menu

Film / Algemeen / Interessante mislukkingen

zoeken in:
dragje
maxcomthrilla schreef:

Visueel veel te pover, .

Visueel pover

De film fundeert met name op een architectonische opzet van gebouwen en decors die zich niet kenmerken door hun prozaïsch uiterlijk.

Dat het je voorts niet raakt is heel goed mogelijk natuurlijk, maar om dan gelijk te stellen dat het allemaal maar armoedig overkomt is mijns inziens wel erg overtrokken.

dragje schreef:
(quote)

Visueel pover

De film fundeert met name op een architectonische opzet van gebouwen en decors die zich niet kenmerken door hun prozaïsch uiterlijk.

Dat het je voorts niet raakt is heel goed mogelijk natuurlijk, maar om dan gelijk te stellen dat het allemaal maar armoedig overkomt is mijns inziens wel erg overtrokken.

Ik heb al vele betere architectonische opzetten in de vorm van shots en sfeerbeelden gezien dus in vergelijking met die producten vind ik het gewoon armoedig. Wat niet wil zeggen dat ik de film uitgesproken lelijk vind.

In Film > Algemeen > Interessante Mislukkingen kw:

Interessante Mislukkingen

Er zijn van die films, waarvan je ziet dat er van alles aan mankeert. Ik ben op zoek naar die gekraakte films, waarvan jij ook ziet dat er van alles aan mankeert, maar die toch wat hebben. Vaak flops, daar zit ook het aantoonbare deel van het mislukte in. Maar het is zeker ook een artistieke mislukking voor een deel. Maar voor een deel wat jou betreft dus niet. Het is dus wat mij betreft niet de bedoeling om allerlei campytrash (ook leuk) te gaan noemen. Ik ben niet op zoek naar films die zo slecht zijn dat ze leuk worden. Ook films die over het algemeen gewoon ‘goed’ gevonden worden komen hiervoor niet echt in aanmerking. Daar zijn andere topics voor. Het zijn dus de films waarvan ook jij eigenlijk wel ziet wat er allemaal aan mankeert, maar die tegelijk wel bijzonder en uniek zijn. Iedereen mag verder zelf weten welke films hij noemt, maar ik vermoed dat je vooral uit je 2 t/m 3,5 sterren lijst zult moeten putten  Hoger vind je gewoon goed lijkt me en lager zijn gewoon alleen mislukt, anders had je ze m.i. hoger moeten geven

1. Blueberry (2004)
De film is eigenlijk te slecht voor woorden. Toch heeft de combinatie van western en een psychedelische trip iets unieks. Blijft interessant.
2. Heaven's Gate (1980)
Het verhaal achter de films is bijna zo interessant als de film zelf. De film is zo erg geflopt dat het Hollywood voorgoed veranderde. De film is ook pretentieus en veel te lang, maar eigenlijk gewoon ook erg goed op veel momenten.
3. Showgirls (1995)
Op de borsten van Berkely na, is alles slecht. Toch vermaakt de film. En niet eens omdat het zo slecht is dat het leuk wordt)
4. 1492: Conquest of Paradise (1992)
Er zijn denk ik wel 5 films van Scott die hiervoor in aanmerking komen. Zijn films zijn technisch meestal knap, maar vaak de personages hol en het verhaal matig.
5. http://www.moviemeter.nl/film/4320
Amateuristisch en lelijk, maar ook een interessante studie naar de teloorgang van een man die zichzelf naar de klote helpt (een veel voorkomend thema bij Ferara).
6. Cutthroat Island (1995)
Ontzettend dure piratenfilm. Er kwam geen hond naar kijken, er mankeert ook van alles aan het acteren, de plot en van alles en nog wat. Toch vond ik het behoorlijk vermakelijk.
7. Ghosts of Mars (2001)
Carpenter zat in een dip. Deze film bracht hem heel diep in de put. Het misschien wel een van zijn minste. Ondanks al zijn overduidelijke gebreken vond ik de film erg vermakelijk.
8. Hulk (2003)
Gerenommeerd multitalent Ang Lee, dacht van alle markten thuis te zijn. Hij schotelde het publiek een superheldenfilm met diepgang voor. Grote fout. Hoewel er best nog wel veel mensen naar kwamen kijken, waren publiek en critici allesbehalve enthousiast. Ik zag een kundig gemaakte en redelijke film van een man die geen echt slechte film kan maken al zou hij het proberen. Wel legde hij de nadruk op heel verkeerde dingen. En ging ie wat ver met zijn splitscreens.

Sucker Punch (2011) en Southland Tales (2006) de top 10 aan, maar die moet ik beide helemaal gaan zien.

Nu heb ik hem toch nog in de verkeerde categorie geplaatst. Ik zal zelf even een alert sturen.

In Film > Algemeen > Slechte films die goed hadden kunnen zijn:

In deze draad:

Kutfilms die goed hadden kunnen zijn

(afbeelding)

Ik kon er nog om lachen maar de anime bracht zoveel potentie met zich mee...

(afbeelding)

Hier kon ik niet eens meer om lachen.

Om er twee te noemen:

Quantum of Solace,

Robin Hood Prince of thieves: zonder Costner en wat meer getrouw aan de originele legende.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTUxNTk5MTE0OF5BMl5BanBnXkFtZTcwMjA2NzY3NA@@._V1_SY317_CR0,0,214,317_.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Al schijn ik in deze alleen te staan zo ongeveer.

En alle drie de Tranformer-films hebben een vreselijke uitwerking van een cool concept.

* Al wil ik deze films in dit bericht geen "interessante mislukkingen" maar de topic waarin het stond is hieronder geplaatst.

Huh? Robotten from space die versnderen in auto's? Vreselijk concept dat wel leuk was toen ik 10 was,

kappeuter (crew)
Film > Algemeen > Slechte films die goed hadden kunnen zijn

Topic na overleg met topicstarter samengevoegd met het reeds bestaande topic Interessante mislukkingen. (vrijwel identieke opzet)

Reinbo
Inception - idee was top, uitwerking vreselijk. Veel te droog en ontdaan van alle mystiek rondom het menselijk brein.

Matrix 2&3 - Ook hier draaft de maker door in zijn eigen concept en vergeet de emotie en mystiek. Overdaad schaat zowel qua actie als qua uitleg.

King Kong van Peter Jackson - tot aan het rikand is het een goede film, maar dan wordt het ipv spannend, gruwelijk en ontroerend, puberale onzin en tennenkrommend romantisch. Het verhaal van Kong verdient een serieuzere benadering.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.