Claire is een echte huisvrouw, Jay is getrouwd met een jongere vrouw en heeft ook nog een zoon in de pubertijd en Mitchell en zijn vriend hebben een Vietnamese baby geadopteerd.

Afleveringen Seizoen 7 (2015-2016)

1. 1. Summer Lovin'

23 september 2015 (22 minuten)

Haley dumpt Andy en begint opnieuw een relatie met Dylan. Alex en Sanjay plannen om het uit te maken wanneer ze terug naar school gaan. Mitchell houdt zich bezig met kunst in de plaats met het zoeken van nieuw werk. Jay en Gloria proberen Joe in een goede peuterklas te krijgen.

2. 2. The Day Alex Left for College

30 september 2015 (22 minuten)

Haley zet Alex af op haar nieuwe school, waar ze samen Alex haar nieuwe drukke kamergenoot ontmoet. Phil vraagt aan Luke om samen een huis te tonen om te verkopen, maar hij trekt liever op met zijn vrienden. En de rest zoekt een excuus om weg te kunnen gaan bij Lily's voetbalmatch.

3. 3. The Closet Case

7 oktober 2015 (22 minuten)

Mitchell accepteert een baanaanbieding van de rivaal van zijn vader. Luke en Manny bezoeken Alex's school om een meisje te ontmoeten. Gloria is boos wanneer een cheerleader Manny's kastje niet wil versieren. Phil en Claire proberen Dylan te vernederen door middel van een weddenschap wanneer hij het huis intrekt.

4. 4. She Crazy

14 oktober 2015 (22 minuten)

Phil gaat helemaal in op een project waarbij hij de eieren van eenden wil uitbroeden. Hij bouwt zelfs een volledig leefgebied voor hen. Niemand is enthousiast over dit project en Lily is de enige die met medelijden hem helpt. Claire is nerveus om haar nieuwe ideeën te pitchen bij Jay en zijn creatieve team en het blijkt voor een goede reden. Gloria en Manny helpen elkaar met hun liefdesleven, terwijl Cameron een ongezonde band ontwikkelt met de studenten die hun bovenverdieping huren.

5. 5. The Verdict

21 oktober 2015 (22 minuten)

Claire is opgewonden om Haley en Alex een geweldige ervaring te geven tijdens 'Bring Your Daughter to Work Day', maar het personeel maakt het haar niet gemakkelijk. Phil neemt de klas van Luke en Manny mee voor de dag van het gemeenschapswerk, dat op meerdere manieren een leerzaam moment wordt. Gloria is blij dat ze gekozen werd als jurylid, terwijl Jay achterblijft om te helpen in de peuterklas van Joe en hij is er allesbehalve blij mee. Cam en Mitch komen het niet eens over welke vrienden ze moeten uitnodigingen voor hun feest, kan Gloria hen helpen met mediteren?

6. 6. The More You Ignore Me

11 november 2015 (22 minuten)

Phil's onzekerheden over het niet opstandig genoeg zijn komen tot een hoogtepunt wanneer Luke en Alex terecht komen in minder gunstige omstandigheden.

7. 7. Phil's Sexy, Sexy House

18 november 2015 (21 minuten)

Na de conversatie die Phil had met enkele vrienden van Mitch en Cam, over hoe glamorous het huis is dat hij mag helpen verkopen, krijgt iedereen hetzelfde idee om in het huis te sluipen om daar een beetje 'plezier 'te hebben.

8. 8. Clean out Your Junk Drawer

2 december 2015 (22 minuten)

Gloria wint een bod op de veiling van de school voor een bijeenkomst met de beroemde dokter en auteur Debra Radcliffe, wiens zelfhulp boek 'Clean Out Your Junk Drawer' mensen er toe aanzet om hun eigen emotionele afval te dumpen, om zo gezonde mensen en betere partners en echtgenoten te worden. Dingen escaleren al snel wanneer 'afval' in het rond vliegt. Ergens anders komen Haley en Alex samen om advies te geven aan elkaar als het komt op hun problemen met jongens.

9. 9. White Christmas

9 december 2015 (22 minuten)

In de hoop op een perfecte witte kerst dat ze nooit had in Colombia, huurt Gloria een huisje in de bergen voor de hele familie, inclusief Andy, om zo Kerstmis te vieren.

10. 10. Playdates

6 januari 2016 (22 minuten)

Claire en Phil plannen een diner met een tof koppel die ze hebben ontmoet op vakantie. Het enige probleem is dat ze nooit de rekening betalen, daarom dringt Claire aan dat Phil deze keer zich sterk maakt om de rekening te betalen. Gloria organiseert een afspraakje met een koppel die veel lijkt gemeen te hebben - ze hebben ook een zoon die dezelfde leeftijd heeft als Joe -, maar de echtgenoot is meer dan tachtig jaar en Jay vat dit persoonlijk op. Elders zijn Haley, Alex en Luke verrast wanneer Mitchell naar hun komt om een verjaardagscoupon, die ze hem gaven als een laat cadeau, te innen.

