• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.120 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.575 acteurs
  • 199.682 gebruikers
  • 9.419.683 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

scc-j

• 124 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Genres en landen > Who is it:

Beste film liefhebbers,

Ik ben op zoek naar films waarin je een groep hebt en waar van 1 de moordenaars is. Grote voorbeeld is. And there were none(Ten little indians of Ten little niggers) alleen zijn deze films erg oud of niet verkrijgbaar/downloadbaar.

Mindhunters vond ik een goeie, The thing echter niet zo want dat is SCFI en dat ligt met niet zo.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

scc-j schreef:
In Film > Genres en landen > Who is it:

Beste film liefhebbers,

Ik ben op zoek naar films waarin je een groep hebt en waar van 1 de moordenaars is. Grote voorbeeld is. And there were none(Ten little indians of Ten little niggers) alleen zijn deze films erg oud of niet verkrijgbaar/downloadbaar.

Mindhunters vond ik een goeie, The thing echter niet zo want dat is SCFI en dat ligt met niet zo.

The Faculty
Ghost Ship
Scream 4

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2554 stemmen

- Identity
- Scary Movie

scc-j

• 124 berichten
  • 0 stemmen

- Identity (gezien)

- Mindhunter(gezien)

- The thing(gezien)

-

-

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

All The Boys Love Mandy Lane, Sorority Row en nog veel meer slasher films.

Paeper

• 9 berichten
  • 32 stemmen

Ik zoek films waarin vraagtekens worden gezet bij de gewoonlijke interpretatie van de realiteit.

Dus films zoals:

1. Matrix, The (1999)

2. Donnie Darko (2001)

3. Beautiful Mind, A (2001)

4. Fight Club (1999)

5. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

6. Butterfly Effect, The (2004)

7. Truman Show, The (1998)

8. Imaginarium of Doctor Parnassus, The (2009)

9. Pi (1998)

Ik ben ook al bekend met Vanilla Sky, The Science of Sleep, The Island, Memento, The Machinist, Inception, Shutter Island, Waking Life, etc.

Ik waardeer het erg als ik aan het denken/twijfelen wordt gezet of er een 'trippy' gevoel aan over houd.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Mulholland Dr.

The Game

Paeper

• 9 berichten
  • 32 stemmen

Op 'Being John Malkovich' na, mij allen onbekend. Dus bedankt voor de tips! Ga ze allemaal even na, of het wat is.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Je moet dan zeker die David Lynch films proberen(Lost Highway en Mulholland Drive). Die geven denk ik we het ultieme "trippy" gevoel. Zijn tegelijkertijd ook de moeilijksten en compleet vrij voor eigen interpretatie.

yeyo

• 6360 berichten
  • 4647 stemmen

@ Paeper:

Videodrome en eXistenZ (interessant tweeluik respectievelijk over televisie en virtual reality)

In the Mouth of Madness

L'Année Dernière à Marienbad (misschien wel de voornaamste invloed voor Mulholland Drive)

Don't Look Now

Belle de Jour

3 Women

Performance

Nog een essentiële film over dat thema is Persona, maar die vind ik zelf niet zo geweldig.

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

The Thirteenth Floor, een relatief onbekende film die qua verhaal redelijk gelijkwaardig is aan The Matrix. Een anrader in dat genre mijns inziens.

Dark City, een neo-noir waarin niet alles blijkt te zijn zoals het er uit ziet.

Ik heb Inception nog niet gezien, maar te oordelen op de trailer hebben die films redelijk wat weg van elkaar. Ook een aanrader.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Moon (2009) is ook wel zo'n gevalletje.

Solyaris (1972) is (zoals Baggerman aangaf) ook een goeie, alleen is dat wel andere koek Ik vond het schitterend allemaal maar begrijp er nog altijd geen fl*kker van! Wel één van de mooiste posters die er bestaat!

Paeper

• 9 berichten
  • 32 stemmen

Bedankt voor de suggesties allemaal. Ga vooral door.... ik ga ze allemaal langslopen sowieso.

Ik weet niet of ik oude films kan pruimen, 1973 enzo klinkt me vrij oud in de oren eigenlijk. Als dat er aan af te zien vind ik het altijd moeilijk de film te kijken, maar wie weet moet ik dat ook maar eens proberen. Van Lynch ken ik vooralsnog niks... dus ook daar zal ik eentje van proberen (ik heb vernomen dat het vaak alles of niet met 'm is, dus ben benieuwd.)

