- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3409 stemmen
Toffe films, maar voor de gemiddelde kijker? Ik hoop het voor je vrienden 
Verder zijn Á l'Intérieur, [Rec], Devil's Rejects, Drag me to Hell, Dream Home en Tokyo Gore Police aanraders 
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Bedankt, die Devil en Tokyo lijken me wel wat
Ik wil die stiekem zelf heel graag zien, maar in de zin van eng/goor mag het wel lekker hoog zitten, maar (vooral) mijn vrienden zitten niet te wachten op iets diepgaands zoals bv. Antichrist of zo.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Cannibal Holocaust mis je naar mijn idee echt totaal niets aan als je die niet gezien hebt, zeker niet als je een horror film wilt zien.
House of 1000 corpses vind ik een gave film, maar toen ik een zelfde soort avond had georganiseerd was ik de enige die deze film kon waarderen, de 3 anderen wilden hem halverwege gewoon uitzetten.
Horror is natuurlijk heel erg divers, welk soort horror houden jullie van?
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
We wilden een shockcinema, vandaar Canibal. Ik weet niet precies hoe ik onze horror moet omschrijven, we hebben geen bepaalde voorkeur voor geesten, realistisch of zo. Ik weet wel dat REC, BWP en paranormal activity goed waren aangeslagen, maar eigenlijk worden we vooral enthousiast als er lekker veel gore en actie in zit. Dus laat de 60 minuten spanning opbouwende films maar, recht toe recht aan is wat ze willen zien, volgens mij. Grudge al gezien!
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
En anders probeer een andere Cannibal: Alferd Packer: The Musical (1996) Recht-toe-recht-aan, gore, en met humor. Al heb ik 'm nog steeds niet gezien.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Oh bedankt, die had ik volgens mij nog tussen mijn ''nog zien'' lijstje recent gezet, denk alleen niet dat mijn vrienden dit gaan waarderen, haha.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3409 stemmen
Bij shockcinema denk ik meteen aan het recente Srpski Film. Devil's Rejects is het vervolg op House of 1000 Corpses en zeker niet minder dus die zal dan ook zeker in de smaak vallen. Tokyo is de bloederigste film die ik ooit heb gezien dus wat betreft gore zit je goed 
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Horde, La (2009) was er echt klak op, iets minder dan [rec] maar qua setting vergelijkbaar.
From Dusk till Dawn (1996) onvermijdelijke topper als je hem nog niet gezien hebt
The Thing, The Blob, Alien (alle 4), Tremors (alle 4), dawn of the dead, flight of the living dead, snakes on a plane, dance of the dead, 28 weeks en days later, dead snow, zombieland, Braindead (1992) the signal, planet terror, reanimator (alle 3) slither (nog zo een geweldige film om met vrienden te kijken
) blair witch project , cabin fever, the descent , Event Horizon
Zoveel titels, zo een korte avond 
Antonio9000
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek films met een mix van comedy en college, zoals de film superbad.
Beste filmkijkers,
Ik ben opzoek naar films die over het studentenleven gaan? College movies, zoals american pie. De american pie reeks, super bad en college ken ik allemaal al. Iemand meer suggesties?
alvast bedankt..
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3409 stemmen
Accepted
Easy A
EuroTrip
Fast Times at Ridgemont High
Ferris Bueller's Day Off
Foreign Exchange
The House Bunny
John Tucker Must Die
Miss March
Not Another Teen Movie
Old School
Road Trip
Senior Skip Day
She's Out of My League
Van Wilder
Wet Hot American Summer
Who's Your Daddy?
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Animal House, de peetvader van alle college-komedies!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Weet iemand nog goede films over Kruisvaarders en/of ridders?
In de lijn van Robin Hood (2010), Kingdom of Heaven (2005) of Game of Thrones (tv serie 2011).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Tristan & Isolde
King Arthur
The Three Musketeers
Troy
The 13th Warrior
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Flesh+Blood (1985) van Paul Verhoeven. Speelt zich af in de Middeleeuwen.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Weet iemand nog goede films over Kruisvaarders en/of ridders?
In de lijn van Robin Hood (2010), Kingdom of Heaven (2005) of Game of Thrones (tv serie 2011).
Tristan&Isolde
Joan of Arc
Centurion
Kingdom of Heaven
Gladiator
Robin Hood
Robin Hood: Prince of Thieves
1492: Conquest of Paradise
300
Spartacus
The Patriot
The Last of the Mohicans
Master and Commander
The Last Samurai
Braveheart
The Last Legion
A Knigth's Tale
The Eagle
New Luna Moon
-
- 19 berichten
- 1 stemmen
Tristan&Isolde
Joan of Arc
Centurion
Kingdom of Heaven
Gladiator
Robin Hood
Robin Hood: Prince of Thieves
1492: Conquest of Paradise
300
Spartacus
The Patriot
The Last of the Mohicans
Master and Commander
The Last Samurai
Tristan and Isolde
Joan of Arc
Braveheart
The Last Legion
Master & Commander
The Eagle
Double much?
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Klopt, je heb gelijk. Heb het even aangepast. Maar om dit soort films wordt iedere week gevraagd. Meestal zoek ik dan even in dit topic op mn eigen naam omdat ik die vraag al meedere keren beantworod hebt, en plaats een aantal van mijn posts.
Vandaar 
New Luna Moon
-
- 19 berichten
- 1 stemmen
Nou ja, is niet erg hoor maar wel verwarrend soms.
Ik had gisteren dus Flipped (2010) gezien. En dat vind ik ook wel leuke films.
Helaas kan ik ze niet zo makkelijk vinden.
Iemand die een zoekmachines en/of films weet waar ik vergelijkbare films vinden kan?
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Nou ja, is niet erg hoor maar wel verwarrend soms.
Ik had gisteren dus Flipped (2010) gezien. En dat vind ik ook wel leuke films.
Helaas kan ik ze niet zo makkelijk vinden.
Iemand die een zoekmachines en/of films weet waar ik vergelijkbare films vinden kan?
klinkt een beetje als
my girl en my girl 2, en die films lijken dan een beetje op Bridge to Terabithia (2007)
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Ik vond Ramona and Beezus ook erg mooi. Lijkt niet heel veel op Flipped, maar is toch wel een beetje hetzelfde genre. Ook Greta vond ik een erg mooie film in dat genre. Verder vind ik het ook ontzettend jammer dat ik geen soortgelijke films kan vinden. Heb het ook al eens gevraagd in dit topic.
Dus als iemand nog tips heeft voor films die lijken op Flipped. Ze zijn van harte welkom. 
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar highschooldrama's zoals Elephant en 2:37. Iemand tips?
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4647 stemmen
Mean Creek en River's Edge zijn zeer goed, erg donkere tienerdrama's. Simon Werner a Disparu heeft vrijwel exact dezelfde plot als 2:37, maar zou ik voor de rest allesbehalve een aanrader noemen.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Bedankt voor de tips. Mean Creek ben ik al een tijdje nieuwsgierig naar. River's Edge, Klass en Simon Werner a Disparu lijken me alledrie wel wat.