11. 11. Spread Your Wings

13 januari 2016 (22 minuten)

Ziek van het hebben van de eendjes rond het huis, grijpen Claire en de kinderen een kans om de eenden te helpen bij het verlaten van het nest, terwijl Phil op bezoek gaat bij Alex op haar school. Ondertussen helpt Jay Mitch met Lily's slaapfeestje met haar vrienden van haar Vietnamese dansgroep.

12. 12. Clean for a Day

10 februari 2016 (22 minuten)

Voordat Claire officieel het meubelbedrijf van Jay overneemt, besluit ze dat ze het huis op orde moet brengen en zet ze het gezin in om de rommel mee op te ruimen. Helaas kunnen Phil en Luke het niet verdragen om afstand te nemen van wat dan ook en Alex koestert oude gevoelens wanneer ze de sweater van Sanjay vindt. Net op pensioen besluit Jay om een nieuwe hobby te hebben - het besturen van een vliegtuig - maar het gevaar zorgt er voor dat Cameron zich zorgen maakt. Gloria wilt dichter bij Jay komen en besluit om zijn favoriet spel golf op te pikken en zorgt er voor dat Mitchell het haar leert.

13. 13. Thunk in the Trunk

17 februari 2016 (22 minuten)

Nu dat Claire het meubelbedrijf al voor een tijdje in handen heeft, vallen zij en Phil in een nieuw ritme waar Claire de rol van broodwinner aanneemt en Phil de rol van huisvrouw. Maar Phil zal het niet blijven verdragen dat hij genegeerd en ondergewaardeerd wordt. Ondertussen laat Jay zijn jaloezie de bovenhand nemen wanneer een levensgrote uitsnede van Gloria voor haar hete sausen-voorstelling alle onsmakelijke aandacht van mannen opeist en hij werft Manny aan als zijn handlanger in een slecht georganiseerde overval. Cam en Mitch zetten hun beste beentje voor om betere recensies te krijgen voor hun huurwoning, maar wanneer de nieuwe huurders zich verdacht gedragen kunnen ze het niet laten om rond te snuffelen.

14. 14. The Storm

24 februari 2016 (22 minuten)

Een grote onweersbui zorgt voor stroomonderbrekingen en de hele familie komt samen in het huis van Jay en Gloria om hun generator te gebruiken, maar Jay doet er alles aan om bij de reünie van enkele oude vrienden uit de Navy te zijn. Ondertussen probeert Phil de held te zijn en zichzelf te verlossen na een hele beschamende publieke paniekaanval, maar dit zorgt enkel voor nog meer hoofdpijn bij de rest. Mitch en Cam doen er alles aan om het verjaardagsfeestje van Lilly te redden wanneer het meest populaire meisje van de school op komst is en Haley doet nog meer moeite om Andy te verleiden.

15. 15. I Don't Know How She Does It

2 maart 2016 (22 minuten)

Claire is op de één of andere manier veranderd in supermam, ze leidt het meubelbedrijf van Jay en toch heeft ze tijd voor alle plichten in het huis. De kinderen kunnen hun geluk niet op, maar Phil kan niet meer gefrustreerd zijn. Buiten het medeweten van Phil om heeft Claire een geheim wapen, namelijk een persoonlijke assistent. Ondertussen gaat Joe door een moeilijke fase en Jay en Gloria zijn doodop, daarom doen ze dingen waar van ze weten dat de ander het niet graag heeft en gaan ze tot het uiterste om niet betrapt te worden. Mitch en Cam worden met de neus bekeken bij het huwelijk van hun vrienden dat georganiseerd werd door Peppper en ze vragen zich de hele tijd af wie ze hebben beledigd en waarom ze dat hebben gedaan.

16. 16. The Cover-Up

16 maart 2016 (22 minuten)

Phil heeft een nieuwe cliënt die 'zijn type' blijkt te zijn en wetende dat dit hem in de problemen met Claire kan brengen, vertelt hij onschuldige leugens die leiden tot meer en al snel bevindt hij zich in een moeilijkheden. Ondertussen verdenkt Gloria haar yoga-instructeur van het hebben van gevoelens voor haar en vraagt aan Claire om samen met haar naar de klas te gaan. Nu dat Jay op pensioen is vult hij zijn tijd met het maken van een internetshow, maar hij raakt geobsedeerd met het opzoeken van een internettrol die vreselijke reacties geeft. Mitch en Cam proberen een uitgelaten Lilly te leren fietsen, maar dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

17. 17. Express Yourself

23 maart 2016 (22 minuten)

Phil komt op het gekke idee om een spontane trip te maken naar Parijs met Claire; het enige probleem is dat ze beiden belachelijk moe zijn maar ze proberen het vol te houden. Ondertussen heeft Jay de verbouwing van de badkamer overgenomen wat behoorlijk riskant blijkt te zijn voor Gloria, Manny en Joe. Camerons zuster Pam, logeert bij hun in het huis nadat haar echtgenoot haar verlaten heeft, maar haar emotionele uitbarstingen maken Mitchell gek en hij is bang dat dit een slecht voorbeeld voor Lily is. Haley en Andy hebben een wilde nacht waarbij er veel drank vloeit.