Laberinto del Fauno, El (2006) was leuk om te zien, maar heeft niet heel veel indruk op me gemaakt. Interessante symboliek wel, maar heeft me verder niet aan het denken gezet of een me een nieuwe kijk op het leven aangereikt

Twelve Monkeys gisteren gekeken n.a.v. de suggestie hier. Nou dat was dus wel een goede tip zeg. Mooie film, goed plot, etc. Ja daar houd ik wel van.

Antonio9000

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar films waarin eerst iemand een nerd is (of in ieder geval een gewoon iemand) en later populair wordt of een vrouwenversierder wordt?

En kent er iemand films over ''players'' (versierders)?

Can't buy me love ken ik al trouwens (+ Love don't cost a thing)

Bij voorbaat dank!

Antonio

helly91

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek films waarbij de hoofdrol speler speciale gaves heeft zonder dat hij het weet zoals "" jumper":

Beste filmkijkers,

Ik ben opzoek naar films waarbij de hoofdrolspeler speciale gaves heeft?? Zoals Jumper,,,the sixth sense met een verassende einde, een beetje Matilda achtig film,,,, IEMAND enig idee????

alvast bedankt..

helly91

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Dat zijn aardige films,,,maar helaas al gezien... denk dat er niet veel meer overblijft:(...

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

helly91 schreef:

In Film > Algemeen > Ik zoek films waarbij de hoofdrol speler speciale gaves heeft zonder dat hij het weet zoals "" jumper":

Beste filmkijkers,

Ik ben opzoek naar films waarbij de hoofdrolspeler speciale gaves heeft?? Zoals Jumper,,,the sixth sense met een verassende einde, een beetje Matilda achtig film,,,, IEMAND enig idee????

alvast bedankt..

hier heb je 2 classics uit de eind jaren 70, begin jaren 80

Fury, The (1978)

Dead Zone, The (1983)

Antonio9000

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Niemand nerd becomes populair movies???

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3409 stemmen

Misschien She's Out of My League?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2554 stemmen

Andere aparte nerd-films

- Scott Pilgrim vs. the World

- The Sorcerer's Apprentice

MoFeDu

• 2946 berichten
  • 0 stemmen

In zekere zin misschien The Social Network?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

helly91 schreef:

Beste filmkijkers,

alvast bedankt..

Tja, ik weet er nog wel een, van een leuk wegkijkende horror die verder niet speciaal is ofzo, maar dat is wel meteen een grote spoiler die ik daarmee weggeef. Dus daarom zet ik em hieronder tussen spoilertags.

Prowl (2010)

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

helly91 schreef:

Beste filmkijkers,

alvast bedankt..
Unbreakable

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Grappig dat je die opnoemt, die heb ik gister toevallig nog opgezocht op deze site. Deze film is namelijk gratis te bekijken als je UPC digitale tv hebt (waarschijnlijk ook wel bij andere aanbieders) en dan naar MGM On Demand ga (afstemmen op MGM kanaal en dan op rode knop drukken). Hier zijn trouwens nog veel meer gratis films te bekijken.

Edit: zie dat je nu je bericht hebt gewijzigd. Net stond Fiore delle Mille e Una Notte, Il (1974) er nog.

New Luna Moon

• 19 berichten
  • 1 stemmen

Hooi alweer,

Ik zoek de laatste tijd films dat over tieners gaat met iets van een seksueel tintje.

Nou heb ik de volgende films gekeken en ik zoek zulke films:

Skipped Parts (2000)

Juno (2007)

Nothing Is Private (2007) A...

Trust (2010)

Maar ik zoek dan weer geen film als:

Precious (2009)

of

Megan Is Missing (2011)

Deze heb ik allemaal gezien btw.

Hopelijk heb ik voldoende voorbeelden...

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

New Lune Moon: Hard Candy

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

Binnenkort horror marathon houden met vrienden, ik zoek titels! Liever wel bestemd voor de gemiddelde kijker, dus hoeft niet erg klassiek of experimenteel.

Tot nu toe hebben we als lijstje:

Canibal Holocaust

House of the 1000 corpes

Ik zoek wat horrors, liefst zo recent mogelijk, mogen ook thriller/horror zijn zoals soortgelijk aan de Hannibal-reeks. Als het maar lekker spannend, eng en vermakelijk is.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.