18. 18. The Party

6 april 2016 (22 minuten)

Manny en Luke worden belast met het babysitten van Lily zodat de volwassen kunnen genieten van een dag voor zichzelf. Claire en Gloria hebben een heerlijke trip naar een spa gepland; Phil en Mitch gaan naar de bioscoop; Jay en Cam gaan naar een sportbar om naar het grote gevecht te kijken. Toch lopen dingen verkeerd wanneer het brandalarm af gaat in het huis en Claire is overtuigd dat de jongens in het geheim een feest houden.

19. 19. Man Shouldn't Lie

13 april 2016 (22 minuten)

Claire brengt een straathond mee naar het huis en zorgt er voor dat de kinderen haar helpen om het verborgen te houden voor Phil terwijl ze probeert de eigenaar te vinden. Helaas zorgt haar ontwijkend gedrag er voor dat Phil nog meer moeite doet om haar aandacht te geven. Elders nodigt Gloria een nieuw koppel uit ook al heeft Jay het duidelijk gemaakt dat hij geen nieuwe vrienden wilt maken, maar wanneer de echtgenoot een 'echte man' blijkt te zijn geeft Jay zijn fout toe. Cameron verhuurt hun bovenwoning aan een christelijke rockband.

20. 20. Promposal

4 mei 2016 (31 minuten)

Met Closet-Con direct om de hoek, is Claire in een hoge staat van paraatheid en overtuigt dat er een mol in het bedrijf is. Ondertussen neemt Phil het heft in eigen hand wanneer hij en Gloria Auntie Alice confronteren voor het stelen van haar hete saus-recept. Jay probeert Joe te leren hoe hij wat mannelijk handig werk doet. Met het schoolbal op komst, helpt Mitch Luke met zijn 'promposal', terwijl Cam helpt met die van Manny, maar Cam overdrijft een beetje, waaruit blijkt dat er misschien iets meer gaande is.

21. 21. Crazy Train

11 mei 2016 (22 minuten)

Dede hertrouwt en Manny overtuigt de familie om de trein te nemen naar de bruiloft. Jay kan niet blijer zijn dat Dede voorgoed doorgaat met haar leven, maar zijn over-enthousiasme zou ook neveneffecten kunnen hebben. Claire en Mitchell werken aan hun toast, terwijl Phil en Claire obsessief spreken over hun favoriete auteur die zich ook in de trein bevindt. Luke en Manny doen een klein beetje gek; Gloria komt vast te zitten in de bus en Alex raakt verstrikt in de romantiek van de trein zelf.

22. 22. Double Click

18 mei 2016 (22 minuten)

Claire kan maar niet het juiste moment vinden om één van haar werknemers te ontslaan, terwijl terug in het huis Phil denkt dat hij Luke betrapt heeft met een meisje in zijn bed en niemand lijkt te merken dat Alex terug naar huis verhuisd is voor de zomer. Jay weigert te accepteren dat het moeilijker zou kunnen zijn dan hij dacht om terug te gaan werken en Cameron en Mitch hebben een dispuut over hoe ze hun tijd gaan delen met Lilly nu dat Cameron een nieuwe vakantiebaan aanneemt in Kansas City.

Moeilijk om dit seizoen te beoordelen. Ik heb er wederom van genoten, maar het is allemaal wel een heel stuk minder dan de vorige seizoenen. De personages zijn leuk, de verhaallijnen nog steeds prima, maar de humor is echt ver te zoeken. Zelfs Phil, mijn favoriete personage, heeft me zelden laten lachen. En wat is die Joe een eng kind ineens zeg.

Voor mij waren Jay en Mitchell, normaal gesproken niet per se mijn favoriete personages, dit seizoen de meest positieve uitschieters. Ik merkte duidelijk dat deze acteurs het beste in hun rol zaten en dat hun grappen het beste geschreven waren. De rest was allemaal wat minder dan normaal.

Helaas weer bijna een jaar wachten tot het achtste deel op Netflix staat..

Prima seizoen, niet echt met bijzondere verhaallijnen, maar voldoende situaties om me te vermaken. Jay komt toch weer in zijn oude bedrijf werken, Alex studeert en Hailey heeft met Andy. Dat is het wel. Wat Modern Family de eerste jaren zo goed maakt waren soms enorm scherp geschreven dialogen vol echt sterke grappen en die zijn nu gewoon spaarzaam. Al blijft een conversatie als deze gewoon geestig:

- I can't believe you asking that cheap hoe to the prom.

- Cam!

- Sarah Ho, she give me a five dollar giftcard for teacher appriciation day..

De leukste aflevering was denk ik de een na laatste met de treinrit. Als de gehele familie ergens heen gaat heb je toch wel de meest vermakelijke afleveringen omdat familieleden eens echt met anderen te maken krijgen dan hun vertrouwde kringetje.